  • 121. Data: 2013-01-06 21:48:11
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:kccgb7$g9v$1@news.task.gda.pl...

    > Sie nie wypowiem, bo nie znam dziedziny.

    To był przykład jak działa cała nasza gospodarka i jak sztucznie winduje się
    ceny dla zasobności zarządów szpitali, firm i banków. Miałeś ty za komuny
    kiedykolwiek monit telefoniczny z banku za 50zł?

    Marek

  • 122. Data: 2013-01-06 21:51:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 06 Jan 2013 21:43:28 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale ty g?upi jeste?. Ja ci tylko pisze jak by?o.

    Zostały Ci tylko wspomnienia z Trybuny Ludu?
    Bo z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 123. Data: 2013-01-06 21:51:42
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Bo cena byla urzedowa, Marek zrozum wreszcie.
    > Jak cos przez lata moze kosztowac tyle samo jak inflacja co dzien rosla?

    Cukier zdrożał o 20gr. W zasadzie drożały tylko dobra konsumpcyjne te ogólne
    w sklepach i w zasadzie nie za Gierka.
    Ceny lokomotyw i dźwigów portowych stały w miejscu.

    > Ludzie chcieli podwyzek, ropa drozala, prad drozal, tylko te kolumny przez
    > lata w tej samej cenie.

    Oj Maniek. Ty cały czas piszesz nie o epoce Gierka.

    Marek

  • 124. Data: 2013-01-06 22:00:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > To był przykład jak działa cała nasza gospodarka i jak sztucznie winduje
    > się ceny dla zasobności zarządów szpitali, firm i banków. Miałeś ty za
    > komuny kiedykolwiek monit telefoniczny z banku za 50zł?

    He, to chyba prawda z tym bankiem. :-)
    Tylko wiesz, monit dostaje sie jak nie zaplacisz w terminie.:-)
    Mysle, ze to co opisales, a powtorze drugi raz, ze nie znam dziedziny, to
    przyklad na to jednak, ze panstwo powinno trzymac sie od inwestycji chyba
    jednak jak najdalej.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2013-01-06 22:01:51
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ty jestes Korwinista i chcesz zeby fabryki panstwo budowalo? Jak za
    > Gierka?

    Ja cie proszę Maniek pisz na temat.
    Dyskusja nie jest tu czy ja tego chcę i czy popieram, lecz o to, ile
    wybudowano za pożyczone pieniądze za Gierka i za Tuska.

    > No prosze Cie Marek. A, ze wsi sie nie elektryfikuje to inna sprawa, bo co
    > drugi raz?

    Przed moim domem jest trakcja napowietrzna. Ruina od Gierka nie remontowana.
    Słupy strunożelbetowe miejscami to same pręty widać a beton wukruszył się.
    Masz przykład jak się dba o to co jest więc tak samo się można spodziewać o
    to co by było gdyby nie było wcale.

    > Drogi? Autostrad za Gierka jednak nie wybudowano wiecej, a te ktore
    > wybudowano to jak sam przyznajesz tez nie za nasze.

    Nie wiem czy wiesz, ale za Gierka w Polsce były zupełnie inne priorytety.
    Dróg zwykłych wybudowano wtedy tysiące km. Autostrady nie były tak ważne, bo
    po pierwsze aut u nas było nie dużo a po drugie kolej były bardzo
    rozbudowane PKP i PKS. Inwestowano w transpor kolejowy i publiczny. Prawda
    jest niestety taka, że w latach 1990-2012 więcej lini kolejowych zamknięto
    lub wręcz wyrwano tory z ziemi niż wybudował sam Gierek.
    Kiedyś z Nowego Sącza do Zakopanego można było jechać pociągiem.

    Marek

  • 126. Data: 2013-01-06 22:08:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Cukier zdrożał o 20gr. W zasadzie drożały tylko dobra konsumpcyjne te
    > ogólne w sklepach i w zasadzie nie za Gierka.
    > Ceny lokomotyw i dźwigów portowych stały w miejscu.

    Owszem drozaly dla Ciebie, bo inflacje liczy sie przeciez wg. koszyka dobr.
    Gdyby sie nie liczylo to nie wiedzieli bysmy, ze mamy inflacje. Problem w
    tym, ze tych podwyzek nie przenoszono na przemysl. Zobacz jaka paranoiczna
    sytuacja. Kupowales duzego fjuta w fabryce i sprzedawales trzy razy drozej
    na gieldzie nastepnego dnia. To ile on powinien kosztowac?

    > Oj Maniek. Ty cały czas piszesz nie o epoce Gierka.

    Gierek i pozniej to jego poklosie. Wybudowano fabryki z gory skazane na
    upadek w tamtym systemie ekonomicznym. Nie chce mi sie szukac kto wpadl na
    pomysl cen urzedowych. Juz sam pomysl w szerszym spojrzeniu byl utopia.
    Dzis buduje sie nie dlatego zeby bylo, a dlatego, ze jest taka potrzeba.
    Jest popyt, sa w tym pieniadze to i podaz bedzie, ale tylko taka jaka rynek
    potrzebuje. To prosta gra popytu i podazy.

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2013-01-06 22:15:28
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > He, to chyba prawda z tym bankiem. :-)
    > Tylko wiesz, monit dostaje sie jak nie zaplacisz w terminie.:-)

    Maniek proszę cię. Monit to monit. Odsetki za przeterminowane płatności
    odsetkami.

    > Mysle, ze to co opisales, a powtorze drugi raz, ze nie znam dziedziny, to
    > przyklad na to jednak, ze panstwo powinno trzymac sie od inwestycji chyba
    > jednak jak najdalej.

    Oczywiście że tak. Ale jak już mamy tak gorliwie pożyczających dolary speców
    w naszym rządzie, to przynajmniej postarajmy się ich rozliczać
    za ich wydajność wydawania. Ja porównałem Gierka do Tuska i z całą
    świadomością stwierdzam, że obecny rząd to zero przy Gierku.
    Tusk, jak nikt dotąd, zapożyczył nas na niewyobrażalną skalę. Wtedy z Gierka
    ówczesny dług też był niewyobrażalny ale kto to wtedy wiedział że za 40 lat
    pożyczy się 10 razy więcej a 1000 razy mniej wybuduje? Chyba nikomu do głowy
    nie przyszło by wtedy powoływać solidarność do życia.

    Marek

  • 128. Data: 2013-01-06 22:16:27
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Zostały Ci tylko wspomnienia z Trybuny Ludu?
    > Bo z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.

    Weź się człowieku nie odzywaj więcej bo piszesz zupełnie nie na temat.

    Marek

  • 129. Data: 2013-01-06 22:17:56
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Śladowe ilości w porównaniu do tego, co możesz wyprodukować bezmyślnym
    > paleniem śmieci.

    Taaaaaa czy aby na pewno wiesz o czym piszesz ???

    "Z badań wynika, że głównym źródłem emisji dioksyn do atmosfery są pożary
    lasów. Szacuje się, że w wyniku pożarów w samych lasach Ameryki Północnej do
    atmosfery dostaje się około 100 kg dioksyny rocznie. Można więc
    przypuszczać, że roczna emisja dioksyn na całej kuli ziemskiej wynosi
    kilkaset kilogramów. Jest to co najmniej o rząd wielkości więcej niż
    wydostaje się ze wszystkich źródeł przemysłowych razem wziętych. W związku z
    tym należy uznać, że za największe emisje dioksyn do atmosfery
    odpowiedzialne są źródła naturalne i to one stanowią największe zagrożenie
    dioksynami."

    Adams

  • 130. Data: 2013-01-06 22:29:45
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > paranoiczna sytuacja. Kupowales duzego fjuta w fabryce i sprzedawales trzy
    > razy drozej na gieldzie nastepnego dnia. To ile on powinien kosztowac?

    Bo ten sam fiut wart był 3x więcej, skoro w cenie 3x wyższej można go było
    kupić w eksporcie za granicą.

    > Gierek i pozniej to jego poklosie.

    Ja uważam że okres po Gierku nie był z winy Gierka tylko ludzi którzy
    zaczęli strajkować bo cukier zdrożał o 20gr oraz cwaniaków partyjnych w
    rządzie którzy po prostu Gierkowi świnie podkładali.

    > Wybudowano fabryki z gory skazane na upadek w tamtym systemie
    > ekonomicznym.
    Maniek. Nie ważne! To nie jest tematem dyskusji!
    Dyskutujemy o tym _ile_wybudowano_ Z dużym prawdopodobieństwem, gdyby nie
    solidarność, mógł być w Polsce i w całej RWPG podobny scenariusz jak w
    Chinach.
    No tak... W Chinach nie ma UE i pejsatych w rządzie.

> [...]
    > Jest popyt, sa w tym pieniadze to i podaz bedzie, ale tylko taka jaka
    > rynek potrzebuje. To prosta gra popytu i podazy.

    No i mamy zamienniki, czyli akcyza, opłaty za wywóz śmieci, opłaty za
    koncesje, notarialne, architektoniczne, geodetów i mnóstwo mnóstwo innych na
    których wartość nie masz żadnego wpływu i nie możesz sobie powiedzieć
    "dziękuję kupię u konkurencji bo taniej"

    Marek