  • 61. Data: 2013-01-04 19:12:14
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > Ogolnie smieci moim zdaniem bedzie wiecej do odbioru - zamiast utylizowac w piecu -
    przynajmniej
    > niektorzy beda woleli bo ludzku wyrzucic do kosza

    A żeby pozostać w tematyce grupy, to co ma być z odpadami poremontowymi?
    Odbiorą "za darmo" bez szczeknięcia spod śmietnika, czy... do lasu? :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 62. Data: 2013-01-04 20:35:18
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Czekałem na tę zmianę od lat (już nie pamiętam kiedy i w którym kraju
    > pierwszy raz o tym usłyszałem, ale to już było bardzo dawno) i już wtedy
    > stwierdziłem jakie to proste - nie trzeba armii urzędników i policjantów
    > pilnujących każdego zagajnika, rowu czy komina. Wystarczy sprawić by ludzie
    > płacili niezależnie od ilości i już śmiecenie przestanie się opłacać i problem
    > zniknie.

    Na tę zmianę ? Ale to jest chora zmiana z okazją do marnotrawienia
    naszych pieniędzy.

    Nie wiem jak w innych krajach, ale w Belgii w której mieszkałem 2 lata,
    to jest zorganizowane tak, że na terenie każdej gminy funkcjonuje
    coś co można nazwać "odbieralnią śmieci". Można tam przyjechać ze
    wszystkim i oddać. Jest to całkowicie bezpłatne. Pracownicy jeszcze
    tylko pomagają i kierują do odpowiednich sektorów - zużyty olej,
    baterie, żarówki / jarzeniówki itd. Nikomu się nie opłaca wywozić do
    lasów (których zresztą jest tam bardzo mało) bo każdy ma parę km
    do takiego składowiska. Poza tym fajne jest to, że jest plac na
    "sprawne" stare rzeczy, stara kanapę, stół, krzesło czy rower - i
    ktoś w potrzebie może sobie to również za darmo wziąć - proste i
    skuteczne.

    W tym rozwiązaniu "na które tak czekałeś tyle lat" - jest problem, że
    pośrednikowi, firmie wywożącej śmieci, będzie się opłacało generować,
    zawyżać sztucznie ilość śmieci - bo im więcej odprowadzą, tym więcej
    zarobią. W podobny sposób zresztą wyciągana jest kasa z NFZ na lewe,
    niewykonane zabiegi itd. Więc będzie się opłacało "po drodze" na
    np. 10t śmieci dorzucić tonę piachu / humusu czy co tam będzie tańsze.
    Gminy aby się przed tym bronić, będą wprowadzać limity... i ... dalej
    chyba pisać nie muszę, bo wcześniej ktoś już ten scenariusz opisał.

    A swoją drogą, to w Belgii jest raczej brudno ;) w sensie walających
    się puszek i innych opakowań po fast-foodach ... przy ulicach itd.
    Ale za to nigdy w krzakach nie widziałem starego kibla czy kanapy ;)

  • 63. Data: 2013-01-04 21:46:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 15:38:37 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    > Jasne, że proste. A jak ktoś tego rozumu nie ma ? Jeśli ktoś jest
    > debilem to nie może się budować ? A iluż nawet na tej grupie było

    Znasz kogos kto jest kompletnym debilem i stac go na budowe? Jak ktos sie buduje to
    zwykle ma wszystkie klepki na swoim miejscu i wie co robi.

    > Wydaje Ci się, że możesz robić w swoim domu wszystko bo ty odpowiadasz
    > za siebie i domowników - nie jest to prawdą, bowiem po pierwsze nie
    > wiadomo czy domownicy/goście się na to godzą, oraz czasem ktoś może

    Nie godza sie, to nie przychodza. Proste!

    > odwiedzić twój dom by np uratować ci zdrowie, życie, dobry humor bez

    Sluzby pierwsze co robia to odlaczaja gaz i prad, wiec instalacja w moim domu moze
    byc nawet poskrecana bez izolacji.

    > problemów, może owego niespodziewanego gościa narazić na nieprzyjemności
    > które w odebranym i zamieszkanym domu spotkać go nie powinny.

    Ale co daje ten papier tak naprawde? Debil to juz w pierwsza zime tak polozy kabel
    oswietlenia ogrodowej choinki ze to jego dziecko albo pies w drugi dzien sie zaswieci
    zamiast choinki.

    Zakladasz, ze ludzie sa glupi i trzeba za nich myslec i wszystko po nich sprawdzac.
    Bardzo smutne i bezsensowne zalozenie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 64. Data: 2013-01-04 21:51:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 12:21:07 UTC+1 użytkownik news napisał:

    > Ropy spalam setki razy więcej w aucie niż butelek w piecu, więc gdzie i z
    > czym miał bym się dokładać?

    Glupi jestes jak but. Poczytaj jakie substancje powstaja w wyniku spalania
    plastikowej butelki w piecu. Spalanie ropy to przy tym produkcja czystego tlenu :P A
    najlepiej sztachnij sie pare razy przy spalaniu ich - bedzie jednego debila mniej na
    tym swiecie.

    --
    Adam

  • 65. Data: 2013-01-04 23:18:20
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Co do inwestowania to kupowano licencje np. masseya Fergusona z calowymi
    > srubami, albo berlieta na autobusy, które nie nadawały się do naszego
    > natężenia ruchu i klimatu.

    To są pojedyncze kwiatki to co piszesz a nie widzisz że do dzisiaj pracują
    elektrownie wybudowane za te pieniądze. Do połowy lat 90 pracowało mnóstwo
    central telefonicznych, nadajników telewizyjnych i radiowych, centrum
    satelitarne w Psarach. Wyasfaltowano tysiące km dróg w miejscach w których
    były polne ścieżki, zbudowano wiele mostów, rozbudowano kolej, budowano
    300tys mieszkań rocznie (dzisiaj nawet 1/3 tej ilości nie mamy) A brakowało
    tych mieszkań bo tysiące ludzi ze wsi ciągnęło do miast gdzie w gierkowych
    fabrykach mieli zatrudnienie. Mieliśmy swoje tankowce do importu ropy,
    węglowce do eksportu węgla i masowce do eksportu zbóż. Stocznie w których
    budowano statki nawet specjalistyczne badawcze i port gazowy tez był.
    Owszem paru kolesi partyjnych wybudowało sobie przy okazji dacze albo
    dostali materiał za friko na dom ale to był promil machlojek w porównaniu do
    tego co się dzisiaj wyprawia przy byle pierdnięciu na jakiejkolwiek
    inwestycji za państwowe pieniądze. Dawniej dyrektor fabryki zadowolił się
    mieszkaniem w bloku i dużym fiatem i mieszkał w 65m2 i jeździł na wczasy na
    Węgry. Dzisiaj mało i mało i mało. Zarabiają tak bajońskie sumy że takie
    mieszkanie w bloku to sobie mogą kupić za miesięczną wypłatę.

    >Do tego przemysł cięzki. Nie mówiąc o tym, że wiele produktów miało "wsad
    >dewizowy"
    > a ich cena nie pokrywała tego co w nie włozono.

    Co ty pleciesz. Zasada była inna. Kupowano technologie i maszyny nie po to,
    aby zarząd spółki się miał czym nachapać i wypłacić dywidendy
    akcjonariuszom, lecz po to, aby obywatel miał pracę i aby dla drugiego
    obywatela miał co wyprodukować. Eksport był, owszem, ale głównie po to, aby
    można było pozyskiwać dewizy na zakup kolejnych maszyn i części do nich.
    Polska była samowystarczalna i byłaby nadal gdyby nie Solidarność która
    spowodowała że po podwyżkach cen cukru czy mąki o dwadzieścia groszy jakiś
    żydek im wmówił w radio wolna europa że trzeba to wszystko rozpierdzielić i
    strajkować. To na wniosek Solidarności spadło na Polskę embargo zachodnie co
    spowodowało, że nie można było kupić maszyn, części a nawet wyeksportować
    tego co zostało wyprodukowane.

    > Generalnie kredyty z czasów Gierka zostały przejedzone.

    Bzdury do potęgi. Przez ostatnie 22 lata sprzedaje się jak bułeczki, to co
    wybudował Gierek i nadal jest coś jeszcze do sprzedania.
    A wskaż mi teraz coś z takim rozmachem zbudowane za państwowe pieniądze jak
    huta czy inna fabryka. Masz jakikolwiek przykład?
    Orliki? Autostrady? Pierwsze i drugie zbudowano z dotacji unijnych a to nie
    są pieniądze za friko a po drugie autostrady powinno się budować z podatku
    drogowego jaki jest w paliwie a tego się wcale nie robi i jeszcze każe się
    płacić za korzystanie.

    Marek

  • 66. Data: 2013-01-04 23:24:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Jan 2013 23:18:20 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

> [...]
    > a nawet wyeksportowaae tego co zosta?o wyprodukowane.

    > Bzdury do potegi. Przez ostatnie 22 lata sprzedaje sie jak bu?eczki, to
    > co wybudowa? Gierek i nadal jest co? jeszcze do sprzedania. A wska? mi
    > teraz co? z takim rozmachem zbudowane za panstwowe pieni?dze jak huta
    > czy inna fabryka. Masz jakikolwiek przyk?ad? Orliki? Autostrady?
    > Pierwsze i drugie zbudowano z dotacji unijnych a to nie s? pieni?dze za
    > friko a po drugie autostrady powinno sie budowaae z podatku drogowego
    > jaki jest w paliwie a tego sie wcale nie robi i jeszcze ka?e sie p?aciae

    sorry, ale masz wyobrażenia o PRLu jak z trybuny Ludu.
    Wybudowanie dróg, czy fabryk nie jest żadnym sukcesem Gierka. W krajach
    bez realnego socjalizmu też się wybudowały tylko trochę szybciej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2013-01-04 23:32:47
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Jeszcze dopiszę. Pamiętam jak oglądałem jakiś katalog angielskiej firmy
    wysyłkowej to zbaraniałem bo na stronach ze sprzętem audio znalazłem nasze
    polskie altusy i sprzęt z zakładów Diora i Kasprzaka. Jedyne co było inne,
    to nazwy. Na żadnej z nich nie było napisu Unitra ale to były całkowicie
    polskie produkty. Będąc w Austrii, kiedy jeszcze komuna była, wpadłem do
    sklepu Herlango albo Kock i na półce sklepowej widziałem nasz polski sprzęt.
    Owszem nieduzo tego było ale było.
    A czy ktoś z was pamięta lub wie co to był za mechanizm K-520?

    Marek

  • 68. Data: 2013-01-04 23:41:04
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > sorry, ale masz wyobrażenia o PRLu jak z trybuny Ludu.
    > Wybudowanie dróg, czy fabryk nie jest żadnym sukcesem Gierka.

    A czyim? Nie jestem ludowcem, Jestem zwolennikiem Korwina ale mimo wszystko
    doceniam to co powstało za Gierka i trzeźwo patrzę na to co się po nim
    ostało i przez 22 lata sprzedaje.
    Chłop był za uczciwy, chciał dzwignąć Polskę do rangi kraju wysokiej
    technologii ale niestety reszta ludu wolała inaczej.
    Dlaczego wtedy strajkowano za 10-20groszowe podwyzki cukru a dzisiaj jak
    drożeją śmieci, podatki od gruntu po kilkaset procent to nikt nie ruszy
    palcem?
    Jak myślisz, komu zależało wzniecić u nas bunt i namawiać do strajków o te
    marne 10 groszy? No komu? Dlaczego nikt dzisiaj w Radio Wolna Europa nie
    woła, strajkujcie bo wy tam w Polsce za mało zarabiacie jak na te podwyżki?
    Potrafisz odpowiedzieć?

    > W krajach bez realnego socjalizmu też się wybudowały tylko trochę
    > szybciej.

    Wskaż mi więc co takiego w Polsce wybudowano. Nie pisz o innych krajach,
    podaj przykłady z naszego kraju. Konkretnie co. Czekam.

  • 69. Data: 2013-01-05 00:15:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 4 Jan 2013 12:21:07 +0100, news napisał(a):

    > Ja ani ropy ani butelek nie produkuję, więc czy je spalę w pi9ecu, czy będą
    > gdzieś zalegać w lesie, czy na wysypisku, czy się na tym wysypisku spalą to
    > nic w kwestii środowiska, czy zdrowia tu nie zmieni.

    Co za bzdury. Doczytaj może jakich pieców się używa do takiego spalania, w
    jakich się to dzieje temperaturach i co wówczas powstaje. Wydaje Ci się, że
    w domowym piecu z takiej butelki powstanie CO2 i H2O? Wręcz przeciwnie.

    > Natomiast z punktu widzenia ekonomicznego to spalona w piecu daje
    > ciepło i oszczędności na paliwie.

    I trochę dioksyn czy też cyjanowodoru. Samo zdrowie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 70. Data: 2013-01-05 00:23:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Jan 2013 23:41:04 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

> [...]
    > wszystko doceniam to co powsta?o za Gierka i trzeOEwo patrze na to co sie
    > po nim osta?o i przez 22 lata sprzedaje.

    ciekawe połaczenie Korwinizmu z przewodnią rolą państwa w gospodarce

    > Ch?op by? za uczciwy, chcia? dzwign?ae Polske do rangi kraju wysokiej

    ROTFL.

    > Wska? mi wiec co takiego w Polsce wybudowano. Nie pisz o innych krajach,
    > podaj przyk?ady z naszego kraju. Konkretnie co. Czekam.

    socjalizm sie skończył juz dawno