  • 111. Data: 2013-01-06 19:23:37
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:kcc8od$9v9$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie ważne co i jak produkowano, ważne że wybudowano i było co sprzedawać
    > przez 22lata gdy komuna upadła.

    Marek, budujesz sklep na ktory bierzesz kredyt. Rata miesieczna to 100 zl.,
    a koszty miesieczne utrzymania to 200zl. Do tego towar sprzedajesz ponizej
    ceny zakupu. To jest polityka Gierka. Wybudowac za pozyczone i nie miec
    pojecia jak to dziala. Ten sam efekt uzyskasz pozyczajac te pieniadze i
    rozrzucajac je na ulicy.

    > Koszty? To miało dawać zatrudnienie a nie generować zyski dla rady
    > nadzorczej.

    No i dawalo tyle, ze fabryki na pensje pracownikow nie zarabialy. Te rady
    nadzorcze to byl element partyjny. Dzis rada nadzorcza jest zatrudniana
    przez wlasciciela spolki, a kto wtedy byl wlascicielem? Skoro bylo tak
    dobrze, to gdzie sa te niby zyski tamtych cudownych czasow?

    > Co ty gadasz. W Fabryce której ja pracowałem mieliśmy swój dział
    > technologiczny w którym produkowało się maszyny i części zamienne na
    > użytek wewnętrzny.

    Produkowc mozna i produkowano tyle lat. Co z tego, ze widzisz chlopa przy
    tokarce jak nie masz pojecia o strukturze kosztow produkowanych rzeczy. Zeby
    zapewnic pensje dla pracownikow nie amortyzowano majatku. Cos co kupilo sie
    piec lat wczesniej dzieki inflacji po pieciu latach stawalo sie smiesznie
    tanie. Po tym czasie mogles kupic co najmniej opakowanie za kwote, za ktora
    kupilo sie wczesniej obrabiarki. To byly te pensje. Dzis w biznesie musisz
    zmienic co jakis czas samochod i pomijam, ze on musi na to zarobic. Wyobraz
    sobie, ze samochod kupiles za 1000zl, a za piec lat ten sam samochod
    kosztuje 10 000, ale Ty na niego odkladasz ciagle rocznie po 200zl, czyli
    amortyzujesz. Co sie dzieje? Po pieciu latach odlozyles 1000zl, tj.
    rownowartosc za jaka kupiles samochod piec lat temu. Skad wezmiesz brakujace
    9000? Widzisz, ze to nie dziala od razu? Ten pielegnowany latami system
    rozpitolil sie sam. Tak wlasnie przejedzono te fabryki.

    > Maniek jacię proszę, mówimy o czasach Gierkowskich. Za Gierka sklepy były
    > pełne. Dopiero potem,gdy zaczęli ludzie strajkować bo coś poszło w górę o
    > 20 gr
    > wszystko zaczęło się rypać i walić jak domino. Z czyjej winy? Gierka?

    Wlasnie Gierka i jego kumpli. Tlumacze Ci jak bylo, ze budowano na kredyt
    nie patrzac czy cos sie oplaca, czy nie, zostawiajac gospodarke centralnie
    sterowana. Kto wymyslil ceny urzedowe, Tusk?

    > Remontowano i to często taniej bo zakłady same sobie produkowały sporo
    > części zamiennych.

    Czesci produkowane ponizej kosztow odlewni i obrobki. Co za problem wziac
    milion, dwa i bawic sie pare lat?

    > A czy nie dostrzegasz że te Chiny lat temu 30 miały jeszcze gorszą odmianę
    > komuny niż w Polsce? Tam to dopiero była bieda.
    > Czy nie uważasz że Polskę po 30 latach mogło by spotkać to samo co
    > spotkało po 30 latach Chiny?

    Szkopul w tym, ze tam ciagle jest bieda, tylko tak jej nie widac. Tam zyje
    ludzi, ze hoho. Wiekszosc z nich utrzymywala sie sama z wlasnej gospodarki.
    Jedli to co wyprodukowali sami, bez szans na lepsza przyszlosc. Kiedy miasta
    zaczely sie rozwijac min. dlatego, ze Chiny nie podpisuja wszystkiego na
    swiecie jak nasi przed szereg ministrowie, to tez i nie brakowalo im taniej
    sily roboczej, bo bylo i jest co produkowac. Zawsze lepiej w miescie za
    miske ryzu, niz samemu chodowac lyzke ryzu. Poniewaz jest tania sila robocza
    to inwestycje poszly same. Nie bez wplywu sa tam warunki tworzone po to,
    zeby kraj sie rozwijal. A u nas? Sam popatrz. Uzgodnienia, zezwolenia,
    miesiac to, miesiac tamto. A tam rach ciach, babka w piach. Trzeba wybudowac
    autostrade, to wysiedla sie wsie gdzies tam w Himalaje i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2013-01-06 19:26:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Macie tu przykłady współczesnego "prawidłowego zarządzania krajem"
    >
    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lodz/the-sun-lo
    dz-wymiera-przeniosla-sie-na-wyspy,1,5386547,region-
    wiadomosc.html

    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/olsztyn/pluskwy
    -w-pociagu-relacji-olsztyn-krakow,1,5386459,region-w
    iadomosc.html

    > Ekonomia polegająca na tym jak tu wydymać Polaka.

    Co nie znaczy, ze dzuma jest lepsza od cholery.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2013-01-06 19:38:32
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Uwzględniano uwzględniano...
    > Jeden klasyczny przykład.
    > Dawniej, pielęgniarka na oddziale miała zrobić zastrzyk pacjentowi to
    > brała [...]

    Sie nie wypowiem, bo nie znam dziedziny.

    > Większośc tych zakładów została sprywatyzowana i jakoś w prywatnych rękach
    > na tych samych maszynach opłaca się produkować.

    No dokladnie. Co to oznacza wg. Ciebie?
    Czemu proces jest odwrotny? Kupiono tanio i produkuje sie nadal, wzgledem
    zrobiono drogo zeby sprzedac tanio? Ale nie, ludziom trzeba bylo zapewnic
    prace, bo jak to tak. Bezrobotni to niech pod Manchatanem w kartonach
    mieszkaja, u nas bedzie obowiazek pracy. A rzad sam sie wyrzywi, czyz nie
    tak?

    > Inne nie miały tego szczęścia. Np. Sądecka cegielnia Biegonice. Została
    > sprywatyzowana aby po latach kupił ją Wienerberg i zatrzymał produkcję.
    > Nie dlatego że się nie opłacało. Dlatego że dawała miejsca pracy w Polsce
    > a nie w Niemczech. stocznia Szczecińska została zamknięta przez Tuska na
    > prośbę Merkel.

    Marek, to wszystko prawda, tylko nie rozumiem czemu idiote mamy nazywac
    cudotworca wylacznie dlatego, ze idioci sa i w naszych czasach.

    > Ja to wiem bardzo dobrze. Pamiętam jak kilka dni po zamknięciu na ARD
    > oglądałem reportarz z jakiejś niemieckiej stoczni w którym robotnicy
    > dziękowali Merkel za uratowanie ich stoczni przed kryzysem poprzez
    > doprowadzenie do zamknięcia stoczni w Polsce. Takie wpros słowa były.
    > I znów masz swoją ekonomię.

    Ekonomia to nauka o rzadkosci, a nie o polityce Marku.
    Sam wyzej pisales jak to nie produkowano czegos zeby nie urazic wschodniego
    brata. Co za roznica wschod, czy zachod. c..uj zawsze jest c..jem.

  • 114. Data: 2013-01-06 19:42:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No to ty się popisałeś znajomością. Wtedy nie było pośredników a fabryki w
    > większości miały swój własny system rosprowadzania towarów.
    > Wyobraź sobie że kupując książkę albo szafę czy telewizor na opakowaniu
    > albo metce była cena fabryczna w fabryce nabita i w tej cenie się to
    > kupowało.
    > No ale skąd ty możesz o tym wiedzieć dziecko epoki tuska które dopiero co
    > ukończyło szkołę.

    Bo cena byla urzedowa, Marek zrozum wreszcie.
    Jak cos przez lata moze kosztowac tyle samo jak inflacja co dzien rosla?
    Ludzie chcieli podwyzek, ropa drozala, prad drozal, tylko te kolumny przez
    lata w tej samej cenie.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2013-01-06 19:44:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Oj mondry adamie, twoja kultura i merytoryczne uwagi powalają na kolana!
    > Ja nie umim czytać więc powiedz nam o adamie co takiego powstaje w czasie
    > spalania butelki?
    > A skoro butelka jest produkowana z ropy to jakim to boskim cudem ze
    > spalania jej może powstać więcej świństwa niż ze spalania ropy?

    Skoro to ropa to wlej sobie do baku. A jak to zrobisz wrzuc na YT zebysmy
    pomysleli, ze juz wytrzezwiales. :-)

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2013-01-06 19:51:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nic nie widzę. Cokolwiek jest nowego to albo prywatne przedsięwzięcia (nie
    > liczy się) albo ze środków unijnych.
    > Wskaż mi więc ty bo ja nie widzę.

    Ty jestes Korwinista i chcesz zeby fabryki panstwo budowalo? Jak za Gierka?
    No prosze Cie Marek. A, ze wsi sie nie elektryfikuje to inna sprawa, bo co
    drugi raz? Drogi? Autostrad za Gierka jednak nie wybudowano wiecej, a te
    ktore wybudowano to jak sam przyznajesz tez nie za nasze.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2013-01-06 20:08:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 19:51:14 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No prosze Cie Marek. A, ze wsi sie nie elektryfikuje to inna sprawa, bo co
    >
    > drugi raz? Drogi? Autostrad za Gierka jednak nie wybudowano wiecej, a te
    >
    > ktore wybudowano to jak sam przyznajesz tez nie za nasze.

    Jak już tak luźno piszemy;- to chyba "za nasze"
    http://www.wiocha.pl/831722,Swiecenie_wlazow_kanaliz
    acyjnych_w_Lodzi

  • 118. Data: 2013-01-06 21:02:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 14:29:21 +0100, news napisał(a):

    > Ja nie umim czytać, więc oświec nas o prawa renko boskiego adama, w jakich
    > to cudownych piecach się owe butelki spala i jakei tam panują nie ziemskie
    > warunki

    Przede wszystkim temperatura ok. 1000C + dopalanie spalin. Masz takie
    warunki w swoim piecu?

    > Ja od goździkowej słyszałem ze butelki produkuje się z ropy, więc co niby ze
    > spalania butelki może powstać bardziej toksycznego od spalania ropy?

    Jeśli nie rozróżniasz produktów wytworzonych z ropy od samej ropy, to chylę
    czoła przed rozmiarem ignorancji. Zaś spalanie nieprzetworzonej ropy też
    nie jest specjalnie dobrym pomysłem.

    > No i tych dioksyn pełno jest w żywności a jakoś nie protestujesz:)

    Śladowe ilości w porównaniu do tego, co możesz wyprodukować bezmyślnym
    paleniem śmieci.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 119. Data: 2013-01-06 21:43:28
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > to ty zwykły komunista jesteś nie Korwinowiec

    Ale ty głupi jesteś. Ja ci tylko pisze jak było.

    Marek

  • 120. Data: 2013-01-06 21:44:21
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > jak widać nie wiesz, że "ze środków unijnych" to oznacza, że unia dopłaca
    > a nie finansuje całkowicie

    Głupota na przemian z naiwnością aż kipi u ciebie.

    Marek