  • 131. Data: 2013-01-06 23:29:18
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:50e9f15f$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...

    > Asfaltu też sobie do baku nie leje i co z tego?
    > Jeszcze coś mundrego masz do powiedzenia?

    Nie no gdziesz Tobie?

    TK

  • 132. Data: 2013-01-06 23:37:36
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja cie proszę Maniek pisz na temat.
    > Dyskusja nie jest tu czy ja tego chcę i czy popieram, lecz o to, ile
    > wybudowano za pożyczone pieniądze za Gierka i za Tuska.

    Ja zwolennikiem Tuska nie jestem, ale nie widze roznicy jakos szczegolnie.
    To co wybudowano za Gierka skutecznie przejedzono rowniez za jego polityka,
    wiec dla mnie to wybor miedzy dzuma a cholera.

    > Przed moim domem jest trakcja napowietrzna. Ruina od Gierka nie
    > remontowana. Słupy strunożelbetowe miejscami to same pręty widać a beton
    > wukruszył się.
    > Masz przykład jak się dba o to co jest więc tak samo się można spodziewać
    > o to co by było gdyby nie było wcale.

    Bo to jest monopol panstwowy. Slyszales napewno, ze w imie przyszlych
    inwestycji podniesie sie cene za prad. To tak jakby pani w spozywczym
    podniosla ceny bo chce kupic nowy asortyment. Dla mnie to paranoja i nic
    wiecej.

    > Nie wiem czy wiesz, ale za Gierka w Polsce były zupełnie inne priorytety.
    > Dróg zwykłych wybudowano wtedy tysiące km. Autostrady nie były tak ważne,
    > bo po pierwsze aut u nas było nie dużo a po drugie kolej były bardzo
    > rozbudowane PKP i PKS. Inwestowano w transpor kolejowy i publiczny. Prawda
    > jest niestety taka, że w latach 1990-2012 więcej lini kolejowych zamknięto
    > lub wręcz wyrwano tory z ziemi niż wybudował sam Gierek.
    > Kiedyś z Nowego Sącza do Zakopanego można było jechać pociągiem.

    Wyrwano, bo polaczenia byly nierentowne. Wlasnie o to chodzi, ze jak ludzie
    maja swoje samochody to pociagami jezdza mniej. Takie czasy.

    Pozdro.. TK

  • 133. Data: 2013-01-06 23:41:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek proszę cię. Monit to monit. Odsetki za przeterminowane płatności
    > odsetkami.

    No tak, ale monit dostajesz jak nie zaplacisz w terminie. Wszystko jest w
    umowie. Zaplacisz to nie dostajesz monitu. Oczywiscie zgadzam sie, ze to
    bandycka polityka banku, ale jednak w imie prawa i na wlasne zyczenie.

    > Oczywiście że tak. Ale jak już mamy tak gorliwie pożyczających dolary
    > speców w naszym rządzie, to przynajmniej postarajmy się ich rozliczać
    > za ich wydajność wydawania. Ja porównałem Gierka do Tuska i z całą
    > świadomością stwierdzam, że obecny rząd to zero przy Gierku.
    > Tusk, jak nikt dotąd, zapożyczył nas na niewyobrażalną skalę. Wtedy z
    > Gierka ówczesny dług też był niewyobrażalny ale kto to wtedy wiedział że
    > za 40 lat pożyczy się 10 razy więcej a 1000 razy mniej wybuduje? Chyba
    > nikomu do głowy nie przyszło by wtedy powoływać solidarność do życia.

    Solidarnosc to chyba jednak inny powod. Ja pamietam czasy kiedy w kolejkach
    sie stalo. Kiedy ekspedientka w monopolowym byla wazniejsza od prezesa
    banku. Wszystko stalo na glowie i mi tych czasow wcale nie zal.

    Pozdro.. TK

  • 134. Data: 2013-01-06 23:51:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Bo ten sam fiut wart był 3x więcej, skoro w cenie 3x wyższej można go było
    > kupić w eksporcie za granicą.

    No ale sprzedawal sie na pniu w cenie eksportowej na rodzimym rynku. Ale
    nie, cena ma byc urzedowa i nikt nie kupi poza przydzialem. A mozna bylo
    postawic trzy fabryki i sprzedawac trzy razy drozej dajac ludziom realna
    prace, a nie wyimaginowana.

    > Ja uważam że okres po Gierku nie był z winy Gierka tylko ludzi którzy
    > zaczęli strajkować bo cukier zdrożał o 20gr oraz cwaniaków partyjnych w
    > rządzie którzy po prostu Gierkowi świnie podkładali.

    Piszac o strajkach nie mozesz zapominac o calej otoczce zycia. Tamte czasy
    nie mialy wiele z ekonomia wspolnego i trudno to tak rozpatrywac. Mozemy na
    dzis wskazac bledy i przyczyny upadku, ale to tylko analiza bezwzglednych
    liczb. Poza nimi bylo jeszcze ciekawiej.

    > Maniek. Nie ważne! To nie jest tematem dyskusji!
    > Dyskutujemy o tym _ile_wybudowano_ Z dużym prawdopodobieństwem, gdyby nie
    > solidarność, mógł być w Polsce i w całej RWPG podobny scenariusz jak w
    > Chinach.
    > No tak... W Chinach nie ma UE i pejsatych w rządzie.

    Ja podalem tylko przyczyny dlaczego to nie mialo prawa przetrwac. Nie da sie
    ciagle dotowac trupa bez fundamentow. Gdyby fundamenty byly to nie byloby
    strajkow, biedy i pustych polek o ktorych mimo niby dobrobytu zapominamy.

    > No i mamy zamienniki, czyli akcyza, opłaty za wywóz śmieci, opłaty za
    > koncesje, notarialne, architektoniczne, geodetów i mnóstwo mnóstwo innych
    > na których wartość nie masz żadnego wpływu i nie możesz sobie powiedzieć
    > "dziękuję kupię u konkurencji bo taniej"

    Ale ja nie mowie, ze to mi sie podoba. Nie mniej jednak, mimo ze jest jak
    jest to nie odwaze sie stawiac kontry w postaci Gierka odnowiciela.

    Pozdro.. TK

  • 135. Data: 2013-01-07 00:48:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 22:17:56 +0100, Adams napisał(a):

> [...]
    >
    > "Z badań wynika, że głównym źródłem emisji dioksyn do atmosfery są pożary
    > lasów. Szacuje się, że w wyniku pożarów w samych lasach Ameryki Północnej do
    > atmosfery dostaje się około 100 kg dioksyny rocznie. Można więc
    > przypuszczać, że roczna emisja dioksyn na całej kuli ziemskiej wynosi
    > kilkaset kilogramów. Jest to co najmniej o rząd wielkości więcej niż
    > wydostaje się ze wszystkich źródeł przemysłowych razem wziętych. W związku z
    > tym należy uznać, że za największe emisje dioksyn do atmosfery
    > odpowiedzialne są źródła naturalne i to one stanowią największe zagrożenie

    Wszystko pięknie, ale ile z tego zjesz?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 136. Data: 2013-01-07 01:05:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 18:01:58 +0100, news napisał(a):

    > oczywiście ze mam, każdy piec takie ma, nawet stare:)

    Uhm, oczywiście. I w tej właśnie temperaturze spalasz całość wsadu. A
    później jeszcze dopalasz efekty spalania.

    Chyba nie bardzo ogarniasz, że to nie śmieci są paliwem w takim piecu.

    > Ja bardzo dobrze to rozróżniam i wiem ze tej ropy w butelce jest mniej niż w
    > ropie, więc szkodliwych substancji po jej spaleniu też,

    A rozróżniasz np. spalanie zupełne i niezupełne? I że produkty spalania
    zależą od jego warunków? Najwyraźniej nie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 137. Data: 2013-01-07 01:14:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]
    > tym należy uznać, że za największe emisje dioksyn do atmosfery
    > odpowiedzialne są źródła naturalne i to one stanowią największe zagrożenie

    Wszystko pięknie, ale ile z tego zjesz? A ile dostanie Ci się z tego, co
    sąsiad radośnie spali w piecu w ramach "oszczędności"?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 138. Data: 2013-01-07 08:10:28
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > widzisz drogi kolego...
    >
    > wymóg odbioru domu jednorodzinnego prywatnego to bezedura. Od tego jest
    > ubezpieczyciel.

    Dlaczego każesz mi się ubezpieczać ? A jeśli nie chcę ? To mogę mieszkać
    w spierniczonym konstrukcyjnie domu i nic nikomu do tego ? Rozumiem, ze
    wywieszam tabliczkę o niebezpieczeństwie, żeby listonosz wiedział w co
    się pakuje.

    > Państwo nakłada na ciebie cała listę bezsensownych obowiązków które
    > musisz spełnić bóg wie po co.
    >
    > Odbiór powienen wyglądać tak, składasz papier gdzie jest napisane,
    > oświadczam za zakończyłem budowę domu zgodnie z pozwoleniem na budowę.
    > koniec kropka podpis.

    Znając realia oraz śledząc od dłuższego czasu grupę śmiem twierdzić, że
    bezpieczniej by było rozdawać trotyl.

    > Teraz w kwestii śmieci. wystarczyło wprowadzić zasadę że na wezwanie
    > masz obowiązek przedstawić imienne dowody opłacenia w każdym miesiącu
    > wywozu śmieci. I już 90% kombinatorów jest udupionych.

    Racja. Tak w jednej gminie przyłączali szambiarzy do kanalizacji. Kazali
    pokazywać rachunki za wywóz nieczystości. Jak ktoś miał to ok, jak nie
    to prosili o badanie szczelności szamba. Nagle cała wieś ochoczo
    podłączyła się do kanalizy.

  • 139. Data: 2013-01-07 08:35:39
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Wszystko pięknie, ale ile z tego zjesz? A ile dostanie Ci się z tego, co
    > sąsiad radośnie spali w piecu w ramach "oszczędności"?

    Ano tego nie wiem ile tego zjem, nie wydaje mi sie
    aby to byl problem,
    byc moze dlatego ze skala problemu
    dot. palenia butelek pet nie jest tak duza
    jak niektorzy to chcieliby widziec.

    pozdrawiam
    Adams

  • 140. Data: 2013-01-07 08:40:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ja zwolennikiem Tuska nie jestem, ale nie widze roznicy jakos szczegolnie.
    > To co wybudowano za Gierka skutecznie przejedzono rowniez za jego
    > polityka,

    Tyle że po Gierku jest co sprzedawać przez 22 lata.

> [...]
    > inwestycji podniesie sie cene za prad. To tak jakby pani w spozywczym
    > podniosla ceny bo chce kupic nowy asortyment. Dla mnie to paranoja i nic

    Owszem paranoja, ale nie monopol państwowy lecz sprywatyzowane oddzielne
    spółki i dlatego tym bardziej idiotyczne, bo jakim prawem mam fundować
    prywacie warsztat pracy?

    > Wyrwano, bo polaczenia byly nierentowne. Wlasnie o to chodzi, ze jak
    > ludzie maja swoje samochody to pociagami jezdza mniej. Takie czasy.

    Maniek. Weź jeszcze raz przeczytaj co napisałem. Piszę o tym że Gierek miał
    inne priorytety. Wszyscy się przyczepili do tych autostrad a nie widzą że
    wtedy kolej była rozbudowana bo aut mało kto miał. Dzisiaj aut jest więcej,
    więc stawia się na transport drogowy i wyrywa nierentowne tory.
    Swoją szosą idiotą jest ten kto postawił na transport drogowy jeśli chodzi o
    transport towarów. Same szkody z tego.

    Marek