  • 51. Data: 2013-01-04 15:09:09
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Hmm, nie zawsze i nie wszędzie właściciel będzie mógł wejść bez
    > odpowiednich zabezpieczeń itp.

    To była ironia.
    Na szczęście jeszcze wolno samemu sobie dom budować mimo, że według Ciebie
    jest to niebezpieczne.

    > Odbiór z definicji ma być stwierdzeniem stanu faktycznego. Jak rozumiem
    > jesteś z wykształcenia inżynierem budownictwa, ale (bez urazy, dla
    > przykładu) przedstaw sobie miłą blondynkę entomologa z zacięciem
    > humanistycznym, czy uważasz, że jest równie świadoma niebezpieczeństw
    > związanych z być może niewłaściwym wykonaniem instalacji elektrycznej,
    > kominowej etc ?

    A co zmienia odbiór w tej kwestii? Na odbiorze nikt nie sprawdza twojej
    instalacji kominowej. Odbiór to tylko papierkologia.
    Zakład energetyczny zanim zamontuje licznik chce oświadczenia elektryka,
    gazownia kominiarza.
    Skoro w domu jest gaz i prąd to znaczy, że te instalacje zostały zrobione i
    ktoś to sprawdził.

    Zabezpieczenie drzwi balkonowych by dzieci ich nie otworzyły gdy jeszcze nie
    ma balustrady to sprawa trywialna.

    Kombinuj dalej co może się stać w domu który ma skończone wszystkie
    instalacje, a nie jest formalnie odebrany?

    > Przypala ci się kiełbasa na patelni, sąsiedzi dzwonią po straż, straż
    > przyjeżdża i czy za nich odpowiadasz czy nie ?

    Jak na razie przypalenie kiełbasy jeszcze jest legalne, więc za takie
    wezwanie ja nie zapłacę, a jeśli straż stwierdzi, że było nieuzasadnione to
    zapłacą sąsiedzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2013-01-04 15:15:33
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 12:26:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Nikt na razie nie zna cen! To są szacunki, a dopiero za pół roku okaże się
    >
    > czy kasy jest za dużo i można opłatę obniżyć, czy za mało i trzeba podnieść.
    >
    > Różne gminy na podstawie swoich badań lub konsultacji z wróżkami ustalają
    >
    > _wstępne_ opłaty na różnym poziomie, a dopiero za pół roku zobaczymy ile
    >
    > naprawdę kosztuje wywóz śmieci.

    Mhm, a te 170 warszawskich firm opiera się w rozliczeniach o dane od wróżek?
    Wbrew pozorom są fachowcy od tego tematu i wcale mnie nie dziwi że nie pracują w
    urzędzie miasta.
    W normalnym kraju zostałby rozpisany przetarg i cena wyznaczona na podstawie ofert.
    Co zrobi miasto jak się okaże że nie ma chętnych do pracy przez ich wyślinioną cenę?
    Zapewne podwyższy.
    A co zrobi jak się okaże że w ramach konkurencji może być znacznie taniej?
    Idę o zakład że też podwyższy, na wszelki wypadek.

    > Inna sprawa, że teraz będą wywożone śmieci zakopywane, palone i wyrzucane do
    >
    > lasu, więc będzie ich więcej do wywiezienia i składowania - stąd potrzeba
    >
    > nowych składowisk a to też kosztuje, ale chyba każdy normalny woli zapłacić
    >
    > więcej za to by śmieci nie leżały w lesie tylko na wysypisku albo trafiały
    >
    > do sortowni.

    Oczywiście są tereny dla których powyższa uwaga jest 100% słuszna, ale dla 90%
    mieszkańców miast jest to pipeprzenie w celu podwyższenia ceny.

    --
    ZZ@private

  • 53. Data: 2013-01-04 15:24:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie wiem skąd to malkontenctwo i zakładanie, że na pewno nie zadziała,
    > skoro dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że sprawdza się bardzo dobrze.

    Stad malkontenctwo, ze szacuje sie wzrost cen o kilaset procent. A, ze
    dziala to pewnie nie dziwne, bo i pomidory na Arktyce mozna hodowac i to
    pewnie bardzo smaczne. Podejzewam, ze malkontenctwo bierze sie tez stad, ze
    na konto nieuzywania oleju opalowego do samochodu podniesiono jego ceny. Za
    nasze bezpieczenstwo na drogach w budzecie wpisuje sie dochody 1,5 mld zl, a
    bramki viatoll zasila sie spalinowymi agregatami pradotworczymi, a
    ciezarowki jezdza po drogach wojewodzkich.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2013-01-04 15:29:27
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:41:06 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    gminę? Celem ustawy jest zwiększenie wywozu, to cena raczej powinna spadać a nie
    rosnąć - wg standardowej ekonomii.

    > Wez pod uwage ze te brakujace 30% to moga byc smieci ktore teraz sa palone albo
    wywozone do lasow :) Ogolnie smieci moim zdaniem bedzie wiecej do odbioru - zamiast
    utylizowac w piecu - przynajmniej niektorzy beda woleli bo ludzku wyrzucic do kosza,
    szczegolnie ze jak rozumiem przestaja obowiazywac limity i bedzie mozna miec na
    posesji dowolnie duzy kontener ?

    A jeszcze jedno do wyjaśnienia, całość obszaru przejmie jedna firma w miejsce czasami
    wielu, więc jej obroty też znacząco wzrosną to też jest czynniki obniżający a nie
    podwyższający cenę.

    --
    ZZ@private

  • 55. Data: 2013-01-04 15:38:37
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Nie - od tego jest osoba ktora wlasciciel wynajmie (zwykle ELEKTRYK) i ktorej placi
    za to zeby jego instalacja byla zgodna ze sztuka i bezpieczna. Jak ktos nie zna sie
    na elektryce to wynajmuje elektryka. Proste? :)

    Jasne, że proste. A jak ktoś tego rozumu nie ma ? Jeśli ktoś jest
    debilem to nie może się budować ? A iluż nawet na tej grupie było
    domorosłych elektryków, którzy mimo, że nie posiadają ani wiedzy ani
    doświadczenia, a co gorsza nawet krzty zdrowego rozsądku a próbowało
    forsować swoje poronione pomysły związane m.in. z układaniem czy
    zabezpieczaniem instalacji elektrycznej.
    A jezeli powiesz, ze PINB daje "gwarancje" ze dom jest bezpieczny to..
    dlaczego u mnie nikogo nie bylo? Po co wogole to prawo z odbiorami skoro
    i tak nikt sie na budowie nie pojawil. Pojawiaja sie tylko tam gdzie
    moga wziac w lape bo ktos dal cynk ze cos jest nie tak :D

    > Kazdy ma rozum - ta blondynka tez - i naprawde nie trzeba do tego mieszac
    urzednikow.

    > Nieuzasadnione wezwanie - odpowiada sasiad :)

    Nie chodzi o uzasadnione bądź nie wezwanie. Może pytanie było zbyt
    trudne, to bardziej dosadnie:
    Wydaje Ci się, że możesz robić w swoim domu wszystko bo ty odpowiadasz
    za siebie i domowników - nie jest to prawdą, bowiem po pierwsze nie
    wiadomo czy domownicy/goście się na to godzą, oraz czasem ktoś może
    odwiedzić twój dom by np uratować ci zdrowie, życie, dobry humor bez
    twojego zaproszenia, a radosna twórczość budowlana poparta wieloletnim
    doświadczeniem pana Henia, który nie pierwszy raz rurę z gazem zaklejał
    glutem z nosa, bezpieczniki watował żebrówką i nigdy przecież nie było
    problemów, może owego niespodziewanego gościa narazić na nieprzyjemności
    które w odebranym i zamieszkanym domu spotkać go nie powinny.
    pzdr.
    rafał

  • 56. Data: 2013-01-04 15:59:47
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 12:28:49 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > ROTFL, dalej nie czytam, bo nie ma sensu. Po pierwsze nasz obecny dług jest
    > znacznie niższy, po drugie w znacznej części poszedł na dofinandsowanie
    > inwestycji podczas gdy za Gierka został rozdany partyjnym kolegom, górnikom
    > itd.
    >
    > Ale to nie temat na tę grupę więc już milknę.

    Jak niższy? Teraz jest 800-900 mld zł.
    Natomiast odnośnie 1980r. wikipedia podaje:
    nominalnie mld USD: 24,1, co realnie w 2005 odpowiadało: 57,1 mld USD.
    Zupełnie jakby inna skala. Za Gierka kasy nie inwestowano? Ile Ty masz lat?

  • 57. Data: 2013-01-04 16:01:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > pracują w urzędzie miasta.
    > W normalnym kraju zostałby rozpisany przetarg i cena wyznaczona na

    To nie jest kwestia kraju tylko gmin!

    Był już tu wątek na temat tego ile która gmina sobie _wstępnie_ zażyczyła i
    rozstrzał szacunków jest ogromny, ale ciągle są to _szacunki_. Po drugie
    gminy prowadzą indywidualną politykę w tej kwestii. To podobnie jak z cenami
    wody w sąsiednich gminach mogą się różnić dwukrotnie.

    Przypuszczam, że część gmin wprowadzi wyższy podatek śmieciowy by mieć kasę
    na budowę sortowni, spalarni czy składowisk.

    > Oczywiście są tereny dla których powyższa uwaga jest 100% słuszna, ale dla
    > 90% mieszkańców miast jest to pipeprzenie w celu podwyższenia ceny.

    Owszem problem wywozu do lasu dotyczy głównie terenów poza centrami miast,
    ale już problem spalania śmieci dotyczy jak najbardziej wszystkich. Mieszkam
    na śląsku i sporo kamienic nawet w samych centrach miast ma jeszcze
    ogrzewanie węglowe. Ludzie palą w tych piecach wszystkim co mają by
    zminimalizować ilość śmieci do wywiezienia bo za wywóz płacą od kontenera,
    więc im później się zapełni tym lepiej.

    Efekt jest taki, że zimą gdy jest bezwietrznie nie ma czym oddychać, a co
    "mądrzejsi" palą śmieci nawet latem więc jak ktoś chce suszyć pranie to musi
    się liczyć z sadzą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 58. Data: 2013-01-04 16:09:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Rozumiesz, ze tu gdzie mieszkam to nie wywoze do lasu i place za smieci?

    A rozumiesz, że nie chodzi o Ciebie ale o ogół? Wiesz, lasy są wspólne,
    powietrze którym oddychamy też.

    Uważasz, że nie było problemu? Ok, Twoja sprawa, że go nie dostrzegałeś. Ja
    uważam że problem był i cieszę się że zniknie, nawet jeśli będę musiał
    zapłacić kilka czy kilkanaście zł miesięcznie więcej to uważam, że warto.

    Czekałem na tę zmianę od lat (już nie pamiętam kiedy i w którym kraju
    pierwszy raz o tym usłyszałem, ale to już było bardzo dawno) i już wtedy
    stwierdziłem jakie to proste - nie trzeba armii urzędników i policjantów
    pilnujących każdego zagajnika, rowu czy komina. Wystarczy sprawić by ludzie
    płacili niezależnie od ilości i już śmiecenie przestanie się opłacać i
    problem zniknie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2013-01-04 16:17:35
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Owszem problem wywozu do lasu dotyczy głównie terenów poza centrami miast,
    > ale już problem spalania śmieci dotyczy jak najbardziej wszystkich.

    Kiedy byles ostatni raz w lesie ?

    Obowiazuje calkowity zakaz wjazdu do lasu.

    Czy widziales smietnik (kontener, pojemnik)
    w lesie, czy widziales smietnik w miejscu
    gdzie mozna zaparkowac auto i udac sie
    przechadzke po lesie ?

> [...]
    > by zminimalizować ilość śmieci do wywiezienia bo za wywóz płacą od
    > kontenera, więc im później się zapełni tym lepiej.

    Ales wymyslil, placi sie niezaleznie czy kontener jest pusty czy nie
    a pala smieciami bo nie maja kasy i wychodzi im taniej.
    Przy okazji, o syfie jak z ekogroszku leci przez komin rowniez warto
    pamietac.

    pozdrawiam
    Adams

  • 60. Data: 2013-01-04 16:26:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Jan 2013 06:59:47 -0800 osobnik zwany rekonkwista24
    napisał:

> [...]
    > wikipedia podaje: nominalnie mld USD: 24,1, co realnie w 2005
    > odpowiadało: 57,1 mld USD. Zupełnie jakby inna skala. Za Gierka kasy nie

    za Gierka był 3-4 razy wyższy od obecne względem eksportu czyli tego co
    pozwala nam go spłacać.

    Co do inwestowania to kupowano licencje np. masseya Fergusona z calowymi
    srubami, albo berlieta na autobusy, które nie nadawały się do naszego
    natężenia ruchu i klimatu. Do tego przemysł cięzki. Nie mówiąc o tym, że
    wiele produktów miało "wsad dewizowy" a ich cena nie pokrywała tego co w
    nie włozono. Generalnie kredyty z czasów Gierka zostały przejedzone.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?