  • 21. Data: 2015-02-24 10:49:27
    Temat: Re: Nowy dom i dodatkowa instalacja elektryczna
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 13:12:58 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Czy puścić dodatkowo okablowanie zasilane z UPS/agregatu?
    > Nazwijmy to "linią podtrzymania".

    Jak tak mam:

    * agregat-0-sieć
    * PF431 (przelacznik brakujacej fazy)
    * lodówka/zamrażarka
    * alarm
    * oswietlenie
    * UPS
    * "serwerownia"
    * obwody gwarantowane

    Dla scislosci dodam ze nie mam na razie ani agregatu ani przelacznika agregat-0-siec.

    Jak bym potrzebowal to cale oswietlenie moglbym przepiac za UPSa. Same ledowy, to by
    akumulatora nie wyssalo.
    Na schodach/komunikacji mam slabe ledziki zasilane prosto z akumulatora.

    Czy warto? Trudno powiedziec, szczegolnie ze nie dawno zmodernizowali linie i jest
    jakas "skretka" zamiast drutow ktore sie bujaly na wietrze.

    bajcik

  • 22. Data: 2015-02-24 10:49:29
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Adam wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Na razie czysto teoretycznie.

    W skrzynce elektrycznej jest osobny obwod z UPS - na UPS idzie bezpiecznik. Z
    UPS wraca do skrzynki i idzie na parter i pietro w kazdym pokoju (procz
    lazienki i kuchni). Pokoje poparowane i wisza na bezpieczniku. Chyba za UPS
    (wejscie do tablicy od strony UPS) jest roznicowka choc nie wiem czy nie
    zasadniej byloby aby byla przed UPS... ale moze tak jest tylko cos pomylilem. W
    koncu porazenie na pracy z UPS to raczej niemozliwe (zaniki pradu sa
    sporadyczne).

    APC 1500 lub 2200. 2 TV i elektornika pomniejsza daje na 1500 ok 20%
    obciazenia.

    Smart-UPS 1500ONLINE 100.0% 233.0 VAC 11.0 %23.0°C 107.0 min

    SMART-UPS 700ONLINE 100.0% 236.6 VAC 11.4 %36.0°C 116.0 min.

    Ten drugi trzyma tylko wazne rzeczy. Pod 2h pociagnie. Ten pierwszy trzyma TV,
    jakies dekodery itp.

    Kociol nie jest na UPS, dosc duze obciazenie dodatkowe i czas podtrzymania zbyt
    spada ;) (40-50W z pompami).

    Zrobic warto, koszt nie duzy a nigdy pozniej tak tego juz nie zrobisz :-) Aha
    te same gniazdka obok sa zasilane z tych samych faz (te z i te bez podtrzymania
    awaryjnego). Wiadomo by nie bylo pradow bladzacych jakis , wyrownujacych
    potencjaly.

  • 23. Data: 2015-02-24 22:01:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-24 o 10:00, Budyń pisze:

    > jest jak mowisz - jakos dostaw pradu jest na tyle dobra ze szkoda czasu na te
    zabawy.

    Mam agregat -gdy raz była okazja użyć to sie okazało ze nie żyje bo tyle
    stał nie

    odpalany.
    > Jakis obwód z UPSem pod komputery można zrobic zeby zaniki chwilowe nie
    przeszkadzały,

    i tyle.

    Wszystko zależy gdzie sie mieszka, w górach gdzie mieszkam prawie każdy
    halny daje
    przerwy w zasilaniu, ostatnio zmienili trochę sieci na kable, ale nadal
    jest
    sporo pojedynczych drutów i prawie każda sucha gałąź robi im szkodę.
    A oprócz tego że ciągle z siecią coś robią to i zdażają się
    niezaplanowane krótkie wyłączenia, komputery się resetują i masz po
    robocie. A i agregat już kilkakrotnie paliłem bo przy dłuższych
    przerwach jak trzeba użyć mocniejszego narzedzia to musiałem odpalać
    albo czekać bezczynnie.
    Więc wszystko zależy od warunków, a jeszcze jedno, mam piwnicę bez
    okien, jakby mi zgasło tam światło to szkoda gadać, a tak mam komfort :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 24. Data: 2015-02-25 11:49:46
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-24 o 09:19, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Dzieci trza robić!

    Moje zaraz się na tym świecie pojawi, ale nie potrzebowałem do tego
    zaników prądu ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 25. Data: 2015-02-25 13:51:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Moje zaraz się na tym świecie pojawi, ale nie potrzebowałem do tego
    > zaników prądu ;)

    Trza robić więcej niż tylko te planowane - zaniki prądu powodują pewną
    spontaniczność :-)

    Pozdrawiam
    Ergie