  • 121. Data: 2021-05-16 21:44:38
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.05.2021 o 21:05, Marcin N pisze:
    > Ale od czego mogło to pęknąć? Toż to jest wąż w metalowym zbrojeniu. A
    > uszczelka - nawet gdy sparcieje to kamień w wodzie powinien to
    > znakomicie uszczelnić.
    Choćby korozja elektrochemiczna. Wężyk z niklowanego chińskiego mosiądzu
    przykręcony do nypla z metalu o innym składzie.
    Jacek

  • 122. Data: 2021-05-16 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Ale od czego mogło to pęknąć? Toż to jest wąż w metalowym
    > zbrojeniu. A uszczelka - nawet gdy sparcieje to kamień w wodzie
    > powinien to znakomicie uszczelnić.

    A tego to nie wiem niestety.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 123. Data: 2021-05-16 22:00:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może być jakiś podstawiony Austryjek.
    Wydrukuje się mu papiery na nazwisko Solorz i jazda.

    -----

  • 124. Data: 2021-05-16 22:03:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 19:32, heby pisze:

    > Bardzo się z tego cieszę. Uwolnienie małych domów jest całkiem ok,
    > choć niepokoim nie tylko czy na pewno władza chce abym budował te domy
    > *wszędzie*. Bo znam kolesia co miał kawałek gruntu przyległego do
    > zabytku i właśnie myśli nad budową. Jedna ściana z głowy.

    To źle myśli. Każdy z budynków do siebie przyległych musi posiadać
    oddzielne ściany i dylatację pomiędzy ścianami tzn. ściany nie mogą być
    ze sobą w żaden sposób powiązane.

  • 125. Data: 2021-05-16 22:08:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 May 2021 21:05:40 +0200, Marcin N

    > Ale od czego mogło to pęknąć? Toż to jest wąż w metalowym zbrojeniu.

    To zbrojenie jest żeby nie uszkodzić mechanicznie samego wężyka, literalnie
    aby było mniej podatne na przypadkowe uszkodzenia. Zwiększa też
    wytrzymałość na ciśnienie. Ale jak sama guma strzeli ze starości to
    metalowy oplot wody nie powstrzyma. Nie wiem ile miał wężyk który u mnie
    strzelił -- z pewnością miał ponad 10 lat ale nie więcej niż 15.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 126. Data: 2021-05-16 22:11:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 19:16, Marcin N pisze:

    > Nigdy nie słyszałem, żeby komuś taki wężyk się rozpadł sam z siebie.
    > Rozumiem, że gdy zacznę przy nim grzebać po latach nieruszania - to
    > różnie może być, ale gdy nie tykam?

    No popatrz, a ja miałem 2 razy zalane mieszkanie w bloku z powodu
    pękniętego wężyka u sąsiadów na wyższych piętrach i raz zalane
    mieszkanie z powodu pękniętego węża do pralki.

    Co do wężyków to zazwyczaj pękają wtedy, kiedy były źle zamontowane tzn.
    podczas dokręcania nakrętki nie była trzymana szczypcami część
    zaciskająca wąż, aby się nie obracała i nie powodowała naprężeń
    skrętnych wężyka.

  • 127. Data: 2021-05-16 22:12:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 21:05, Marcin N pisze:

    > Ale od czego mogło to pęknąć? Toż to jest wąż w metalowym zbrojeniu. A
    > uszczelka - nawet gdy sparcieje to kamień w wodzie powinien to
    > znakomicie uszczelnić.

    Ale rurka gumowa i nie lubi jak pozostają naprężenia skrętne.

  • 128. Data: 2021-05-16 22:18:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 22:03, Uzytkownik wrote:
    > To źle myśli. Każdy z budynków do siebie przyległych musi posiadać
    > oddzielne ściany i dylatację pomiędzy ścianami tzn. ściany nie mogą być
    > ze sobą w żaden sposób powiązane.

    Bardzo milutko. Szkoda że nie wpadłeś na to, że mowa o ocieplaniu.

  • 129. Data: 2021-05-16 22:32:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 22:18, heby pisze:

    > Bardzo milutko. Szkoda że nie wpadłeś na to, że mowa o ocieplaniu.

    Szkoda, że jesteś tak nieprecyzyjny i napisałeś "ściana". Ściana to jest
    ściana, a ocieplenie to ocieplenie.

    Poza tym jesteś pewien, że miałeś na myśli ocieplenie, a nie okna i drzwi?

  • 130. Data: 2021-05-16 22:51:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 22:32, Uzytkownik wrote:
    > Szkoda, że jesteś tak nieprecyzyjny i napisałeś "ściana".

    Widzisz, skoro nie napisałem, to zwykła złośliwością jest zarzucać
    najgorsze. Nie przyszło ci naprawdę przez głowę że może jednak nie
    chodzi o stawianie ściany tylko ocieplanie ściany?, Normalnie jak w
    bliźniaku?

    > Poza tym jesteś pewien, że miałeś na myśli ocieplenie, a nie okna i drzwi?

    Mówimy o hipotetycznej sytuacji, kiedy ludzie zaczną budować swoje domki
    letniskowe na środku rynku w Zadupi Górnym bo akuratnie mają tam 20m2
    terenu po pradziadku kamień w kamień z zabytkowym ratuszem.

    Liczę na to że przepisy typu "bez zgłoszenia" nie oznaczają "byle
    gdzie". Bo wtedy problem jakiegoś zamku w rezerwacie będzie tylko
    śmiesznym problemem w obliczu januszowych domków na środku plaży czy
    dziedzińcu zamku lub najzwyczajniej w poprzek drogi.