  • 161. Data: 2021-05-18 22:09:09
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Hmm, a to nie wynika z koniecznosci utrzymania odstepu od
    > sasiadujących posesji?

    Wynika z takiego *założenia*. Bo obiektywnej *konieczności* przecież
    nie ma.

    > Chcesz sie budować sąsiadom na płocie?

    A właściwie dlaczego nie? To typowa *miejska* zabudowa, choć forma
    ulicy z szeregową zabudową jest również znana ze *wsi* liptowskiej.
    Tak wygląda Londyn, tak jest na warszawskiej Saskiej Kępie (dzilnica
    od zera zaprojektowana w latach dwudziestych ubiegłego wieku).

    > Zeby zbudowac dom 10x10m to trzeba miec działke 20x20 czyli
    > minimum 400metrów.

    A w szeregowej zabudowie miejskiej nawet połowa tego daje wrażenie
    dobrze zadomowionej przestrzeni.

    > Dlatego deweloperzy buduja blizniaki bo automatycznie zmniejsza
    > sie wymagana wielkosc działki.

    Deweloperzy potrafią nie tylko bliźniaki, ale czworaki, a najchętniej
    100-raczki, wyglądające jak zabudowa obozu koncentracyjnego. Dużo się
    pojawiło takich osiedli stu jednakowych domów na dwustumetrowycch
    działkach wzdłuż prostej ulicy. Ale nie o takie ohydztwo chodzi.

    --
    Jarek

  • 162. Data: 2021-05-18 22:13:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 18.05.2021 20:59 you wrote:

    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
    > Hmm, a to nie wynika z koniecznosci utrzymania odstepu od
    > sasiadujących posesji? Chcesz sie budować sąsiadom na płocie?

    Tak się nie da.

    > Zeby zbudowac dom 10x10m to trzeba miec działke 20x20 czyli minimum
    > 400metrów.

    wystarczy 16*17 (Skoro dom 100m2, to wystarczą okna i drzwi z jednej

    Pete

  • 163. Data: 2021-05-18 22:26:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 maja 2021 o 20:59:58 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > popyt obnizy ceny.
    >
    > Z ciekawości - skoro nie stanie sie to jutro to kiedy?
    > Zebysmy mogli zweryfikowac te bzdurki, tak samo jak twoje bzdury z
    > iloscia zgonów ;-O
    >
    > Jakas data kiedy mieszkania beda te 50 procent tansze niz sa dzisiaj?
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
    > którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Jopl
    Bedzie zwiększony popyt na materiały do budowy domów a nie na używane domy i
    mieszkania nowe i uzywane. Spadnie popyt na najem. Najbliższe lata zweryfikują kto ma
    rację.

  • 164. Data: 2021-05-18 23:51:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 May 2021 10:26:29 -0700 (PDT), w
    <625b2933-d4cc-45f1-9c0c-b57f93d3ce57n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Rząd ma pieniądze na ten program. I dlatego jest duże prawdopodobieństwo że się
    uda.

    Większa jest szansa, że zmądrzejszesz.

    Wszystkie swoje przypuszczenia opierasz na chciejstwie i fantasmagoriach.

    > Zwłaszcza że rząd przewidział jakieś premie za dzieci.

    Tak, dla 3+. Sprawdź sobie ile osób posiada tyle dzieci.

  • 165. Data: 2021-05-18 23:52:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 May 2021 13:26:31 -0700 (PDT), w
    <f8bf9420-8b99-4a87-afcc-4166303ca1a4n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Bedzie zwiększony popyt na materiały do budowy domów a nie na używane domy i
    mieszkania nowe i uzywane. Spadnie popyt na najem. Najbliższe lata zweryfikują kto ma
    rację.

    Tak, był mniejszy podczas covida.
    I sumarycznie nic się nie zmieniło -- ceny może nieznacznie spadły i nic poza
    tym.

  • 166. Data: 2021-05-19 00:37:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 maja 2021 o 23:57:00 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Wszystkie swoje przypuszczenia opierasz na chciejstwie i fantasmagoriach.
    > Tak, dla 3+. Sprawdź sobie ile osób posiada tyle dzieci.
    Na jakim chciejstwie? Mam zabezpieczona kasę do końca życia ile by nie trwało.
    Wczesnej napisałem że stworzona przez rząd sytuacja bije w dzisiejszych posiadaczy
    nieruchomości. Jesli plan wejdzie w życie i zrobi się popularny nastąpi drastyczna
    przecena wcześniej zbudowanych nieruchomosci. Smaczku może dodać podatek katastralny
    powiązany z metrażem. Zabronisz rządzącym zrobić taki podatek?

  • 169. Data: 2021-05-19 04:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bedzie zwiększony popyt na materiały do budowy domów a nie na
    > używane domy i mieszkania nowe i uzywane. Spadnie popyt na najem.
    > Najbliższe lata zweryfikują kto ma rację.

    Dokładnie, czas zweryfikuje.
    Jakas konkretna data tej weryfikacji?
    5 lat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 167. Data: 2021-05-19 04:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Tak się nie da.

    > wystarczy 16*17 (Skoro dom 100m2, to wystarczą okna i drzwi z
    > jednej strony :) )

    Budujesz dom czy schron? ;-D
    Ale rzeczywiście pomyliłem 5 i 4 metry z 4 i 3 metry.

    No to przy duzej ilosci kompromisów załózmy 18x16.
    to nadal bardziej 300 metrów niz 200.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 168. Data: 2021-05-19 04:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Tak, był mniejszy podczas covida.
    > I sumarycznie nic się nie zmieniło -- ceny może nieznacznie spadły
    > i nic poza tym.

    Mniejszy popyt na co?
    I gdzie te ceny spadły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 170. Data: 2021-05-19 06:18:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 19.05.2021 04:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > Budujesz dom czy schron? ;-D Ale rzeczywiście pomyliłem 5 i 4 metry
    > z 4 i 3 metry.

    No to weźmy tylko 2 ściany ślepe.
    Czyli tzw. projekt ma wąską działkę

    > No to przy duzej ilosci kompromisów załózmy 18x16. to nadal bardziej
    > 300 metrów niz 200.

    No ale liczyłeś 100m2 powierzchni.
    Dla 70m i dwóch ścian z oknami, to jest 235m :-P

    --
    Pete