  • 281. Data: 2021-06-02 15:01:22
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 02.06.2021 o 11:18, Janusz pisze:
    > Pleciesz jak potłuczony, nic nie będzie tanieć, jest bum na mieszkania a
    > to oznacza tylko wzrost cen
    > "Sądząc po danych z NBP, coraz popularniejszą formą wydawania pieniędzy
    > stają się wkłady własne do kredytów hipotecznych. To oczywiście mały
    > żart, bo tak naprawdę chodzi o inwestowanie w nieruchomości. Popyt na
    > kredyty mieszkaniowe bije rekordy, w efekcie wartość nowych kredytów
    > tego typu udzielonych w kwietniu sięgnęła aż 7,2 mld złotych. To
    > najwięcej w historii publikowania tego typu danych, czyli od 2014 roku."

    No i są to dane historyczne. Znaczy to już miało miejsce. Ludzie uciekli
    od słabych lokat w nie tak słabe inwestycje w mieszkania.

    A co się stanie, gdy podskoczą stopy procentowe? Słabe lokaty wrócą na
    swój normalny poziom a drogie mieszkania (jak twierdzisz - coraz
    droższe) będą coraz mniej atrakcyjne, bo przestaną przynosić 6%, 5%, ale
    zaczną 3% - tak, jak ma to miejsce w Europie Zachodniej.

    Do tego drogie raty kredytu będą wymagały comiesięcznych dopłat ze
    strony inwestora.

    I wszystko runie. Tak jak już nie raz i nie dwa.

    --
    MN

  • 282. Data: 2021-06-02 15:03:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 01.06.2021 o 06:30, Mark Woydak pisze:

    > Twoje ostatnie zachowanie na tym forum i innych tylko potwierdza moją
    > diagnozę! Jesteś  P S Y C H O P A T Ą ! Niebezpiecznym psychopatą.
    > Twoje miejsce jest w szpitalu dla obłąkanych albo w więzieniu!

    Bzdury wypisujesz. Psychopata to osoba bez uczuć i emocji. Gdy postawi
    sobie jakiś cel - to go realizuje i np. zabicie kogoś jest dla niego tym
    samym, co ścięcie drzewa.

    Ty pewnie chciałeś napisać o socjopacie, a może jeszcze o kimś innym.

    --
    MN

  • 283. Data: 2021-06-02 21:49:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-02 o 15:01, Marcin N pisze:

> [...]
    > strony inwestora.
    >
    > I wszystko runie. Tak jak już nie raz i nie dwa.

    Byłoby tak gdyby rynek był stabilny jak w europie zachodniej, u nas nie
    jest bo nadal mieszkań brakuje, kupno i wynajem to nadal bardzo drobny
    ułamek sprzedawanych mieszkań, większość ludzi kupuje je dla siebie i
    oni szybko nie będą sprzedawać więc nadwyżki obniżającej cenę szybko nie
    będzie.
    A jakie są perspektywy na przyszłość to widać to najlepiej po wzrostach
    cen u deweloperów, liczby oddanych przez nich mieszkań i liczby
    wybudowanych domów prywatnie przez ludzi. Czytałem może miesiąc temu
    artykuł że w zeszłym roku pobity został rekord liczby oddanych mieszkań
    i domów z chyba '76.
    Więc buduje się na potęgę i stąd też wzrosty cen praktycznie wszystkiego
    co związane z budową. I nic się nie zanosi żeby w następnych latach miał
    być mniej budowane, no może poza tym rokiem.

    --
    Janusz

  • 284. Data: 2021-06-03 00:10:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 2 czerwca 2021 o 21:49:44 UTC+2 Janusz napisał(a):

> [...]
    > co związane z budową. I nic się nie zanosi żeby w następnych latach miał
    > być mniej budowane, no może poza tym rokiem.

    Jak może brakować mieszkań jeśli 1 300 000 Ukraińców gdzieś mieszka. To nie mniej niż
    300 000 mieszkań wynajętych na ich potrzeby. To w takim razie może ci co im wynajmują
    mieszkania dla kasy wyprowadzili się pod mosty, wiadukty. Też nie. Znaczy że rynek
    jest zrównoważony. Bilans zgonów spowodowanych epidemia jest tragiczny. Dużo
    starszych osób zostało zarażonych przez swoich bliskich i część w nich w efekcie
    zmarła. Pozarażali się w kosciolach, szpitalach. Nieważne jak się pozarazali. Na
    potrzeby tego tematu ważne że oprócz bardzo dużej ilości nowych mieszkań na rynku
    pojawiło się drugie tyle mieszkań po zmarłych. To do tych mieszkań z recyklingu może
    przyjechać z 600 tysięcy Ukraińców. Jak przyjadą będzie ok. Ale jak tylko przez nas
    przejadą w podróży do niemiec to pociągną za sobą swoich rodaków co tutaj już
    pracują. Wysokie ceny mieszkań i domów się zrobiły. Wręcz w tej chwili można mówić o
    bańce spekulacyjnej. Mieszkaniowa bańka spekulacyjna pompowana jest kredytami.
    Wszystkie bańki spekulacyjne były karmione kredytami. Jeśli wt czasie wielkiego
    kryzysu w USA zysk z handlu akcjami był wielokrotnie większy od oprocentowania jakie
    dawały banki to oczywiste że ludzie brali kredyty żeby kupić i z zyskiem sprzedać
    akcje i potem jeszcze raz i jeszcze raz. W Polsce jak powstała gielda zrobiło się coś
    podobnego. Wielu do tej pory liże rany po tym jak wtedy umoczyli. Wzięli kredyty pod
    zastaw mieszkań, ziemi, domów i co tam mieli a co chciał bank uznać za
    zabezpieczenie. I dużo z tego stracili na przecenie akcji. A miał być to super
    interes, i był ale nie dla wszystkich. W tej chwili jest dziwna sytuacja. Kiedyś jak
    inflacja ciut urosła to od razu bank centralny podnosił stopy procentowe i inflacja
    spadała. W tej chwili inflacja ponad 5% i żadnych ruchów banku centralnego nie widać.
    Twierdzą że jest dobrze. Może przegapili moment kiedy można było podnieść stopy
    procentowe i teraz się boją reakcji ludzi. Druga ciekawostka. Codziennie jakiś
    przedstawiciel władzy twierdzi że podatku katastralnego nie będzie chociaż to uczciwy
    podatek, twierdzą że uczciwy. Twierdzą również że nie pracują nad nim. A jak miałby
    być to może wariant duński, a może niemiecki, francuski chyba nie bo by ich ludzie na
    drzewach na strunach od fortepianów powywieszali. Ale nie pracują to są spokojni i
    nie jest istotne że już go tylnymi drzwiami dla niektórych wprowadzili. Znaczy się
    gotują żabę a twierdzą że jej jeszcze nie złapali. Ponieważ podłoża do kryzysów
    rozwijają się wolno nie wiem na jakim etapie już jest kryzys w budownictwie w Polsce.

  • 285. Data: 2021-06-04 19:56:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 Jun 2021 12:08:20 -0700 (PDT), w
    <9619c54e-cb7b-47f5-9da0-0d60dfb58ec7n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Może dlatego że jest ponad 11 litrów spirytusu na głowę. A może na opór materii
    urzędniczej przed zmianami. Dobrze urzedniczy opór materii pokazy był w filmie z lat
    sześćdziesiątych. Tytułu nie pamiętam. Chyba Turek grający młodego człowieka o
    nazwisku Sochacki? Stara się o meldunek w Warszawie. W fabryce powiedzieli mu że
    miejsce na niego czeka bo akurat mają duże niedobory na tym stanowisku. Jak załatwić
    meldunek to n

    Ale pierdoły smalisz.

    Zbuduj mi taki domek. Zarobisz.
    Działkę dostaje się za darmo?

  • 286. Data: 2021-06-04 22:48:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 czerwca 2021 o 20:00:51 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    miejsce na niego czeka bo akurat mają duże niedobory na tym stanowisku. Jak załatwić

    Projektem nie znieśli możliwości budowania domów większych niż 70m?.

  • 287. Data: 2021-06-05 07:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Ale pierdoły smalisz.
    >
    > Zbuduj mi taki domek. Zarobisz.
    > Działkę dostaje się za darmo?

    Zastanawia mnie to. Skoro ludzie nie buduja takich tanich domow bo sa
    idiotami, to dlaczego zmiana prawa która pozwoli budować takie domy
    szkieletowe na zgłoszenie sprawi ze ci sami idioci zaczna budować domy
    szkieletowe?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 288. Data: 2021-06-05 08:25:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 05.06.2021 07:00 you wrote:

> [...]
    > sa idiotami, to dlaczego zmiana prawa która pozwoli budować takie
    > domy szkieletowe na zgłoszenie sprawi ze ci sami idioci zaczna

    Zwłaszcza, że budowa na zgłoszenie jest możliwa od kilku lat.
    Jedyne co się zmienia, to brak kierbuda, który kosztuje max kilka tys.

    --
    Pete

  • 289. Data: 2021-06-05 08:37:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 05.06.2021 o 08:25, Pete pisze:

    > Zwłaszcza, że budowa na zgłoszenie jest możliwa od kilku lat.
    > Jedyne co się zmienia, to brak kierbuda, który kosztuje max kilka tys.

    Skoro to wszystko takie drobne zmiany w prawie (zgadzam się, poza
    podwojeniem maksymalnej powierzchni - są drobne), to czemu w tym wątku
    od kilku tygodni tyle piany jest ubite?

    Wojny polityczne, jakieś wyzwiska... po co to? PIS planuje wprowadzić
    udogodnienie. Wszyscy na tej grupie powinni się cieszyć, czyż nie?

    --
    MN

  • 290. Data: 2021-06-05 09:19:30
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 5 czerwca 2021 o 08:30:14 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Zwłaszcza, że budowa na zgłoszenie jest możliwa od kilku lat.
    > Jedyne co się zmienia, to brak kierbuda, który kosztuje max kilka tys.

    pojawiły się gdzieś jakiekolwiek projekty zmian w prawie? Bo ten kierbud
    jest przysłowiowy tak jak i ten "płaski dach". Zdaje się ze nic nie wiemy nadal.

    b.