  • 291. Data: 2021-06-05 10:31:02
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 5 Jun 2021 08:37:50 +0200, Marcin N

    > PIS planuje wprowadzić udogodnienie.

    Pytanie czy takie udogodnienie jest warte wspominania o nim na konferencji.
    Rozumiem gdyby to po prostu wprowadzili, ale próba budowy sobie na tym
    poparcia politycznego trąci myszką. Szczególnie że poprzednio obiecywali
    fefnaście milionów mieszkań i gucio z tego wyszło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 292. Data: 2021-06-05 13:23:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 czerwca 2021 o 09:19:32 UTC+2 budynPL napisał(a):

    > pojawiły się gdzieś jakiekolwiek projekty zmian w prawie? Bo ten kierbud
    > jest przysłowiowy tak jak i ten "płaski dach". Zdaje się ze nic nie wiemy nadal.
    >
    > b.
    Napisali na Interii że projekt w lipcu trafi do konsultacji społecznych.

  • 293. Data: 2021-06-05 15:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Skoro to wszystko takie drobne zmiany w prawie (zgadzam się, poza
    > podwojeniem maksymalnej powierzchni - są drobne), to czemu w tym
    > wątku od kilku tygodni tyle piany jest ubite?
    >
    > Wojny polityczne, jakieś wyzwiska... po co to? PIS planuje
    > wprowadzić udogodnienie. Wszyscy na tej grupie powinni się
    > cieszyć, czyż nie?

    Rozmowa jest o dwóch rzeczach:
    - postawionej tezie o koszcie w granicach 100tysiecy.
    - mozliwym spadku wartosci nieruchomosci o połowe.
    Skoro postawiono teze to chciałbym zrozumiec na czym oparte jest to
    wyliczenie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 294. Data: 2021-06-05 15:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Zwłaszcza, że budowa na zgłoszenie jest możliwa od kilku lat.
    > Jedyne co się zmienia, to brak kierbuda, który kosztuje max kilka
    > tys.

    mowisz o domach do 35 metrów?
    Teraz 70 - to jednak spora roznica.
    Gdyby wybudowanie takiego domu miało kosztowac 100 tysiecy to sam bym
    sie zastanowił...

    Najwyzej postawiłbym sobie na działce dodatkowy drugi o powierzchni 35
    metrów... :)

    Ja ze 3 lata temu za postawienie szopy 3x4metra wydałem jakies 7
    tysiecy, fakt ze nie oszczedzałem, modrzew, dobra papa etc.
    Ale to tylko szopa, bez ocieplenia, bez okien, drzwi zrobiłem sam z
    drewna...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 295. Data: 2021-06-05 16:43:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 czerwca 2021 o 15:00:04 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    > Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"
    Czy uważasz Budzik że jesteś tak mało warty jako człowiek ze jak tylko możesz to się
    dowartosciowujesz? Teraz tym że droga szopę postawiłeś. Masz rację że pomiędzy 35 a
    70 jest spora różnica. Jak złożyć dwa po 35 to jedna ściana zewnętrzna odpada. Taniej
    będzie 70 niż 2x35. Jak by się dało postawić do stu tysięcy dom 70 m, mowa o stanie
    surowym zamkniętym. To Ty nie postawisz a ja bym postawił i by mi jeszcze pieniędzy
    zostało. Różnimy się tym że ja kreatywny jestem a ty nie. W małym domu dzisiaj nie ma
    prawa być żadnej cegły, bloczka betonowego i tym podobnego materiału konstrukcyjnego.
    Taki domek ma być zrobiony z materiałów izolacyjnych. Tak wiem zaraz jakiś baran
    wyskoczy z ceną pustaków styropianowych. Ale nie dotrze do niego że jeśli ktoś zrobił
    takiego pustaka to da się go zrobić samemu. Przy własnej, bardzo lekkiej pracy i i
    urządzeniu do wycinania w styropianie różnych kształtów można mieć pustaki
    styropianowe w cenie 1/4 - 1/5 ceny fabrycznych. Kreatywność jest potrzebna żeby
    wpaść na taki pomysł, ktoś był kiedyś kreatywny i robi pustaki styropianowe według
    własnego pomysłu, i umieć zrobić urządzenie do wycinania w styropianie różnych
    kształtów. Raptem do wycięcia są rowki na wpusty i dziury na zbrojenie które ma być
    zalane betonem. Jeśli użyć styropian 30 cm na sciany, 20 cm na podłogę i 30 cm na
    ocieplenie sufitu to trzeba go za 12-14 tysięcy. Do tego pręty na zbrojenie ścian i
    beton do zalewania prętów. Zrobocizna w dwudziestu tysiącach się można zmieścić bez
    dachu i płyty. Teraz ty i inni co potrzebują się dowartościować mogą popuścić wodze
    fantazji i pisać że płyta na taki dom 300 tysięcy musi kosztować.

  • 296. Data: 2021-06-05 18:18:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 05.06.2021 15:00 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > mowisz o domach do 35 metrów? Teraz 70 - to jednak spora roznica.
    > Gdyby wybudowanie takiego domu miało kosztowac 100 tysiecy to sam
    > bym sie zastanowił...

    Ależ skąd.
    Normalny jednorodzinny
    https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-zgode-na-budowe-d
    omu

    --
    Pete

  • 297. Data: 2021-06-05 22:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czy uważasz Budzik że jesteś tak mało warty jako człowiek ze jak
    > tylko możesz to się dowartosciowujesz? Teraz tym że droga szopę
    > postawiłeś.

    Hmm, chyba nie zrozumiałem...
    Podałem to jako przykład kosztów przy byle jakiej szopie która jedna
    jest kilka razy lepsza niz to co proponuja markety jako gotowce - po
    prostu ma postać 20 i wiecej lat a jak trzeba wejsc na dach to nie ma
    obawy ze coś sie złamie.
    Ale zeby to miało mnie w jakikolwiek sposób dowartosciowac...

> [...]
    > ty i inni co potrzebują się dowartościować mogą popuścić wodze
    > fantazji i pisać że płyta na taki dom 300 tysięcy musi kosztować.

    I to jest to na czym opieraja sie załozenia nowego ładu budowlanego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 298. Data: 2021-06-05 22:26:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 czerwca 2021 o 22:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire
    Uważasz że tanie budownictwo to zła idea? Pewno tak bo jak wieśniacy mieli by się
    dowartościować jak by nie potrafili się przechwalać za ile dom postawili. Jak masz
    coś do domów z pustaków styropianowych to napisz. Na logikę to po co budować domy z
    pustaków żeby je dodatkowo ocieplać jeśli można zbudować takie same domy z
    ocieplenia. Niby dom szkieletowy to załatwia ale tam pierdolenie z budowaniem
    szkieletu. Przy domach styropianowych ustawia się wszystkie ściany i przeznaczone na
    słupy przestrzenie zalewa się betonem. Z technicznego i kosztowego punktu widzenia
    technologia praktycznie nie do pobicia.

  • 299. Data: 2021-06-06 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ustawia się wszystkie ściany i przeznaczone na słupy przestrzenie
    > zalewa się betonem. Z technicznego i kosztowego punktu widzenia

    Ja tam nie wiem jak mowił do ciebie ojciec i dlaczego wyzywał cie od
    wiesniaka ale co do meritum:
    uwazam ze utrzymanie odpowiedniego balansu miedzy jakoscia a cena to
    podstawa. I dlatego zastanawiam sie, skoro to co piszesz to taki no
    brainer to dlaczego ludzie tak nie budowali dotychczas i dlaczego
    zaczna tak budować dopiero teraz, kiedy ogłoszono ze nie bedzie
    potrzeba kierbuda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 300. Data: 2021-06-06 13:01:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    06 Jun 2021 09:59:59 GMT, Budzik

> [...]
    > brainer to dlaczego ludzie tak nie budowali dotychczas i dlaczego
    > zaczna tak budować dopiero teraz, kiedy ogłoszono ze nie bedzie

    Ludzie tak budowali i budują nadal. Tylko akurat nie polaki. :P I to z tych
    samych powodów dla których wolą kocioł spalinowy (na paliwo stałe) zamiast
    gazu/PC, ceramikę zmaiast wapniaka (czy gazbetu), wentylację grawitacyjną
    zamiast mechanicznej, tynki CW zamiast gipsu, kalafiory zamiast podłogówki
    itd.

    --
    Pozdor
    Myjk