  • 411. Data: 2021-07-03 07:28:59
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 2 lipca 2021 o 13:39:16 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    .

    > Czy wersja, że ułożyłem sam w 10 min. pasuje? Jeżeli pasuje - to się
    > umówmy, że tak było.

    Ale ja nie neguje tego że układałem styro 600 godzin.
    I właśnie dlatego normalni inwestorzy Ciebie pogonili bo nawet dając Tobie stawkę
    najniższa krajowa za godzinę to by z torbami poszli.
    Ja 200 m2 styro układałem 6 godzin z pomocą kolegi.
    W wątku o sznurowanie rozdzielni też pisałeś że 2 dni to Tobie zajmuje.
    U mnie gość to w jedno popołudnie zrobił.
    Pomiary do odbioru domu eż pisałeś że naście godzin robisz a mój fachowiec w 2
    godziny się uwinal.
    Jak zapytałem kiedyś o wymianę wtyczki w żelazku to również litanie wypisałem jakie
    to skomplikowane i ile przeróżnych narzędzi potrzeba. A nóż i wkrętak wystarczają
    normalnym ludzią.

    Jesteś Mistrzem w komplikowania rzeczy prostych.
    Nawet w pieczeniu chleba;)

  • 412. Data: 2021-07-03 11:37:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-03 o 07:28, Kris pisze:
    > piątek, 2 lipca 2021 o 13:39:16 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    > .
    > Ale ja nie neguje tego że układałem styro 600 godzin.

    Zamiast bredzić od rzeczy, może byłbyś łaskaw najpierw przeczytać co ja
    napisałem i dowiedzieć się dlaczego układanie szło tak opornie.

    Łącznie było do ułożenia ok. 350m2, a na podłogach wszystkie instalacje
    poukładane w cały świat na skróty przez środek pomieszczeń, zamiast przy
    ścianach. Do tego wiele peszli i rur się krzyżowało nawet w 3-4
    warstwach i w większości płyt styropianu trzeba było żłobić boniarką
    rowki na te peszle i rury. Stąd tyle roboty dla 3-4 osób.

    Oczywiście, gdyby wszystkie instalacje były układane z głową to
    rozłożenie styropianu w takim budynku trwałoby jedną dniówkę (sprzątanie
    po tynkarzach, odkurzanie, ułożenie folii, ułożenie styropianu i jeszcze
    jednej folii). Ale przez te peszle i rury była masa roboty, drobnych
    docinanych kawałków, które nie utrzymałyby rur ogrzewania podłogowego na
    swoim miejscu. Wszystkie szczeliny musiały być piankowane i każdy
    kawałek był przyklejany do stropu.

    Dałem to jako przykład do tego co napisał Zenuś. Twierdził on, że
    najtaniej jest budować ściany z bloczków styropianowych przy czym
    zamiast kupować oryginalne bloczki do tzw. szalunku traconego to kupić
    płyty styropianowe, a następnie wycinać w nich kanały na beton i
    zbrojenie i stawiać ściany z takich bloczków.

    Nie twierdziłem, że tyle czasu trwa układanie styropianu w domu.
    Twierdziłem natomiast, że tyle czasu potrzebowaliśmy ze względu na
    konieczność wycinania bruzd w styropianie i że jest to czynność, która
    pochłania masę czasu i spore koszty. Zenuś natomiast pisał to w takiej
    formie, że przyjdą robotnicy i będą się pierdolić z wycinaniem
    styropianu za darmo, co nie jest prawdą, bo nikt mu nie będzie wycinał
    styropianów za "Bóg zapłać" o ile w ogóle się podejmie takiego
    wycinania. Prosiłem zenusia, aby opisał jak będzie wycinał te kanały w
    styropianie, ale jak widać zenuś to tylko głupi teoretyk, który nie ma
    pojęcia, a się wymądrza.

    Czy Tobie naprawdę aż tak zależy, aby być postrzeganym za kompletnego
    idiotę, tak jak postrzegany jest zenuś?

    > I właśnie dlatego normalni inwestorzy Ciebie pogonili bo nawet dając Tobie stawkę
    najniższa krajowa za godzinę to by z torbami poszli.
    > Ja 200 m2 styro układałem 6 godzin z pomocą kolegi.

    Po ch... te animozje? Jakbym miał takich inwestorów jak ty to dopiero
    poszedłbym z torbami :) Ale powiem ci, że jakoś miałem zawsze nosa do
    takich idiotów i zawsze sobie umiałem z nimi radzić.

    Dla mnie ogarnięcie standardowego domu jednorodzinnego 150-200m2 w tym
    rozłożenie styropianu oraz ogrzewania podłogowego to raptem 2-2,5
    dniówki roboty i nigdy nie robiłem tego dłużej. Pod warunkiem, że
    instalacje były układane tak jak się należy czyli przy ścianach.
    Niestety robota się komplikuje jak instalatorzy odpierdalają taką
    partyzantkę jak w opisanym przeze mnie przypadku. W opisanym przeze mnie
    przypadku dom już miał rozprowadzoną instalacją elektryczną, wodną oraz
    skrzynki ogrzewania podłogowego. Co było sensem to poprawialiśmy, ale
    wypadałoby wszystko rozebrać i układać od nowa prawidłowo. Niestety nie
    było na to czasu, bo tak miał poumawiane ekipy tynkarzy i posadzkarzy,
    że wszystkie roboty robiliśmy na styk. Zdążyłem tylko posprawdzać te
    instalacje i poprawić kilka niedoróbek i błędów.

    > W wątku o sznurowanie rozdzielni też pisałeś że 2 dni to Tobie zajmuje.
    > U mnie gość to w jedno popołudnie zrobił.

    Jak masz jedną różnicówkę 3-fazową na cały dom i kilka eSów, a do tego w
    całym domu tylko 3 obwody.

    > Pomiary do odbioru domu eż pisałeś że naście godzin robisz a mój fachowiec w 2
    godziny się uwinal.

    Gdybyś miał choć odrobinę oleju w głowie to policzyłbyś sobie ilość
    punktów elektrycznych w domu, a w takim jak twój wychodzi ich co
    najmniej 120-150 (gniazda i oświetlenie)

    Aby wykonać tylko sam pomiar impedancji pętli zwarcia to musiałby każdy
    pomiar robić w mniej jak w 1 min.

    Następnie pomnożyłbyś przez czas potrzebny do wykonania samego pomiaru i
    stwierdziłbyś, że jest to po prostu fizycznie niemożliwe, aby wykonać
    prawidłowo wszystkie pomiary w 2 godziny, bo 1 min. na jeden punkt jest
    stanowczo za mało dla samego pomiaru impedancji. Nawet robiąc takim
    kombajnem jak ja - Sonel MPI525 który potrafi wykonywać całe serie
    pomiarów za jednym podejściem i do tego rejestrują w pamięci wszystkie
    pomiary, które po prostu można wprost skopiować z przyrządu do
    oprogramowania na komputerze.

    Prawidłowe badania składają się z: oględzin (m.in. czy są prawidłowo
    podłączone przewody, czy w tablicy są prawidłowe oznakowania i opisy,
    czy wszystkie zaciski są prawidłowo dociśnięte), pomiaru impedancji
    pętli zwarcia oraz rezystancji izolacji. Jeden pomiar rezystancji
    izolacji trwa kilka minut, bo przewody jak kondensatory się ładują, a do
    tego należy wykonać pomiar izolacji pomiędzy poszczególnymi żyłami oraz
    żył względem uziemienia. Przy czym po każdym cyklu pomiarów musisz
    przewody rozładować. Ponadto każdy pomiar wykonuje się minimum
    3-krotnie, aby wyeliminować błędy. Pomiary te wykonuje się oddzielnie na
    poszczególnych obwodach, a z całą pewnością do rozdzielnicy jest ich
    sprowadzonych co najmniej dziesięć-kilkanaście.

    Aby wykonać prawidłowo takie pomiary należy odłączyć te obwody tzn. na
    każdym z obwodów odłączasz wszystkie żyły przewodu i mierzysz oporność
    izolacji pomiędzy fazą, a neutralnym, pomiędzy fazą, a ochronnym oraz
    pomiędzy neutralnym, a ochronnym, a następnie pomiędzy wszystkimi
    żyłami, a uziemieniem. W zależności od przyrządu oraz długości danego
    obwodu jeden pomiar trwa nawet kilka minut, a jak widać musisz ich
    wykonać co najmniej 4 i dla wyeliminowania błędów w 3 seriach, czyli
    łącznie 12 pomiarów. Po każdym pomiarze rozładowujesz przewody łącząc je
    z uziemieniem.

    Jak więc widzisz aby prawidłowo wykonać pomiary na każdy z obwodów już
    potrzebujesz minimum pół godziny. Przy 10 obwodach masz już ok. 5 godzin
    pracy.

    Tak wiem, u ciebie elektryk....., ale jak widzisz nie miałeś elektryka,
    który robił pomiary tylko pisarza, który te pomiary pisał, a ty byłeś
    zwykłym frajerem, który zapłacił nie za pomiary lecz za beletrystykę.
    Ale skąd ty to możesz wiedzieć? O ile mogę ci wybaczyć twoją niewiedzę,
    bo masz prawo nie wiedzieć jak prawidłowo powinny wyglądać takie pomiary
    o tyle twoje chamstwo i zarozumialstwo są niewybaczalne.

    > Jak zapytałem kiedyś o wymianę wtyczki w żelazku to również litanie wypisałem jakie
    to skomplikowane i ile przeróżnych narzędzi potrzeba. A nóż i wkrętak wystarczają
    normalnym ludzią.

    Po pierwsze, nie "ludzią" tylko "ludziom" - celownik (komu?, czemu?),
    liczba mnoga.

    Po drugie, normalnym ludziom takim ja ty, choć tutaj bardziej trafne
    określenie byłoby "nienormalnym ludziom", wystarczy sam nóż - także
    zamiast wkrętaka.

    Fachowiec poza użyciem odpowiedniego wkrętaka, obcięciem i odizolowaniem
    przewodów to jeszcze zaciśnie na tych odizolowanych przewodach tulejki.
    Ale skąd masz to wiedzieć, że jest to konieczne i bardzo ważne, bo bez
    tych tulejek we wtyczce kolejny raz się wypalą styki, a do tego taki
    przewód może doprowadzić do pożaru. Wszak to ty tu jesteś najmądrzejszy,
    a specjalistów takich jak ja, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie
    uważasz za idiotów i złodziei, którzy za swoją pracę żądają zapłaty.

    > Jesteś Mistrzem w komplikowania rzeczy prostych.
    > Nawet w pieczeniu chleba;)

    Po prostu znam się na robocie, którą wykonuję. Ty jak widać nie jesteś
    uprawniony do wykonywania badań ochronnych, bo byś nie potrzebował
    elektryka z papierami.

    Dlatego przestań pierdolić od rzeczy skoro nie masz o tym pojęcia i
    skończ z tymi animozjami.

  • 413. Data: 2021-07-03 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ty dużo pracy szesz ale mało myślisz.
    > Mam ogromną wannę.
    >
    > Jeśli wezmę prysznic zużywając 50 litrów wody zamiast kąpieli
    > zużywając 600 litrów to żadnej wody nie zaoszczędzę. Pomyśl i daj
    > znać czy mam rację czy nie

    A co sie dalej stanie z ta woda?

    > Znowu piszesz a nie myślisz. Czy 10000 litrów wody które w ciągu
    > ostatniego tygodnia wylałem na trawnik itp to woda zmarnowana/
    > nieoszczedzoba dla środowiska?

    A to jest całkiem ciekawe zagadnienie.
    A jakie jest twoje zdanie na ten temat?
    Co dalej stanie sie z ta woda?
    Bo w sumie słuchajac troche programów dotykajacych tematów
    ekologicznych mowi sie o tym dosc czesto ale jakie jest twoje zdanie na
    ten temat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 414. Data: 2021-07-03 21:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Przez x lat nikt mi dupy nie zawracał że jest mało wody. Poza tym
    > co było a nie jest nie pisze się w rejestr.

    Mam wrazenie ze sam sobie zaprzeczasz...

    > Sądzisz że jeśli
    > użyjesz czasu przedzlego to coś to zmieni?

    W temacie lapidarnej odpowiedzi? Zdziwiłbym sie gdybys złapał te
    delikatna ironie...

    > Nic nie zmieni bo
    > pytanie dotyczyło czasu teraźniejszego. Powtórzę je. Jeśli złapie
    > cię policjant i powie że zmierzył ci prędkość urządzeniem które
    > sam zrobił to przyjmiesz taki mandat czy wyślesz go na drzewo?

    Nawet jak mnie złapie mierzac super zahomologowanym urzadzeniem a bede
    wiedział ze jechałem mniej to nie przyjme.
    I w druga strone - jeżeli bede wiedział ze przekroczyłem predkosc to i
    moja postawa bedzie duzo bardziej pokorna.
    Bo ja z tych co liczy sie dla mnie stan faktyczny a nie to co w
    papierkach.

    > Jest jeden sposób żeby zmusić manipulanta żeby przestał
    > manipulować. Nie dać się wymanewrować tematami zastępczymi.

    Noi nareszcie jakas samokrytyka!

    > Może w
    > końcu napiszesz jak oszczędzasz wodę. Jak widzisz jestem
    > konsekwentny. Nie dam się wyprowadzić na manowce pejzażami itp.

    Napisałem. To ze tobie odpowiedz sie nie spodobała, tudziez byc moze
    jej nie zrozumiałes to naprawde nie moja wina.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 415. Data: 2021-07-03 22:22:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 3 lipca 2021 o 21:59:49 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > A co sie dalej stanie z ta woda?

    W Warszawie w "czajce" się pojawi
    .U mnie trafi do lokalnej rzeki.
    W Poznaniu nie chce mi się sprawdzać. Ala prawdopodobnie do Warty trafi.
    Czyli z Warty pobrana do Warty trafi kwadrans później

    > A to jest całkiem ciekawe zagadnienie.

    A no
    > A jakie jest twoje zdanie na ten temat?
    > Co dalej stanie sie z ta woda?

    Trawę zasili, kreta napoi itp.
    > Bo w sumie słuchajac troche programów dotykajacych tematów
    > ekologicznych mowi sie o tym dosc czesto ale jakie jest twoje zdanie na
    > ten temat
    Moje zdanie jest takie że to nie jest woda zmarnowana.

  • 416. Data: 2021-07-03 23:25:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    to żadnej wody nie zaoszczędzę.
    tygodnia wylałem na trawnik itp to woda zmarnowana/ nieoszczedzoba dla środowiska?
    > Ani Budzik Ci nie odpowie a tym bardziej uzyszkodnik. Co do uzyszkodnika mam realne
    podejrzenie że to mitoman do tego taki stary pierdziel gimbaza. Pojawia się temat,
    doktoryzuje się w necie i odpowiada jako wielki fachowiec. Rozbroił mnie tym że
    dozorze technicznym pracuje. Znajomy w UDT pracuje. Robi na zbiornikach
    ciśnieniowych. Zarabia piętnaście tysi miesięcznie na rękę. Do tego wszystkie
    świadczenia jak dla urzędnika państwowego bo jest urzędnikiem państwowym. To że
    uzyszkodnik jest z szybkiego przyuczenia można wyczaic po niektórych odpowiedziach.
    Słynny wodny chleb na przykład. On w życiu chleba nie upiekł. Tym bardziej w
    maszynce. Bo jak by upiekł w maszynce to by wiedział że w niej jest termostat i moc
    grzałki nie ma nic wspólnego z poborem prądu i w efekcie kosztem pieczenia. Czepił
    się że niemożliwe żeby mnie upieczenie bochenka chleba kosztowalo 20 groszy skoro tam
    jest grzałka 1,5kW i piecze się chleb minimum godzinę. Z podlewaniem druga wpadkę
    zaliczył. Nie ma żadnego domu ani ogródka bo nie potrafi oszacować ilości wody
    potrzebnej do podlewania. Napisałeś że 3 tysiące litrów na raz Ci idzie. A baran żeby
    deszczówkę zbierać i nią podlewać. Do niedawna nie miałem zielonego pojęcia ile wody
    potrzeba żeby podlać rośliny. Ale że ostatnio wożę jeszcze trochę chorego znajomego
    do jego ogródka rodzinnego to zobaczyłem ile wody potrzebują rośliny. Mnóstwo
    potrzebują. 3000 litrów to 30 beczek po sto litrow. Nawet nie będę pytał mitomana jak
    wyobraża zebranie co na przykład trzy dni takiej ilości wody jak deszcz nie pada. Ale
    usłyszał od jakiś baranów że rośliny można podlewać deszczówka to tak ma być .

    Zenuś nie pierdol od rzeczy i przestań kłamać. Dlaczego niby to ja mam
    się zawsze tłumaczyć z twoich kłamstw?

    Twój problem polega na tym, że czego nie doczytasz lub czego nie
    zrozumiesz to sobie podomyślasz, a swoje kłamstwa przypisujesz innym i
    żądasz, aby te osoby się tłumaczyły z twoich kłamstw i ich broniły.

    Wskaż, gdzie napisałem, że pracuję w UDT jako inspektor, parszywy
    kłamco? Gdzie tam padło słowo "inspektor", kłamliwy kutasie? Napisałem,
    że zajmuję się dźwigami, a sens wypowiedzi był taki, że kwestie prawne
    UDT są mi dobrze znane. Czytaj wszystkie moje wypowiedzi, a nie tylko
    wyrwane z kontekstu fragmenty zdań.

    Nie oznacza to od razu, że pracuję w UDT i jestem urzędnikiem. Z resztą
    nawet nie chciałbym być, bo mam lęk wysokości, a inspektorzy niestety
    muszą włazić na suwnice i żurawie kilkadziesiąt metrów nad ziemią. Wbrew
    pozorom inspektorzy nie mają lekkiej pracy w przeciwieństwie do mnie, bo
    ja zajmuję się automatyką, ale jestem z inspektorami przy każdym
    odbiorze UDT dźwigów.

    Poza tym zarobki w UDT 15 tysi to zbyt mocno cię poniosła fantazja.
    Jestem dość dobrze zorientowany jakie są tam zarobki i nie czuję
    kompleksów jeżeli chodzi o moje zarobki względem urzędników UDT.
    Podpowiem Ci tylko, że wielu inspektorów jest podkupywane przez firmy
    dźwigowe w których zarabiają dużo więcej jako konserwatorzy. Prawda jest
    taka, że obecnie brakuje inspektorów ze względu na zbyt niskie zarobki
    oraz zbyt ciężką i zbyt odpowiedzialną pracę.

    Co do podlewania ogródka to znów robisz z siebie debila, bo już kiedyś
    dokładnie opisałem na forum, skąd mam wodę, jak ją pozyskuję i jak
    magazynuję. Pisałem, że wykorzystałem stare szambo składające się z 2
    zbiorników o łącznej pojemności prawie 40m3 (czterdzieści metrów
    sześciennych lub czterdzieści tysięcy litrów), które zbiera wodę
    deszczową z dachów moich zabudowań. Nadmiar wody płynie ze zbiorników
    rurami w ziemi na działkę, gdzie rosną drzewa owocowe.

    Mam zamontowaną pompę-hydrofor bezzbiornikowy i rozprowadzoną instalację
    deszczówki po całej posesji, a wodę deszczową mam dostępną w kilku
    miejscach. Pytałem wtedy na forum jak oczyścić to szambo i dostałem
    pomocną odpowiedź, żeby nie czyścić, bo samo się oczyści i tak też się
    stało. Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby zabrakło mi wody, choć bywały
    lata, że już prawie całość wypompowałem

    Tak więc co jeszcze sobie wymyślisz parszywy kłamco? Co kolejnym razem
    mi przypiszesz?

  • 417. Data: 2021-07-04 01:50:15
    Temat: Re: wodny chleb z szarej wody
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-02 o 23:15, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2021-07-02 o 22:05, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    /.../

> [...]
    > dobrze możemy podlewać wodą deszczową.
    >
    > Przestań też dopytywać co robią ludzie z zaoszczędzoną wodą, bo pytanie
    > to świadczy tylko i wyłącznie o tym, że jesteś idiotą.
    >
    > Oszczędzanie wody ma przede wszystkim wymiar finansowy, bo wykorzystując
    > mniejsze ilości wody płacimy mniejsze rachunki. Tak wiem, że nie dotyczy
    > to ciebie, bo za zużywaną przez ciebie wodę płacą sąsiedzi.
    >
    > Idąc twoim tokiem rozumowania, równie dobrze można powiedzieć, że żyjąc
    > na Ziemi niczego nie zużywamy tylko wykorzystujemy. Nie zużywamy tlenu,
    > pożywienia czy energii, ani żadnych, innych zasobów.

    zenus to pieniacz, psychol i nadęty bufon. Bełkocze na każdy temat nie
    mając wiedzy, a jedynie swój "chłopski rozum" który wg niego daje mu
    prawo do pouczania innych. Argumenty do niego nie trafiają. Facio ma
    kompleks małego członka i tyle.

    https://www.thespruceeats.com/puerto-rican-water-bre
    ad-2138108

    https://www.thegreenage.co.uk/tech/greywater-recycli
    ng/

    --
    Runt

  • 418. Data: 2021-07-04 08:07:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > się że niemożliwe żeby mnie upieczenie bochenka chleba kosztowalo 20
    > groszy skoro tam jest grzałka 1,5kW i piecze się chleb minimum godzinę.

    To są kolejne twoje kłamstwa, które mi przypisujesz.

    Żebyś nie był debilem to wiedziałbyś, że termostat gówno ma do ilości
    energii jaka jest potrzebna do podgrzania i odparowania określonej
    ilości wody. Służy on tylko do ograniczenia temperatury i nic więcej.

    W tamtym wątku właśnie liczyłem ilość ciepła jakie jest potrzebne aby
    podgrzać i odparować część wody z ciasta - zakładając, że nie ma żadnych
    strat do otoczenia.

    Ale ty i tak tego nie zrozumiesz, bo jesteś tępym, niedouczonym UB-eckim
    ścierwem..

    Zenusiu zamiast pisać kłamstwa, opisz wszystkim jak cię wyjebali z
    zawodówki, której nie ukończyłeś, bo molestowałeś seksualnie oraz biłeś
    młodszych i słabszych kolegów. Jak wylądowałeś w poprawczaku, bo pobiłeś
    do nieprzytomności matkę. Opisz na czym polegała twoja praca w UB, gdzie
    zostałeś zwerbowany, bo byłeś bez wykształcenia, głupi, mściwy i
    uwielbiałeś się znęcać nad ludźmi. Jak zatrudnili cię do bicia i
    torturowania osób osadzonych w więzieniu. Opisz dlaczego rząd zabrał ci
    UB-ecką emeryturę.

  • 419. Data: 2021-07-04 12:31:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 07:28 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Pomiary do odbioru domu eż pisałeś że naście godzin robisz a mój
    > fachowiec w 2 godziny się uwinal.

    Twój fachowiec raczej niczego nie mierzył. Wpisał do protokołu "oczekiwane
    wartości" i tyle.
    Pomiary każdego punktu w domu jednorodzinnym w dwie godziny to fikcja.

    TG

  • 420. Data: 2021-07-04 12:55:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 4 lipca 2021 o 12:31:41 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Twój fachowiec raczej niczego nie mierzył. Wpisał do protokołu "oczekiwane
    > wartości" i tyle.
    > Pomiary każdego punktu w domu jednorodzinnym w dwie godziny to fikcja.

    Mial odpowiednie urządzenie i mierzył.
    Za kilka dni przyniósł mi kilunastosyronicowy protokół z odpowiednimi pieczatkami.
    Urzędnikom to pasowało.
    Instalacje robiłem sam więc byłem pewien że jest zrobiona dobrze, gościu odpowiednim
    przyrządem to zweryfikował i co najważniejsze wydrukował co wydrukował i pieczątkę
    wymagana dla urzedasa przystawił.