  • 171. Data: 2021-05-19 06:59:57
    Temat: Re: Nowy ładPIS:dom do 70 m2 bezpozwoleniai kierownika budowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > No to weźmy tylko 2 ściany ślepe.
    > Czyli tzw. projekt ma wąską działkę

    > No ale liczyłeś 100m2 powierzchni.
    > Dla 70m i dwóch ścian z oknami, to jest 235m :-P

    To prawda.
    Ale uwazam, ze jest jakis powód dla którego deweloperzy nie oferuja
    takich domow.
    Nie sadzisz, ze gdyby bylo zapotrzebowanie to byłaby i podaz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 172. Data: 2021-05-19 09:03:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 19.05.2021 06:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > To prawda. Ale uwazam, ze jest jakis powód dla którego deweloperzy
    > nie oferuja takich domow. Nie sadzisz, ze gdyby bylo zapotrzebowanie
    > to byłaby i podaz?

    Nie ma, bo z reguły MPZP określa minimalną wielkość działki. I raczej są
    to wielkości od 500m wzwyż.
    A tam gdzie nie ma MPZP, gminy nie wydają WZ na tak małe działki.

    --
    Pete

  • 173. Data: 2021-05-19 10:09:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    19 May 2021 02:59:56 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Mniejszy popyt na co?
    > I gdzie te ceny spadły?

    Mniejszy popyt na wynajem.

  • 174. Data: 2021-05-19 10:12:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 May 2021 15:37:12 -0700 (PDT), w
    <d67f0ac1-2a90-4acb-88ea-2b82b253ec66n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Jesli plan wejdzie w życie i zrobi się popularny nastąpi drastyczna przecena
    wcześniej zbudowanych nieruchomosci.

    :D

    Masz braki w wiedzy już na poziomie popytu i podaży.
    Ceny nie spadną, bo na rynek jest pompowana nieustannie kasa.
    Koszty pracy i materiałów ciągle rosną.
    Wzrosną również podatki.

    Jedynym hamulcowym mogłyby być większe stopy procentowe, ale to się nie wydarzy
    (prędzej system się zawali pod własnym ciężarem, bo władza żadnego pomysłu nie
    ma na nic).

  • 175. Data: 2021-05-19 10:56:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > To prawda.
    > Ale uwazam, ze jest jakis powód dla którego deweloperzy nie
    > oferuja takich domow.
    > Nie sadzisz, ze gdyby bylo zapotrzebowanie to byłaby i podaz?

    ??? Tak zwane segmenty to dominująca oferta deweloperów budujących
    coś innego niż nieszkania w budynkach wielopiętrowych. Przynajmniej
    w Warszawie i okolicach. Działki np 220m (pierwszy znaleziony opis).

    --
    Jarek

  • 176. Data: 2021-05-19 11:50:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 15 maja 2021 o 14:21:21 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nie prawda, tańszy od tego jest brak ogrzewania i ciepłe gatki.
    >
    > To miało by sens gdyby w każdej gminie była eketrownia jądrowa. Na
    > razie, w/g planu, ma być muzeum.
    > Ale ty budujesz, w/g odklejonego od rzeczywistości prezesa, za 100
    > patyków. Czyli dom z używanych pustaków, styro 5cm i tynki zrobi się za
    > rok, izolacja dachu to fanaberia, pod panelami klepisko, ekipa
    > mieszanych Januszów i Saszów uszczelnia okna workami po betonie.
    Że tak sie wyraze że chuj cię to obchodzi jakie inni sobie domy postawią. Ważne jest
    ile nowych domów powstanie. Jak dostatecznie dużo to dotychczasowe nieruchomości
    stanieją.

  • 177. Data: 2021-05-19 22:34:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak dostatecznie dużo to dotychczasowe nieruchomości stanieją.

    jak....

    ToMasz

  • 178. Data: 2021-05-19 22:53:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Że tak sie wyraze że chuj cię to obchodzi jakie inni sobie domy postawią. Ważne
    jest ile nowych domów powstanie. Jak dostatecznie dużo to dotychczasowe nieruchomości
    stanieją.

    Tak, tak. Będą te dotychczasowe nieruchomości dokładać gratis do paczek
    chipsów, a na te pipidówkopisówki wszyscy rzucą się jak szczerbaci na
    suchary :)

    > Na jakim chciejstwie? Mam zabezpieczona kasę do końca życia ile by nie trwało.
    Wczesnej napisałem że stworzona przez rząd sytuacja bije w dzisiejszych posiadaczy
    nieruchomości. Jesli plan wejdzie w życie i zrobi się popularny nastąpi drastyczna
    przecena wcześniej zbudowanych nieruchomosci. Smaczku może dodać podatek katastralny
    powiązany z metrażem. Zabronisz rządzącym zrobić taki podatek?

    Dajesz się nabrać na zwykłą propagandę i politykę PiS, bo dla budujących
    nie będzie żadnej różnicy.

    Obecnie najbardziej pożądanymi domami są domy o powierzchniach
    użytkowych 120-180m2

    Dom 70m2 to jest klitka, która co najwyżej może służyć starym dziadkom
    na emeryturze, a nie rodzinie. Co ciekawsze koszt budowy domu o
    powierzchni 2 razy większej np. 140m2 w porównaniu do 70m2 nie jest 2
    razy wyższy, ale jest to różnica rzędu 50-60%.

    Wszystko przez to, że spora część kosztów nie zależy od wielkości
    budowanego domu. Koszty te to: działka, woda, kanalizacja, prąd, gaz,
    projekty, geodeta. Wszystkie media muszą być budowane z projektami,
    nadzorem i geodetą.

    Ustawa PiS-u nie daje ludziom praktycznie nic, bo koszt nadzoru
    budowlanego (kierownika budowy) to jest ułamek całych kosztów i
    zazwyczaj mieści się w 1000zł. Nawet budując na zgłoszenie, warto
    takiego kierownika czy konstruktora zatrudnić, choćby tylko po to, aby
    mieć dupochron i być pewnym, że się nie robi fuszerki i że chałupa się
    nie zawali przy pierwszym silniejszym wietrze.

    Uzbrojenie działki to jeden ch.... czy postawisz "budę dla psa" 35m2 czy
    dom 350m2

    Wybudować dom 70m2 za 100 tys. zł. jest to fizycznie niemożliwe. No
    chyba, że bezwzględnie wszystko będzie się robić samemu i bierzemy pod
    uwagę tylko i wyłącznie stan surowy, a koszt dotyczy tylko prac
    ziemnych, fundamentów, ścian, dachu, drzwi i okien.

    Co do istniejącego budownictwa to jesteś w wielkim błędzie pisząc, że
    będą bardzo tanie. Rzecz w tym, że działki budowlane z roku na rok
    drożeją. Używane domy zawsze będą się cieszyły powodzeniem choćby
    dlatego, że stoją na działkach w pełni uzbrojonych, były budowane na
    większych działkach, kiedy były jeszcze tanie. Dla przykładu mój dom
    stoi na działce o powierzchni prawie pół hektara (dokładnie 4800m2). Na
    takiej działce można postawić kilka domów. Powiem ci tylko, że z każdym
    rokiem wartość tej nieruchomości rośnie, a najdroższa będzie jak chałupa
    się rozleci i działka zostanie pusta, bo na takich się robi najlepsze
    interesy.

    Są osoby, które zadowoli działka o powierzchni 300-400m2, ale na takiej
    działce można wybudować zarówno dom 70m2 jak i 140m2, a jest to naprawdę
    maleńka działeczka.

    Tanią działkę możesz kupić golutką, ale jak już jest to działka
    uzbrojona to ceny są oszałamiające.

    Uważam, że budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne w ogóle nie powinno
    podlegać pozwoleniom. Prawo powinno być tak skonstruowane, że każdy
    powinien mieć prawo postawienia domu jednorodzinnego, mieszkalnego oraz
    zabudowań gospodarczych o dowolnej powierzchni użytkowej na działce
    stanowiącej własność. Oczywiście z zachowaniem odpowiednich odległości.

    Podobnie też każdy obywatel powinien mieć prawo wycięcia drzew na
    własnej działce i dowolnego dysponowania drzewostanem. Pozwolenia
    powinny być wydawane tylko i wyłącznie na budynki mieszkalne
    wielorodzinne oraz pod działalność gospodarczą.

  • 179. Data: 2021-05-20 00:07:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 maja 2021 o 22:53:25 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > powinny być wydawane tylko i wyłącznie na budynki mieszkalne
    > wielorodzinne oraz pod działalność gospodarczą.
    Dlaczego jak inni się zesrales że to ma być dom do70m?. Dom do 70m nie podlega
    pewnej procedurze. Ktoś kto chce na zezwolenie i kierownikiem budowy stawia dom od
    70,1m?. W takiej sytuacji też dostanie 100 tysięcy poręczenia państwa na wkład
    własny. A jak pomimo chęci zbudowania na kredyt domu 500m nie będzie miał
    dostatecznych zarobków na spłatę kredytu to z banku nic nie dostanie i żadnego domu
    nie zbuduje ani mieszkania nie kupi.

  • 180. Data: 2021-05-20 17:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > kierownikiem budowy stawia dom od 70,1m?. W takiej sytuacji też
    > dostanie 100 tysięcy poręczenia państwa na wkład własny.

    Poreczenie na budowe domu?
    Wydawało mi sie ze to tylko na zakup mieszkania. I to nie kazdego bo
    musi sie miescic w widełkach cenowych których jeszcze nie znamy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją