  • 31. Data: 2017-06-01 08:15:46
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 15:23:18 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kilkukrotnie to BARDZO wątpię,

    Komputery tez byly kiedys bardzo drogie ;)
    Dzisiaj za 200 pln kupisz telefon o kilkukrotnie wiekszej mocy niz komputer
    za pare tysiakow 15 lat temu :-) Tylko to sie musi upowszechnic, co dzieki
    ikea moze sie stac. Jaki jest koszt samych materialow tych paneli?
    Z czego one w ogole sa zrobione, ze tyle kosztuja? (zupelnie nie jestem
    w temacie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2017-06-01 09:43:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 08:15:47 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Z czego one w ogole sa zrobione, ze tyle kosztuja? (zupelnie nie jestem
    > w temacie).

    Stosik aluminium i taczka kwarcu, to musi być tanie ;)
    Pewnie diabeł tkwi w szczegółach, poza tym tam ponoć sporo
    energii idzie w procesie produkcji. Ale też słabo znam temat.

    L.

  • 33. Data: 2017-06-01 11:23:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogniwa sa drogie bonich najwiekszymi odbiorcami sa rzady albo rzady daja spore
    doplaty. Pokazywali w tv jak dzisiaj robia polfabrykat, czyli krzemowe klocki. Maja
    maszynke jak do pieczenia chleba. Sypia skladniki i pieka czyli trzymaja roztopione w
    prozni przez trzy doby. Klocki jakie w ten sposob robia maja pol metra na pol metra
    na metr. Potem typowa obrobka jak dla polprzewodnikow. Malo energii idzie. Trzy dni w
    dobrze izolowanym piecu to w zasadzie tylko tyle ile trzeba zeby roztopic i potem
    utrzymac plynne.

  • 34. Data: 2017-06-03 17:16:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Wisi dziadostwo, 4 dekarzy i ja, 7 godzin roboty (do tego kilka godzin
    mojego skakania po dachu wcześniej, mierzenia i rysowania w cadzie).
    Masakra, myślałem że to jest prostsze i mniej z tym zachodu. Ale w końcu
    siedzi. Teraz to już z górki, pociągać druty, powiesić falownik...

    https://goo.gl/photos/8oZnaYCRfebovUjQ8

    L.

  • 35. Data: 2017-06-04 00:02:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > Masakra, myślałem że to jest prostsze i mniej z tym zachodu. Ale w końcu
    > siedzi. Teraz to już z górki, pociągać druty, powiesić falownik...

    Wypada więc życzyć jak najmniej zachodu. Najlepiej południa przez cały dzień.

    Jarek

    --
    Miał stryjek pod Gródkiem
    Chałupę z ogródkiem.

  • 36. Data: 2017-06-06 20:48:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 30 May 2017 18:25:20 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > O, a macałeś temat jakoś bliżej? Jaki sprzęt? Zasady, kto montuje itepe?

    Robi to jakiś podwykonawca Geo-Solar, oni to tylko firmują i sprzedają w
    swoich sklepach na takim wydzielonym stoisku. Na razie interesowałem się
    tylko z ciekawości, ze zniżką dla Ikea Family wychodzi cenowo całkiem
    nieźle.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2017-06-21 12:55:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Doczekałem się w końcu licznika dwukierunkowego, upał już się konwertuje w prund ;)

    http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165

    L.

  • 38. Data: 2017-06-21 13:52:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 12:55:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Doczekałem się w końcu licznika dwukierunkowego, upał już się konwertuje w prund ;)
    >
    > http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165
    >
    > L.

    przypomnij zasady wspolpracy z energetyką, ceny itp

    b.

  • 39. Data: 2017-06-21 14:50:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 13:52:35 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > przypomnij zasady wspolpracy z energetyką, ceny itp

    Współpraca jest prosta, jak przyłączasz poniżej mocy zamówionej
    którą masz w chałupie to idzie tylko przez zgłoszenie. Dane techniczne
    instalacji i abonenta, schemat elektryczny, deteerka falownika i tyle.
    Mają czas do miesiąca, u mnie poszło w 2 tygodnie od zgłoszenia do
    zamontowania licznika. To co zjesz u siebie na bieżąco to Twoje,
    a reszta wyłazi na dwór i wraca ze współczynnikiem 0,8 jeżeli potrzebujesz.
    Bilans jest chyba co roku podsumowywany, ale nie jestem pewien.
    A co do cen to jakieś 4,5 tys. za kWp. Chyba jakoś tak.

    L.

  • 40. Data: 2017-06-21 14:59:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 14:50:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Bilans jest chyba co roku podsumowywany, ale nie jestem pewien.
    > A co do cen to jakieś 4,5 tys. za kWp. Chyba jakoś tak.

    Wygląda prosto i nieskomplikowanie. A masz jakiś wgląd (wyświetlacz
    na liczniku?) od strony energetyki ile według nich wysłałeś prądu?
    Pokazuje na bieżąco w kWh tak jak zużycie?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.