  • 41. Data: 2017-06-21 15:01:18
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 14:50:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Współpraca jest prosta, jak przyłączasz poniżej mocy zamówionej
    > którą masz w chałupie to idzie tylko przez zgłoszenie. Dane techniczne
    > instalacji i abonenta, schemat elektryczny, deteerka falownika i tyle.
    > Mają czas do miesiąca, u mnie poszło w 2 tygodnie od zgłoszenia do
    > zamontowania licznika. To co zjesz u siebie na bieżąco to Twoje,
    > a reszta wyłazi na dwór i wraca ze współczynnikiem 0,8 jeżeli potrzebujesz.
    > Bilans jest chyba co roku podsumowywany, ale nie jestem pewien.
    > A co do cen to jakieś 4,5 tys. za kWp. Chyba jakoś tak.

    a taki system to ile lat bedzie dzialal?

    b.

  • 42. Data: 2017-06-21 15:06:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-21 o 15:01, Budyń pisze:

    > a taki system to ile lat bedzie dzialal?

    Do kolejnej zmiany ustawy

    --
    Pete

  • 43. Data: 2017-06-21 16:22:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 14:59:54 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Wygląda prosto i nieskomplikowanie. A masz jakiś wgląd (wyświetlacz
    > na liczniku?) od strony energetyki ile według nich wysłałeś prądu?
    > Pokazuje na bieżąco w kWh tak jak zużycie?

    Nie mam pojęcia jak to wygląda od strony energetyki, bo jeszcze licznika
    nie widziałem. To co pokazałem to mój prywatny układ pomiarowy czytający
    2 liczniki i wysyłający je modułem sieciowym. Może do tego licznika
    energetyki da się doczepić jakąś przyssawkę i nią coś czytać? Albo
    w ostateczności są chyba moduliki, które reagują na błysk diody
    1000imp/kWh, gdzieś to kiedyś widziałem...

    L.

  • 44. Data: 2017-06-21 16:28:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 15:06:48 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Do kolejnej zmiany ustawy

    No niestety urzędasy są w tym układzie słabym ogniwem, jak rządowi
    znowu coś odpieprzy i wprowadzi inne zasady, obłoży podatkiem albo
    da jakąś ustawową śmieciową cenę to plan się nieco posypie.
    Ale wtedy w najgorszym przypadku dorobi się jakiś ęteligętny magazyn
    energii i przez sporą część roku będzie się zużywać energię
    na własne potrzeby bez konieczności ssania dużej ilości z zewnątrz.

    L.

  • 45. Data: 2017-06-21 16:37:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 16:22:39 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > w ostateczności są chyba moduliki, które reagują na błysk diody
    > 1000imp/kWh, gdzieś to kiedyś widziałem...

    Wydaje mi sie, że taki inteligent jak licznik dwukierunkowy to powinien
    mieć chyba wyświetlacz, co pokazuje ilość przesłanej energii w jedną
    i drugą stronę? :) Mój dwutaryfowy ma normalny wyświetlacz LCD i pokazuje
    kolejno kilka różnych wartości (zużycie całkowite, pierwsza / druga taryfa,
    data, godzina etc). Ciekawy po prostu jestem na ile Twoje odczyty (głównie
    wygenerowane kWh) będą się zgadzały z tymi z licznika.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2017-06-21 17:08:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 16:37:12 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > i drugą stronę? :) Mój dwutaryfowy ma normalny wyświetlacz LCD i pokazuje
    > kolejno kilka różnych wartości (zużycie całkowite, pierwsza / druga taryfa,
    > data, godzina etc).

    No takie coś na pewno ma. Tylko zastanawiam się czy da się toto podczepić
    żeby zdalnie odczytywać różne cośtamy. Wrócę do chaty to zobaczę co tam
    wpakowali...

    > Ciekawy po prostu jestem na ile Twoje odczyty (głównie
    > wygenerowane kWh) będą się zgadzały z tymi z licznika.

    Obczaimy. Te moje liczniki są nawet dość dokładne, mimo że nie były
    specjalnie drogie. Jak odpaliłem czajnik 2,2kW to wartość chwilowa mocy
    na module była jak w mordę 2,2kW ;)

    L.

  • 47. Data: 2017-06-21 18:02:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 17:08:59 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > Obczaimy. Te moje liczniki są nawet dość dokładne, mimo że nie były
    > specjalnie drogie. Jak odpaliłem czajnik 2,2kW to wartość chwilowa mocy

    linke daj do domowych licznikow, jak to sie wystawia do netu,
    no i ceny

    b.

  • 48. Data: 2017-06-21 18:20:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Obczaimy. Te moje liczniki są nawet dość dokładne, mimo że nie były
    > specjalnie drogie. Jak odpaliłem czajnik 2,2kW to wartość chwilowa mocy

    Mnie nie chodzi nawet o to jak dokładny jest Twój licznik tylko jak to
    będzie zliczane przez licznik energetyki ;) Ja też do rysowania wykresów
    mocowych zużycia energii przez moją "kotłownię" używam taniego
    (~150 pln) licznika z wyjściem impulsowym i pokazuje z błędami poniżej
    1% (testowałem różnymi odbiornikami - głównie żarówki, mocne halogeny
    etc ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2017-06-21 19:13:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 12:55, Lisciasty pisze:
    > Doczekałem się w końcu licznika dwukierunkowego, upał już się konwertuje w prund ;)
    >
    > http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165
    Bardzo ładne wykresy, to Twoja strona?
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 50. Data: 2017-06-21 20:20:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 19:13, Janusz pisze:

    > Bardzo ładne wykresy, to Twoja strona?
    Aaa już widze że nie :)
    Ale coś mi te wykresy nie pasują, moc z solarów spada (zielony) a
    produkcja mocy (niebieski) się utrzymuje? akumulatory masz?

    --
    Pozdr
    Janusz