  • 321. Data: 2015-01-03 19:51:18
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-03 o 19:40, masti pisze:

    > tak

    Powiedz to temu panu:
    http://gazeta.us.edu.pl/node/229591

    Pozdro.. TK

  • 322. Data: 2015-01-03 20:04:26
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    > Problem w tym że różni wojujący tzw. ateiści a w rzeczywistości antykatolicy
    > próbują narzucać swoją wolę katolickiej większości.
    > Ergie

    Jak dotąd to uzależnieni katolicy, pod wpływem funkcjonariuszy
    Franciszka i ich narkotyku, narzucają swoją wolę pozostałym.
    W odwrotną stronę to nie działa. Pół biedy gdyby chodziło
    o sprawy światopoglądowe. Najgorsze jest to, że uzależnieni
    działają na korzyść kliki Franciszka, a na niekorzyść Polski.

  • 323. Data: 2015-01-03 20:08:38
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 3 stycznia 2015 19:43:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    - ale gdyby jednak był -ty po swojej będziesz miał wyjątkowo głupią minę...

    Bo zostałeś zaprogramowany. W każdym przypadku realizujesz jego plan. Jeśli jestem
    ateistą to znaczy że zostałem tak zaprogramowany, nie widzę powodu dla którego miałby
    mnie karać za to że robię to co on chce. Czy czujesz ulotność sytuacji?

    > I sie usprawiedliwil. :-)
    > A wolna wole masz?
    >
    > Pozdro.. TK

    Istnienie wolnej woli wyklucza istnienie istoty o cechach boskich, Było przerabiane
    wiele razy na religii. Czy istnienie wolnej woli powoduje że istota nadrzędna nie
    musi wymyślać dróg jakimi pójdzie człowiek?

  • 324. Data: 2015-01-03 20:16:33
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To co zawsze - to nie katolicy.
    > Doktryna katolicka zakłada miłość bliźniego.
    > Historycznie różnie z tym bywało (np. wojny religijne) ale w ostatnich
    > dziesięcioleciach raczej problemów nie sprawiają.

    Rydzyk i spółka to nie katolicy ?? :))))
    A niektóre purpurowe głowy i wielu pomniejszych, to nie katolicy ?? :)))

  • 325. Data: 2015-01-03 20:28:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Ale wiesz, ze wiara mowi, ze kazdy odpowiada za siebie i ze awansem
    > wszyscy przychodzacy na msze do kosciola zbawieni nie beda?

    a wszystkich stworzył Bóg na obraz i podobieństwo Siebie.
    Potem mu sie nie spodobało więc ich utopił.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 326. Data: 2015-01-03 20:37:32
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    ps.com...
    W dniu sobota, 3 stycznia 2015 10:40:12 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu piątek, 2 stycznia 2015 20:17:08 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > KK oczywiscie niósł wiare na inne obszary - nigdy nie było celem eksterminacja
    ludzkosci. A co robiła potem na tych terenach władza świecka to inna bajka.

    słyszał. Ale to że nikt nie słyszał nie znaczy że takich zdarzeń nie było.

    matek prowadzonymi przez zakonnice.

    do wierzenie koniecznie musi być watykański pośrednik?
    ===========================
    Widocznie znam złą definicję ludobójstwa. Bądź uprzejmy i wskaż prawidłową. Wydaje mi
    się że żaden wyższy cel, jakim na przykład było nawracanie, nie znosił przykazania "
    nie zabijaj". Ale biegły nie jestem w tej materii i może występują w przykazaniowym
    prawie powielaczowym jakieś wykluczenia. Byłbym wdzięczny jak byś je przybliżył.
    Jedyne co mi się nasuwa to że w obronie życia własnego lub najbliższych może być
    jakaś taryfa ulgowa. Ale to by raczej dotyczyło Indian. To Indianie się wtedy
    bronili. Wiadomo że w takich wyprawach brali udział ludzie o wątpliwej moralności.
    Hultaje i zabijaki. Dlatego dołączano do odkrywców lądów kręgosłup moralny pod
    postacią księży, zakonników. Dlaczego przedstawiciele religii miłości, pokoju i życia
    nawet nie urodzonego pozwalali na jawne łamanie nakazu boskiego " nie zabijaj".
    ==================
    Nie przeciwstawiali się zabijaniu, bo nie widzieli zabijania. Oślepił ich blask
    złota.
    Gdyby przeciwstawili się zabijaniu to wtedy by nie zabrano ich na wyprawę po złote
    runo
    i mniej trafiło by do kasy Watykanu, mniej byłoby nowych kościołów,
    pałace funkcjonariuszy kościelnych byłyby mniej okazałe, itd.
    Funkcjonariusze Watykanu byli na miejscu i mogli pokropić nieszczęsnych
    tubylców, tudzież odprawić stosowne czary i zapewnić nieszczęśnikom
    wieczne życie.

  • 327. Data: 2015-01-03 20:38:10
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 18:34, Maniek4 pisze:
    > Ty nie jestes w ogole, wiec skad to wiesz?
    Ależ jestem - figuruję w odpowiednich księgach, statystyki zawyżam itd :->

    Maciek

  • 328. Data: 2015-01-03 20:40:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 18:28, Maniek4 pisze:
    > Stephen Hawking, moj zyciowy i naukowy idol powiedzial, ze pytanie czy
    > Bog istnieje jest z gory bez zasadne, bo przed powstaniem wszechswiata
    > nie istnial czas, wiec Bog nie mogl go stworzyc bo nie mialby na to
    > czasu. Ten wielki naukowiec jest tak zajety definiowaniem wszechswiata i
    > jego perspektywa, ze nie pomyslal po co komu czas w wiecznosci?
    I ogólnie doszliśmy do tego, że z punktu widzenia wiary można udowodnić
    każdy absurd.

    Maciek

  • 329. Data: 2015-01-03 20:45:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 11:00, Budyń pisze:
    > Przegłosujecie sobie zdjecie krzyży i niezależnie co on sobie myśli
    > zrobicie to.
    > Natomiast masz racje w sensie takim - gdyby wiekszosci przyszło do
    > głowy uchwalic prawo do zabijania itd to katolik temu prawu sie nie
    > podporządkuje. Tu masz racją -tak działa KK.
    No jasne, bo w armiach nie ma katolików, a kapelani kręcą się tam tylko
    po to, żeby bzyknąć od czasu do czasu mniej opornych :->

    Maciek

  • 330. Data: 2015-01-03 20:57:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 19:04, Maniek4 pisze:
    > A wiesz dlaczego jest np. kosciol anglikanski? Swego czasu krol
    > angielski poprosil papieza o uniewaznienie malzenstwa. Za jaki czas
    > poprosil o kolejne. Papiez sie nie zgodzil i krol podziekowal papiezowi
    > czyniac sie jedynym zwierzhnikiem kosciola. Chlop na zadupiu o zmianie
    > kosciola dowiedzial sie za jakies kilkadziesiat lat i tak to mamy dzis
    > chrzescijanski kosciol anglikanski powstaly z zachcianek krola. Miedzy
    > innymi niesmiennosc zasad sprawia, ze uwazamy nasza wiare za najlepsza.
    Proszę Cię! Jaka niezmienność zasad??? Kościół na przestrzeni stuleci
    zmieniał się, wprawdzie powoli, ale jednak znacznie, więc nie opowiadaj
    mi o niezmienności kościoła. Żeby daleko nie szukać: w którym to wieku
    wprowadzono celibat? X? XI?

    > Pokuta moj drogi i mocne postanowienie poprawy. A to ma czynic nas
    > lepszymi w przyszlosci. Inni przez oswajanie sie ze zlem dostosuja tez
    > swoje sumienie do panujacej sytuacji. Przykladow nie brakuje. Zeby nie
    > siegac daleko proponuje czerwonych khmerow. Katolik nigdy na to sobie
    > nie pozwoli.
    Powiedz to tym, którzy mieli do czynienia z katolickimi nazistami :->

    Maciek