  • 471. Data: 2015-01-05 10:10:14
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 09:45, Maniek4 pisze:
    > Bzdura.
    > Przykazenie nie zabijaj mowi o tym, ze nie wolno zabijac slabszych jak
    > np. dzieci (te nienarodzone tez), starszych i generalnie nie napada sie
    > na innych.
    Taaaaa? A mnie się wydawało, że "nie zabijaj" to "nie zabijaj", a tam
    gdzieś jest gwiazdka i bardzo drobny druk :->

    > Nie wyklucza to obrony wlasnego zycia. Jak nie ma innego
    > wyjscia to niestety trzeba sie bronic. Tu dochodzimy do tego, ze gdyby
    > potencjalni zabojcy przestrzegaliby tego przykazania to zaden z Was nie
    > mialby teraz dylematu, czy moze zabic w samoobronie. Proste nie?
    Proste. Widzę, że Kodeks Karny jest pod tym względem bardziej
    restrykcyjny niż dekalog i głównie z powodu jego restrykcyjności
    pojawiają się dylematy, o których wspominasz :-) A co do dalszych
    rozważań, to już rozciągnąłeś interpretację przykazania na obronę granic
    niekoniecznie we własnym kraju, innymi słowy można bez problemu
    prowadzić wojny, bo przecież najlepszą obroną jest atak itd itp. Jest to
    doskonały przykład dowolnych interpretacji dokonywanych przez KK jeśli
    chodzi o fundamentalne zdawałoby się rzeczy, tak by wszystko pasowało do
    aktualnego zapotrzebowania.

    Maciek

  • 472. Data: 2015-01-05 10:10:58
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-04 o 23:16, k...@g...com pisze:

    > To tak jak istnienia różowych jednorożców.

    Jedyne co masz to swoja wiare w niewiare. Piszesz, ze nie ma Boga choc
    wcale tego nie wiesz.
    Rozowe jednorozce? Moze i tak. Daj jakies zrodla historyczne.

    Pozdro.. TK

  • 473. Data: 2015-01-05 10:42:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    si%C4%99ga_Wyj%C5%9Bcia_20

    > Tam jest napisane nie bedziesz sie bronil?

    wskażesz gdzie tam są zapisane wyjatki od zakazu zabijania?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 474. Data: 2015-01-05 10:44:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Nie pisałem o "jednym zdaniu", a o twoim pierdolcu, ale i tak liczba
    > pojedyncza - proponuje wizytę u neurologa, analfabetyzm ci się potęguje.

    "ucieczek" - to liczba pojedyncza? oddaj świadectwo.

    > Ponadto ciągle uciekasz od odpowiedzi, reagując pytaniem na pytanie

    chyba masz pierdolca na punkcie uciekania

  • 475. Data: 2015-01-05 10:44:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > sam ja wyłożyłeś po czym zacząłeś uciekać od odpowiedzi, czy tylko dvd cię
    > zadowoli

    nic Ci nie wykładałem. Twoje wyobrażenia mało mnie interesują,

  • 476. Data: 2015-01-05 10:52:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-04 o 23:56, Uzytkownik pisze:

    > Skoro tak samo wiesz jak i nie wiesz to dlaczego twierdzisz, że istnieje?

    Porzadane przez Ciebie bylo by gdybym twierdzil, ze nie istnieje, ale
    czy to bardziej racjonalne? Skoro tak samo wiemy o istnieniu jak o
    nieistnieniu to czemu Ty zakladasz, ze nie istnieje?

    > Skąd ta pewność, ze Bóg posiada "osobowość"?

    Poniewaz w naukowy sposob nie da sie wytlumaczyc wielu rzeczy.

    > Nie da się oczywiście zaprzeczyć istnienia potężnej siły stwórczej,
    > która doprowadziła do stworzenia wszechświata i życia na Ziemi. Tylko
    > niekoniecznie ta siła musi mieć osobowość boską. W naturze ludzkiej
    > jest, że każde nowe doświadczenie porównują do doświadczeń wcześniej
    > poznanych. Prymitywni ludzie uważali, że wszystko co istnieje musi mieć
    > swojego stwórcę. Ponieważ nie znano sił wywołujących zjawiska fizyczne
    > to wszystko przypisywali "osobom" wyższym: bogom i bóstwom.

    Wiec z ta fizyka jest tak, ze do zaistnienia pewnego zjawiska konieczne
    jest spelnienie okreslonych warunkow. Zeby samochod jechal to najpierw
    trzeba go rozpedzic. Dostarczyc mu energii, znac poczatek, koniec trasy
    i zmierzyc czas. Rzecz w tym, ze nie wszystko w ten sposob da sie na
    dzis wytlumaczyc.

    > Chrześcijaństwo akurat było jednym z nurtów takich religii
    > monoteistycznych, a mesjaszy takich jak Chrystus było wielu.
    > Dlaczego Chrześcijaństwo przetrwało? Bo trafiło na podatny grunt i
    > odpowiednio zdesperowany naród, który w Chrześcijaństwie widział wolność.

    Jaki jeszcze znasz przypadek tak dokladnego i pokrywajacego sie z
    historia przypadek zycia innego mesjasza, tego co przed i tego co po?

    Pozdro.. TK

  • 477. Data: 2015-01-05 10:54:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >nic Ci nie wykładałem. Twoje wyobrażenia mało mnie interesują,

    Wykladales.

  • 478. Data: 2015-01-05 10:58:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >"ucieczek" - to liczba pojedyncza? oddaj świadectwo.

    pierdolec - nie pisałem o ucieczkach, tylko o twoim pierdolcu, możliwości
    poznawcze twego umysłu w zastraszającym tempie się degradują

    >chyba masz pierdolca na punkcie uciekania

    hehehehe, podlicz sobie ile razy w życiu napisałeś adwersarzom, ze
    uciskają - oceniam, ze będzie to w okolicach pierdylairda

  • 479. Data: 2015-01-05 10:59:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Wykladales.

    MID?

  • 480. Data: 2015-01-05 11:01:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >MID?

    MIT