  • 601. Data: 2015-01-07 19:03:02
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 14:57, Ergie pisze:
    > Te 95% (w niektórych źródłach 98%) katolików to wartość _deklarowana_ w
    > spisie powszechnym.
    W jakim "powszechnym" mnie nikt nigdy nie ankietował, a nie ukrywam się
    w lesie. Podobnie mojej żony i trojga dzieci :->

    Maciek

  • 602. Data: 2015-01-07 19:54:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Piotr Wyderski wrote:

    > Owszem. Nie jest tez w stanie zaprzeczyć istnieniu krasnali.
    > Co jest argumentem na to, ze istnieją?

    tu akurat jest proste uzasadnie nieistnienia. Kosiarki :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 603. Data: 2015-01-07 20:20:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >ja? weź sobie poczytaj troche o badaniach nad Biblią

    masz na myśli badania Ryśka Dałna?

  • 604. Data: 2015-01-07 20:40:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > masz na myśli badania Ryśka Dałna?

    ależ ty jesteś ograniczony

  • 605. Data: 2015-01-07 20:59:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 19:43, masti pisze:

    > ewangelię pisało dużo więcej niż czterech. Skoro nie znasz podstaw to o
    > czym chesz gadać?
    Sam nie znasz, każdy pisał swoją jakbyś nie wiedział, buraku.

    > generalnie z burakami, ajk Ty , faktycznie nie ma o czym dyskutować
    Patrzyłes do lustra jak to pisałeś?
    PLONK.

  • 606. Data: 2015-01-07 21:08:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    janusz_k wrote:

    > Sam nie znasz, każdy pisał swoją jakbyś nie wiedział

    ale wiem

    , buraku.

    to jest ta miłość bliźniego?

    > Patrzyłes do lustra jak to pisałeś?
    > PLONK.

    ROTFL

  • 607. Data: 2015-01-07 21:22:11
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >ależ ty jesteś ograniczony

    Bo nie biorę na siebie winy, za wszystkie bite żony świata?

  • 608. Data: 2015-01-07 23:34:46
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 17:30, Maciek pisze:
    > To dlaczego w przestrzeni publicznej widoczny jest praktycznie jeden
    > symbol? Dlaczego np. nauczanie religii w państwowej szkole ograniczone
    > jest do jednej?

    IMO pytanie powinno być postawione inaczej -
    dlaczego jest nauczanie religii w państwowej szkole?

    --
    Dobrze jest założyć rękawiczki, zanim się weźmie do ręki stary
    testament. Jest to wysoce zalecane ze względu na obecność w nim wielkiej

  • 609. Data: 2015-01-08 07:50:50
    Temat: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://www.klps.pl/wydarzenia/item/1153-decyzja-mac-
    w-sprawie-rejestracji-klps-anno-monstrum-2015.html

  • 610. Data: 2015-01-08 09:54:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Rozumiem, ale to _ich_ problem, a nie mój czy Twój. Tak to sobie
    > sami zorganizowali, że w obecnych czasach praktycznie nie da się
    > wylecieć ze wspólnoty, więc sami też muszą to odkręcić. Stąd też
    > bierze się moje relatywnie znacznie większe uznanie m.in. dla ŚJ,
    > że mają mechanizmy pozbywania się pseudowspółwyznawców i z nich
    > dość intensywnie korzystają.

    Zgoda problem niby nie mój, ale ja lubię jasną sytuację, a teraz jest tak że
    jak spotykam kogoś kto się podaje za katolika to nie wiem, czy mam się
    spodziewać miłości bliźniego czy nienawiści do wszystkich co myślą inaczej
    niż on. A z drugiej strony jak ktoś coś mówi "katolicy są źli bo..." to nie
    wiem, czy mówi o rzeczywistych katolikach czy o tych co się za takich
    podają.

    > No cóż, do podpisania konkordatu pastafarianie nie doprowadzili,
    > a KK tak. A to jest element systemu prawnego w Polsce. Co, nawiasem
    > mówiąc, uporządkowało nieco panujący w tej dziedzinie bajzel.

    No właśnie - to umowa która reguluje bajzel. Zamiast w wielu ustawach i
    rozporządzeniach umieszczono garść ustaleń w jednym miejscu cóż to za
    przywilej?

    > Sęk w tym, ze starego nikt nie unieważnił, a wręcz potwierdził ważność:

    > "*Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo* albo Proroków. Nie przyszedłem
    > znieść, ale wypełnić. 18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i
    > ziemia nie przeminą, *ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w
    > Prawie*, aż się wszystko spełni. 19 Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych
    > przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie
    > najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać,
    > ten będzie wielki w królestwie niebieskim.

    > Zgadniesz, kto to mówi? ;-)))

    Zgadnę :-) Ta sama osoba co w trakcie tzw. "kazania na górze" mówi:
    "powiedziano wam (...) a ja wam powiadam (...)".

    No i cytat który podałeś sugeruje że słowo "prawo" oznacza nie tyle przepisy
    co przepowiednie skoro jest użyte ze słowami "wypełnić" i "aż się wszystko
    spełni".

    Natomiast kolejne zdanie mówi już o przykazaniach i tu sprawa jest jasna -
    skoro w innym fragmencie jasno zostaje powiedziane że największe przykazanie
    to przykazanie miłości.

    Św. Augustyn "skrócił" doktrynę KK to jednego zdania: "Kochaj i czyń co
    chcesz". To mi się u katolików i protestantów podoba że ważniejsza jest
    intencja niż czyn dlatego jak ktoś nie pójdzie w niedzielę do kościoła bo mu
    się nie chce to ma grzech a jak nie pójdzie bo się opiekuje chorą matką to
    grzechu nie ma. Dla mnie to jest coś logicznego i oczywistego.

    Pozdrawiam
    Ergie