  • 811. Data: 2015-01-13 09:47:00
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    > zgoda, z jednym zastrzeżeniem - judo, balet i karate są po lekcjach.
    > Różniaste kółka również. Nie jest tak, że troje czy też pięcioro dzieci
    > z klasy siedzi w bibliotece między matematyką a geografią, bo reszta
    > jest na karate.

    U nas* z religią jest tak samo. Jest albo po lekcjach albo na pierwszej
    lekcji i niechodzący przychodzą później.

    * - zarówno w szkole i przedszkolu gdzie uczęszczają moje dzieci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 812. Data: 2015-01-13 10:08:44
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > no nie do końca tak jest. w szkole mojego dziecka religia - nawet dla
    > pierwszaków - jest w środku zajęć. dzieci nie uczęszczające na religię
    > siedzą w bibliotece.

    idz do dyrekcji i załatw zeby było na koncu. Byłaś, czy tak dla
    ideologicznego sprzeciwu marudzisz?

    > osobiście uważam, że tylko na tym zyskują, ale nie w tym rzecz. Rzecz w

    Aaa, nie byłaś. Ale to katole są zli, to juz wiemy.

    > tym, że religię, przynajmniej do pewnego wieku, dostajemy od rodziców.
    > Jak nazwisko.Dziecko nic z tym nie może zrobić.

    Nie wiem czy zauważyłas ze dzieci od rodziców otrzymują znacznie wiecej niz
    nazwisko - to sie nazywa wiedza, wychowanie i kultura - i dziecko nie moze z
    tym nic zrobic.
    Ciekawe czy ty swojemu dajesz wolny wybór jeśli chodzi o religie -zapytałas
    czy chce chodzic, czy po prostu zabroniłaś?

    > Powiedz - jaki jest sens w pierwszej klasie sześciolatków - wtedy, gdy
    > dziecko musi przystosować się do tak wielu zmian narażać je na
    > dodatkowy stres?

    A szkoła ma uczyć i wychowywać czy być fajna? Ostatnio panuje moda na to aby
    była fajna. Matematyke tez w pierwszej klasie trzeba zlikwidowac bo "dziecko
    sie stresuje".

    > dzieci nie są na pozycji, z której mogłyby dyskutować o religii. Mogą
    > się co najwyżej powytykać i poprzezywać. Nic przyjemnego dla maluchów,
    > które są w mniejszości.
    > Po co to?

    To nie jest zorganizowane "po co". Nikt nie organizuje zajęć to to aby było
    dzieciom z mniejszosci przykro.

    > Nie można normalnie, po ludzku tego zorganizować? nie w czasie zajęć
    > przede wszystkim?

    Popatrz na statystyki - jesli na religie uszczeszcza 98% dzieci to właśnie
    jest to zorganizowane po ludzku. Dopasowane do większosci a nie do tych
    kilku pojedynczych przypadków. I to nie ma nic wspolnego z jakism złosliwym
    jeżdzeniem po mniejszosciach.

    b.

  • 813. Data: 2015-01-13 10:10:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    > Oczywiscie, to wolny kraj. :-)
    > Zastanawiajace jest to, ze w gaszczu postow wybierasz konsekwentnie akurat
    > te. Jest w tym jakas glebsza misja?

    maniek, odczep sie od niej.

    b.

  • 814. Data: 2015-01-13 10:15:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Jeśli g... wiesz to wszystko jest cudem... Uważasz, że bardziej
    > prawdopodobne jest, że wszelkie prawa zostały zawieszone czy że twoja
    > wiedza jest za mała, żeby ten cud ogarnąć?

    chcesz sie licytowac na wiedze? Mam swoja teorie na temat parowania czarnych
    dziur - sprzeczna z teorią Hawkinga, a on uznanym fizykiem jest - mozemy o
    tym :-)

    b.

  • 815. Data: 2015-01-13 10:16:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > działa i doswiadczyłem tego wielokrotnie jako odpowiedz na modlitwy.

    to jest niemozliwe. Nie po to Bóg ma boski plan by go zmieniać bo komuś
    się zachciało nowego samochodu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 816. Data: 2015-01-13 10:22:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 09:46, Andrzej Lawa pisze:
    > Ludzie słyszeli głosy, widzieli tajemnicze światło, mieli niepohamowane
    > drgawki... dawniej: objawienie! Albo opętanie. To było "oczywiste".
    > Ale nauka poszła do przodu i niestety okazało się, że to była padaczka...
    Nie "okazało się", tylko bóg chciał, żebyś tak myślał :->
    To jest właśnie piękne w religii - wszystko da się wyjaśnić boską
    interwencją.

    Maciek

  • 817. Data: 2015-01-13 12:00:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.01.2015 10:22, Maciek pisze:
    > Nie "okazało się", tylko bóg chciał, żebyś tak myślał :->
    > To jest właśnie piękne w religii - wszystko da się wyjaśnić boską
    > interwencją.

    Czyli ów bóg czczony przez chrześcijan to książę kłamstw ;->

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 818. Data: 2015-01-13 12:09:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    www.polskaludowa.com/dokumenty/dokumenty_kartki.htm

    > Bez butów wtedy chodziłeś?

    Tak, bez butów.
    Dostałem z tzw. 'darów' przechodzone po niemieckich nadludziach.

    --
    Pete

  • 819. Data: 2015-01-13 12:12:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-12 o 17:33, masti pisze:

> [...]
    wymienialną. Rubel dzisiaj jest walutą wymienialną. Zły przykład dałeś z rublem.

    Lepiej.
    'W latach siedemdziesiątych obywatel miał także prawo, w przypadku
    podróży na zachód, zakupić (w ramach normy) 10 dolarów amerykańskich.
    w kolejnych latach limit ten podniesiono do 100, 110 i później do ok.
    130 USD.

    w 1975 opłata za wydanie książeczki walutowej wynosiła 150 zł (tyle co
    2-2,5 kg masła lub 12-14 kg cukru); ówczesne średnie wynagrodzenie
    wynosiło w Polsce około 2000-3000 zł; na początku roku 1979 opłata za
    wydanie książeczki wynosiła 300 zł a w schyłkowym okresie obowiązywania
    dokumentu w czerwcu 1989 - 1500 zł'

    --
    Pete

  • 820. Data: 2015-01-13 12:48:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 stycznia 2015 17:56:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > O czym przekonasz się tuż po śmierci. Ciekawe czy Oleksy tez się wypowiadał
    > przed śmiercią....
    Oleksy jak Oleksy ale taki przypadek:
    Gdzieś tam w buszu czy innej dżungli są pewnie plemiona które nie miały zaszczytu
    spotkać misjonarza czy innego księdza. I jest przypadek że członek takiego plemienia
    zabije i zje człowieka z innego plemienia. Nikt mu nie uświadomił że to grzech, że
    życie wieczne itp. A wprost przeciwnie on myśli że tak należy bo tak jego ojciec i
    dziadkowie robili i takie maja zasady.
    I wg Ciebie po śmierci takiego człowieka- zasłużył na zbawienie itp.?