  • 31. Data: 2014-12-30 10:13:16
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Wiele osób uważa, że obecność symboli religijnych w obiektach państowych
    > _łamie_ zasadę neutralności światopoglądowej państwa.

    Nie wiele ale garstka i ja to przyjąłem do wiadomości tyle że z tego że ktoś
    coś uważa wcale nie wynika że tak jest.

    > Masz pełne prawo uważać
    > inaczej, ale imputowanie im, że krzyż im przeszkadza, bo są zbuntowanymi
    > katolikami, gdyż "prawdziwie niewierzącemu" krzyż powinien być obojętny
    > - jest cokolwiek niestosowne, delikatnie mówiąc.

    Skoro nie jest obojętny to nie są niewierzący. Albo, albo. Dla człowieka
    któremu to zwisa nie ma znaczenia czy na ścianie wisi krzyż , serce, kwiatek
    czy wianek z jemioły. Ot zwykła ozdóbka - widocznie komuś kto tam pracuje
    taka a nie inna się podobała. Nie ma _żadnego_ powodu by osoba niewierząca
    traktowała krzyż inaczej niż jakikolwiek inny (niezabroniony) symbol.

    Problem w tym że różni wojujący tzw. ateiści a w rzeczywistości antykatolicy
    próbują narzucać swoją wolę katolickiej większości. Co jest absurdalne. Bo
    czyjeś fobie nie mogą decydować o tym co komu wolno. Bo jak tak dalej
    pójdzie to się okaże że komuś przeszkadza żółty kolor elewacji i będzie się
    domagał zakazu malowania domów na żółto.

    > Owszem, jest to problem. Czy chcesz o tym podyskutować? :-)

    Merytorycznie chętnie, tak jak powyżej szkoda mi czasu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2014-12-30 10:21:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A to nie Ty przypadkiem porównywałeś krzyż do figur geometrycznych?
    > Wydaje mi się, że bliżej mu jednak do logo, które dla określonych osób
    > jakieś znaczenie ma, niż do nic nie znaczących figur.

    Dla osoby _niewierzącej_ (a o tym dyskutujemy) krzyż to taki sam symbol jak
    każdy inny.

    Na świecie jest wiele religii i mogłoby się okazać że każdy kształt w
    którejś coś symbolizuje. Ot np. chrześcijanie używali (a może nadal
    używają - nie wiem) trójkąta jako symbolu Boga.
    Czy to znaczy że nad drzwiami nie można robić trójkątnych portyków???

    Hipisi używali kwiatów, Owsiak serca, LGBT tęczy (która występuje też u
    Żydów i w chrześcijańskim starym testamencie). O symbolice buddyjskiej nie
    piszę bo pewnie bym coś pomieszał ale tam prawie każdy kształt coś
    symbolizuje.

    Ale dla osoby niewierzącej to nie ma znaczenia. Ktoś sobie zawiesił jakiś
    symbol który mu się podobał ok. widocznie dla niego coś to znaczy albo mu
    się podoba, ale dla mnie nie ma znaczenia... Chyba że ten symbol mi o czymś
    przypomina, albo coś wypomina, sprawia że moje sumienie mnie gryzie...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2014-12-30 10:48:25
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.12.2014 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > Skoro nie jest obojętny to nie są niewierzący. Albo, albo. Dla człowieka

    Jak przystało na jahwochwalcę zawsze wiesz lepiej. Przykre.
    OK, ateiście przeszkadza obwieszanie państwowych instytucji krucyfiksami
    wyłącznie dlatego, bo ma osobisty uraz do Jahwe.

    > czyjeś fobie nie mogą decydować o tym co komu wolno. Bo jak tak dalej
    > pójdzie to się okaże że komuś przeszkadza żółty kolor elewacji i będzie się
    > domagał zakazu malowania domów na żółto.

    Zajrzyj jednak może do niektórych MPZP.

    Na grupie była nie raz o tym dyskusja. Ład przestrzenny
    wartością najwyższą, domy mają być zielone. Bo tak.

    > Merytorycznie chętnie, tak jak powyżej szkoda mi czasu.

    Oczywiście, że szkoda czasu. Jeśli wiesz lepiej od dyskutanta,
    kim jest i co nim kieruje, to najlepiej dyskutuj sam ze sobą.
    I mądrego posłuchasz, i słuchaczy będziesz mieć na poziomie.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 34. Data: 2014-12-30 10:51:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > To może napisz wprost, z czego polewasz, skoro nie z konstytucji,
    > bo równe traktowanie religii jest w niej wprost ujęte.
    > Oczywiście wolno Ci twierdzić, że póki innowierców nikt
    > nie morduje dyskryminacji nie ma :-)

    Z błędnej interpretacji jakoby zakaz dyskryminacji oznaczał zakaz
    umieszczania w przestrzeni publicznej jakichkolwiek symboli.

    > Czy tęcza jest symbolem religijnym?

    Oczywiście - np. symbol przymierza między Bogiem a człowiekiem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/T%C4%99cza#T.C4.99cza_w
    _religii_i_mitologii

    > Jeśli tak, nie powinna być
    > ustawiona przez państwowe organa. Ewentualnie może być jeszcze
    > symbolem organizacji propagującej ustrój totalitarny. Wtedy tak,
    > (nie)legalność tejże można wywodzić z Konstytucji.

    > Jak wyżej.

    Ale zdajesz sobie sprawę że praktycznie wszystko _coś_ symbolizuje i do
    wszystkiego można dorobić ideologię.

    Ot np. koło symbolizuje Boga-Słońce. Czy to znaczy że mamy zakazać okrągłych
    wysepek na rondach bo komuś się z czymś kojarzą???

    A jak powstanie religia której symbolem jest ławka (a może już taka jest) to
    wywalisz z sejmu ławy poselskie???

    Doszedłeś do absurdu przez błędną interpretację konstytucji.

    > Chcesz powiedzieć, że krucyfiks (bo takie ustrojstwo w Sejmie zwisa)
    > nie jest symbolem religijnym? I bezstronność państwa manifestuje się
    > właśnie w eksponowaniu symboli jednej religii?

    Dla _katolików_ jest dla niewierzących nie jest. Dla kogoś koło jest
    symbolem Boga-Słońca, ale np. dla katolików nie.

    > Większość, Naród- jedzący ośmiorniczki ustami swych przedstawicieli-
    > spłodziła
    > taką, a nie inną Konstytucję. I jeśli Większości bezstronność religijna
    > państwa wadzi, to zbójeckie prawo Większości tę Konstytucję zmienić,
    > a nie łamać.

    ROTFL. Powtarzasz się jak katarynka. Nie ma potrzeby zmieniać konstytucji bo
    ten krzyż w sejmie jej nie łamie.

    > To, że większość obywateli uważa (dla przykładu), że ograniczenia
    > prędkości są bezsensowne, nie oznacza że legalnym jest je łamać.

    Konstytucja nie zabrania by w sejmie wisiał krzyż ani dowolny inny symbol
    czy przedmiot.

    > A inne kościoły nie? Pytam, bo nie wiem.

    Jak jest w przypadku protestantów tez nie wiem, na pewno mniejsze kościoły
    rejestrowane jako stowarzyszenia nie płacą.

    > Ja też z pieniędzy już raz opodatkowanych podatkiem dochodowym kupuję
    > paliwo, płacę dodatkowo akcyzę i VAT, w tym VAT od akcyzy (tak, podatek od
    > podatku!). Tak uchwaliła Większość, rękoma swoich przedstawicieli.

    Znowu manipulujesz. Wspólnota KK zapłaci najpierw PIT, później podatek
    rękami księdza a później VAT w tym co ksiądz na potrzeby wspólnoty kupi -
    jak widzisz jest jeden dodatkowy podatek pomiędzy PTI a VAT. Natomiast
    stowarzyszenia tego dodatkowego podatku nie płacą.

    > Dlatego, że Większość rękoma itd. BTW strasznie ten Sejm zawzięty na tych
    > katolików, pewnie siedzą w nim sami ateiści, masoni i cykliści :-)

    Mnie to wisi jak oni się dogadali i kto i dlaczego tak to uchwalił. Tylko
    pisanie o tym że są uprzywilejowani to bzdura i to prostuję.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2014-12-30 10:58:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jak to nie musi?? Czy on przypadkiem nie przyjął zaliczki na zakup
    > alkoholu, który następnie dostarczył. Ja tu widzę nie tylko problem
    > sprzedaży po cenie zakupu i to podmiotom powiązanym (znajomym), ale
    > przede wszystkim brak koncesji na sprzedaż. Brak prowadzenia DG jest tu
    > chyba najmniejszym problemem :->

    :-)
    Tak, wiem.
    Dlatego aby wynajmować salę gimnastyczną razem z kolegami założyliśmy
    stowarzyszenie.

    > Pytanie, czy sakrament jest usługą?

    Czy polewanie wspólnie zakupionej wódki jest usługą?

    > Oburzysz się, że nie, bo "Twój"
    > ksiądz, w czasach Twojego dzieciństwa, wzbraniał się przed przyjęciem
    > kasy.

    Nie oburzam się. Mnie to ni ziębi ni grzeje. Nie rozumiem tylko dlaczego
    niektórzy piszą że KK jest w jakiś sposób faworyzowany, podczas gdy ja
    patrząc z boku widzę coś przeciwnego.

    > Niestety praktyka, potwierdzana zresztą przez obecnego papieża,
    > pokazuje, że w wielu kościołach praktycznie tym właśnie się stał,
    > łącznie z umieszczeniem w cenniku (mniej bądź bardziej oficjalnym).
    > Skoro więc dentysta może umieścić w cenniku usługę wyleczenia zęba i
    > zapłacić podatek od tej usługi, to dlaczego ksiądz oferujący sakrament
    > zbliżający do osiągnięcia życia wiecznego ma tego podatku nie zapłacić?

    Dlatego że jakby KK był stowarzyszeniem jak inne małe kościoły i związki
    wyznaniowe to by nie musiał.

    Albo inaczej czy gdyby mieszkańcy jakiegoś miasta założyli stowarzyszenie i
    złożyli się na gabinet z wyposażeniem i w nim się sami leczyli to musieliby
    płacić podatki? Nie! Istnienie cennika niczego nie zmienia bo każde
    stowarzyszenie ma cennik (np. roczne opłaty członkowskie).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2014-12-30 11:04:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Oj zdziwilbys sie - w parafii w niedalekich Rydultowach ksiadz publicznie
    > udostepnia liste parafian z PLNami jakie ofiarowali. Najbardziej pazerny
    > na kase ksiadz o jakim slyszalem :)

    Widocznie tamtym ludziom to odpowiada - jak pisałem nieraz - w demokracji to
    lokalna większość jest najwyższą władzą. Jakby im to nie odpowiadało to by
    dali puste koperty, albo księdza nie wpuścili.

    > Kto niby sam zaprasza? :) Ksiadz sam ustala grafik i chodzi po wszystkich
    > pokolei. Nikt go nie zaprasza :-)

    Znaczy się wchodzi bez pytania? Dziwne zwyczaje opisujesz. U nas to wygląda
    tak, że najpierw idą ministranci z dzwonkiem i ostrzegają aby kto chce
    zdążył uciec, zamknąć drzwi lub zgasić światło. Jak furtka zamknięta i
    światło przed domem zgaszone to idą dalej, a dopiero otwartą furtkę i
    zapalone światło traktują jako zaproszenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2014-12-30 11:43:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 11:04:39 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Widocznie tamtym ludziom to odpowiada - jak pisałem nieraz - w demokracji to
    > lokalna większość jest najwyższą władzą. Jakby im to nie odpowiadało to by
    > dali puste koperty, albo księdza nie wpuścili.

    Nikomu to nie odpowiada ale co maja zrobic? :-) Jak dadza pusta koperte to
    im ksiadz dziecku komunii nie da albo nie zrobi pogrzebu ich matce. To
    najgorszy ksiadz o jakim slyszalem.

    http://www.nowiny.pl/egazeta/nowiny-wodzislawskie/20
    09-01-27/41220-plac-bo-kiedys-umrzesz.html

    http://www.nowiny.pl/rydultowy/95119-proboszcz-do-wi
    ernych-dlatego-wyciagnieto-armate-pedofilii.html

    (w drugim linku sugeruje zaczac od komentarzy :D )

    I co ludzie maja zrobic? Nic nie zrobia bo slepa wiara nakazuje im wierzyc
    w to co ksiadz wyprawia, w koncu to sluga bozy :)

    > Znaczy się wchodzi bez pytania?

    Nie - sam sobie wybiera godzine odwiedzin. Jak kogos zapraszam to ja mu
    mowie kiedy ma przyjsc, nie odwrotnie - on sie zwyczajnie wprasza :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2014-12-30 12:05:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Skoro nie jest obojętny to nie są niewierzący. Albo, albo. Dla człowieka

    > Jak przystało na jahwochwalcę zawsze wiesz lepiej. Przykre.

    Ogarnij się. Jestem agnostykiem i właśnie dlatego z dystansu patrzę na
    wojujących antykatolików zwących się ateistami.

    > OK, ateiście przeszkadza obwieszanie państwowych instytucji krucyfiksami
    > wyłącznie dlatego, bo ma osobisty uraz do Jahwe.

    Ateiście nie przeszkadza, natomiast wojującemu antykatolikowi jak
    najbardziej.

    > Zajrzyj jednak może do niektórych MPZP.

    A kto je uchwala? Lokalna większość rękami swoich przedstawicieli. Czyli nie
    fobia jednostek a większość o tym decyduje.

    > Oczywiście, że szkoda czasu. Jeśli wiesz lepiej od dyskutanta,
    > kim jest i co nim kieruje

    napisał ten co każdego kto nie jest anty-katolikiem wyzywa od
    "jahwochwalców". ROTFL :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2014-12-30 12:20:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nikomu to nie odpowiada ale co maja zrobic? :-) Jak dadza pusta koperte to
    > im ksiadz dziecku komunii nie da albo nie zrobi pogrzebu ich matce. To
    > najgorszy ksiadz o jakim slyszalem.

    Pisać do biskupa a jak nie pomaga to do papieża i wyżej.. no dobra
    zagalopowałem się wystarczy do papieża, wyżej nie trzeba :-)

    > http://www.nowiny.pl/egazeta/nowiny-wodzislawskie/20
    09-01-27/41220-plac-bo-kiedys-umrzesz.html
    > http://www.nowiny.pl/rydultowy/95119-proboszcz-do-wi
    ernych-dlatego-wyciagnieto-armate-pedofilii.html

    No nie za ciekawie, ale jak wyżej. Pisać i pisać do skutku.

    > I co ludzie maja zrobic? Nic nie zrobia bo slepa wiara nakazuje im wierzyc
    > w to co ksiadz wyprawia, w koncu to sluga bozy :)

    Który też może się mylić (np. Judasz). To nie zaślepienie to zwykła
    bierność. Kiedyś stary ksiądz mi powiedział że to parafianie wychowują
    proboszcza a nie odwrotnie.

    > Nie - sam sobie wybiera godzine odwiedzin. Jak kogos zapraszam to ja mu
    > mowie kiedy ma przyjsc, nie odwrotnie - on sie zwyczajnie wprasza :-)

    Ja to inaczej odbieram. On oznajmia: "będę przechodził obok dnia tego, a
    tego, o godzinie X". Ty jak chcesz to go zapraszasz otwierając bramę,
    zapalając światło czy robiąc inny gest.
    No dobra granica między zaproszeniem a wproszeniem jest dość płynna i nie
    wpływa na meritum - jak ktoś nie chce to drzwi nie otwiera a jak otwiera to
    zakładam że wie komu i po co.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2014-12-30 12:29:08
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 12:20:48 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > wpływa na meritum - jak ktoś nie chce to drzwi nie otwiera a jak otwiera to

    Do kogo byś nie napisał to i tak wyżej list odsyłają.