  • 761. Data: 2015-01-12 20:41:24
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: masti <g...@t...hell>

    Uzytkownik wrote:

    > System był wydolny,

    gdybyśmy mieli mięso zarzyuclibysmy świat konserwami. Ale nie mamy
    blachy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 762. Data: 2015-01-12 21:16:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    RWPG- Podzielili wszystkim równo: Rosji Węgiel Polsce Gówno

  • 763. Data: 2015-01-12 22:06:54
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 10:52, Ergie pisze:
    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Skoro gdzieś większość dzieci chodzi na religię to dlaczego im tego nie
    > ułatwić? Tak samo jak moje dzieci w szkole mają judo i balet. Kto chce
    > ten chodzi kto nie chce ten nie chodzi nie rozumiem dlaczego miałbym
    > utrudniać życie innym. W jednym dniu w tygodniu po lekcjach jest judo w
    > innym balet, w innym zajęcia z piłką a winnym religia. Kto chce ten
    > idzie do domu a kto chce ten zostaje - nikt na tym nic nie traci.

    zgoda, z jednym zastrzeżeniem - judo, balet i karate są po lekcjach.
    Różniaste kółka również. Nie jest tak, że troje czy też pięcioro dzieci
    z klasy siedzi w bibliotece między matematyką a geografią, bo reszta
    jest na karate.

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 764. Data: 2015-01-12 22:08:35
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-09 o 09:24, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > W takim razie oburzenie niechodzących w tej sytuacji jest _słuszne_. Jak
    > dotąd ani w przedszkolu ani w szkole ,mnie jako rodzica taka sytuacja
    > nie spotkała i ZTCW jest to niezgodne z zaleceniami MEN.

    > Jak ktoś na taki pomysł wpadnie w szkole gdzie chodzą moje dzieci to
    > pierwszy rzucę kamieniem :-)

    niestety z tego co wiem, nie ma skutecznych narzędzi prawnych, żeby
    temu zapobiec. Jeśli znasz jakieś - proszę o info.

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 765. Data: 2015-01-12 22:21:02
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 16:34, Ergie pisze:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > No dobra liczymy:
    >
    > Jeden katecheta na jakieś 5 tysięcy mieszkańców (zgaduję na podstawie
    > liczby szkół))
    > z pensją 5 tysięcy brutto (zgaduję ale rząd wielkości jest ok)
    > to daje 8 tysięcy katechetów w kraju czyli 40 milionów rocznie.
    >
    >[...]

    źródło nie najnowsze, ale daje jakieś pojęcie o skali:
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,4322

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 766. Data: 2015-01-12 22:21:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 16:31, masti pisze:

    > jak nie czytasz wątku to możę lepiej się nie wypowiadaj?

    Czytam i z Budyniem sie zgadzam, wiec nie wiem z kim mam uzgadniac zeznania?

    Pozdro.. TK

  • 767. Data: 2015-01-12 22:25:16
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 09:59, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > Zginęli, ale aby to był grzech w świetle zasad chrześcijańskich to
    > jeszcze czyn musi być _zamierzony_ i _świadomy_. Przypadkowe
    > zastrzelenie cywila nie jest takim czynem.

    no proszę cię... na pewno tego uczył jezus? :)

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 768. Data: 2015-01-12 22:32:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 18:56, Uzytkownik pisze:

    > System był wydolny, ale problem polegał na tym, że był uzależniony od
    > dostaw zagranicznych, a zachód nam rzucał kłody pod nogi, tylko po to,
    > żeby upierdolić nasz system.

    Piszesz, ze byl wydolny jak wszystkie zrodla podaja, ze nie byl.

    > Z drugiej strony nasi przyjaciele ze wschodu nas okradali. Kiedyś nawet
    > krążył taki żart, że "myśmy prowadzili z ZSRR udane interesy.
    > Sprzedawaliśmy ZSRR żywność i obuwie, a w zamian za to Rosjanie brali od
    > nasz węgiel".

    No tez, tez. Ale to czesc tego systemu.

    > Zachód chciał upierdolić system, bo tamten system nie pozwalał im robić
    > z Polaka swojego niewolnika tak jak dzieje się to dzisiaj.
    > Byliśmy okradani przez wschód i gnębieni przez zachód. Dzisiaj jesteśmy
    > gnębieni przez wschód, a okradani przez zachód.
    > Otwórz oczy. Obecny system jest kilkakrotnie bardziej zadłużony niż PRL.
    > Jakoś się jeszcze kręci, bo jedne pożyczki spłacamy kolejnymi
    > pożyczkami, a jak nie ma możliwości wzięcia pożyczek to wyprzedaje się
    > majątek państwa: przemysł, banki itd.

    Dzis jest inna sytuacja. Za PRL mielismy nierentowne fabryki, ktore
    utrzymywalismy latami topiac kapital w wyplatach. Dzis fundamenty
    gospodarki sa zupelnie inne. System rynkowy wymusza na wlascicielach
    racjonalne dzialania, choc oczywiscie zgodze sie z Toba, ze idealnie nie
    jest. :-)
    Co do bankow to zauwaz, ze sam w innym poscie piszesz o koledze ktory
    kredyt za dom dzieki inflacji splacil w rok. No to skad banki po
    transformacji mialy wziac kapital skoro rozdaly go takim jak Twoj kolega?

    > Poza tym obecnie społeczeństwo płaci kilkakrotnie większe podatki niż
    > obywatel PRL. Poza tym obecny obywatel został pozbawiony opieki
    > zdrowotnej, możliwości zatrudnienia, a prowadzących własną działalność
    > traktuje jak bydło, które można zarżnąć, kiedy możnowładnym brakuje "w
    > korycie".

    Ja sie moge z Toba zgodzic, ale w innej dyskusji. Oceniajac tamten
    system nie mozemy relatywizowac. Tamten nie byl dobry, a ten nie jest
    doskonaly. Tamten byl, a ten budujmy lepiej. Inna sprawa, ze gdyby
    zachod nie sprzedal nas w Jalcie to dzis jako narod bylibysmy w zupelnie
    innej sytuacji.

    Pozdro.. TK

  • 769. Data: 2015-01-12 22:36:05
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 10:35, Budyń pisze:
> [...]

    no nie do końca tak jest. w szkole mojego dziecka religia - nawet dla
    pierwszaków - jest w środku zajęć. dzieci nie uczęszczające na religię
    siedzą w bibliotece.
    osobiście uważam, że tylko na tym zyskują, ale nie w tym rzecz. Rzecz w
    tym, że religię, przynajmniej do pewnego wieku, dostajemy od rodziców.
    Jak nazwisko.
    Dziecko nic z tym nie może zrobić.
    Powiedz - jaki jest sens w pierwszej klasie sześciolatków - wtedy, gdy
    dziecko musi przystosować się do tak wielu zmian narażać je na
    dodatkowy stres?
    dzieci nie są na pozycji, z której mogłyby dyskutować o religii. Mogą
    się co najwyżej powytykać i poprzezywać. Nic przyjemnego dla maluchów,
    które są w mniejszości.
    Po co to?
    Nie można normalnie, po ludzku tego zorganizować? nie w czasie zajęć
    przede wszystkim?

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 770. Data: 2015-01-12 22:36:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 19:19, k...@g...com pisze:

    > System mógł być wydolny, ale nie był. Wszyscy wiedzą że inflacja jest niezbędna do
    rozwoju gospodarczego. Odgórnie ustalane na dziesięciolecia lat ceny nie likwidowały
    inflacji tylko przenosiły i kumulowały efekt inflacyjny. I to słusznie wywoływało
    protesty po kolejnych podwyżkach jakie ustalał rząd.

    Dodam tylko, ze inflacja na poczatku lat dziewiecdziesiatych
    przekraczala 1200%. To jest ponad 3% dziennie. To tak jakby z kazdej
    stowy ktos podbieral po trzy zeta dziennie. Takie to nam PRL zafundowal
    Eldorado.

    Pozdro.. TK