  • 101. Data: 2011-01-10 15:37:38
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Już Ci tłumaczono jak pastuszkowi przy krowach, o ile musiałby wzrosnąć kurs walut,
    żeby przestał się opłacać niemal zerowy dziś
    Libor (w porównaniu do Wiboru).

    A kurs jak to kurs - raz wzrośnie, raz spadnie.
    Za to marża jest stała wg umowy.
    Ryzyko: ewentualny wzrost Liboru (oj bywało, bywało w historii).
    Pytanie natomiast, czy i tak kiedykolwiek Wibor będzie niższy, niż Libor??

    -----

  • 102. Data: 2011-01-10 20:24:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:04:09 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Jeśli masz zamiar mieszkać dłużej to zwykle musisz zrobić jakiś remont,
    > większy lub mniejszy ale kosztujący sporo pieniędzy :) Wtapiasz forsę w
    > cudze mieszkanie.

    Że co? Owszem, mogę remont zrobić, ale tylko wtedy, kiedy koszt tego
    remontu odliczę od czynszu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 103. Data: 2011-01-10 21:13:41
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 21:24:02 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Że co? Owszem, mogę remont zrobić, ale tylko wtedy, kiedy koszt tego
    > remontu odliczę od czynszu.

    Właściciel mieszkania może się na taki układ zgodzić, albo i nie.

    Jak się nie zgodzi, to masz wybór: mieszkać w syfie, albo wtapiać kasę.

    --
    Yakhub

  • 104. Data: 2011-01-11 11:37:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011, KRZYZAK wrote:

    > Kupowac zlote krugerandy. To bezpieczniejsza inwestycja niz nieruchomosci.
    > Sa podstawy przypuszczac, ze liberalny rzad PO przed niczym sie nie cofnie

    Masz na myśli podatek katastr(of)alny czy nakaz sprzedaży złota
    państwu, ostatnio ćwiczony w zeszłym wieku w USA?
    (ale to ostatnie oznaczałoby konieczność kupienia złota na "szarym rynku",
    żeby papierów nie było).

    pzdr, Gotfryd

  • 105. Data: 2011-01-11 13:19:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Że co? Owszem, mogę remont zrobić, ale tylko wtedy, kiedy koszt tego
    > remontu odliczę od czynszu.

    ho ho ...

    czasem jeszcze będziesz musiał doprowadzić mieszkanie do poprzedniego stanu
    na końcu :)

  • 106. Data: 2011-01-12 13:26:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ryzyko: ewentualny wzrost Liboru (oj bywało, bywało w historii).
    > Pytanie natomiast, czy i tak kiedykolwiek Wibor będzie niższy, niż Libor??

    Kredyt w złotówkach oprocentowany na 5,8% kiedy zarabia się w złotówkach,
    jest lepszy od walutowego.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 107. Data: 2011-01-12 19:45:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 22:13:41 +0100, Yakhub napisał(a):

    > Właściciel mieszkania może się na taki układ zgodzić, albo i nie.
    > Jak się nie zgodzi, to masz wybór: mieszkać w syfie, albo wtapiać kasę.

    Ależ skąd, mam wybór - mieszkac w syfie, albo mieszkać gdzie indziej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 108. Data: 2011-01-12 19:46:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 14:19:22 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > czasem jeszcze będziesz musiał doprowadzić mieszkanie do poprzedniego stanu
    > na końcu :)

    Na końcu, to sobie może wynajmujący stanąć :P

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 109. Data: 2011-01-13 11:58:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > jest lepszy od walutowego.

    Kredyt 200tys na 20lat
    Rata kredytu CHF(2%)- 1011zł
    Rata kredytu PLN(5,8%)-1410zł
    Rata kredytu USD(5.6%)-1390zł

    Krzysiek

  • 110. Data: 2011-01-13 15:24:45
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ustal sobie oprocentowanie kredytu w złotówkach na 10,8% i nadal twierdź, że rzekomo
    kredyt w złotówkach kiedy zarabia się w
    złotówkach, jest lepszy od walutowego.
    Lub na 20,8%.
    Albo na 30,8%.
    I podaj nam przy ilu %% zmieniasz zdanie.
    Otrzymamy punkt "zero Werbińskiego" ;-))

    -----