  • 81. Data: 2011-01-08 20:17:05
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Bydlę napisal:
    > Dawaj ten przepis o tym, że w języku polskim można coś lubić osobiście.

    He, he, jeżeli US wykaże mu, że lubiąc osobiście dostawał takiej ekstazy,
    jak po płatnej usłudze, to ani chybi będzie musiał odprowadzić zaległy PIT
    i VAT :D

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 82. Data: 2011-01-08 21:02:06
    Od: jp <j...@g...com>

    W dniu 2011-01-08 16:36, Anna Izabela pisze:
    > Ja cofam ten sęk. Ja cofam wszystkie sęki na świecie!
    > AI

    Słuchaj, tylko ten tartak to ja bym zatrzymał dla siebie...

    --
    jp

  • 83. Data: 2011-01-08 21:20:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Mam mBank od lat i nie płacę za nic. Ale podobno coś tam mają
    > płatnego, więc trzeba uważać.

    tanie gówno...

  • 84. Data: 2011-01-09 04:53:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Ale napisałeś, że jeśli nie liczyć usług płatnych, to coś tam jest
    > bezpłatne.
    > To się kupy nie trzyma.
    >
    > (i dalej nie odróżniasz banku od konta czy usługi)

    Odróżniam. I dalej uparcie używam potocznego rozumienia tego słowa.
    Mam bank, niedaleko mam sklep, supermarket, urząd, a trochę dalej mam rząd,
    sejm.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 85. Data: 2011-01-09 04:54:22
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Czyli nie wyszedłbyś na nieuka, gdybyś napisał, że nie lubisz złota w
    > danej cenie?
    > To "osobiście" miało coś zamaskowć?
    > Jakieś braki?
    > Kompleksy?
    > Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

    Rzuciłem Ci na przynętę. Żebyś się pastwił. Dla odwrócenia uwagi.

  • 86. Data: 2011-01-09 04:59:49
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Jumal" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ale wiesz, że nadal płacą mniej od tych którzy wzięli kredyty w
    > złotówkach? Myślisz że branie kredytu w walucie w której zarabiasz coś Ci
    > gwarantuje?

    Tak jest, ale nie zawsze. Są kredyty w złotówkach, których rata jest tańsza
    od CHF.

    > Tzw. ryzyko kursowe, którym modne było i jest straszyć to ściema w
    > przypadku kredytów hipotecznych, gdy _oprocentowanie_ się zmienia. W
    > skrócie - nawet jeśli masz kredyt w złotówkach, to przy skoku walut (czyli
    > spadku wartości złotego) zaczniesz płacić większe raty. A różnica w
    > oprocentowaniu dobije "złotówkowiczów" do końca. Aktualne oprocentowanie
    > kredytu w CHF dla np. Millenium to 1,42 %.

    Kumpel wziął kredyt złotówkowy oprocentowany na WIBOR + ułamek procenta.
    Aktualnie jego oprocentowanie wynosi poniżej 6%, praktycznie tyle, co lokaty
    bankowe dające 5,6%

    > W skrócie - osoby które w 2006 roku wzięły kredyt w CHF (gdy frank był po
    > 2 z groszami) płaciły i nadal płacą ratę o kilka stów niższą, niż ci
    > którzy wzięli kredyt w złotówkach. I będą płacić aż do magicznej granicy

    Poprawka. Niż ci, którzy wzięli drogi kredyt w złotówkach, ale dużo więcej
    niż ci którzy wzięli tani kredyt w złotówkach.

    > (o ile dobrze pamiętam z wyliczeń) za którą frank będzie kosztować ok. 5
    > PLN. Z tym że gdy coś takiego nastąpi to kredyt dla osób żyjących w Polsce
    > będzie już tylko jednym z poważnych problemów :)

    Niekoniecznie. Zauważ że w najbliższych latach będziemu musieli kupić bardzo
    dużo franków. Tymczasem szwajcarzy nie będą musieli kupować złotówek. Może
    pójść w górę.

  • 87. Data: 2011-01-09 05:01:32
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Dnia pięknego Fri, 07 Jan 2011 19:34:22 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
    > wystukał:

    > płacisz, tylko woda z wanny zaćmiła ci umysł i nie zauważasz.

    Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo.
    O to Ci chodziło?

  • 88. Data: 2011-01-09 07:25:54
    Od: "Jaszyn" <s...@f...ru>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> ???????/???????? ? ???????? ?????????:

    > Ja wybudowałem dom w sam raz, wziąłem trochę kredytu zwykłego komercyjnego
    > (100 000) na pięć lat... i tak zapłacę sporo mniej do banku niż
    > hipopłatnicy.

    I krocej. Co jest wazne, gdyz ciezko zaplanowac prace i zdrowie na
    najblizszych 30 lat. :)

    > Stwierdziłem ze wolę płacić sporo miesięcznie ale krótko niż założyć sobie
    > na szyję homonto na resztę życia.

    Ano wlasnie. Ja rozumiem jeszcze rozsadne ceny mieszkan i niska rate, nie
    wieksza niz te, ktore ludzie placa na telewizor. Ale zarzynanie sie przez
    20-30 lat, aby splacac "swoje" mieszkanie (BTW, strasznie lubilem dziwne
    miny hipoteciarzy, gdy im tlumaczylem, ze to mieszkanie bedzie ich
    wlasnoscia dopiero wtedy, gdy go splaca bankowi) to idiotyzm.

    --
    Jaszyn

  • 89. Data: 2011-01-09 11:06:10
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > I krocej. Co jest wazne, gdyz ciezko zaplanowac prace i zdrowie na
    > najblizszych 30 lat. :)

    A nie lepiej płacić długo - małą ratę, a gdy "wpadną" pieniądze spłacić
    część kredytu.

    To, że trudno zaplanować pracę i zdrowie na najbliższe 30 lat, jest tak samo
    trudne
    jak plany nawet na kilka (kilkanaście) lat.

    > Ano wlasnie. Ja rozumiem jeszcze rozsadne ceny mieszkan i niska rate, nie
    > wieksza niz te, ktore ludzie placa na telewizor. Ale zarzynanie sie przez
    > 20-30 lat, aby splacac "swoje" mieszkanie

    W/g mnie alternatywą zakupu jest wynajem mieszkania.
    Ratę kredytu należy więc odnosić do tej wielkości.
    Wolę myślenie - zamiast wynajmować, wolę kupować powoli coś dla siebie.

    > BTW, strasznie lubilem dziwne miny hipoteciarzy, gdy im tlumaczylem,
    > ze to mieszkanie bedzie ich wlasnoscia dopiero wtedy,
    > gdy go splaca bankowi.

    To znaczy, że moja księga wieczysta kłamie ;)

    W tym kraju to już nikomu nie można ufać

    Pozdrawiam emarcin

  • 90. Data: 2011-01-09 11:11:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "emarcin" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A nie lepiej płacić długo - małą ratę, a gdy "wpadną" pieniądze spłacić
    > część kredytu.

    Lepiej dopóki nieruchomości nie spadają z powodu krachu jak w USA, albo
    gwałtownie rosną stopy procentowe jak wkrótce w Polsce.
    Długi kredyt zamienia wysokość raty na ryzyko.

    > To, że trudno zaplanować pracę i zdrowie na najbliższe 30 lat, jest tak
    > samo trudne
    > jak plany nawet na kilka (kilkanaście) lat.

    Nie. Tak samo jak przewidywanie pogody na 1 dzień jest dużo łatwiejsze niż
    na tydzień.

    > W/g mnie alternatywą zakupu jest wynajem mieszkania.
    > Ratę kredytu należy więc odnosić do tej wielkości.
    > Wolę myślenie - zamiast wynajmować, wolę kupować powoli coś dla siebie.

    Tylko że tak trzeba robić kiedy ceny są niskie, a nie na szczycie spekulacji
    nieruchomościami.

    > To znaczy, że moja księga wieczysta kłamie ;)
    >
    > W tym kraju to już nikomu nie można ufać

    Wiesz jak łatwo bank może zapis w Twojej księdze zmienić? O tak: pstryk. I
    już Cię nie ma.