  • 41. Data: 2011-01-08 09:57:15
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.01.2011 10:47), RobertS wrote:

    > ale przez 10 lat trzeba mieszkać z rodzicami, a jeżeli ich mieszkanie
    > jest małe lub zwyczajnie chcieliby mieć trochę miejsca na starość?

    No chyba nie sądzisz że pisząc "już po 10 latach" pisałem bez ironii?

    p. m.

  • 42. Data: 2011-01-08 10:25:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Po chyba 10 latach oszczedzania udało mi się uzbierać niezła kwotę i
    > dodatkowo dzięki pomocy rodziców udało mi się kupić własne pierwsze
    > mieszkanie (w 2003 czy w 2004r).
    > Nie wziąłem ani grosza z banku ...

    Brawo.

  • 43. Data: 2011-01-08 10:42:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Hmm, załóżmy że ktoś odkłada 1kpln miesięcznie, co dla wchodzącego na
    > rynek pracy jest kwotą dość sporą. Już po 10 latach ma te 50% o których
    > piszesz.

    Mozna i odłozyć więcej. Ci co chcą brać kredyty napewno zarabiają wiecej niż
    1000zł. Wszystko zależy od motywacji ...
    Niestety aby dużo odłożyć trzeba z wielu przyjemności zrezygnować i sądzę że
    tu jest największy problem ...

    Sądzę że wielu rodziców zgodziło by się pomóc dziecku jeśli widzi że
    oszczędza i zbiera na własne mieszkanie.
    Moi rodzice wiedzieli że zależy mi na kupnie własnego mieszkania i widzieli
    moją determinację w osiągnieciu celu.

    Nie zarabiałem kokosów , bo tam gdzie mieszkam nie ma super zarobków (duże
    bezrobocie a co za tym idzie nędzne pensje). Ale niemalże calą pensję
    odkładałem ...

    Tyle że takie postępowanie dla wielu jest nienormalne. Reklamy mamią ludzi
    że "kredyty są dla ludzi". Tyle że nikt nie podaje jakie jest ryzyko (zmiana
    kursu walut) , o ile się "przepłaca" i itd ...

    Młodzi otrzymują pracę zaraz po studiach (średnio platną) i już chcą mieć
    wszystko ...
    Z rodzicami nie zamieszkają bo to obciach ...
    A przeciez oni musza mieć tu i teraz dom/mieszkanie ...

  • 44. Data: 2011-01-08 10:58:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No chyba nie sądzisz że pisząc "już po 10 latach" pisałem bez ironii?
    >
    > p. m.

    no bo przecież 10 lat to tyle co nic ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 45. Data: 2011-01-08 11:12:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > no bo przecież 10 lat to tyle co nic ;-)

    Lepiej 10lat się "męczyć" niż później przez 30lat mieć pętle na szyi (kredyt
    bankowy) i zamiast pożycznych 300tys na domek marzen oddać 600-1 mln po
    30-40 latach ...

  • 46. Data: 2011-01-08 12:27:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Lepiej 10lat się "męczyć" niż później przez 30lat mieć pętle na szyi
    > (kredyt bankowy) i zamiast pożycznych 300tys na domek marzen oddać 600-1
    > mln po 30-40 latach ...

    Lepiej sie nie meczyc, wziac kredyt i zwyczjanie go splacac.

  • 47. Data: 2011-01-08 12:28:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Młodzi otrzymują pracę zaraz po studiach (średnio platną) i już chcą mieć
    > wszystko ...
    > Z rodzicami nie zamieszkają bo to obciach ...
    > A przeciez oni musza mieć tu i teraz dom/mieszkanie ...

    Sam jestes obciach.

  • 48. Data: 2011-01-08 12:54:16
    Temat: Re: O tym jakimi baranami sa niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujacy mieszkanie za 200 000 zl
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Przeciez tak jest na calym swiecie. Druga sprawa, ze gdyby nie kredyty
    > cala gospodarka szla by o wiele wolniej, sluchacie jakiegos debila,
    > ktory we wszystkim widzi zlodziejstwo i "nie da nikomu zarobic". Kolo
    > jest z tych co gwozdzie nawet sami sobie produkuja. Idiota nie odroznia,
    > ze jakosc zycia jest wlasnie podstawowym celem dla wiekszosci i nie
    > kazdy zywa kase najwyzej ceni. Pieniadze sa dla ludzi, nie ludzie dla
    > pieniedzy.

    I jeszcze jedno...
    Są tzw dobre kredyty i złe kredyty. To też ostatnio przerabiała światowa
    gospodarka :-).

    Bez kredytu niejednokrotnie nie dałoby się po prostu odbić...
    Kwestia tylko, by ten kredyt - jeśli już jest - był po pierwsze wzięty
    na jakichś sensownych zasadach - gruubo poniżej zdolności kredytowej,
    nie w walucie, która za chwilę skoczy i kredyt w ciągu tygodnia wzrośnie
    o 50 czy więcej procent, i... wydany na INWESTYCJĘ, a nie na konsumpcję :-).

    Owszem..., kredyt to jest pewnego rodzaju zło, ale... mniejsze o ile
    jest to 'dobry kredyt'

    pozdr.
    robercik-us

  • 49. Data: 2011-01-08 12:59:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-01-08 12:12, /// Kaszpir /// pisze:

    > Lepiej 10lat się "męczyć" niż później przez 30lat mieć pętle na szyi
    > (kredyt bankowy) i zamiast pożycznych 300tys na domek marzen oddać 600-1
    > mln po 30-40 latach ...

    a zastanawiałeś się jaką wartość (w obecnych) pieniądzach ma 1 mln za 40
    lat?

    wolałbyś mieć 300kzł dzisiaj czy 1 mln za 40 lat?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 50. Data: 2011-01-08 13:36:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Jeśli mówisz o ofertach, które czekają aż się ktoś nad nimi zlituje to owszem.
    > Ceny transakcyjne są niższe. Jeszcze jak się poszuka okazji, to jest jeszcze
    > taniej.

    > Mówią że mieli szczęście i wykorzystali okazję.

    Szczęście i okazje można mieć w polsce. Mój znajomy parę lat temu kupił kawałek
    ziemi z knajpą, żeby było się gdzie z kumplami napić (żona goniła ich z domu).
    Teren zupełnie nieatrakcyjny, wszędzie błoto, obok jakiś budowlany park
    maszynowy. Działka była duża, ale cena śmiesznie niska, jakieś 10-15zł/m2.
    Miasto chętnie się tego pozbyło. Parę lat później (może z 6-8) zapukał do niego
    deweloper, który wymyślił że zbuduje tam osiedle. Znajomy ziemi nie sprzedał,
    wymienił na klatkę, czyli 10 mieszkań.
    Ja miałem szczęście i wykorzystałem okazję kupując w 99r. działkę za jakieś
    12zł/m2. W 2007 roku warta była 10 razy tyle, a ja żałowałem, że nie kupiłem
    tych działek 10 (w przetargu nikt nie podbijał oferty, działek było 10x więcej
    niż chętnych).

    --
    Bartek