  • 61. Data: 2014-05-06 12:27:12
    Temat: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 maja 2014 12:13:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ja nie bardzo wiem - tak zapatrzony jestes w jkm ze bedziesz broniďż˝, nie
    > bacz�c na argumenty i fakty? Bo tam gdzie on sensownie gada to jakos ta
    > fascynacje rozumiem. Ale to przeciez nie oznacza ze musisz go popierac w
    > 105%.

    Przeciez napisalem, ze PRAWIE ze wszystkim sie zgadzam :) Ale akurat co do
    kwestii niepelnosprawnych to sie zgadzam w 100%.

    [...]
    > No a zawody organizuje sie dla tych najlepszych z tych grup, tych kt�ry chca
    > wi�cej. Dla zdrowych debili nie, natomiast dla inwalid�w - niech bedzie.

    Ale te zawody sa nieuczciwe. Jeden nie ma nogi od kostki w dol, a drugi od
    kolana w dol i staja w tej samej kategorii. Przeciez to nie ma zadnego sensu:)
    Dodatkowo jest wielu udajacych niepelnosprawnych zeby troche sie wzbogacic.

    > powy�ej

    No nie dales zadnego kontr argumentu. Sport to rywalizacja. Olimpiada to
    rywalizacja najlepszych z najlepszych. Czemu wiec organizuje sie impreze
    dla sredniakow? Przeciez brak takiej imprezy nie obrazilby niepelnosprawnych.
    Ja tez jestem sredniakiem w sporcie - mam sie obrazic ze nie organizuje
    sie olimpiady dla sredniakow (np. ograniczenie 180cm wzrostu i 80kg wagi)? :-)
    No nie. Tak samo niepelnosprawni nie powinni sie obrazac o to ze ktos nie chce
    wydawac publicznej kasy na impreze dla nich.

    > pozwalaj�c niepe�nosprawnym na rozw�j sprawiamy ze staj� si� oni
    samodzielni
    > (przynajmniej bardziej niz gdyby sie nie rozwijali) , mogďż˝ pracowaďż˝ itp.

    Ale do tego nie trzeba olimpiady. Ba - zamiast kasy ktora zostala wydana
    na te impreze moznaby zrobic dla nich WIELE lepszych rzeczy. Dla wszystkich
    niepelnosprawnych.

    [...]
    > Zatem jak sie wybudowa�o obiekty za 50mld $, to koszty ich utrzymania przez
    > kolejne 2 tygodnie to jakies grosze.

    Paraolimpiada w Londynie wedlug roznych wyliczen kosztowala nasz kraj
    ok 150mln pln. Jak to dla Ciebie grosze to nie mamy o czym gadac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2014-05-06 13:03:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Tia, bo rządząca wcześniej arystokracja to byli tak strasznie głęboko
    > myślący ludzie...

    Według obecnych standardów nie, ale w czasach gdy rządzili byli mądrzejsi
    niż inne grupy społeczne (często zupełnie niepiśmienne).

    Inna sprawa że arystokracja praktycznie nigdy nie rządziła, a jedynie
    współrządziła (z klerem w średniowieczu) lub była fasadą dla kupców i
    mieszczaństwa w późniejszych wiekach.

    Zarówno kler w średniowieczu jak i kupcy/mieszczaństwo w wiekach
    późniejszych mieli jak na tamte czasy ponadprzeciętne wykształcenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 63. Data: 2014-05-07 17:14:14
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 04.05.2014 o 20:17 Budyń <b...@r...pl> pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > alez pomyłka - władza moze i nie chce, pełna zgoda. Ale czy ty sie
    > identyfikujesz z ta władzą? Wątpię :)
    :)

    > I tak mozna długo. A pan telewizor mówi ze to wszysko wina pisu....
    No ale to Kaczka nie zgodziła się na drugą nitkę rurociągu Jamalskiego, i
    teraz mamy tego efekty, Rosja z Niemcami dogadali się poza nami a my
    kupujemy drogi gaz, a mógł być tańszy i jeszcze na tranzycie byśmy
    zarabiali, ale tak to jest jak fobie rządzą człowiekiem.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 64. Data: 2014-05-07 17:39:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    >No ale to Kaczka nie zgodziła się na drugą nitkę rurociągu Jamalskiego, i

    tak na szybko to mi sie wydaje ze to jest sprawa z 2011 , wiec kaczor nie ma
    nic do tego. Ale pan telewizor ma za zadanie przekazac inne wrażenie
    narodowi.
    Taki dzis znalazłem:

    Program Telewizyjny:
    08.30 - Dzień dobry TVN - prowadzi Bartosz Węglarczyk - wnuk jednego z
    największych stalinowskich zbrodniarzy, osobiście torturującego bohaterów z
    AK, WIN i NSZ.
    18.00 TVP2 - Panorama - prowadzi Hanna Lis - córka kanalii z okresu stanu
    wojennego.
    19.00 TVN - Fakty - Justyna Pochanke - córka Renaty Pochanke, której
    nazwisko pojawia się w aktach procesu FOZZ, i która była bliską
    współpracowniczką Janiny Chim, księgowej FOZZ skazanej w odnośnej aferze.
    19.30 TVP1 - Wiadomości- prowadzi Piotr Kraśko - wnuk jednego z czołowych
    komunistycznych cenzorów, syn PRL-owskiego ministra ds. Wyznań.
    20.00 TVN - Kropka nad i - prowadzi Monika Olejnik - córka płk Tadeusza
    Olejnika, który pracował razem z mjr Lucyną Tuley w Służbie Bezpieczeństwa,
    razem byli funkcjonariuszami Biura B MSW PRL.
    21.30 TVN - Kuchenne rewolucje- prowadzi Magda Geissler - córka PRL-owskiego
    dziennikarza i agenta SB.
    21.40 TVP2 Tomasz Lis na żywo - prowadzi Tomasz Lis - syn prominentnego
    działacza PZPR u, oraz jak wynika z dokumentów IPN-u najbliższy krewny
    jednego z tajnych współpracowników Wojskowej Służby Wewnętrznej. W latach
    80. w ramach praktyk studenckich był w NRD na Uniwersytecie im. Karola
    Marksa w Lipsku. Tam, u przyjaciół, poznawał tajniki dziennikarstwa i nauk
    politycznych.
    22.00 TVN24 Szkło kontaktowe - prowadzi Grzegorz Miecugow - syn
    stalinowskiego dziennikarza znanego z podpisania się pod apelem krakowskim
    (popierającym skazanie księży na karę śmierci w sfingowanym procesie
    pokazowym).
    22.30 TVN Kuba Wojewódzki Show - syn funkcjonariusza SB i PRL-owskiego
    prokuratora.
    Życzymy przyjemnego odbioru!

    i własciwie na tej podstawie mozna by przeprowadzic dowód nie wprost ze
    jesli ta telewizja kogos bardzo mocno szkaluje to musi to byc porządny
    człowiek.

    >teraz mamy tego efekty, Rosja z Niemcami dogadali się poza nami a my
    >kupujemy drogi gaz, a mógł być tańszy i jeszcze na tranzycie byśmy
    >zarabiali, ale tak to jest jak fobie rządzą człowiekiem.

    w gruncie rzeczy nie chodzi o to zeby była druga nitka od tego samego
    dostawcy, tylko nowa od innego.

    b.

  • 65. Data: 2014-05-07 18:24:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.05.2014 o 17:39 Budyń <b...@r...pl> pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak na szybko to mi sie wydaje ze to jest sprawa z 2011 , wiec kaczor
    Mylisz się, w 2011 chyba już zaczeli budowę nordstreamu,
    a sprawa jest za czasów kaczki i tego jestem pewien, glośno było o tym bo
    z rurą miał iść światłowód i kaczka pluła się że nie będzie nad nim
    kontroli.

    > nie ma nic do tego. Ale pan telewizor ma za zadanie przekazac inne
    > wrażenie narodowi.
    > Taki dzis znalazłem:
    Wiesz mało mnie obchodzi kto z kim i dlaczego, np najlepszymi królami
    Polski byli władcy nie mówiący po polsku, i czego to dowodzi?
    A dzisiejsza klasa polityczna jak i dziennikarska to szambo z małymi
    wyjątkami.

    > i własciwie na tej podstawie mozna by przeprowadzic dowód nie wprost ze
    > jesli ta telewizja kogos bardzo mocno szkaluje to musi to byc porządny
    > człowiek.
    Kto, kaczka? chyba żarty sobie stroisz, bum gospodarczy, pieniadze płyną
    szerokim strumieniem a on zamiast zmniejszyć długi to wyrzucał pieniądze w
    błoto.
    A jak się zaczął kryzys to jego radą było powiększanie długu.

    > w gruncie rzeczy nie chodzi o to zeby była druga nitka od tego samego
    > dostawcy, tylko nowa od innego.
    No pewnie, najlepiej kupować od Norwegów jeszcze droższy niż od ruskiego,
    jak widzę to ty też masz takie same "proste" rady jak kaczka. Jakby gaz z
    zachodu miał dobrą cenę to już dawno by zrobili 30km łacznika z Niemcami.
    A tak jesteśmy w czrnej dupie, a na dodatek jeszcze oszołomy z kaczką na
    czele jeżdzili na ukrainę i podjudzali do buntu, no to teraz mamy za swoje
    i jemy tą żabę, a kaczka dureń teraz udaje że nic się stało i że to nie on.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 66. Data: 2014-05-07 20:06:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    >a sprawa jest za czasów kaczki i tego jestem pewien, glośno było o tym bo
    >z rurą miał iść światłowód i kaczka pluła się że nie będzie nad nim

    nie moge sie dogrzebac bo kiedys cos faktycznie o swiatłowodzie było. No
    powiedzmy ze kaczor to wstrzymał.
    schetyna
    9039,Schetyna_ws__gazociagu_Jamal_II__Nie_mozemy_byc
    _zakladnikami.html
    piechociński
    http://www.polskieradio.pl/7/129/Artykul/1043027,Pie
    chocinski-o-rezygnacji-Rosjan-z-Jamalu-II-nic-sie-ni
    e-stalo

    a wychodzi na to ze ten głupi kaczor był przeciw , natomiast PO też było
    przeciw - ale to była dobra i wywazona decyzja decyzja. Tak masz wbudowane -
    zły kaczor :)

    >A dzisiejsza klasa polityczna jak i dziennikarska to szambo z małymi
    >wyjątkami.

    bo ta klasa polityczna, za wyjątkiem prawicy, to spadkobiercy i beneficjenci
    układu z komuchami.

    >Kto, kaczka? chyba żarty sobie stroisz, bum gospodarczy, pieniadze płyną
    >szerokim strumieniem a on zamiast zmniejszyć długi to wyrzucał pieniądze w
    >błoto.

    skąd ty masz takie dane? Ja wiem - ty nie masz danych, ty masz wrażenia
    wbudowane prze tvn.
    Popatrz sobie na wykresik i zobacz co sie działo za kaczora
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,14250856,Bez_OF
    E_nizszy_dlug_publiczny__Tylko_o_ile_.html

    >A jak się zaczął kryzys to jego radą było powiększanie długu.

    Owszem tez mi sie to nie podobało. Ale to jedna z metod zarządzania kryzysem
    gospodarczym. Tusek powieksza dług bez umiaru - ale to kaczor jest zły.
    Standart.

> [...]
    >zachodu miał dobrą cenę to już dawno by zrobili 30km łacznika z Niemcami.

    a ty znasz słowo dywersyfikacja? A bezpieczenstwo energetyczne? Kupuje sie z
    różnych żródeł, nawet tych droższych tak aby w razie awantury z jednym
    dostawca nie zostac na lodzie. Proste.
    A jak siedzisz na pasku u ruskich to ci mogą dyktowac dowolną cene, jest
    nieco taniej niz od norwegów ale i tak drogo. Gdybysmy mieli ze 3 dostawców
    to od ruskich mozna by było wynegocjowac znacznie lepszą cene.

> [...]
    >i jemy tą żabę, a kaczka dureń teraz udaje że nic się stało i że to nie on.

    jezdzili wszyscy ale to kaczka jest oszołomem :-) A polska racją stanu jest
    aby ukraina była strefą buforową miedzy nami a ruskimi. Zatem podpuszczenie
    ukrainców z naszego punktu widzenia było słuszne.

    b.

  • 67. Data: 2014-05-07 20:20:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.05.2014 o 20:06 Budyń
    > kryzysem gospodarczym. Tusek powieksza dług bez umiaru
    Tusk ciął wydatki jakbyś nie wiedział.

    - ale to kaczor
    > jest zły. Standart.
    Nie, PO to też prawica, tylko trochę dalej od muru po prawej.
    Resztę sobie daruję, bo nie ma czasu na dyskusję.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 68. Data: 2014-05-08 00:30:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-05-07 20:20, janusz_k pisze:
    > W dniu 07.05.2014 o 20:06 Budyń
    > Tusk ciął wydatki jakbyś nie wiedział.

    Bo nie mial wyjscia. Raz, ze kasy brak, dwa ze to dobrze wyglada
    marketingowo. Inna sprawa, ze tak trzeba bylo od dawna i po czesci
    chwala mu za to.

    > - ale to kaczor
    > Nie, PO to też prawica, tylko trochę dalej od muru po prawej.
    > Resztę sobie daruję, bo nie ma czasu na dyskusję.

    Rzecz z powiekszaniem dlugu nie jest jakas utopia. Osobiscie nie
    popieram tej tezy w rozpatrywanym okresie, ale pompowanie gotowki w
    gospodarke jest jej pobudzaniem. Mniejsza o szczegoly. To samo zrobiono
    w USA.
    Generalnie to drugi punkt ekonomicznego widzenia. Przykladem duszenia
    gospodarki przez ograniczanie deficytu moze byc Grecja. Sama UE (choc
    nie tylko) przyznala, ze radykalne ciecia spowolnily gospodarke
    nadmiernie. Oczywiscie, ze nie ma innej drogi by splacic dlugi jak
    szukanie oszczednosci, ale te nie moga pograzac gospodarki. Sek w tym,
    ze trzeba najpierw zdiagnozowac przyczyny i oszacowac czasookres by
    podjac wlasciwe decyzje. Ale przypominam, ze to wiemy dzis. W 2008 nikt
    nie wiedzial jak bedzie, bo przyczyny kryzysu to precedens w historii.
    Nie bronie Kaczora, bo to dla mnie niewiarygodny ew. przywodca, ale nie
    zgodze sie z tym, ze to co proponowal jest jakims egzotycznym pomyslem.
    Dla wnikliwych polecam zrozumienie teorii mnoznika ekonomicznego jak
    komus sie chce.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2014-05-08 01:19:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 00:30:43 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > popieram tej tezy w rozpatrywanym okresie, ale pompowanie gotowki w
    > gospodarke jest jej pobudzaniem. Mniejsza o szczegoly. To samo zrobiono

    Tylko w co w Polsce wpompowano ta kase rownowartosci dlugu publicznego?
    W nic sensownego. W durne projekty unijne, ktorych nikt normalny by sie
    nie podjal gdyby nie "darmowa" kasa z UE. W projekty ktore nie przynosza
    zadnych zyskow. W projekty ktore kosztowaly XX% wiecej niz kosztowalyby
    gdyby robic je bez dotacji - tylko dlatego, ze unia wymaga chorej
    papierkologii do wszystkiego i goni karami i terminami. A ze wszystko szybko,
    szybciej - to i kontrola mniejsza wiec mozna wiecej nakrasc :)

    Gospodarke mozna pobudzac jak sie pompuje kase w inwestycje, ktore maja
    szanse przyniesc zyski. A u nas robi sie portale internetowe za 50 baniek
    dla bezdomnych, organizuje sie kompletnie pozbawione sensu kursy roznego
    typu (kowalstwo artystyczne albo kurs wikliniarstwa;) albo rozdaje miliony
    chcac zrobic z nieradzacego sobie w zyciu bezrobotnego sprytnego
    przedsiebiorce :-) To jest tak glupie ze az boli, wiekszosc firm
    korzystajacych z dotacji dla bezrobotnych nie zarobila ani zlotowki i
    wiekszosc jest likwidowana po uplywie terminow w umowach (zwykle po roku).

    Dac komus, kto nie potrafi sam sobie zorganizowac pracy na rynku dotacje
    po to zeby m.in. organizowal prace innym to jak dac narty Malysza pierwszemu
    lepszemu przechodniowi i liczyc ze zdobedzie zloty medal na olimpiadzie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2014-05-08 07:27:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 01:19:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > papierkologii do wszystkiego i goni karami i terminami. A ze wszystko szybko,
    > szybciej - to i kontrola mniejsza wiec mozna wiecej nakrasc :)

    2km odcinek drogi u nas robili. Częśc kasy na to z Uni była. Robota totalnie
    sprataczona, sami urzędnicy w ,ediach przyznali że praktycznie cała dfroga do
    poprawy(frezowanie asfaltu i lanie od nowa, poprawa żle zrobionych chodników)
    Ja pytanie lokalnego dziennikarza czemu więc odebrali robote i zapłacili za zlecenie
    padła odpowiedż: "bo termin gonił i kasa unijna by przepadła"