  • 11. Data: 2011-09-04 17:30:41
    Temat: Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-09-2011 o 10:32:02 PiWa <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A nie łatwiej zmienić żonę na jakiś model klasyczny bez podświetlenia?
    > Wyjdzie nawet chyba taniej.
    Chole..ra, monitor zaplułem :)
    Ale coś w tym jest, łatwiej żonę zmienić na lepszy model, bardziej życiowy
    :)
    A co wnęk to postaraj sie wybić jej to z głowy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-09-04 22:15:25
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-09-04 08:45, hk pisze:
    > Witajcie... i poratujcie...

    Dobra... Primo: Żony nie zmieniam. Secundo: mają być trzy wnęki pod
    sobą, w jednym miejscu i w dwóch miejscach podwieszany sufit. I jeszcze
    może jakieś kinkiety. I jedno podświetlenie schodów.

    Pytanie 1. Czy iść w halogeny/LEDy na 12V czy robić instalację na 230V?
    Pytanie 2. Kuchenka indukcyjna (z piekarnikiem) jest podobno podłączana
    do listwy instalacyjnej? A po naszemu: daje się zwykłą puszkę natynkową
    czy można kupić coś dedykowanego do kuchenek?
    Pytanie 3. Ile realnie przewodów 5x1,5mm2 można połączyć i schować w
    puszce fi 60 i 8cm głębokiej? Średnio, bez kozakowania - pytanie do tych
    co robili.
    Pytanie 4. Czy lepiej zrobić dużą potrójną puszkę (ale płytką bo innych
    nie widziałem) pod trzy przełączniki czy trzy fi60 głębokie (gdzie się
    łatwiej przewody łączy)
    Pytanie 5. Ostatnie. Jak lepiej dać gniazda kuchenki/zmywarki w kuchni:
    za urządzeniem czy za sąsiednią szafką?

  • 13. Data: 2011-09-04 23:45:09
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 5 Wrz, 00:15, hk <h...@k...pl> wrote:

    > Dobra... Primo: Żony nie zmieniam.

    I bardzo dobrze - aż dziw, że wątek tak łatwo zszedł na temat zmiany
    żon.. Aż się boję zapytać czemu kiki w tym temacie zrobił się taki
    aktywny.. czyżby żona była odpowiedzialna za coś na jego budowie?? ;)

    > Secundo: mają być trzy wnęki pod
    > sobą, w jednym miejscu i w dwóch miejscach podwieszany sufit. I jeszcze
    > może jakieś kinkiety. I jedno podświetlenie schodów.

    Jednym słowem żadna fanaberia.

    To są podświetlenia de facto "pleców", ale można też podświetlać
    "sufit" takiej wnęki.. co kto sobie wymyśli. LEDy mają tą zaletę, że
    mniej się grzeją, co powoduje mniejszą cyrkulację powietrza i mniejsze
    zabrudzenie wnęki.

    > Pytanie 1. Czy iść w halogeny/LEDy na 12V czy robić instalację na 230V?

    Przede wszystkim dowiedz się jak żona sobie wyobraża to podświetlenie
    - najlepiej niech znajdzie fotkę z efektem jaki masz uzyskać. Bo
    podświetlenie można zrobić na wiele sposobów. Można np. tak:
    http://goo.gl/R3NUD (halogen)
    a można i tak:
    http://goo.gl/RcHq6 (listwa LED)

    narobisz się jak dzik a efektem będzie jęk zawodu.

    > Pytanie 2. Kuchenka indukcyjna (z piekarnikiem) jest podobno podłączana
    > do listwy instalacyjnej? A po naszemu: daje się zwykłą puszkę natynkową
    > czy można kupić coś dedykowanego do kuchenek?

    a co to takiego ta listwa instalacyjna? masz na myśli to, że
    podłączenie jest bezpośrednie, bez gniazda i wtyczki?

    > Pytanie 3. Ile realnie przewodów 5x1,5mm2 można połączyć i schować w
    > puszce fi 60 i 8cm głębokiej? Średnio, bez kozakowania - pytanie do tych
    > co robili.

    znaczy nie domnie :)

    > Pytanie 4. Czy lepiej zrobić dużą potrójną puszkę (ale płytką bo innych
    > nie widziałem) pod trzy przełączniki czy trzy fi60 głębokie (gdzie się
    > łatwiej przewody łączy)

    Po mojemu to zawsze lepiej dać głębokie i więcej przewodu niż płytkie.
    Jeśli tylko możesz dawaj głębokie.

    > Pytanie 5. Ostatnie. Jak lepiej dać gniazda kuchenki/zmywarki w kuchni:
    > za urządzeniem czy za sąsiednią szafką?

    Obecnie piekarnik elektr. mam podłączony w szafce obok i sprawdza mi
    się to rozwiązanie. Jeśli jest potrzeba to mogę zawsze wyjąć wtyczkę.

    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2011-09-05 04:24:55
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-09-05 01:45, shaman pisze:
    > a co to takiego ta listwa instalacyjna? masz na myśli to, że
    > podłączenie jest bezpośrednie, bez gniazda i wtyczki?

    No właśnie - bez gniazda i wtyczki, ale czy to się montuje z puszką
    jakąś natynkową, czy po prostu przewód wychodzi ze ściany i ma metr
    zapasu żeby go podłączyć bezpośrednio do kuchenki, po czym kuchenkę
    dosunąć do ściany?

  • 15. Data: 2011-09-05 05:36:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:

> [...]
    > jakąś natynkową, czy po prostu przewód wychodzi ze ściany i ma metr
    > zapasu żeby go podłączyć bezpośrednio do kuchenki, po czym kuchenkę

    Właśnie tak.
    Dajesz przewód 5 x 2,5, kilkadziesiąt cm luzu, a potem na sztywno
    kręcisz ten kabel do zacisków w kuchence i ją dosuwasz do ściany. Ja tak
    mam :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 16. Data: 2011-09-05 06:35:45
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 5 Wrz, 07:36, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik hk napisa :

    > W a nie tak.
    > Dajesz przew d 5 x 2,5, kilkadziesi t cm luzu, a potem na sztywno
    > kr cisz ten kabel do zacisk w w kuchence i j dosuwasz do ciany. Ja tak
    > mam :-)

    A takie rozwiązanie ma jakieś szczególne zalety?

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-09-05 06:43:57
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >A takie rozwiązanie ma jakieś szczególne zalety?

    ma, nie tniesz niepotrzebie kabla, co powoduje zlikwiodowanie
    jednego punktu potencjalnej awarii. Jeżeli kabel, jego częśc wystająca
    z ściany zostanie z jakiegoś powodu, uszkodzony zawsze go możesz przyciąć
    i założyć puszkę natynkową.

  • 18. Data: 2011-09-05 07:24:34
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > listwy instalacyjnej? A po naszemu: daje się zwykłą puszkę natynkową czy
    > można kupić coś dedykowanego do kuchenek?
    Natynkowa zwykla, w miare duza.

    > Pytanie 3. Ile realnie przewodów 5x1,5mm2 można połączyć i schować w
    > puszce fi 60 i 8cm głębokiej? Średnio, bez kozakowania - pytanie do tych
    > co robili.

    :-))
    Dlaczego chesz laczyc przewody 5x1.5mm2 ????????????????????????
    :-)))))))))))
    Do czego masz takie przewody ?

    > Pytanie 4. Czy lepiej zrobić dużą potrójną puszkę (ale płytką bo innych
    > nie widziałem) pod trzy przełączniki czy trzy fi60 głębokie (gdzie się
    > łatwiej przewody łączy)

    Wszystkie puszki maja byc glebokie, obojetnie czy laczysz jeden kabel czy
    wiecej :-)))))
    Trzy fi 60 glebokie.

    > Pytanie 5. Ostatnie. Jak lepiej dać gniazda kuchenki/zmywarki w kuchni: za
    > urządzeniem czy za sąsiednią szafką?

    Tak zebys mial dostep i bylo TOBIE wygodnie, w sasiedniejszafce kiedy zonka
    ulozy
    talezy sto bedzie kicha :D

    Taka rada dla Pana coby sie przejsc na inne budowy i zerknac na instalacje.
    Przede wszystkim spinki do kabli wyrzucic w
    pigule.:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    ))))))))))))))))
    Zero spinek.
    Z czego ma Pan sciany ??

    pozdrawiam
    Adams

  • 19. Data: 2011-09-05 07:45:32
    Od: Piotr Wozniak <w...@g...com>

    On 5 Wrz, 00:15, hk <h...@k...pl> wrote:

    > Pytanie 5. Ostatnie. Jak lepiej dać gniazda kuchenki/zmywarki w kuchni:
    > za urządzeniem czy za sąsiednią szafką?

    Mi elektryk zrobił dwa gniazdka do piekarnika i do zmywarki za
    urzadzenia i musialem przekladac bo sie nie dalo dosunac sprzetu do
    sciany bo wtyczka i gniazdko przeszkadzaly. WIec lepiej obok. To i tak
    podlaczasz raz i zapominasz na wieki.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-09-05 07:47:49
    Temat: Re: [OT]Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: szary <n...@x...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Z doświadczeń znajomych - lepiej najpierw wybudować dom ;)
    >
    > Inaczej żona ciągle będzie się wtrącać i "ulepszać" komplikując i
    > kolosalnie podrażając projekt.

    Moja w domu "za 200 tyś". już projektuje ogrodzenia i podjazdy.
    .. a PNB jeszcze nie ma :)
    No, co prawda ja kupuje rurę na zbiornik 1300L na bufor do CO (bo się akurat
    pokazały na złomie).
    Co 3-4 lata przestawia pokoje (umeblowanie itp.) bo więcej nie wytrzymuje
    bez zmian. Rozsunięcie biurek, bo drugi syn do szkoły poszedł, skończyło się
    totalnym sajgonem poprawiania wszystkiego.