  • 31. Data: 2011-09-05 13:15:11
    Temat: Re: [OT]Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >a ja ogrodzenie zlikwidowałem po 15latach - amerykanski model dostępu do
    >domu okazał sie najlepszy :)

    Również z zoną do takiego wniosku doszliśmy. Niestety trochę za późno i
    ogrodzenie z przodu(dwie bramy, furtka) już mamy;((
    W nowym domu nie będzie z przodu żadnego płotu furtek itp. tylko podjazd i
    drzwi wejściowe;))
    A na granicy z sąsiadem mieliśmy tymczasowy plot z siatki leśnej- właśnie
    zostaje rozebrany i nic innego tam nie będzie. Znaczy jest tam wysoki na ok
    60-80cm żywopłot z berberysa czerwonego i to wystarczy.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 32. Data: 2011-09-05 13:41:24
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Co 3-4 lata przestawia pokoje (umeblowanie itp.) bo więcej nie wytrzymuje
    > bez zmian. Rozsunięcie biurek, bo drugi syn do szkoły poszedł, skończyło
    > się
    > totalnym sajgonem poprawiania wszystkiego.

    kurcze, fajnie masz, ja remontuję dom to koncepcja umeblowania zmienia się
    co dwa tygodnie- tyle że jeszcze stelaży pod sufit nie pokręciłem (a w nich
    puszczę kable) więc na razie może zmieniać, jak zacznę rozprowadzać kabelki
    to muszę wiedzieć gdzie będzie łóżko, tv itd itd... i wtedy już to nie
    ulegnie zmianie :)

    Lukasz

  • 33. Data: 2011-09-05 13:46:33
    Temat: Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Ano nie mam :) Miało być 3x1,5mm2, ale mam też 4x1,5mm2 do żyrandola i
    > 2x1,5mm2 do wył schodowych.

    ogólnie do wyłącznika schodowego podłączasz trzy przewody więc sprawdź czy
    na pewno wystarczy

    > A może powinienem tam kupować tylko przewody z żyłą 1mm2?

    standardem jest 3x1,5 na oświetlenie i 3x2,5 na gniazda

    Lukasz

  • 34. Data: 2011-09-05 18:15:59
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.09.2011 15:15, Kris pisze:

> [...]
    > właśnie zostaje rozebrany i nic innego tam nie będzie. Znaczy jest tam
    > wysoki na ok 60-80cm żywopłot z berberysa czerwonego i to wystarczy.

    Nie macie psa :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 35. Data: 2011-09-05 18:31:19
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomości grup

    >Nie macie psa :)

    Mamy- westa
    Ale dla niego taki kolczasty żywopłot jest wystarczającą przeszkodą.
    Zresztą i duży pies miałby kłopot przejść/przeskoczyć ten żywopłot

  • 36. Data: 2011-09-05 18:50:24
    Od: szary <n...@x...pl>

    robercik-us wrote:

    > Uzgodnijcie w najogólniejszym zarysie co to ma być za dom i do momentu
    > skończenia tynków, wylewek i instalacji wcale jej nie wpuszczaj. Jak
    [ciach]
    > pozdr
    > Robert G.

    :)
    balkony - ciach
    wykusz (łoo! 1.5m2 aż) - ciach ;) oj było jęczenia
    lukarna nad wykuszem - ..dobra,trza iść na kompromis ;) zostaje
    taras - ciach
    lukarna nad schodami - jak wyda,ciach

    A jak ma wątki to pytam czy chce w ogóle jakiś dom i ..wraca do tego
    projektowania ogrodzenia (będzie ..ale pewnie z tujek :D)
    Nie jest łatwo ale ..sie da.

  • 37. Data: 2011-09-06 03:57:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Właśnie tak.
    > Dajesz przewód 5 x 2,5, kilkadziesiąt cm luzu, a potem na sztywno
    > kręcisz ten kabel do zacisków w kuchence i ją dosuwasz do ściany. Ja
    > tak mam :-)

    Generalnie to w ścianie powinna być pucha a ten przewód od puchy do kuchenki
    powinien być elastyczny.

  • 38. Data: 2011-09-07 04:51:43
    Od: ZS <a...@w...pl>

> [...]
    > to się tylko podświetlenie włączy" - ja myślę że jak będzie ciemno, to
    > po ciemku włączy się najpierw wszystko inne a na podświetlenie trafi się
    > na końcu).
    > Gdzie schować trafo od halogenów tych wnęk??? A może olać trafo i
    > halogeny i podświetlać LEDami na 230V? Czy ktoś powie w jakiej formie
    > (tzn. oprawki jak są instalowane w ścianę) takie coś się kupuje?
    > Widziałem zdjęcia instalacji podświetlania schodów z puszkami wtynkowymi
    > - czy taka puszka wytrzyma ciepło od lampki halogenowej? A gdzie schować

    Ja większość kabli dałem w posadzce. Nie trzeba tynkować chować itp.
    Oświetlenie sufitowe prowadziłem także posadzką (na piętro dziura potem
    piętrem kablie i w dół, zero kabli po sufitach. Kable głośnikowe w
    pokoju są na zewnątrz budynku pod styropianem bo było łatwiej, podobnie
    antenowe. Nawet w sypialni HDMI w posadzce bo tak było wygodniej.

  • 39. Data: 2011-09-07 08:15:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Wrz, 20:31, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > Mamy- westa
    > Ale dla niego taki kolczasty żywopłot jest wystarczającą przeszkodą.
    > Zresztą i duży pies miałby kłopot przejść/przeskoczyć ten żywopłot

    No nie zartuj :) Owczarki potrafia przeskoczyc 2m plot jak poczuja
    suczke ;) Ja mam narazie jednego, drugi prawdopodobnie na wiosne.
    Ogrodzenie mam juz po calosci - 400m. Jak nie przeskoczy to sie
    podkopie. Jak sie nie podkopie to zebami siatke rozplacze. Jak nie
    rozplacze to sie zamieni w alpiniste i gdzies rogiem sie zacznie
    wspinac i przejdzie. Na owczarka nie ma bata, a Twoj plotek
    przypuszczalnie nawet bez rozpedu przeskoczy :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-09-07 09:22:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    9g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]
    >wspinac i przejdzie. Na owczarka nie ma bata, a Twoj plotek
    >przypuszczalnie nawet bez rozpedu przeskoczy :-)

    Nie miałem nigdy owczarka to sie nie wypowiadam. Pewnie masz racje
    Ja ma na razie Westa sąsiad ma dość sporego kundla. I tamten nawet nie
    próbuje skakac przez ten kolczasty zywopłot. To diabelstwo nie dośc że ma
    już z 80cm wysokości to tez szerokie jest pewnie też z 80cm + gęste i
    kolczaste. Kupiłem sadzonki z nadleśnictwa wiosna 2008 roku po 30 gr chyba.