  • 111. Data: 2010-12-28 06:20:08
    Temat: Re: [OT]Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 27-12-2010 20:46, Plumpi rzecze:

    > Albo "indyczyć się" ;)

    Zbaranieć, wodować, lądować, przyziemiać,
    ubóstwiać, udomowić i jeszcze pewnie stadko
    innych by się znalazło...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 112. Data: 2010-12-28 06:49:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 24-12-2010 14:04, Jan Werbinski rzecze:

    > Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
    > Dowartościowanie się przed sąsiadami.

    Kolega z pracy wykonał sobie własnym sumptem.
    Szkoda, że nie wie, iż mu się nie opłaca,
    bo jest bardzo zadowolony ;-)

    Wydaje mi się, że każdy umie policzyć sam, czy taka
    inwestycja mu się zwróci, ale jak widać, myliłem się :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 113. Data: 2010-12-28 07:09:53
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w
    > kolko o tym samym.

    Nie o same ksenony chodzi. Sam nie wymieni bo to już nie te auta gdzie
    spręzynkę odgiąłeś palcami i już żarówka w ręku.
    Wymiana w warsztacie ksenonów w VW Passat kosztowała bagatela 850zł :)
    W takim Bentley ze 2x drożej ?

    Marek

  • 114. Data: 2010-12-28 07:13:25
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > To zależy czy moczysz d...ko w wannie czy używasz prysznica oraz do jakiej
    > temperatury grzejesz wodę w bojlerze.
    > Wiadomo, że przy korzystaniu z wanny 80l dla jednej osoby może być zbyt
    > malo.
    > Ale używając prysznica z ograniczniekim przepływu do 8-10 litrów na minutę
    > i do tego grzejąc do 80stC oraz mieszając wodę z bojlera z wodą zimną to
    > spokojnie wystarczy dla 3-4 osób, które korzystają z prysznica tylko w
    > celu kąpieli, a nie relaksu.

    Mając dorastającą córkę w domu można by pomyśleć że nie ma na swiecie
    takiego zbiornika ciepłej wody którego by nie oprózniła :)

    Marek

  • 115. Data: 2010-12-28 07:20:49
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:ifbvg1$57l$1@news.onet.pl...
    >W dniu 27-12-2010 20:46, Plumpi rzecze:

    > Zbaranieć, wodować, lądować, przyziemiać,
    > ubóstwiać, udomowić i jeszcze pewnie stadko
    > innych by się znalazło...

    No już wiem, już wiem.... Doczytałem douczyłem...
    A pani z polskiego nie lubiłem bo to żona komucha była.

    Marek

  • 116. Data: 2010-12-28 07:54:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Płaskie kolektory są już znane od lat 50'
    > Co miało się ujawnić to się dawno ujawniło i zostało poprawione.

    Samoloty są znane od 100 lat, a w nowych się zdarzają nieoczekiwane usterki.

    > Jeżeli instalacja zrobiona poprawnie i nie dochodzi do jej przegrzewania
    > to szlamu jest malutko.
    > Po zlaniu glikolu zawsze go można przepuścić przez filtr taki jak do
    > powietrza w samochodzie, zmierzyć temperaturę zamarzania refraktometrem
    > albo wskaźnikiem pływakowym i w razie czego dolać koncentratu. Nie ma
    > sensu wymieniać całości.

    Skoro uważasz, że warto ryzykować.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 117. Data: 2010-12-28 07:55:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > ma co brac pod uwage tych wymian.

    > Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w

    A Ty pierdzielisz w kółko o tym samym. Ktoś Ci płaci za krucjatę przeciwko
    rozsądnie myślącym przeciwnikom solarów?

  • 118. Data: 2010-12-28 07:57:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze Twoj zbiornik wisi w prozni i nie ma strat dobowych a i gorna
    > warstwa wody podczas jej zuzywania tez ma ciagle stala temp. 45C przez 8 -
    > 9 godzin niegrzania druga taryfa? Masz nas za idiotow?

    Wg danych Siemensa przy utrzymywaniu temperatury 65 stopni ma stratę 1,05
    kWh/dobę czyli 26 groszy. Przy ustawieniu na 45 stopni bez używania wody jej
    dogrzanie po 8 godzinach to praca grzałki przez KILKA MINUT.

    TAK, TEMPERATURA WODY W IZOLOWANYM ZBIORNIKU UTRZYMUJE SIĘ PRZEZ WIELE
    GODZIN.

  • 119. Data: 2010-12-28 07:58:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Maniek, ale II taryfa to nie tylko noc, ale także jest w ciągu dnia chyba
    > 1 czy 2 godziny.

    Bez znaczenia. Temperatura utrzymuje się znacznie dłużej.

  • 120. Data: 2010-12-28 07:59:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dla tego napisalem 8-9 godzin, tyle mniej wiecej bedzie miedzy taryfa
    > nocna a dzienna druga. Jakim cudem wieczorem po tylu godzinach chocby
    > samego wiszenia zasobnika ma byc ciagle uzytkowa do kapieli woda? Jasio
    > moze nie

    Cud zaiste!