  • 111. Data: 2014-08-13 11:47:10
    Temat: Re: [OT} Re: Ułatwienia w budowie domów?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 11:13, masti wrote:
    > to jak mówienie do kogoś patrząc za okno

    hoho... uderz w stół...

    Tak się zwracam do tych, których kultura dyskusji ogranicza się
    pyskówkami w stylu "nie poradzę, że czytanie ze zrozumieniem sprawia ci
    ból" lub "masz w pysk w realu".
    Nabieram wątpliwości, czy aby za nickiem nie stoi np. dziecko.
    Stąd 3. osoba.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 112. Data: 2014-08-13 11:50:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 11:41, masti wrote:
    > mówimy tu o tym by ta rurka zastąpiła obecny wodociąg.

    Odkręcanie kranu to zmniejszanie obciążeń - chodziło o VAT(sic!)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 113. Data: 2014-08-13 11:51:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 11:23, Adam wrote:
    > To lepsze niz stac nad zakreconym i liczyc na cud

    ..i liczyć na przyszłe pokolenia.
    Nie pojmuję jak dorosły człowiek może w ogóle spać spokojnie popierając
    zadłużanie na konto swoich dzieci - wstyd.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 114. Data: 2014-08-13 12:37:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 11:50:14 +0200 osobnik zwany quent napisał:

    > Odkręcanie kranu to zmniejszanie obciążeń - chodziło o VAT(sic!)

    nie. to jest rurka z wpływami. Pokaż wyliczenia dlaczego VAT ma tak
    bardzo urosnąć. Konkretne nie pobozne życzenia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 115. Data: 2014-08-13 12:38:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 11:47:10 +0200 osobnik zwany quent napisał:

> [...]
    > ból" lub "masz w pysk w realu".
    > Nabieram wątpliwości, czy aby za nickiem nie stoi np. dziecko. Stąd 3.

    ROTFL. powiedział ktoś kto nie umie przedstawić jednego konkretnego
    argumentu.

  • 116. Data: 2014-08-13 12:47:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 12:37, masti wrote:

    > nie. to jest rurka z wpływami. Pokaż wyliczenia dlaczego VAT ma tak
    > bardzo urosnąć. Konkretne nie pobozne życzenia

    masti nie rozumie dosyć podstawowych procesów ekonomicznych skoro
    twierdzi, że zmniejszanie obciążeń nie wpływa na wzrost gospodarczy.
    Może ktoś jest w stanie przystępnie to mastiemu wytłumaczyć, ja nie umiem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 117. Data: 2014-08-13 12:50:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Przypomnę nieśmiało, że to wątek o ułatwieniach przy budowie domów.

    --
    MN

  • 118. Data: 2014-08-13 12:53:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 sierpnia 2014 12:47:47 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > masti nie rozumie dosyć podstawowych procesów ekonomicznych skoro
    > twierdzi, że zmniejszanie obciążeń nie wpływa na wzrost gospodarczy.
    > Może ktoś jest w stanie przystępnie to mastiemu wytłumaczyć, ja nie umiem.

    Tak czytam to Twoje pisanie i potwierdzam że niestety unikasz jak możesz podawania
    konkretów. Dokładnie jak JKM.

  • 119. Data: 2014-08-13 12:57:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 12:50, Marcin N wrote:
    > Przypomnę nieśmiało, że to wątek o ułatwieniach przy budowie domów.

    Obecne "poluzowanie" przepisów to puder na ranę. Szkoda czasu na szersze
    omawianie IMO.
    Jedyna szansa na zmianę to głosowanie w wyborach do sejmu na KNP.
    PO i klony nie są w stanie nic zmienić.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 120. Data: 2014-08-13 13:07:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-13 12:53, Kris wrote:

    > Tak czytam to Twoje pisanie i potwierdzam że niestety unikasz jak możesz podawania
    konkretów. Dokładnie jak JKM.

    No ale jakie konkrety? Że VAT się ruszy?
    Rozumiesz, że takich rzeczy się nie wylicza a prognozuje, szacuje?
    Za dużo jest zmiennych aby być pewnym wyniku. Należałoby brać pod uwagę
    nie tylko twarde dane (liczby) ale także efekt reakcji ludzi - ich
    zachowanie przy zmiennych warunkach brzegowych.
    Nikt nie jest w stanie policzyć tego - dlatego *od lat budżety się nie
    domykają* - ciągle mamy deficyt a tyle mądrych głów to liczy!!!
    Nie da się!

    Już Hayek pisał o "zgubnej pysze rozumu" jakoby człowiek był w stanie
    skutecznie planować gospopdarkę. Nie jest!

    Co tam Hayek... np. prof. Gwiazdowski też często o tym mówi.

    Ekonomia opiera się na b. prostych zasadach, które opisują z
    cybernetycznego ujęcia np. jak podatki wpływają na gospodarkę. Powstała
    krzywa Laffera opisująca punkt graniczny, po przekroczeniu którego
    wpływy do budżetu z podwyższanych podaktów maleją.
    Wiadomo, że zwiększanie płacy minimalnej zwiększa bezrobocie.
    Wiadomo (nie wszystkim niestety), że bez pośrednika jest taniej.
    itp. itd.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info