  • 51. Data: 2011-10-09 10:40:11
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Paź, 11:56, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Cha czyli jednak będziesz miał ogniwo :(

    Teraz doczytalem i na 99% wymiennik jest ze stali szlachetnej. W tym
    wypadku chyba korozja nie grozi ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 52. Data: 2011-10-09 10:50:42
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >Cha czyli jednak będziesz miał ogniwo :(

    a co w przypadku miedzi i aluminium bez metalicznego kontaktu (tylko poprzez
    glikol z inhibitoerem)? Bać sie ? Ewentualnie jak zabezpieczać? Jakies
    andody, sie ktos zna?

    b.

  • 53. Data: 2011-10-09 11:05:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    cinews:op.v22wkeaf1cvm6g@lap...

    > a co w przypadku miedzi i aluminium bez metalicznego kontaktu (tylko poprzez
    > glikol z inhibitoerem)?  Ba sie ? Ewentualnie jak zabezpiecza ? Jakies
    > andody, sie ktos zna?

    Sam metaliczny kontakt nie ma znaczenia. U mnie wspomniany wymiennik
    od rozdzielacza bedzie oddalony o 40mb rury PE :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2011-10-09 11:32:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2011 o 12:40:11 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Teraz doczytalem i na 99% wymiennik jest ze stali szlachetnej. W tym
    > wypadku chyba korozja nie grozi ?
    Nie nie grozi :) poszczęściło ci się, będziesz miał o jeden problem mniej.
    Zresztą ja też mam wymienniki z nierdzewki i tak mnie trochę zdziwiło
    że do pomp dają miedziane, ale się okazało że jest normalnie :)
    Jak ją odpalisz to pochwal się wynikami, ja myślałem nad pompą ale nie
    mam warunków a ogródka ryć się mi już nie chce. Powietrzna z koleji za
    słaba
    i za głośna by była. Stawiam na solary i chyba w przyszłym roku zrobię
    jak już opisałem w innym wątku, na razie 3 i zobaczę jakie będą efekty.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 55. Data: 2011-10-09 11:52:51
    Temat: Re: [OT] Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 22:35:43 +0200, Maciek. napisał(a):

    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał

    > Cześć Jarek, kopę lat :)
    Ano.

    > Obecnie nam panujący prezydent ma zdaje się problemy z przestrzeganiem
    > Konstytucji (zamach na OFE)
    OFE są w Pro^W^W^WKonstytucji umocowane?

    > Parlament w każdej chwili może Konstytucję i każde inne prawo zmienić,
    Do zmiany Konstytucji trzeba 66,(6)% głosów, trzeba przekonać opozycję :)

    > Ceny gazu nie spadną.
    Nigdy tego nie twierdziłem :)

    > Wybuduj na polu własną elektrownię wiatrową, to się przekonasz jak to
    > działa :)
    Eee nie jest źle (na razie).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 56. Data: 2011-10-09 19:14:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Paź, 13:32, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Nie nie grozi :) poszczęściło ci się, będziesz miał o jeden problem mniej.
    > Zresztą ja też mam wymienniki z nierdzewki i tak mnie trochę zdziwiło
    > że do pomp dają miedziane, ale się okazało że jest normalnie :)

    Wlasnie dostalem odpowiedz od producenta (ecopolu) ze wymienniki sa z
    nierdzewki, tak jak rury / krocce od wymiennika na zewnatrz obudowy,
    wiec uff :)

    > Jak ją odpalisz to pochwal się wynikami, ja myślałem nad pompą ale nie
    > mam warunków a ogródka ryć się mi już nie chce. Powietrzna z koleji za
    > słaba

    Na pewno sie pochwale. Zreszta chce to w miare mozliwosci jak
    najbardziej zwizualizowac online - w pierwszym roku pewnie mi sie nie
    uda wszystkiego.. Ale dane beda odemnie na grupe na biezaco bo malo tu
    uzytkownikow pomp, jeszcze mniej takich co sie chwala szczegolami, a
    duzo narzekaczy pokroju "a bedzie to grzac?" ;)

    > i za głośna by była. Stawiam na solary i chyba w przyszłym roku zrobię
    > jak już opisałem w innym wątku, na razie 3 i zobaczę jakie będą efekty.

    Ja temat solarow odpuszczam - majac PC montowanie solarow to
    kompletnie nieoplacalna inwestycja :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 57. Data: 2011-10-10 06:19:02
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Ogólnie to ty się Maniek nie martw o niższe roczne wyniki przy 60st w
    stosunku do 45s, gdyż mowa jest o zwiększeniu powierzchni
    kolektorów po to aby otrzymać więcej w okresach przejściowych oraz w
    słoneczne zimowe dni.
    W lecie i tak masz full energii a to że mniej niż przy 45 to lepiej, bo
    mniej problemów z potęzną nadwyżką.

    Marek

  • 58. Data: 2011-10-10 12:46:35
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał
    > OFE są w Pro^W^W^WKonstytucji umocowane?

    Podczas "debaty" nad OFE, prezydent podpierał się faktem przeprowadzenia
    badań i analiz przez ekspertów. Ale nie chciał wyników ujawnić, choć taki
    obowiązek nakłada na niego Konstytucja. Mówił o tym głośno i wprost m.in.
    Balcerowicz a dalej to już wiemy jak wyszło.

    --
    Maciek.

  • 59. Data: 2011-10-10 19:29:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > słoneczne zimowe dni.
    > W lecie i tak masz full energii a to że mniej niż przy 45 to lepiej, bo

    To prawda, ale Kolektorek podaje wieksze uzyski dla kata 45 stopni dla
    stycznia, lutego i marca. Toz to zimowe miesiace. Listopad i grudzien mozna
    sobie w ogole odpusci, bo ew. roznice przy tak krotkim dniu beda znikome i
    to o ile tarcza slonca przez chmury bedzie widoczna.
    Latem nadwyzka tez nie jest taka oczywista, bo zebym mial taki full tego
    lata to bym nie powiedzial. Co prawda malo kiedy cieplej wody braklo, ale
    zeby taka znowu nadwyzka to bym nie powiedzial.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2011-10-11 07:20:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > To prawda, ale Kolektorek podaje wieksze uzyski dla kata 45 stopni dla
    > stycznia, lutego i marca. Toz to zimowe miesiace.

    To źle podaje.

    Marek