  • 1. Data: 2014-07-15 13:04:13
    Temat: OT Slider do kamery
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    Widzę sezon ogórkowy w pełni :) Może uda mi się oderwać Was od jakże
    pasjonującej dyskusji o cudach jeziorach :). Zawsze macie dobre pomysły,
    to może mi doradzicie :)

    Chciałbym zrobić sobie coś takiego:

    http://www.ebay.com/itm/New-Compact-40-100cm-Camera-
    Track-Dolly-Slider-ROLLER-Bearing-load-8KG-for-DSLR-
    /111127059052?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19dfb05
    a6c

    Możecie naprowadzić mnie na jakieś rozwiązanie żebym nie musiał
    toczyć/wycinać cnc itp.? Chciałbym wykorzystać jakieś gotowe systemy (do
    szafy? karnisze? nie wiem skąd są te szyny, ale gdzieś to widziałem :)).
    Długość ok 1,5m no i musi się ładnie, gładko ślizgać (aparat waży 2 kg).
    Idealnie jak bym części dostał w budowlanym. No i cena oczywiście, gdyż
    gotowe tego typu rozwiązania kosztują 350-1000zł...

    Znalazłem takie DIY na rurkach, ale wolałbym zamocować na statywie,
    dlatego ta szyna.

    Może komuś rzuciło się w trakcie budowy/wykańczania jakieś ustrojstwo na
    którym mógłbym to zbudować?

    Dzięki i pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2014-07-15 13:24:02
    Temat: Re: OT Slider do kamery
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Może komuś rzuciło się w trakcie budowy/wykańczania jakieś ustrojstwo na
    > którym mógłbym to zbudować?

    Hmm, najważniejsze by "wózek" dobrze się poruszał. Z jednej strony bez
    zbędnych oporów ale z drugiej nie może tez podskakiwać. Tanie systemy do
    szaf do zabudowy tego warunku nie spełniają. W szafach ze szklanymi
    przesuwanymi drzwiami widywałem łożyskowane rolki ale pojedyncze. Musiałbyś
    na czymś zamontować dwie szyny równolegle i zrobić wózek na czterech
    rolkach - IMO to byłoby za duże i niestabilne no i nie wiem, czy t oby
    wyszło taniej niż gotowe rozwiązania.

    Pozostają jeszcze systemy do drzwi przesuwanych w kabinach prysznicowych -
    tez widywałem łożyskowane i w sumie mniejsze niż te meblowe więc może dałoby
    się zmontować cos kompaktowego.

    Jeśli ma być tanio to ja bym na początek spróbował od innej strony. W LM czy
    Castoramie można kupić aluminiowe kształtowniki i rurki. Kupiłbym dwie rurki
    fi 5mm i dwa kątowniki lub profile zamknięte ok 1x1cm oraz listwę 1mm na
    30mm.

    Do tej listwy przykleiłbym te rurki tak by powstały "tory". Od spodu dla
    usztywnienia dałbym profile lub kątowniki tak powstałaby dosyć sztywna i
    zarazem lekka i tania szyna. Następnie wybrałbym się do sklepu z zabawkami i
    kupił autko z gumowymi oponami na metalowych felgach. ściągnąłbym opony,
    wywalił karoserię, a do podwozia przykleił mocowanie statywowe. A jak się
    okaże że taki wózek zrobiony z autka źle jeździ to bym zamówił w sklepie
    modelarskim 4 felgi i dwie ośki i to zmontował.

    Jak sobie zrobisz taki choćby prosty model to już będziesz wiedział czego Ci
    w nim brakuje i jak go ewentualnie dalej rozwijać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-07-15 13:27:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 13:04:13 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

> [...]
    > Idealnie jak bym części dostał w budowlanym. No i cena oczywiście, gdyż
    > gotowe tego typu rozwiązania kosztują 350-1000zł...

    Mysle ze systemy karniszy, czy nawet szaf przesuwnych beda za lekkie, a tu
    potrzebna jest masa zeby to dzialalo lagodnie. Nie napisales nic o wymaganiach
    wagowych ale idealnie sprawdzilby sie np. tego typu wozek:

    http://allegro.pl/bramet-elementy-do-bram-przesuwnyc
    h-wozki-rolki70-i4424698534.html

    A zeby bylo ciszej:

    http://allegro.pl/wozki-wozek-do-bramy-przesuwnej-po
    liamidowe-70x70-i4372113374.html

    Do tego profil (w tym przypadku) 70x70x4 - wyciac przez srodek szczeline
    i bedzie pieknie jezdzic :)

    2 metrowy profil 70x70x4 bedzie wazyl ~16kg czyli kosztowal jakies ~40 pln.

    Mysle ze w miare tanio ale przede wszystkim solidnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-07-15 14:01:08
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-07-15 13:24, Ergie pisze:

    > Jeśli ma być tanio to ja bym na początek spróbował od innej strony. W LM
    > czy Castoramie

    dzięki

    Rzeczywiście przejdę się do LM i zobaczę jakie są możliwości, może coś
    się nada. Jak nic nie znajdę to zrobię takie:

    http://youtu.be/f3NsWuwbEfA

  • 5. Data: 2014-07-15 14:09:05
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > dlatego ta szyna.
    >

    > Może komuś rzuciło się w trakcie budowy/wykańczania jakieś ustrojstwo na

    Jeśli dla siebie do prywatnego użytku to sobie odpuść. Raz albo dwa razy użyjesz i Ci
    się nie będzie chciało bawić. Waga aparatu sugeruje że to raczej jest kamera i
    niekoniecznie u cioci na imieninach będziesz coś utrwalał. W takiej sytuacji kup cały
    gotowy slider. Wystrzegaj się takich na szynach co się igus czy jakoś tak nazywają.
    Gną się pod ciężarem kamery.

  • 6. Data: 2014-07-15 14:26:37
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.07.2014 13:27, Adam pisze:

    > http://allegro.pl/bramet-elementy-do-bram-przesuwnyc
    h-wozki-rolki70-i4424698534.html

    > A zeby bylo ciszej:
    >
    > http://allegro.pl/wozki-wozek-do-bramy-przesuwnej-po
    liamidowe-70x70-i4372113374.html

    można jeszcze pokombinować z wózkami do drzwi przesuwnych w samochodach..:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&
    order=qd&string=w%C3%B3zek+drzwi+bocznych&search_sco
    pe=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-mt-0415
    link skrócony
    http://tinyurl.com/q8j4edm

    np ten:
    http://allegro.pl/renault-master-movano-wozek-rolka-
    rolki-drzwi-kpl-i4345549744.html
    http://tinyurl.com/npdt754
    ten z lewej ma całkiem user friendly interfejs, ino nad profilem trzeba
    by pomyśleć i coś dopasować.

  • 7. Data: 2014-07-15 14:35:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rzeczywiście przejdę się do LM i zobaczę jakie są możliwości, może coś się
    > nada. Jak nic nie znajdę to zrobię takie:

    > http://youtu.be/f3NsWuwbEfA

    No to wygląda całkiem solidnie i nie tanio :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-07-15 14:54:26
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-07-15 14:09, k...@g...com pisze:

> [...]
    gotowy slider. Wystrzegaj się takich na szynach co się igus czy jakoś tak nazywają.

    No właśnie ja ogólnie się filmowaniem nie zajmuję (praktycznie tylko
    foto, a to i tak nie jest rdzeń mojej działalności :)), a mam tu dobrego
    znajomego, któremu wyświadczam przysługę. Obiecałem coś tam o firmie
    skręcić, więc nie chcę w to inwestować, bo wiem, że użyję ze 3 razy.

    O tym mówisz? http://www.igus.pl/wpck/6189/filmtechnology

  • 9. Data: 2014-07-15 14:54:48
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 14:35:56 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup

    .pl...

    > No to wygląda całkiem solidnie i nie tanio :-)
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Z jakiegoś tajemniczego powodu wszystkie profesjonalne urządzenia do filmowania są
    bardzo ciężkie. To że musiały współpracować z kamerami ważącymi dwadzieścia i więcej
    kilogramów jest jednym z powodów dużej masy takich urządzeń. Drugi , ważniejszy, to
    duża bezwładność zapewniająca płynne ujęcia.

  • 10. Data: 2014-07-15 17:46:25
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-15 13:04, twistedme pisze:
> [...]
    > toczyć/wycinać cnc itp.? Chciałbym wykorzystać jakieś gotowe systemy (do
    > szafy? karnisze? nie wiem skąd są te szyny, ale gdzieś to widziałem :)).

    A dlaczemu mają być szyny, a może raczej solidne prowadnice "szufladowe"
    kulkowe, pełnego wysuwu ?
    Jakiej długości "drogę" potrzebujesz? Są prowadnice szufladowe pełnego
    wysuwu takie "jednostronne, jak i takie "na dwie strony" - tak że np z
    prowadnicy 30cm uzyskujesz wysuw o 2x 30cm w lewo i 2x 30cm w prawo.
    Pewnie takie "zwykłe jednostrone" łatwo by było przerobić na dwustronne
    - wywalajac ogranicznik.
    http://dorex.net.pl/images/assortment_products/s5/pr
    owadnica-kulkowa-z-pelnym-wysuwem.jpg

    Jak dasz 3 takie prowadnice (nie tylko dwie równoległe!), ta trzecia w
    drugiej płaszczyźnie, to uzyskasz niezłą sztywność i wyjazd na boki
    bardzo ładny... Ja mam na takich prowadnicach zrobione dziwne rzeczy,
    nośność jednej prowadnicy o wysuwie 120cm - prawie 100kg bez problemu na
    końcu wisi (ale się ugina wtedy, wiadomo).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173