  • 21. Data: 2012-12-07 11:23:15
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-12-07 10:23, Maniek4 wrote:
    > Podobno gminy sa zobligowane do dbania o to i to do nich maja trafic
    > pieniadze.
    > Co ciekawe, oplacalo sie taniej robic to firmom prywatnym, a teraz po
    > wprowadzeniu obowiazku dla kazdej nieruchomosci, klientow ma byc wiecej i
    > przy tym drozej. Ot fenomen panstwa. Oplata za smieci od powierzchni
    > mieszkania, to dopiero miara. Nie wiem jak uposledzonym trzeba byc, zeby cos
    > podobnego wymyslec, albo za jakich glabow ma sie spoleczenstwo..

    To nie jest fenomen państwa tylko fenomen debilnie wybranych urzędników
    *samorządowych*.

    Metoda rozwiązania tego problemu jest prosta jak konstrukcja cepa:
    lokalna społeczność organizuje się i (w drodze referendum) wyjebuje
    wójta/burmistrza.

    A jeśli nie uda się wyjebać (bo na przykład nikomu nie chciało się wziąć
    udziału w referendum) to pretensje należy kierować do sąsiadów a nie do
    bliżej nieokreślonych onych czy też innego państwa :-)

    Piotrek

  • 22. Data: 2012-12-07 11:24:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pewnie w zbyt wielu.

    Pijesz cos? Bo jakby umyka Ci kontekst dyskusji.

    > Problem w tym aby zyskiwało społeczeństwo a nie państwo.
    > Przetargi w większości zapewne będą tak ustawione aby wygrała spółka
    > miejska, tak jest przecież dziś w większości gmin.

    U mnie nie, skad masz informacje, ze ten problem* dotyczy wiekszosci
    Polakow?

    > Te z kolei blokują rynek bo są dotowane przez gminy.

    *No to kuzwa zazdraszczam, ze gmina Ci doplaca i bedzie doplacac do smieci.
    W sumie nie wiem o co sie pyszczysz.

    > Przyjęte rozwiązania są złe bo nie płaci się za wagę/objętość
    > wygenerowanych śmieci. Nie ma motywacji do mniejszego generowania śmieci.

    Nie bedzie motywacji do podrzucania czesci smieci do lasu/sasiadom, do
    spalania ich w kotlach itp.

  • 23. Data: 2012-12-07 11:26:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > U mnie w gminie ustalono opłatę od ilości osób, na podstawie *deklaracji*
    > (sic!)

    Jak to gmina?

  • 24. Data: 2012-12-07 11:29:13
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > A jeśli nie uda się wyjebać (bo na przykład nikomu nie chciało się wziąć
    > udziału w referendum) to pretensje należy kierować do sąsiadów a nie do
    > bliżej nieokreślonych onych czy też innego państwa :-)

    Nie uda się wyjebać bo burmistrz przez ostatnią kadencję uzależnił od siebie
    pół gminy.
    Prawo mamy takie, że sposobów na to jest cała masa.
    Ludzie więc myślą bardziej o swojej dupie niż o jakichś racjach wyższego
    rodzaju.
    Obserwujemy to właśnie u siebie w gminie.
    Państwo ma tu dużo do rzeczy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2012-12-07 11:33:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Nie bedzie motywacji do podrzucania czesci smieci do lasu/sasiadom, do
    > spalania ich w kotlach itp.

    To jest właśnie lewe myślenie.
    Odbiera się ludziom wolność w imię załatwienia banalnego problemu z którym
    państwo sobie nie radzi.
    Ciekawe, że śmieci nie są podrzucane na posesje prywatne tylko na państwowe,
    czyli niczyje.
    Pisałem już - zamiast zakładać ludziom chomąto trzeba dofinansować policję,
    zmienić prawo ale też nie jest to możliwe bez wycofania się państwa z wielu
    innych dziedzin którymi nie wolno mu się zajmować.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2012-12-07 11:36:25
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Jak to gmina?

    Co za róznica. W zachodnipomorskiem k/Szczecina

    Deklaracje to norma:
    http://samorzad.infor.pl/sektor/zadania/gospodarka_k
    omunalna/artykuly/667085,samorzadowcy_chca_by_deklar
    acje_ws_smieci_mozna_bylo_zlozyc_przez_internet.html

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2012-12-07 11:37:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2012 11:24, Ghost pisze:

    > Nie bedzie motywacji do podrzucania czesci smieci do lasu/sasiadom, do
    > spalania ich w kotlach itp.

    To też. Plus nie wiem jak w innych gminach ale w mojej stawka ma być
    sporo niższa (o 25%) przy śmieciach sortowanych.

  • 28. Data: 2012-12-07 11:38:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

  • 29. Data: 2012-12-07 11:40:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup
    > Są sposoby aby zrobić to sprawiedliwie i prostu , ale oczywiście włodarze
    > o tym nie myślą , bo jeszcze okazało by się że nie ma potrzby zatrudnić
    > nowych urzędników i mogło by być taniej ...

    Sprawiedliwe?
    A co to znaczy sprawiedliwe?

    Poza tym jeśli miałoby być prosto to najlepiej kwestię śmieci zostawić
    prywaciarzom.
    Zrobią to najtaniej i najsprawniej.
    Państwo - policja - powinna się zając urywaniem głów tym, którym przyjdzie
    do głowy wywalać śmieci gdzie popadnie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2012-12-07 11:40:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-12-07 11:29, quent wrote:
    > Nie uda się wyjebać [...]

    No skoro *niedasie* to trudno, nie mam więcej pytań ;-)

    Piotrek