  • 41. Data: 2012-12-07 11:58:03
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:k9shkm$d1k$1@news.task.gda.pl...

    > Jakiby nie przyjela to i tak zaplace o tyle wiecej, bo do tej pory nie
    > placilem nic. Teraz bede musial utrzymywac smietnik nikomu niepotrzebny.

    Nawet jak wyjdzie, ze nie maja wywozic?

    > No ale nie badz drobiazgowy. Definicja nie zmienia stanu mojego portfela.

    Badzmy drobiazgowi bo panstwo ustala prawo, a nie gmina. Portfela nie
    zmienia, ale moze sfalsyfikowac pewne tezy, ktore tu zostaly postawione.

    > Obracam sie trzech gminach. Z jedna zawodowo mam najwiekszy kontakt.
    > Rozmawiam z radnymi, ktorzy nie maja pojecia jak ugryzc ten temat, ktory z
    > trzech narzuconych sposobow wybrac, zeby nie bylo drozej.
    > A Ty tak naprawde wierzysz w to, ze nie bedzie drozej?

    Ja uwierze w to co zobacze. Spekulacje zostawiam specjalistom smolenskim.

    Mi ublizy za pol roku.

  • 42. Data: 2012-12-07 11:58:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > O kurde.
    > No to załóż sobie, że kłamię a potem sprawdź ile gmin w skali kraju
    > przyjęło podobne rozwiązanie, czyli opłatę za ilość osób.
    > Podpowiem Ci - większość.

    Sparwdziles?

  • 43. Data: 2012-12-07 11:59:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Hehehe...
    > Słabo znasz realia samorządowe jednak.

    Tak, tak.

  • 44. Data: 2012-12-07 12:00:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > To nie jest fenomen państwa tylko fenomen debilnie wybranych urzędników
    > *samorządowych*.

    Liczenie smieci od metra mieszkania komus jednak przyszedl do glowy i nie
    jest to gminny urzednik. Inna sprawa, ze pewnie da sie to usankcjonowac
    kolejnymi madrymi glowami.

    > Metoda rozwiązania tego problemu jest prosta jak konstrukcja cepa: lokalna
    > społeczność organizuje się i (w drodze referendum) wyjebuje
    > wójta/burmistrza.
    >
    > A jeśli nie uda się wyjebać (bo na przykład nikomu nie chciało się wziąć
    > udziału w referendum) to pretensje należy kierować do sąsiadów a nie do
    > bliżej nieokreślonych onych czy też innego państwa :-)

    Zrozum, my coraz bardziej zaczynamy byc dla gmin/panstwa, a nie odwrotnie.
    Jaki to problem sprzedawac mieszkancom domow jednorodzinnych markowane worki
    na smieci? Potrzebujesz wora to kupujesz i tyle. Malo jeden to wezmiesz dwa.
    Niech on kosztuje i 50zl byle pokrywal moje potrzeby, a nie odwrotnie. A tak
    bede utrzymywal trzy gminy produkujac smieci tylko w jednej.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2012-12-07 12:10:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Jaki to problem sprzedawac mieszkancom domow jednorodzinnych markowane
    > worki na smieci? Potrzebujesz wora to kupujesz i tyle. Malo jeden to

    Albo zostaniesz przy jednym, a reszta, jak do tej pory, do lasu.

  • 46. Data: 2012-12-07 12:13:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nawet jak wyjdzie, ze nie maja wywozic?

    Dokladnie tak. Kazali podpisac umowe na wywoz i tyle masz do powiedzenia.

    > Badzmy drobiazgowi bo panstwo ustala prawo, a nie gmina. Portfela nie
    > zmienia, ale moze sfalsyfikowac pewne tezy, ktore tu zostaly postawione.

    Bo to jest tak: panstwo na gminy naklada dodatkowe obowiazki obciazajace ich
    budzet. Czemu to wiadomo.
    Nie da sie gmin bardziej dotowac, bo wyjdzie po stronie wydatkow i budzet
    kiepsko wyglada. Co wiec zrobic? Wprowadzic przepisy gwarantujace gminom
    pokrycie nowych obowiazkow.

    > Ja uwierze w to co zobacze. Spekulacje zostawiam specjalistom smolenskim.

    Mnie zycie nauczylo, ze kombinowanie przy stawkach nigdy nie ma na celu
    obnizenia oplat. Prawde mowiac chyba nie znam zadnego takiego przypadku.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2012-12-07 12:15:05
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Tak, tak.

    Nie będę tu przecież się rozpisywał o możliwościach jakie ma burmistrz w tej
    kwestii.
    Może tylko w skrócie bo jest ich cała masa. Począwszy od zatrudnienia w
    urzedzie oraz wszystkich jednostkach organizacyjnych gminy (szkoły,
    przedszkola inne zakłady budżetowe) poprzez spółki gminne (PECe, PUKi,
    TBSy)... Ci wszyscy ludzie mają swoje rodziny, niekoniecznie mam na myśli tę
    najbliższą - to jest żelazny elektorat!
    Ma możliwość sterowania podatkami od nier. dla firm. Dofinansowania po
    wsiach różnego rodzaju kół gospodyń, świetlic.
    Szachowania obietnicami doprowadzenia mediów, czy też dowolnymi innymi.
    Kurwa ile tego jest to sam czasem nie ogarniam!
    Wystarczy, że burmistrz stanowi jednocześnie jednoosobowy zarząd w gminie i
    już może robić co chce praktycznie.

    Cały ten burdel jest z powodu za dużej ilości państwa w państwie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 49. Data: 2012-12-07 12:20:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dokladnie tak. Kazali podpisac umowe na wywoz i tyle masz do powiedzenia.

    Zara. Ale Ty piszesz o tym co teraz jest. A nie co ma byc.

    BTW powolali sie na jaks podstawe prawna?

    > Bo to jest tak: panstwo na gminy naklada dodatkowe obowiazki obciazajace
    > ich budzet.

    To nie ta bajka.

> [...]
    > kiepsko wyglada. Co wiec zrobic? Wprowadzic przepisy gwarantujace gminom

    Zagalopowales sie. Gmina nie moze sie z tego dotowac.

    > Mnie zycie nauczylo, ze kombinowanie przy stawkach nigdy nie ma na celu
    > obnizenia oplat. Prawde mowiac chyba nie znam zadnego takiego przypadku.

    No jak nie - a Miller i akcyza na wódę? :-)

  • 48. Data: 2012-12-07 12:20:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2012 10:23:10 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Dla mnie np. bedzie drozej, bo bede musial placic za wywoz smieci od
    >
    > nieruchomosci w ktorej nikt nie mieszka.

    Niekoniecznie. Zależy jak tam władze gminy gdzie masz nieruchomość przyjma zasady
    naliczania. U nas naliczać będa od ilości zuzytej wody- więc jak nie mieszka nikt=
    wody nie zużywa= nie płaci
    > Oplata za smieci od powierzchni
    >
    > mieszkania, to dopiero miara. Nie wiem jak uposledzonym trzeba byc, zeby cos
    >
    > podobnego wymyslec, albo za jakich glabow ma sie spoleczenstwo..

    100% zgody

  • 50. Data: 2012-12-07 12:22:04
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Albo zostaniesz przy jednym, a reszta, jak do tej pory, do lasu.

    Całą tę kasę wpompowaną w debilną ustawę śmieciową powinno się przekazać na
    ściganie tych gnoi co wiozą śmieci do lasu.
    Pewnie nawet ułamek tej kasy wystarczyłby aby temat załatwić.
    Tylko, że tak naprawdę mit "śmieci w lesie" jest tylko takim wytrychem
    dobrym dla małych dzieci albo naiwnych dorosłych.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info