  • 121. Data: 2016-01-23 13:39:06
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:09:40 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To wez inaczej zaloz - pracujaca tylko jedna osoba.

    2 dorosłych czyli 0+1355 = 677zł/osobę
    2+1dziecko 451zł/os; (bez programu 500+) 451zł/os
    2+2 463zł/os; (bez programu 500+) 338zł/os
    2+3 471zł/os; (bez programu 500+) 271zł/os
    2+4 475zł/os; (bez programu 500+) 225zł/os
    2+5 479zł/os; (bez programu 500+) 193zł/os

    no fakt - dochód na osobę rosnie! O 4 (słownie: cztery) złote na osobe.
    Naprawde sadzisz ze patologia bedzie masowo robic dzieci dla 4złotych miesiecznie i
    chciec zostac trwale bezrobotnymi?

    No ale rozumem, jestes przeciw programowi 500+. Zatem jakie sa twoje propozycje dla
    rozwiazania kryzysu demograficznego? A moze w ogóle nie potrzeba go poprawiac?

    b.

  • 122. Data: 2016-01-23 13:55:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:39:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > No ale rozumem, jestes przeciw programowi 500+. Zatem jakie sa twoje propozycje dla
    rozwiazania kryzysu demograficznego? A moze w ogóle nie potrzeba go poprawiac?

    Trzeba.
    Rodziny musza byc bogatsze. Ale nie nalezy im dawac ryby, tylko wedke. Czyli
    zminimalizowac koszty pracy (likwidacja PIT) i zmniejszyc obciazenia
    przedsiebiorcow. Oni sie chetnie zyskiem podziela z solidnymi pracownikami.
    A nierobow nam nie trzeba - moga zdychac jak dla mnie. Na wlasne zyczenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 123. Data: 2016-01-23 13:58:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:55:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    Nim napiszesz, ze w bogatszym zachodzie wcale nie jest lepiej z demografia
    porownaj ile polki rodza dzieci mieszkajac w UK, a w PL.

    Nikt w normalnej rodzinie nie bedzie sie pisal na dziecko jak nie wiaze konca
    z koncem. Ale dawanie im 500 pln nic w tej kwestii w *normalnej* rodzinie nie
    zmieni. Bo *normalna* (nie patologiczna) rodzina kalkuluje na kilka lat do
    przodu i wie, ze te 500 w kazdej chwili moze zniknac. 500 pln moze zachecic
    tlyko i wylacznie patologie do rodzenia dzieci. Fakt, takie dzieci jak wyrosna
    tez beda potem sie dorzucac do budzetu - w koncu w cenie wodki jest sporo
    akcyzy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 124. Data: 2016-01-23 13:58:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:26:00 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    przepicia? Kazde nastepne dziecko to MNIEJSZY dochód na osobę i mniejsza kasa do
    przepicia.

    > Zapominasz jeszcze o kilku rzeczach:
    >
    > 1. Kazde kolejne dziecko jest tansze w utrzymaniu (bo moze nosic ciuchy po
    > starszych, bo ma ksiazki i przybory do szkoly po starszych, bo moga korzystac
    > z jednego biurka itp itd)
    > 2. Wyzywienie dwoch doroslych osob nie jest 3 x tansze od 2 doroslych i 4
    > dzieci. Wiec liczenie zysku per osoba jest nieuczciwe.

    Chcesz powiedziec ze mam wiecej pieniedzy na dzieci gdy mam ich duzo? :-)
    A uzywane buty nosze bo lubie a nie dlatego ze kazdy grosz musze 3x obejrzec?

    > Pozatym - skoro przyznajesz, ze 500 pln nic zasadniczo nie zmienia w kwestii
    > decyzji rodzicow w sprawie kolejnego dziecka,

    wcale tak nie powiedzialem - powiedzialem ze rodziny które sie wahają się zdecydują.
    Niewątpliwie program bedzie skuteczny z tym ze trudno oszacowac jak bardzo - o tym
    sie dowiemy za pare lat.

    b.

  • 125. Data: 2016-01-23 14:02:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:58:25 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Chcesz powiedziec ze mam wiecej pieniedzy na dzieci gdy mam ich duzo? :-)

    Nie - chce powiedziec, ze Ty liczysz statystycznie ile zostaje na osobe i
    traktujesz dziecko na rowni z osoba dorosla. A ja Ci mowie, ze utrzymanie
    dzieciakow jest nizsze niz osob doroslych. Patologia nie mysli Twoimi
    kategoriami, patologia nie patrzy na statystyke (wiesz jak to z nia roznie
    bywa) tylko na to ile im po oplaceniu wszystkich kosztow zostanie na wodke:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 126. Data: 2016-01-23 14:03:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-23 o 08:45, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Misiek, te grudniowe podwyżki były ogłoszone (nie wprowadzone, bo bank
    > ma dłuższe "vacatio legis" niż pis) gdy było już wiadomo jak wysoki
    > będzie to podatek i były z jego wysokością zgodne

    Misiek, banki oglosily podwyzki kiedy nikt nie wiedzial napewno czy
    podatek bedzie a tym bardziej w jakiej wysokosci. Mozna sie domyslac, ze
    po to by posrednio wplynac na rzad. Wiec albo manipulujesz, albo
    przespales ostatnich kilka lat kiedy wiadomo bylo, ze banki zaczna
    realizowac zyski od kart platniczych i darmowych kont.

    Podwyzka z 2013:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14313385,Tajemni
    cza_prowizja_w_mBanku__50_zl_za__zmiane_parametrow__
    __.html

    Podwyzka z 2015 przed podatkiem:
    http://www.jakoszczedzic.pl/2015/10/podwyzki-oplat-w
    -alior-bank-bgz-bnp-paribas-eurobank-getin-bank-meri
    tum-bank.html

    Co bylo w 2013, ze banki podnosily oplaty i co sie stalo miedzy 2013 a
    jesienia 2015 ze banki tez podnosily oplaty mimo rosnacych rok do roku
    zyskow netto?

    Tu sytuacja dzisiejsza:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/mBank-podnosi-oplaty
    -7294970.html

    Interpretowac struktury nie musze, bo i tak wiesz lepiej.

    > (po czym nieRząd
    > jeszcze podniósł proponowaną wysokość), albo nie wiesz co się wokół
    > ciebie dzieje albo po prostu manipulujesz.

    Umowmy sie, ze jeden z nas jest naiwny.

    > A podatek na dzisiaj jeszcze nie obowiązuje,, bodajże dopiero od lutego.
    > A podwyżki w bankach będą obowiązywały później niż podatek.

    Wez mi nie zarzucaj, ze nie wiem co sie wokol mnie dzieje. Z ostatniego
    linku wiemy, ze podwyzki wchodza w styczniu, kiedy jeszcze zobowiazanie
    nie wystepuje.

    > Kilka linijek wyżej: "Poza tym, co widac po zyskach wcale nie musza."

    Bo duzy zysk bez ryzyka da sie podzielic. To widac po liczbach.

    > Widzisz i odpowiadasz: r...@k...pl

    No widze. Co Ci sie nie zgadza? Pulapka parcia na najnizsza cene, czy to
    ze jak marketom lepiej to nam gorzej?

    > Keyword: "szanujący się", sprawdzić, czy nie Dolce Vita, ups... Dolce &
    > Gabbana

    Mniejsza o to. Ani dupna uczelnia, ani kucie na pamiec.

    > Tak, bezmyślnie dodupne zastosowanie poprawnych reguł.

    Doczytales widze? Teraz zweryfikuj zalozenia.

    > Analogizując, to tak jakbyś powiedział, że skoro z Łodzi do Warszawy
    > jest 130km a z Warszawy do Gdańska 340 to z Łodzi do Gdańska powinno być
    > 470
    > Odległości możesz dodawać o ile jest to trasa w jednym ciągu wzdłuż
    > jednej drogi.
    >
    > Podobnie z pobudzaniem popytu, istniałoby, gdyby kasa była nowa, ale
    > straSzydło wyraźnie mówi, że to kasa z podatków (bankowego i
    > marketowego), więc zabranie kasy na podatek najpierw obniży popyt.
    >
    > Celowo głupa rżniesz? Warto tak poświęcać własną twarz dla pisuaru?

    Napewno nie pisuaru. Ja nie wiem jak bedzie bo nikt nie wie. Za to Tobie
    nie przeszkadza stosowanie idiotycznych zalozen, ze podatek bankowy i
    marketowy dotyczy wszystkich jednakowo i finansuje calosc programu. Ani
    jedno, ani drugie nie jest prawda.
    Reszte pomine, bo za chwile okaze sie, ze lepiej jak rzad sam te podatki
    przezre, dziury budzetowe finansuje sie tylko podnoszeniem podatkow, a
    sklonnosc do konsumpcji wszystkich jest jednakowa we wszystkich branzach.

    > Dyskutujemy o popycie a nie pomaganiu, celowo próbujesz zmienić temat.

    Wiecej tu Twoich stwierdzen opartych na dziwnych zalozeniach niz dyskusji.

    > Tak się składa, że transport w Polsce jest głównie nasz i dodatkowo go
    > dużo eksportujemy. Piszesz o sprawach, których percepcję masz na
    > poziomie, "A bo widziałem ciężarówkę z napisem Biedronka, a Mietek wozi
    > towar seicento"

    Ze co? Jaki transport w Polsce? O czym Ty mowisz?

    Mowa jest o kosztach uzyskaniu przychodu w tym przypadku transportu w
    prowadzonej dzialalnosci a nie gloryfikowanie firm transportowych jako
    odrebne przedsiebiorstwa.

    > (btw ja np,. nie widuje w sklepikach osiedlowych by ktoś
    > towar przywoził osobówkami).

    Bez zbaczenia..

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2016-01-23 14:09:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:58:19 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:55:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    >
    > Nim napiszesz, ze w bogatszym zachodzie wcale nie jest lepiej z demografia
    > porownaj ile polki rodza dzieci mieszkajac w UK, a w PL.

    o to to - polacy JESZCZE chcą mieć dzieci ale brakuje im na to pieniedzy i
    stabilizacji.

> [...]
    > tez beda potem sie dorzucac do budzetu - w koncu w cenie wodki jest sporo

    tak generalnie to mam w d.. czy dzieci urodzi patologia czy normalne rodziny -
    zwlaszcza sieli normale rodziny ich nie zrobią mimo zachet. Jesli patologia to szkola
    bedzie sie musiala bardziej postarac zeby ich wyprowadzic na ludzi.

    Wyłazi z ciebie skrajny liberalizm/korwinizm. Na kazde zdanie ze panstwo zabierze/da
    jeżysz sie i nie bardzo mysląc o alternatywie pomysły negujesz.

    Takie pomysły o wprowadzeniu wolnego rynku, swietnie, miło posłuchać, jestem za. Ale
    nie daja zadnej gwarancji wyzszej dzietnosci, ani tez nie ma zadych szans wprowadzic
    to w zycie w ciagu kilku lat. Chcesz czekac 50lat?

    b.

  • 128. Data: 2016-01-23 14:12:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 14:02:48 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > bywa) tylko na to ile im po oplaceniu wszystkich kosztow zostanie na wodke:)

    mam niejasne wrazenie ze patologia to dla ciebie 50% wielodzietnych rodzin? Nie? To
    ile... Bo jesli 1% to po cholere gadamy o nieistotnym marginesie?

    b.

  • 129. Data: 2016-01-23 14:19:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 14:09:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > o to to - polacy JESZCZE chcą mieć dzieci ale brakuje im na to pieniedzy i
    stabilizacji.

    A o mnie to nikt nie mysli :-) Moze ja tez chce miec wiecej dzieci, a nie moge,
    bo panstwo mi zabiera po to, zeby dac jakiejs patologii ?? Przeciez pieniadze
    nie biora sie z nieba. Wszystkim zabiora, 7 tys urzednikow dostanie z tego
    pensje, a reszte rozdadza. Taka pomoc to jest nonsens :-)

    > Wyłazi z ciebie skrajny liberalizm/korwinizm. Na kazde zdanie ze panstwo
    zabierze/da jeżysz sie i nie bardzo mysląc o alternatywie pomysły negujesz.

    Bo socjal jest zly. W kazdej postaci. Zobacz na Niemcy, Francje, UK,
    Szwecje - oni przez rozdmuchany socjal maja teraz prawdziwy problem z
    patolami-uchodzcami :-) Nikt nie powinien sie bawic w janosika w swietle
    prawa.

> [...]
    Ale nie daja zadnej gwarancji wyzszej dzietnosci, ani tez nie ma zadych szans
    wprowadzic to w zycie w ciagu kilku lat. Chcesz czekac 50lat?

    Program 500 plus tez nie daje na to zadnych gwarancji. Jak panstwo bedzie
    zabierac coraz wiecej - to niedlugo wszyscy powyzej "patologii" wyjada z tego
    kraju. Nie rozumiesz tego? :-) Zostana sami urzednicy i ich petenci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 130. Data: 2016-01-23 14:22:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-23 o 12:51, Maciek pisze:
    > Nie no teraz, to już ostro przyjeba*eś :-

    Oj wiesz.. Nie ma co tego rozumiec doslownie, ale patrz jak rozgrywa
    zachod. Im po prostu szczeki opadaja. Nim sie ktos obejrzal - ruscy w
    Syrii. Gadaja o czyms a ten im, ze w Ameryce bija murzynow. Z
    perspektywy Rosji jest dobrym prezydentem. Tylko ta wpadka z ropa moze
    niestety zle sie skonczyc.

    Pozdro.. TK