  • 11. Data: 2016-01-22 09:30:46
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:26:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Socjalizm to dno, a pis to banda socjalistow niestety :(
    > Rozdawnictwo na lewo i prawo, kolejna banda nowych urzednikow do rozdawania
    > pieniedzy etc.

    zauwaz ze przy postępujacej robotyce socjalne rozdawnictwo bedzie elementem
    koniecznym. Juz teraz finlandia ma jakies takie plany -1000E kazdemu za frajer.
    Gdy dobra beda produkowac roboty to trzeba bedzie zabrac korporacji od robotów, by
    dac ludziom, by mogli te dobra kupowac.

    b.

  • 12. Data: 2016-01-22 09:35:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-22 09:30, Budyń wrote:
> [...]
    > Gdy dobra beda produkowac roboty to trzeba bedzie zabrac korporacji od robotów, by

    Oczywiście masz rację. Tyle tylko, że w Polsce rozdawnictwo zdaje się
    wyprzedzać robotyzację produkcji ...

    Piotrek

  • 13. Data: 2016-01-22 09:36:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:30:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > Gdy dobra beda produkowac roboty to trzeba bedzie zabrac korporacji od robotów, by

    Idiotyczne zalozenie i bledne kolo. Korporacja podwyzszy ceny zeby wyjsc
    na swoje. Zreszta jak jest z podatkiem bankowym? Wszystkie banki juz
    podwyzszyly marze kredytow, wprowadzily mase dodatkowych oplat, znikaja
    darmowe bankomaty etc :-) Socjalizm jest zly w kazdej formie.

    Postepujaca robotyka jak napisales powoduje z drugiej strony obnizke cen
    produktu, a i ktos musi te roboty obslugiwac i konserwowac. Linie
    produkcyjne samochodowe tez w wiekszosci opieraja sie o maszyny, a ilu
    ludzi pracuje w takiej fabryce opla np. ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-01-22 09:43:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:36:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Zreszta jak jest z podatkiem bankowym? Wszystkie >banki juz podwyzszyly marze
    kredytow, wprowadzily >mase dodatkowych oplat, znikaja darmowe bankomaty >etc :-)
    Nie dlatego.
    Teraz mają po prostu fajne wytłumaczenie że podatek to podwyższają i nie musza zlecać
    swoim działom marketingu tworzenie innych wytłumaczeń.
    Podwyżki były do przewidzenia od dawna, banki zaczęły je wprowadzać zanim jeszcze o
    podatku zaczęto gadać.
    Wpływy odsetkowe bankom zmalały, jeszcze nie tak dawno odsetki to maks. 22% teraz
    10%, opłaty od płatnościami kartami tez ograniczono więc naturalnym było że wzrosną
    marże, skończą się darmowe konta, karty i znikną inne bonusy.
    Banki mają fajny argument na uzasadnianie podwyżek i nic więcej

  • 15. Data: 2016-01-22 09:45:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    koniecznym. Juz teraz finlandia ma jakies takie plany -1000E kazdemu za frajer.
    by dac ludziom, by mogli te dobra kupowac.

    > Idiotyczne zalozenie i bledne kolo.

    przemysl sprawe teoretycznie fututystycznie - 100% dóbr produkuja roboty, i nawet
    100% konserwacji przeprowadzaja inne roboty. Ale konsumetami bedą ludzie.
    Jaki wtedy bedzie obieg pieniadza?

    b.

  • 16. Data: 2016-01-22 09:45:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 09:36, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > podwyzszyly marze kredytow, wprowadzily mase dodatkowych oplat, znikaja
    > darmowe bankomaty etc :-) Socjalizm jest zly w kazdej formie.

    Z jednej strony tak a z drugiej sektor bankowy to zdaje sie branza
    generujaca najwieksze zyski. Konsolidacja sprawia, ze konkurencja jest
    slaba. Nasuwa sie pytanie kiedy korporacje uznaja, ze maja dosc
    pieniedzy zeby nie chciec wiecej? To nie podatek sprawia, ze banki
    podnosza marze. Robia to bo tak moga po prostu.

    Mniej niz by moglo.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2016-01-22 09:55:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 09:27, Budyń pisze:

    > Biedni ci z kodu -ja uwazam tych szaraków za uczciwych patriotów - tyle ze wiedze
    historyczną mają zerową, sa zmanipulowami mediami i oni rzeczywiscie wierza ze walcza
    o polske a nie o koryto układu.

    Ale wiesz Budyn - trzy rozbiory, ponad sto lat bez panstwowosci, druga
    wojna swiatowa... No tego ucza w podstawowce. I choc nie bylem nigdy
    wyborca PIS to ciesza mnie slowa premier na forum miedzynarodowym, ze
    Polska to suwerenny kraj. Prawde mowiac od czasu przemian czegos takiego
    sobie nie przypominam. Poprzednicy jakby tylko klepali co unia kazali.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2016-01-22 10:00:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 09:43, Kris pisze:
> [...]
    marże, skończą się darmowe konta, karty i znikną inne bonusy.
    > Banki mają fajny argument na uzasadnianie podwyżek i nic więcej

    O tym specjalisci mowili glosno od roku jak pamietam. Zwlaszcza o
    oplatach za operacje bankowe i prowadzenie rachunkow. Moim zdaniem nie
    bez znaczenie bylo i jest przekonywanie ludzi do poslugiwania sie
    kartami. Nic prostszego jak je teraz bankowo "opodatkowac" i miec kase
    nawet z tych co po kredyt do banku nigdy nie przyjda. No ale jest okazja
    dokopac rzedowi? Jest.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2016-01-22 10:05:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:45:02 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > przemysl sprawe teoretycznie fututystycznie - 100% dóbr produkuja roboty, i nawet
    100% konserwacji przeprowadzaja inne roboty. Ale konsumetami bedą ludzie.
    > Jaki wtedy bedzie obieg pieniadza?

    Nigdy tak nie bedzie wiec nawet nie ma co rozwazac takiego przypadku.

    Jakby w Oplu (i wszystkich innych zakladach produkujacych samochody) zamiast
    maszyn siedzieli ludzie - owszem, byloby pewnie kilkaset tys wiecej miejsc
    pracy ale opel corsa kosztowalby 1mln pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-01-22 10:09:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:55:23 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > Polska to suwerenny kraj. Prawde mowiac od czasu przemian czegos takiego
    > sobie nie przypominam. Poprzednicy jakby tylko klepali co unia kazali.

    otóż to - bylismy kolonią. Kolonia sie buntuje, kolonie sie karci, a to ratingem, a
    to zagraniczna prasą. Ataków bedzie wiecej.
    Formalnie jestesmy suwerennym krajem, ale "demokracje ludową" w 1989 zamienilismy na
    "demokrację układową" - 25lat głosowalismy jak układ poprzez media (w całosci
    kontrolowane przez tenze układ) kazał. Teraz to sie zmienia - tylko jeszcze mi
    brakuje zmiany w gospodarce. Ustawa o pit i vat na jednej kartce - i bedziemy potęgą
    :)

    b.