  • 251. Data: 2016-01-29 20:47:12
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2016 00:27:10 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > Biedni ci z kodu -ja uwazam tych szaraków za uczciwych patriotów - tyle ze wiedze
    historyczną mają zerową, sa zmanipulowami mediami i oni rzeczywiscie wierza ze walcza
    o polske a nie o koryto układu.

    Alez PIS wykonuje pewne ruchy zagrazajace demokracji, tylko czy to zle?
    Wg mnie zachodnia demokracja tu nie bedzie dzialac, tu jest potrzebne
    wycofane panstwo, silny system prezydencki, duza autonomia wojewodztw i jak
    najwiecej demokracji bezposredniej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 252. Data: 2016-01-29 20:51:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 20:43:06 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    koniecznym. Juz teraz finlandia ma jakies takie plany -1000E kazdemu za frajer.

    > I pilotazowo, lokalnie, Holandia.

    by dac ludziom, by mogli te dobra kupowac.

    > Nie da sie wiecznie nakrecac konsumpcji, model gospodarki i tak bedzie sie
    > musial zmienic, no chyba ze wybuchnie pelnoskalowa III WS.

    mozna sobie wyobrazic gospodarke w modelu stabilnym, produkcja tylko tyle ile sie
    zużyło.

    b.

  • 253. Data: 2016-01-29 20:59:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:26:00 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zapominasz jeszcze o kilku rzeczach:
    >
    > 1. Kazde kolejne dziecko jest tansze w utrzymaniu (bo moze nosic ciuchy po
    > starszych, bo ma ksiazki i przybory do szkoly po starszych, bo moga korzystac
    > z jednego biurka itp itd)
    Bzdura. A jeśli nawet taniej to bardzo niewiele

  • 254. Data: 2016-01-30 12:13:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 11:51:59 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > mozna sobie wyobrazic gospodarke w modelu stabilnym, produkcja tylko tyle ile sie
    zużyło.

    Mozna, ale to juz nie jest kapitalizm, tylko 100-procentowe sterowanie.
    Mysle, ze wyga jakis model posredni. Ludzie juz dzis zaczynaja sobie zdawac
    sprawe, ze koncerny steruja nimi jak chca i polowa rzeczy, ktore wydaja sie
    niezbedne, tak naprawde nie jest nawet *potrzebna*, a rozwoj i postep
    czesto oznacza tak naprawde ped donikad.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 255. Data: 2016-01-30 12:17:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 stycznia 2016 12:12:26 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > niezbedne, tak naprawde nie jest nawet *potrzebna*, a rozwoj i postep
    > czesto oznacza tak naprawde ped donikad.

    ten nastepny model nazywa sie niewolnictwo :-) Tyle ze kiedys było prywatne, a teraz
    jest panstwowe/korporacyjne.

    Weż tylko kredyt.

    b.

  • 256. Data: 2016-01-30 20:43:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-22 09:30, Budyń wrote:
    > zauwaz ze przy postępujacej robotyce socjalne rozdawnictwo bedzie elementem
    koniecznym.

    Typowy argument socjalistów.
    Zdaje się, że więcej jak 60% naszego pkb wyrabiają misie. Rozwiną się
    bardziej usługi i tyle.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 257. Data: 2016-01-30 21:06:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 stycznia 2016 20:43:01 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Typowy argument socjalistów.

    a poprzednie posty przeczytales?
    Jaki bedzie przepływ pieniądza w zaawansowanej cywilizacji która potrafila
    wyprodukowac roboty swiadczące 100% produkcji i usług?

    b.

  • 258. Data: 2016-02-02 10:12:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-28 o 14:49, Budyń pisze:
    > jak dorobisz sie dwójki, trójki dzieci i powiesz ich matce ze nie
    > pracuje to strzeli cie kablem od żelazka. Wiesz, tym koncem z
    > żelazkiem.
    Nie wytłumaczysz. Dla niektórych jeśli nauka, to tylko w szkole, w
    ławce, z podręcznikiem w ręku, a praca to tylko w biurze, od 8 do 16 :-)

    Maciek

  • 259. Data: 2016-02-04 08:48:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-22 o 10:00, Maniek4 pisze:

    > O tym specjalisci mowili glosno od roku jak pamietam. Zwlaszcza o
    > oplatach za operacje bankowe i prowadzenie rachunkow. Moim zdaniem nie
    > bez znaczenie bylo i jest przekonywanie ludzi do poslugiwania sie
    > kartami. Nic prostszego jak je teraz bankowo "opodatkowac" i miec kase
    > nawet z tych co po kredyt do banku nigdy nie przyjda. No ale jest
    > okazja dokopac rzedowi? Jest.
    >
    > Pozdro.. TK

    Co dokopać?
    Niestety, ale tak naprawdę nie istnieją darmowe "zupki". Ktoś musi za te
    "zupki" zapłacić. Tu niestety tymi płacącymi są ci najbiedniejsi, bo to
    oni idą do marketu kupić chleb i kawałek padliny, aby przeżyć.
    Ostatnio dyskutowałem z kolegą. Zachwycony mówi do mnie, że ten rząd
    jest wspaniały, bo chce dać jednorazową pomoc emerytom i rencistom i w
    jego przypadku dostanie jakieś 500zł, bo jest rencistą.
    Niestety jego zachwyt trwał krótko i szybko mu uświadomiłem, że na te
    pieniądze będą się musieli zrzucić wszyscy, także i tacy biedni jak on i
    on sam z resztą także.
    Rząd szuka pieniędzy i nakłada podatki na handlowców i banki. To nie
    jest tak, że właściciele sklepów oddadzą państwu z tego co zarobią, lecz
    po prostu podniosą ceny towarów.
    W rzeczywistości odbije się to właśnie na tych najbiedniejszych, bo dla
    bogatych nie ma znaczenia, że w miesiącu będą musieli zapłacić za żarcie
    50 czy 100zł więcej. Jednak dla kogoś, kto żyje z renty czy emerytury te
    50 czy 100zł to jest masa kasy, która nierzadko decyduje o "być, albo
    nie być".
    Rozdawnictwo 500zł na dziecko to zniechęcanie w prostej postaci do
    pracy, zwłaszcza dla rodzin, w których pracuje się tylko po to, żeby
    mieć za co chlać. Niestety znam takie rodziny. Bezpośrednie
    rozdawnictwo jest demoralizujące, bo jak ktoś ma do wyboru pracować lub
    żyć z zasiłków, zwłaszcza jak wysokość tych zarobków jest zbliżona do
    tych zasiłków, a praca nierzadko ciężka to wybierze życie z zasiłków.
    Dotyczy to nie tylko Polaków, ale wszystkich ludzi na całym świecie.
    Jeden z moich kolegów, zagorzały PIS-owiec stwierdził, że dzięki temu
    zwolnią się miejsca pracy i inni będą mogli pracować. Gówno się zwolnią.
    Po prostu wiele firm działających na granicy rentowności będą miały do
    wyboru obciąć już i tak bardzo niskie zarobki, albo po prostu zwolnić
    pracownika (obciąć stanowiska) i ewentualnie pracować samemu lub po
    prostu zamknąć interes. W handlu w zeszłym roku w taki sposób straciło
    pracę kilku moich znajomych. Właściciele sklepów, aby przeżyć musieli
    zwolnić część pracowników i sami stanąć przy kasie czy ladzie. Znam też
    podobne przypadki w firmach usługowych.
    W efekcie tego jedni utracą pracę, a inni będą zarabiali mniej, a
    wydawać w sklepie będą więcej.
    Jak więc widać jest to niezbyt dobry pomysł.
    Ale o czym tu mówimy skoro parlamentarzyści myślą, żeby obciąć kulturze
    i dać Rydzykowi, obciąć hospicjom, aby dołożyć kościołowi, obciąć
    rzecznikom praw obywatelskich, aby ludzi pozbyć ostatniej możliwości
    obrony przed nieuczciwością, wręczać ludziom łapówki z pieniędzy, które
    się im wcześniej ukradnie.

    PIS daje d.... z poszukiwaniem finansowania swoich programów, bo szuka
    go w sektorach, w których uderza w najuboższych.
    Pieniędzy powinni szukać w takich sektorach, które nie wpływają na
    poziom życia najuboższych. Najprościej to ujmując powinni opodatkować
    luksus i te sektory, które nie mają wpływu na poziom życia najuboższych,
    a przynoszą spore dochody od ludzi, którzy mają kasę np. luksusowe
    samochody, turystyka, kultura, luksusowe domy, wysokopłatne stanowiska itp.
    Wbrew pozorom zwiększone podatki w takich sektorach są z korzyścią dla
    bogatych, korzystających z tych luksusów. Mechanizm jest banalnie prosty
    - im biedniejsze są najniższe warstwy społeczeństwa i im trudniej jest
    znaleźć pracę, tym większa jest przestępczość. Zatem w interesie
    bogatych jest, aby dzielić się z biednymi po to, żeby ich drogocenne
    dobra były bezpieczniejsze.

    Poza tym rozdawnictwo pieniędzy jest błędem. Powinno się te pieniądze
    przeznaczać na programy, które dadzą ludziom "wędkę", a nie "rybę" po
    to, żeby ludzi motywować do własnej pracy. Dla przykładu budowa
    przedszkoli i żłobków. Za tak krytykowanej komuny każdy pracownik mógł
    normalnie pracować codziennie zaprowadzając czy wożąc dzieci do żłobków
    i przedszkoli. Obecnie żłobków już prawie w ogóle nie ma. Natomiast
    przedszkola są zamykane, a w ich miejsca powstają placówki prywatne dla
    ludzi bogatych, których stać na wywalenie 1-3 tys. zł miesięcznie.

  • 260. Data: 2016-02-04 08:49:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-23 o 22:54, Budyń pisze:
> [...]
    produkcję opanują roboty. Roboty oczywiscie są czyjeś - jakiejs grupy własciceli.
    > nie musi chcieć, ja tez nie chce płacic podatków a płacę.
    >
    > ale dalej: a kto i za co kupi ich produkty?
    >

    > b.

    Kupią inni, którzy mają inne roboty produkujące inne towary :)
    Wybacz, ale piszesz tak jak byś w ogóle nie miał pojęcia jak działa rynek.
    Prawda jest taka, że to pracą/produktem/usługą płacimy za inną
    pracę/produkt/usługę.
    Pieniądz w tym przypadku może w ogóle nie istnieć. On tylko ułatwia nam
    wymianę usług i towarów. Jednak z czasem sam pieniądz zostanie wyparty
    punktami na kontach bankowych. Obecnie są to wartości odniesione do
    pieniądza, ale w przyszłości będą to tylko jakieś umowne jednostki.
    Niestety w tym kierunku dąży cała polityka monetarna państw
    rozwiniętych, ponieważ łatwiej się kontroluje dochody obywateli i
    utrudnia uzyskiwanie dochodów bez płacenia podatków. Niestety obecnie
    już w wielu państwach trudno jest dokonać transakcji gotówkowych. Z
    czasem pieniądz w ogóle przestanie istnieć.
    Rozdawnictwa tak jak to opisujesz także nie będzie. Wszystko raczej
    będzie szło w kierunku rozproszenia produkcji oraz produkowania w domu
    na potrzeby własne oraz sprzedaż.
    Ponadto będą malały koszty produkcji, a tym samym będą malały ceny
    produktów.
    Tak naprawdę będą się liczyć pomysły, a te jeszcze długo będą pozostawać
    w domenie ludzi.