  • 261. Data: 2016-02-04 09:12:09
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-24 o 18:33, Budyń pisze:

> [...]
    nawet wiecej: bez niej zdechniemy z głodu.

    > powinienes poprzec katoli za najnowszą encyklike papieza ktora o tym mówi.
    >

    > b.

    Dlaczego popierać kogoś kto szerzy bzdurną propagandę?
    Zasoby Ziemi są przeogromne, a cały ekosystem jest samoodnawialną
    maszynerią działającą w układzie zamkniętym.
    To co ludzkość zużyje to ponownie wraca do ekosystemu i może być
    ponownie przetworzone i przetwarzane w nieskończoność.
    Niestety taka jest prawda, ze powietrze, którym oddychasz już ktoś lub
    coś wcześniej oddychało, a woda, którą pijesz już wielokrotnie przed
    Tobą była wypita :)
    Problem polega tylko na tym, że na chwilę obecną nie jest opłacalne
    przetwarzanie odpadów, bo taniej jest pozyskać nowe surowce, ale z
    czasem, kiedy dostęp do wysoce skoncentrowanych źródeł surowców będzie
    się wyczerpywał to ich cena będzie rosła, a zacznie się opłacać
    przetwarzanie odpadów w celu pozyskiwania surowców.
    Już obecnie w pewnej części odzyskuje się surowce wtórne, a z czasem
    udział procentowy będzie rósł.
    Poszukaj sobie w necie występów gościa, który fajnie opowiada o
    ekologii, a nazywa się George Carlin.

  • 262. Data: 2016-02-04 09:21:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 08:48:38 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Co dokopać?
    > Niestety, ale tak naprawdę nie istnieją darmowe "zupki". Ktoś musi za te
    > "zupki" zapłacić. Tu niestety tymi płacącymi są ci najbiedniejsi, bo to
    > oni idą do marketu kupić chleb i kawałek padliny, aby przeżyć.
    > Ostatnio dyskutowałem z kolegą. Zachwycony mówi do mnie, że ten rząd
    > jest wspaniały, bo chce dać jednorazową pomoc emerytom i rencistom i w
    > jego przypadku dostanie jakieś 500zł, bo jest rencistą.
    > Niestety jego zachwyt trwał krótko i szybko mu uświadomiłem, że na te
    > pieniądze będą się musieli zrzucić wszyscy, także i tacy biedni jak on i
> [...]

    na podatki zrzucają sie w ostatecznym rachunku wyłącznie producenci wartości dodanej
    - wszystko inne jest redystrybucją podatków. To ze urzednik czy emeryt płaci podatek
    to fikcja - tu sobie panstwo z kieszeni do kieszeni przekłada.
    Jakis drobny slad przygotowania do procesu produkcji tam widac tylko (np edukacja).

    > Rząd szuka pieniędzy i nakłada podatki na handlowców i banki. To nie
    > jest tak, że właściciele sklepów oddadzą państwu z tego co zarobią, lecz
    > po prostu podniosą ceny towarów.

    To nie jest takie oczywiste. Wystarczy ze jeden nie podniesie a klienci tam pójdą -
    zwiekszone obroty dadzą wystarczającą premie.

    > Rozdawnictwo 500zł na dziecko to zniechęcanie w prostej postaci do
    > pracy, zwłaszcza dla rodzin, w których pracuje się tylko po to, żeby
    > mieć za co chlać. Niestety znam takie rodziny.

    Ty zawsze masz jakies skrane przykłady. Ile znasz rodzin które wezmą te 500+ a ile
    tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.

    Bezpośrednie
    > rozdawnictwo jest demoralizujące, bo jak ktoś ma do wyboru pracować lub
    > żyć z zasiłków, zwłaszcza jak wysokość tych zarobków jest zbliżona do
    > tych zasiłków, a praca nierzadko ciężka to wybierze życie z zasiłków.
    > Dotyczy to nie tylko Polaków, ale wszystkich ludzi na całym świecie.

    nasze zasiłki nie sa demotywujace bo sa niskie - i dobrze.

    > Jeden z moich kolegów, zagorzały PIS-owiec stwierdził, że dzięki temu
    > zwolnią się miejsca pracy i inni będą mogli pracować. Gówno się zwolnią.
    > Po prostu wiele firm działających na granicy rentowności będą miały do
    > wyboru obciąć już i tak bardzo niskie zarobki, albo po prostu zwolnić
    > pracownika (obciąć stanowiska) i ewentualnie pracować samemu lub po
    > prostu zamknąć interes. W handlu w zeszłym roku w taki sposób straciło
    > pracę kilku moich znajomych. Właściciele sklepów, aby przeżyć musieli
    > zwolnić część pracowników i sami stanąć przy kasie czy ladzie. Znam też
> [...]

    no własnie - nie jest dobrze a ty proponujesz powstrzymac pis by utrzymac stan
    permanentengo niedowładu władz, tusek co chwila oglaszal legislacyjne fronty, i
    zawsze sie konczyło niczym. A zeby to trwało zadłużał panstwo.
    To ja wole krótkotrwały wzdros deficytu dla pobudzenia gospodarki. Wiem ze to śliskie
    :)

    > W efekcie tego jedni utracą pracę, a inni będą zarabiali mniej, a
    > wydawać w sklepie będą więcej.
    > Jak więc widać jest to niezbyt dobry pomysł.

    Pomysł jest taki (jak bedzie zrealizowny to inna sprawa) aby
    -wspomóc dzietnosc - bo wisi nad nami katastrofa
    -zrównoważyć szanse polskich przedsiebiorstw wobec zagranicznych które nieuczciwie
    transferuja zyski za granice

    > PIS daje d.... z poszukiwaniem finansowania swoich programów, bo szuka
    > go w sektorach, w których uderza w najuboższych.

    bo niski podatek a powszechny daje wieksze wpływy niz wysoki dla małej grupy

    > Pieniędzy powinni szukać w takich sektorach, które nie wpływają na
    > poziom życia najuboższych. Najprościej to ujmując powinni opodatkować
    > luksus i te sektory, które nie mają wpływu na poziom życia najuboższych,
    > a przynoszą spore dochody od ludzi, którzy mają kasę np. luksusowe
    > samochody, turystyka, kultura, luksusowe domy, wysokopłatne stanowiska itp.

    jak to sobie wyobrazasz?

    > Wbrew pozorom zwiększone podatki w takich sektorach są z korzyścią dla
    > bogatych, korzystających z tych luksusów. Mechanizm jest banalnie prosty
    > - im biedniejsze są najniższe warstwy społeczeństwa i im trudniej jest
    > znaleźć pracę, tym większa jest przestępczość. Zatem w interesie
    > bogatych jest, aby dzielić się z biednymi po to, żeby ich drogocenne
    > dobra były bezpieczniejsze.

    bahahaha - bogaty szybciej zatrudni ochroniarza niz sie podzieli z biednym.

    > Poza tym rozdawnictwo pieniędzy jest błędem. Powinno się te pieniądze
    > przeznaczać na programy, które dadzą ludziom "wędkę", a nie "rybę" po
    > to, żeby ludzi motywować do własnej pracy.

    zgoda - na razie posuniecia rządu mi sie ogólnie podobają ale wciąż brakuje mi
    programu dla przedsiebiorów. Jakiejs rewolucji pozwalajacej nam zarabiac pieniadze (i
    placic nawet nie tyle niskie co proste podatki) a nie przebijac sie przez sterty
    kwitów i kontroli.

    b.

  • 263. Data: 2016-02-04 09:28:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 08:49:16 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    produkcję opanują roboty. Roboty oczywiscie są czyjeś - jakiejs grupy własciceli.

    > Kupią inni, którzy mają inne roboty produkujące inne towary :)
    > Wybacz, ale piszesz tak jak byś w ogóle nie miał pojęcia jak działa rynek.
    > Prawda jest taka, że to pracą/produktem/usługą płacimy za inną
    > pracę/produkt/usługę.

    przestaw sie na głębokie futurystyczne hipotezy -
    -wszystko produkują roboty
    -gdyby kazdy kupowal za to co wyprodukuje jego robot to nic w stosunku do dzis sie
    nie zmienia. Ale co w sytuacji gdy roboty są własnoscią jednej grupy wlascicleskiej?
    A cała reszta ludzkosci nie produkuje NIC?

    > Rozdawnictwa tak jak to opisujesz także nie będzie. Wszystko raczej
    > będzie szło w kierunku rozproszenia produkcji oraz produkowania w domu
    > na potrzeby własne oraz sprzedaż.
    > Tak naprawdę będą się liczyć pomysły, a te jeszcze długo będą pozostawać
    > w domenie ludzi.

    mówisz o innej hipotezie, nie mowie ze niesłusznej ale nie o tym mowimy.

    b.

  • 264. Data: 2016-02-04 09:35:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 09:12:12 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    potrzebną, nawet wiecej: bez niej zdechniemy z głodu.

    > Dlaczego popierać kogoś kto szerzy bzdurną propagandę?
    > Zasoby Ziemi są przeogromne, a cały ekosystem jest samoodnawialną
    > maszynerią działającą w układzie zamkniętym.

    to było aktualne do czasów rewolucji przemysłowej. Gospodarka z priorytetem "wzrostu
    gospodarczego" musi sie kiedys udławic. A ludzie nie sa rozsądni a chciwi.

    > To co ludzkość zużyje to ponownie wraca do ekosystemu i może być
    > ponownie przetworzone i przetwarzane w nieskończoność.

    mówisz o smiesciach w morzu których masa zaczyna sie zblizac do masy ryb?

> [...]
    > się wyczerpywał to ich cena będzie rosła, a zacznie się opłacać
    > przetwarzanie odpadów w celu pozyskiwania surowców.

    To jestes optymistą ze zdążymy sie przestawic zanim nastepi katastrofa.

    b.

  • 265. Data: 2016-02-04 10:26:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 09:12:12 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Poszukaj sobie w necie występów gościa, który fajnie opowiada o
    > ekologii, a nazywa się George Carlin.

    komik jak zródło wiedzy? Powiedzmy ze słabo mnie to przekonuje. Ale zacytuję go
    dosłownie "planteta ma sie dobrze, to ludzie maja przesrane". I własnie o to chodzi.

    b.

  • 266. Data: 2016-02-04 11:07:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Rząd szuka pieniędzy i nakłada podatki na handlowców i banki. To nie
    > jest tak, że właściciele sklepów oddadzą państwu z tego co zarobią, lecz

    Czesciowo podniosa ceny towarow, a czesciowo zmusza malych lokalnych dostawcow
    do obnizki i tak juz niskich cen. Przez co po dupie dostana wszystkie male
    przedsiebiorstwa - i oczywiscie wszyscy pracujacy w nich. Czyli tysiace,
    jak nie setki tysiecy normalnych polakow musza sie modlic, zeby ich ledwo
    utrzymujacy sie zaklad w ogole przetrwal i mieli dalej prace. O podwyzkach
    moga zapomniec.

    > W efekcie tego jedni utracą pracę, a inni będą zarabiali mniej, a
    > wydawać w sklepie będą więcej.

    Ot dokladnie :-)

    > znaleźć pracę, tym większa jest przestępczość. Zatem w interesie
    > bogatych jest, aby dzielić się z biednymi po to, żeby ich drogocenne
    > dobra były bezpieczniejsze.

    W interesie bogatych nie jest zadne dzielenie sie. W interesie bogatych jest
    zeby biedni stawali sie rowniez bogaci - bo beda mieli wiecej kasy na kupowanie
    produktow, ktore produkuja aktualnie juz bogaci. I ci juz bogaci beda przez
    to jeszcze bogatsi :-)

    > Poza tym rozdawnictwo pieniędzy jest błędem. Powinno się te pieniądze
    > przeznaczać na programy, które dadzą ludziom "wędkę", a nie "rybę" po

    Dokladnie tak. Powinno sie przede wszystkim zmniejszyc koszty pracy. To
    jednym zamachem rozwiaze setki problemow, ktore to stwarza, a z ktorymi
    walczy sie potem, tworzac tylko nowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 267. Data: 2016-02-04 11:17:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 09:21:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > nasze zasiłki nie sa demotywujace bo sa niskie - i dobrze.

    Wez przestan - wszystkie zasilki sa demotywujace i upokarzajace, bez wzgledu
    na wysokosc.

    > To ja wole krótkotrwały wzdros deficytu dla pobudzenia gospodarki. Wiem ze to
    śliskie :)

    Dotacje z UE tez mialy pobudzic gospodarke i poki co jakos co rok to
    zadluzenie (nawet juz nie kwotowe ale w stosunkunku do PKB) coraz wyzsze.

    > -zrównoważyć szanse polskich przedsiebiorstw wobec zagranicznych które nieuczciwie
    transferuja zyski za granice

    Polskie przedsiebiorstwa sa podwykonawcami duzych korpo (mowie chocby o
    dostawcy produktow do duzych marketow), podwyzszenie podatkow korpo skonczy
    sie tylko i wylacznie lomotem dla dostawcow - czyli... polskich
    przedsiebiorstw... :)

    > bo niski podatek a powszechny daje wieksze wpływy niz wysoki dla małej grupy

    Brawo. Wiec czemu nie obniza kosztow pracy?:) Pracuje wiekszosc spoleczenstwa.
    Polowa pewnie na umowach smieciowych, pozanizanych etatach, czy po prostu
    na lewo. Kazdemu byloby lzej, a wplywy nie zmienilyby sie lub wzrosly.

    > zgoda - na razie posuniecia rządu mi sie ogólnie podobają ale wciąż brakuje mi
    programu dla przedsiebiorów.

    Nic takiego pis nie wprowadzi - bedzie jedynie drenowal nasze kieszenie na
    swoje durne socjalistyczne pomysly. Niestety - albo liberalizm albo socjalizm,
    to sa dwie rozne drogi, a pis wybral niestety ta zla.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 268. Data: 2016-02-04 11:30:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 11:17:22 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wez przestan - wszystkie zasilki sa demotywujace i upokarzajace, bez wzgledu
    > na wysokosc.

    ty to jestes twardziel korwinista :-) No to hipotetycznie - gdybys w wypadku stracił
    wzrok - z czego sie utrzymasz gdy nie będzie żadnych zasiłkow?

    > Dotacje z UE tez mialy pobudzic gospodarke i poki co jakos co rok to
    > zadluzenie (nawet juz nie kwotowe ale w stosunkunku do PKB) coraz wyzsze.

    gdyby jeszcze zostały wydane sensowniej - duzo z tego zostało po prostu zmarnowane.
    A długi - platformerska mafia zadluzala sie tylko i wyłacznie dla pudrowania problemu
    i trwania przy korycie. Nie dzialalo bo nie mialo prawa dzialac.

> [...]
    > dostawcy produktow do duzych marketow), podwyzszenie podatkow korpo skonczy
    > sie tylko i wylacznie lomotem dla dostawcow - czyli... polskich

    ja to za bardzo nie mam pojecia jaką metodą zapewnic aby podatki były płacone uczcwie
    -ale to nie znaczy ze problemu nie ma, ciekaw jestem co wymyslą - i czy w ogóle
    wymyślą.

    > Brawo. Wiec czemu nie obniza kosztow pracy?:) Pracuje wiekszosc spoleczenstwa.

    jestem za.

    > Nic takiego pis nie wprowadzi - bedzie jedynie drenowal nasze kieszenie na
    > swoje durne socjalistyczne pomysly. Niestety - albo liberalizm albo socjalizm,
    > to sa dwie rozne drogi, a pis wybral niestety ta zla.

    to pis obnizal podatki a niby liberałowie podwyższali. Pozyjemy zobaczymy.

    b.

  • 269. Data: 2016-02-04 12:02:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-02-04 o 11:30, Budyń pisze:

> [...]
    >
    > jestem za.

    > to pis obnizal podatki a niby liberałowie podwyższali. Pozyjemy zobaczymy.

    Moglby na olimpiade dla niepelnosprawnych, ale to tez tez przeciez nie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 270. Data: 2016-02-04 12:15:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-02-04 o 11:07, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > utrzymujacy sie zaklad w ogole przetrwal i mieli dalej prace. O podwyzkach

    A moze byc tak, ze maly handel sie odrodzi, zacznie wiecej kupowac u
    lokalnych hurtownikow/producentow, ktorzy nie beda zainteresowani
    wspolpraca z marketami za wszelka cene. Wzrost dochodow branzy sprawi,
    ze zaczna zatrudniac wiecej ludzi. Spadnie bezrobocie, wzrosna pensje i
    podwyzka o pare procent straci na znaczeniu. :-P

    Pozdro.. TK