  • 271. Data: 2016-02-04 12:19:35
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 11:30:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ty to jestes twardziel korwinista :-) No to hipotetycznie - gdybys w wypadku
    stracił wzrok - z czego sie utrzymasz gdy nie będzie żadnych zasiłkow?

    Z renty. Renta to nie zasilek, tylko cos, co oplacam co miesiac w skladkach.

    > gdyby jeszcze zostały wydane sensowniej - duzo z tego zostało po prostu zmarnowane.

    > A długi - platformerska mafia zadluzala sie tylko i wyłacznie dla pudrowania
    problemu i trwania przy korycie. Nie dzialalo bo nie mialo prawa dzialac.

    Fajnie, ze to przyznales. Bo dotacje to rodzaj zasilku dla panstwa - jak
    widzisz - nie pomagaja ;)

    > ja to za bardzo nie mam pojecia jaką metodą zapewnic aby podatki były płacone
    uczcwie -ale to nie znaczy ze problemu nie ma, ciekaw jestem co wymyslą - i czy w
    ogóle wymyślą.

    Przede wszystkim musza byc niskie. Wtedy nikomu nie bedzie sie oplacalo
    krecic.

    > to pis obnizal podatki a niby liberałowie podwyższali. Pozyjemy zobaczymy.

    Nie nazywaj PO liberalami - oni sie tylko na takich kreowali :) Sam sie
    na to niestety nabralem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 272. Data: 2016-02-04 12:20:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 12:15:28 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A moze byc tak, ze maly handel sie odrodzi,

    Tu mi czolg jedzie :-) Polacy w niedziele w garniakach po kosciele ida
    cala rodzina do marketu na zakupy i to bedzie trudno zmienic. Male sklepy
    sa dla hipsterow, a tych jest zdecydowana mniejszosc ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 273. Data: 2016-02-04 13:07:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 12:19:36 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    stracił wzrok - z czego sie utrzymasz gdy nie będzie żadnych zasiłkow?

    > Z renty. Renta to nie zasilek, tylko cos, co oplacam co miesiac w skladkach.

    nie pitol - i zasilek, i renta to bierze sie z wydawanej przez ciebie miesiecznie
    kasy. Wszystko idze do wspolnego panstwowego wora.

    problemu i trwania przy korycie. Nie dzialalo bo nie mialo prawa dzialac.

    > Fajnie, ze to przyznales. Bo dotacje to rodzaj zasilku dla panstwa - jak
    > widzisz - nie pomagaja ;)

    ale nie pomogły dlatego ze fizyka nie pozwala -tylko tak zostały skonstruowane przez
    udzielajacych zasilek. Damy wam na cele głupie , i jeszcze musicie dolozyc wlasnych
    srodków z kredytu (który wezmiecie w naszym banku) - a potem te niedochodowe g...
    typu akwaparki bedzie musieli utrzymywac. I wasza konkurencyjnosc bedzie do dupy
    zatem to my wam bedziemy sprzedawac towary.

> [...]
    ogóle wymyślą.

    > Przede wszystkim musza byc niskie. Wtedy nikomu nie bedzie sie oplacalo

    to jest jedna droga. Ale ktos mówił ze w szwecji sa wysokie - tylko proste. A
    przedsiebiorca kalkuluje ze mu sie oplaci to produkuje. A unas jakbys nie liczyl to
    za 3miesiace moze byc inna wykladnia i lezysz. Albo oszukujesz.

    > Nie nazywaj PO liberalami - oni sie tylko na takich kreowali :) Sam sie
    > na to niestety nabralem.

    ja z pierwszym razem tez.

    b.

  • 274. Data: 2016-02-04 13:08:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-02-04 o 12:20, Adam Sz. pisze:

    > Tu mi czolg jedzie :-) Polacy w niedziele w garniakach po kosciele ida
    > cala rodzina do marketu na zakupy i to bedzie trudno zmienic. Male sklepy
    > sa dla hipsterow, a tych jest zdecydowana mniejszosc ;)

    No tak, ale zakladanie cos zamiast czegos jest bledem. Obie formy moga
    funkcjonowac obok siebie. Jaki masz problem zeby pojsc do najblizszego
    sklepu po maslo, zamiast siadac w samochod i jechac do stonki, bo tylko
    takie cos przetrwalo?
    Zauwazylem ciekawa rzecz. W moim miescie sa dwie galerie. Od kiedy
    powstala ostatnia to wiekszosc malych sklepow sie zlikwidowala, albo
    przeniosla do galerii. Dla mnie i moich znajomych skutek jest taki, ze w
    tym miescie praktycznie juz nic sensownego nie da sie kupic do ubrania.
    Reszcie populacji nie przeszkadza, ze wszyscy chodza w ciuchach H&M i
    innych gownach.

    Pozdroo.. TK

  • 275. Data: 2016-02-04 14:02:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 13:07:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > nie pitol - i zasilek, i renta to bierze sie z wydawanej przez ciebie miesiecznie
    kasy. Wszystko idze do wspolnego panstwowego wora.

    Tylko ze skladke rentowa place sam za siebie i dla siebie. I place ja tylko
    jak pracuje. Zasilek moze dostac osoba ktora nie przepracowala ani dnia.
    Renty ani emerytury nierob nie dostanie.

> [...]
    g... typu akwaparki bedzie musieli utrzymywac. I wasza konkurencyjnosc bedzie do dupy
    zatem to my wam bedziemy sprzedawac towary.

    Bez roznicy - zasilek rozleniwia i jak widac nawet wydawaloby sie "madre glowy"
    w panstwie nie potrafily go uzyc wlasciwie. Zasilek to tez ryba, a nie wedka.

    Podales przyklad niewidomego - ale to jest zupelnie inny przyklad, mowimy o
    zdrowych ludziach, ktorzy moga pracowac.

> [...]
    za 3miesiace moze byc inna wykladnia i lezysz. Albo oszukujesz.

    To drugi punkt - prostota. Rzeczywiscie u nas stopien skomplikowania podatkow
    jest bardzo wysoki. Zaraz przyjdzie kogutek i powie, ze wystarczy kalkulator
    i kartka papieru jak za PRLu :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 276. Data: 2016-02-04 18:37:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 14:02:09 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    kasy. Wszystko idze do wspolnego panstwowego wora.

    > Tylko ze skladke rentowa place sam za siebie i dla siebie. I place ja tylko
    > jak pracuje.

    no i co z tego? to nadal nie jest uskładany kapitał, ani nawet ubezpieczenie, tylko
    zasiłek celowy. A placic bedzie spoleczenstwo.

    >Zasilek moze dostac osoba ktora nie przepracowala ani dnia.

    zasilki trzeba tak budowac zeby byly dla spoleczenstwa korzystne. Na przyklad praca
    wychowawcza matki z 5ka dzieci jest niewatpliwie korzystna i warto na to dac troche
    kasy.

    > Bez roznicy - zasilek rozleniwia i jak widac nawet wydawaloby sie "madre glowy"
    > w panstwie nie potrafily go uzyc wlasciwie.

    swiadomosc historyczna w narodzie jest tragiczna :/ Nie "nie potrafiły" - gdyby
    polaczki wymyslily ze za tą kase zwieksza konkurencyjnosc to by tej kasy nie
    zobaczyły na oczy.

    > Podales przyklad niewidomego - ale to jest zupelnie inny przyklad, mowimy o
    > zdrowych ludziach, ktorzy moga pracowac.

    zatem - czy dałbys zasilek celowy górnikowi by go przekwalifikowac na inny zawód? Czy
    nadal nie bo zasiłki są złe?

    Wiec co do demoralizujących zasiłków to zgoda ze dac czlowiekowi stosunkowo duzo bo
    nie pracuje jest złe. Wlasciwie nalezaloby dawac tą kase pracodawcy po to zeby go
    zatrudnił.

    Chodzi mi tylko o to abys nie generalizowal "wszystkie zasilki sa złe" bo to
    nieprawda.

    b.

  • 277. Data: 2016-02-04 19:58:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 18:37:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no i co z tego? to nadal nie jest uskładany kapitał, ani nawet ubezpieczenie,
    tylko zasiłek celowy. A placic bedzie spoleczenstwo.

    Ale nikt sobie oczu nie wydlubie zeby pojsc na rente :-)

    > zatem - czy dałbys zasilek celowy górnikowi by go przekwalifikowac na inny zawód?
    Czy nadal nie bo zasiłki są złe?

    Oczywiscie, ze nie. Kazdy dba sam o swoje wyksztalcenie. Gornik ma dosc
    pieniedzy zeby sie przekwalifikowac za wlasne, nikt mu pomagac nie musi.

    > Wiec co do demoralizujących zasiłków to zgoda ze dac czlowiekowi stosunkowo duzo bo
    nie pracuje jest złe. Wlasciwie nalezaloby dawac tą kase pracodawcy po to zeby go
    zatrudnił.

    Nie - nie nalezy "tej" kasy nikomu dawac, bo nie ma czegos takiego jak "ta"
    kasa - jest tylko kasa moja i twoja - kasa ludzi pracujacych, ktorej sie nie
    powinno zabierac - bo kazdy (no - pomijajac tych co maja niezdolnosc do pracy,
    placili skladki rentowe i sa na rencie jak juz ustalilismy ;) moze pojsc
    pracowac i zarabiac na swoje utrzymanie :-) Jak ktos nie chce pracowac to
    powinien zrec gruz!

    > Chodzi mi tylko o to abys nie generalizowal "wszystkie zasilki sa złe" bo to
    nieprawda.

    Prawda, wszystkie zasilki sa zle :-)

    --
    Adam Sz.

  • 278. Data: 2016-02-04 20:04:18
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 04.02.2016 o 09:28, Budyń pisze:
    > W dniu czwartek, 4 lutego 2016 08:49:16 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > -gdyby kazdy kupowal za to co wyprodukuje jego robot to nic w stosunku do dzis sie
    nie zmienia. Ale co w sytuacji gdy roboty są własnoscią jednej grupy wlascicleskiej?
    A cała reszta ludzkosci nie produkuje NIC?

    produkują narządy do transplantacji

    --
    M.

  • 279. Data: 2016-02-04 20:27:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 19:58:59 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    tylko zasiłek celowy. A placic bedzie spoleczenstwo.

    > Ale nikt sobie oczu nie wydlubie zeby pojsc na rente :-)

    przy odpowiedniej kwocie renty- owszem

    > Prawda, wszystkie zasilki sa zle :-)

    no i dlatego korwin ma niskie i niezmienialne poparcie - bo kompletnie ma ma
    mozliwosci z negocjowac drogi dojscia do pozytywu. Ma być juz albo wcale.

    b.

  • 280. Data: 2016-02-04 21:33:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 20:27:17 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no i dlatego korwin ma niskie i niezmienialne poparcie - bo kompletnie ma ma
    mozliwosci z negocjowac drogi dojscia do pozytywu. Ma być juz albo wcale.

    Ma niskie poparcie bo nierobow jest wiekszosc, niestety :)
    Ludzie sa glupi i glosuja za tymi, co im wiecej obiecaja (vide 500+).
    Niestety :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.