  • 281. Data: 2016-02-04 23:27:05
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-02-04 o 21:33, Adam Sz. pisze:
> [...]
    mozliwosci z negocjowac drogi dojscia do pozytywu. Ma być juz albo wcale.

    > Ma niskie poparcie bo nierobow jest wiekszosc, niestety :)
    > Ludzie sa glupi i glosuja za tymi, co im wiecej obiecaja (vide 500+).
    > Niestety :(

    Nie sadze, ze 500+ to determinanta wygranej PIS. Mysle, ze wygrana PIS
    to zmeczenie rzadami PO i trudno sie dziwic.

    Pozdro.. TK

  • 282. Data: 2016-02-05 05:33:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 23:27:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie sadze, ze 500+ to determinanta wygranej PIS. Mysle, ze wygrana PIS
    > to zmeczenie rzadami PO i trudno sie dziwic.

    No tak ale juz nawet nie wliczajac 500+ to program PiS to jeden wielki
    populizm, na ktory ludzie sie niestety nabieraja. Jak rozmawiam czasem
    ze znajomymi - tylko niewielka czesc interesuje sie chociaz w minimalnym
    stopniu np. ekonomia - czyli wie np. czym jest pieniadz, jaka role odgrywaja
    banki, gieldy, na czym polega system podatkowy, czym jest zus. Wiekszosc
    ludzie to nie interesuje, w sumie im zazdroszcze i nie dziwie sie - w koncu
    nie kazdy musi wszystko wiedziec. Tyle, ze tacy ludzie glosuja potem za
    tymi, co najwiecej naobiecuja.. Obietnice wyborcze w jakis sposob powinny
    byc weryfikowane i politycy powinni byc z tego rozliczani moim zdaniem.
    Chociaz akurat PiS narazie realizuje powoli i konsekwentnie to co zapowiedzial
    - tyle, ze nas na to nie stac. Ale kogo to interesuje, skoro pieniadze
    mozna przeciez dodrukowac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 283. Data: 2016-02-05 08:48:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 21:33:31 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Ma niskie poparcie bo nierobow jest wiekszosc, niestety :)
    > Ludzie sa glupi i glosuja za tymi, co im wiecej obiecaja (vide 500+).

    bzdury i brednie, ty sobie racjonalizujesz klęske :-) Korwin mógłby powiedzic tak
    samo - dzieki mnie będziecie mieli extra 2kzł miesiecznie (bo nie zbierze)
    Ludzie wiedzą ze on nie ma zadnej metody na etap przejsciowy. Tak jak pis teraz ma
    problem z podatkiem obrotowym - jakby sie nie obrócił to dupa z tyłu - i ktos, nie
    zagranica tylko swoi, protesuje. A nie o to chodzilo zeby puknąć polaków a tylko o
    wyrównanie szans.
    I taki korwin przyjdzie na gotowy budzet i co zrobi - splacac długi musi, emerytom
    pieniedz dac musi, na zdrowie kasa potrzebna itd - i jego utopia leży.
    Jego program jest niemozliwy do wprowadzenia- chyba ze wojna bedzie :/

    Pewnie jego program znasz lepiej ode mnie - daj link na etap przejsciowy.

    b.

  • 284. Data: 2016-02-05 13:18:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-04 o 09:28, Budyń pisze:

    > przestaw sie na głębokie futurystyczne hipotezy -
    > -wszystko produkują roboty

    Utopia.

    > -gdyby kazdy kupowal za to co wyprodukuje jego robot to nic w stosunku do dzis sie
    nie zmienia. Ale co w sytuacji gdy roboty są własnoscią jednej grupy wlascicleskiej?
    A cała reszta ludzkosci nie produkuje NIC?

    Także utopia.

    Ponad 200 lat temu mówiono, że maszyna parowa spowoduje, że ludzie nie
    będą mieli pracy, bo maszyna ich zastąpi.
    Stało się na inaczej. Pojawiły się kolejne zawody i stanowiska pracy
    związane z produkcją, remontami, konserwacją, obsługą oraz
    bezpieczeństwem tych maszyn.
    Kiedy pojawiły się roboty przemysłowe także się pojawiły takie same
    głosy i znów się pojawiły nowe zawody i nowe stanowiska pracy:
    programiści, ustawiacze, serwis itd.
    Kiedy pojawiły się komputery, znów mówiono dokładnie tak samo, a prawda
    jest taka, że "komputery są najwspanialszym narzędziem pracy jakie
    kiedykolwiek wymyślił człowiek do rozwiązywania najbardziej zawiłych
    problemów, których ten człowiek nigdy by nie miał bez tych komputerów".
    Czyli znów pojawiło się wiele zawodów :)

    Podobnie jest z robotami. Do póki nie posiadają inteligencji
    porównywalnej z człowiekiem to człowiek będzie musiał pracować nad
    inteligencją tych robotów. Kiedy te roboty osiągną inteligencję
    człowieka to człowiek także będzie musiał pracować choćby po to, żeby
    pilnować te roboty, żeby nie szły na wódkę czy też się nie opierdalały w
    pracy :)

    Prawda jest taka, że każdy etap rozwoju technologicznego sprawia, że
    ludzka praca jest coraz lżejsza, a siła nabywcza pensji coraz większa,
    bo wszelkie dobra tanieją i stają się coraz bardziej powszechne i
    osiągalne dla przeciętnego obywatela.

    Tak więc wybacz, ale historyjki o pracujących robotach i głodujących
    bezrobotnych można wsadzić pomiędzy bajki.

  • 285. Data: 2016-02-05 13:20:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-04 o 09:21, Budyń pisze:

    > To nie jest takie oczywiste. Wystarczy ze jeden nie podniesie a klienci tam pójdą -
    zwiekszone obroty dadzą wystarczającą premie.

    O ile jest wielu sprzedawców i o ile będą w stanie się utrzymać.
    Przykładem może być sieć sklepów Lewiatan. Jest to sieć drobnych
    sklepikarzy franczyzowych.
    Niestety sieć tych sklepów zgodnie z obecnym projektem ustawy traktowana
    byłaby jako jedna sieć, a nałożony na nich roczny podatek PIS-owski
    wyniósłby ok 100mln zł. Natomiast zysk tej sieci wynosi obecnie ok 1mln
    zł. rocznie.
    Tego typu sieci franczyzowych trochę w Polsce działa, ale w chwili
    wejścia w życie podatku od handlu, te sieci znikną.
    Przeżyją tylko i wyłącznie duże korporacje, które będą dyktowały
    warunki. Ponadto te duże korporacje bardzo szybko znajdą metody na
    obejście prawa.

    > Ty zawsze masz jakies skrane przykłady. Ile znasz rodzin które wezmą te 500+ a ile
    tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.

    Znam. Znam kogoś, kto pracuje w domu dziecka. Wyobraź sobie, że od
    chwili dojścia PIS-u do władzy, coraz częściej pojawiają się w domu
    dziecka osoby, którym odebrano lub ograniczono prawa rodzicielskie.
    Dzieci zabranych z melin podczas libacji alkoholowych. Nagle zaczęły
    walczyć o przywrócenie tych praw pomimo, że przedtem nie przejawiały
    zainteresowania dziećmi.
    Myślisz, że w matkach-alkoholiczkach, którym odebrano sześcioro czy
    dziewięcioro dzieci, nagle odezwały się instynkty macierzyńskie?

    > Bezpośrednie
    > nasze zasiłki nie sa demotywujace bo sa niskie - i dobrze.

    Zasiłek dla bezrobotnych ponad 800zł.
    Znajoma jako sprzedawczyni i kasjerka zarabiała od 700 do 1000zł na
    rękę. O ile jeszcze jej nie potrącono za to co ktoś ukradł.

    > no własnie - nie jest dobrze a ty proponujesz powstrzymac pis by utrzymac stan
    permanentengo niedowładu władz, tusek co chwila oglaszal legislacyjne fronty, i
    zawsze sie konczyło niczym. A zeby to trwało zadłużał panstwo.
    > To ja wole krótkotrwały wzdros deficytu dla pobudzenia gospodarki. Wiem ze to
    śliskie :)

    Mam nadzieję, że całkiem nie zatoniemy. Dziwi mnie jednak zachwyt
    krótkowzrocznych PIS-iorowców, którzy będą wychwalali PIS, nieważne czy
    będzie robił dobrze czy też źle. Jak na razie zapowiada się państwo
    policyjno-wyznaniowe z rządem PRL-BIS czy też PLR-PIS :)

    > Pomysł jest taki (jak bedzie zrealizowny to inna sprawa) aby
    > -wspomóc dzietnosc - bo wisi nad nami katastrofa

    Ale 500zł. nie spowoduje, że nagle zaczną się rodzić dzieci.
    Będzie to sposób na życie dla tych rodzin, w których rodzicom nie chce
    się pracować.
    Aby dzieci zaczęły się rodzić w rodzinach odpowiedzialnych to młodzi
    ludzie muszą mieć stabilne warunki pracy i płacy oraz możliwość zdobycia
    mieszkania dzięki tanim i stabilnym kredytom.
    PIS swoimi posunięciami destabilizuje rynek pracy i płacy oraz
    destabilizuje kredyty.

    Aby sprawić, ze będą się rodziły dzieci należy przede wszystkim
    ustabilizować rynek pracy. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej pomocy
    dla przedsiębiorców, którzy utrzymają stanowiska pracy. Należy
    zlikwidować wszelkie furtki dla umów śmieciowych. Pomóc w tworzeniu
    małych i tanich sieci żłobków oraz przedszkoli osiedlowych/wiejskich. Tu
    przede wszystkim trzeba ułatwić osobom chętnym do prowadzenia takich
    placówek w ich otwarciu poprzez szkolenia, nadzór, pomoc prawną, pomoc w
    prowadzeniu oraz dofinansowanie.

    > -zrównoważyć szanse polskich przedsiebiorstw wobec zagranicznych które nieuczciwie
    transferuja zyski za granice

    W obecnej formie ustawa bije najbardziej polskich przedsiębiorców j.w.

    > bo niski podatek a powszechny daje wieksze wpływy niz wysoki dla małej grupy

    Ale to co wymyślił PIS doprowadzi do problemów z pracą oraz
    finansowaniem celów publicznych oraz destabilizacji banków i finansów, a
    w efekcie tego do kolejnej fali emigracji młodych ludzi.

    > jak to sobie wyobrazasz?

    > bahahaha - bogaty szybciej zatrudni ochroniarza niz sie podzieli z biednym.

    Dobrowolnie nie, ale w formie podatku nie będzie miał nic do gadania :)
    Poza tym dobry projekt systemowy wcale nie musiałby zwiększać podatków,
    a wręcz przeciwnie.
    Wystarczy tylko zliberalizować absurdalne wymagania. Wyobrażasz sobie,
    że za PRL-u na wsiach były organizowane tzw. letnie kolonie i półkolonie
    dla dzieci i młodzieży szkolnej?
    Organizowane były w prawie każdej szkole podstawowej czy też przy
    wiejskich domach kultury.
    Dzieciaki miały radochę. Organizowano im czas i zajęcia rekreacyjne,
    wycieczki do lasu, nad wodę, wycieczki do parków rozrywki itp. i nikt
    nie wymagał od opiekunów ukończenia studiów pedagogicznych, ani też się
    nie przypierdalał, że kucharka nie posiada certyfikatu HACAP

    Dzięki temu rolnicy mogli spokojnie zajmować się pracami w polu, żniwami
    itp.

    > zgoda - na razie posuniecia rządu mi sie ogólnie podobają ale wciąż brakuje mi
    programu dla przedsiebiorów. Jakiejs rewolucji pozwalajacej nam zarabiac pieniadze (i
    placic nawet nie tyle niskie co proste podatki) a nie przebijac sie przez sterty
    kwitów i kontroli.

    Tu się zgadzamy.

  • 286. Data: 2016-02-05 13:23:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2016-02-04 o 11:07, Adam Sz. pisze:

    >A moze byc tak, ze maly handel sie odrodzi, zacznie wiecej kupowac u
    >lokalnych hurtownikow/producentow, ktorzy nie beda zainteresowani
    >wspolpraca z marketami za wszelka cene. Wzrost dochodow branzy sprawi, ze
    >zaczna zatrudniac wiecej ludzi. Spadnie bezrobocie, wzrosna pensje i
    >podwyzka o pare procent straci na znaczeniu. :-P

    Maniek ty już jesteś wyznawcą - zawsze mnie zastanawiało jak się odbywają
    takie transformacje u ludzi.

    Powiedz mi czy udało Ci się zidentyfikować jest jedna najbardziej istotna
    rzecz, która Cię przekonuje do polityki PiSu?

  • 287. Data: 2016-02-05 13:38:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 lutego 2016 13:20:53 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > byłaby jako jedna sieć, a nałożony na nich roczny podatek PIS-owski
    > wyniósłby ok 100mln zł. Natomiast zysk tej sieci wynosi obecnie ok 1mln
    Bzdury. Każdy z tych sklepów ma odrębny NIP i nie będą traktowani jako jedna sieć

  • 288. Data: 2016-02-05 13:55:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-04 o 12:15, Maniek4 pisze:

> [...]
    > ze zaczna zatrudniac wiecej ludzi. Spadnie bezrobocie, wzrosna pensje
    > i podwyzka o pare procent straci na znaczeniu. :-P

    Wielu tych małych sklepikarzy zaopatruje się właśnie w dużych marketach
    np. Makro, bo w hurtowniach przy tak małych obrotach nie dostaną aż tak
    dobrych rabatów.

  • 289. Data: 2016-02-05 14:52:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-02-05 o 05:33, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > - tyle, ze nas na to nie stac. Ale kogo to interesuje, skoro pieniadze

    O drukowaniu nic narazie nie mowia, wiec nie jest zle. Narazie. :-)
    Ten budzet sie spina. Naprawde to mozemy krytycznie ocenic przyszly.
    Ale co ciekawego. PO ma zglosic projekt ustawy, ktory zaklada 500 zyli
    na kazde dziecko. :-)

    Pozdro.. TK

  • 290. Data: 2016-02-05 15:09:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 lutego 2016 14:52:25 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ale co ciekawego. PO ma zglosic projekt ustawy, ktory zaklada 500 zyli
    > na kazde dziecko. :-)

    Ja właśnie przed chwilą z moimi kobitkami z pracy gadałem- jak PIS dać miał 500 na 2
    i kolejne+ kryterium dochodowe to PO krzyczeli ze bankructwo budżetu, bezrobocie,
    patologia itp. A godzinę temu w radiu słyszę że dzisiaj złożą projekt 500 na każde
    bez kryterium dochodowego.