  • 321. Data: 2016-02-06 09:58:44
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    On 05.02.2016 20:25, masti wrote:

    > odpowiesz w końcu skąd weźmiesz te pieniądze? bo ich nie ma.
    > i skąd weźmiesz pieniądze na wypłaty już przyznanych emerytur?

    Wiem do czego pijesz. Przedstawiłem ci opis problemu i sposób jego
    rozwiązania, którego rzekomo nie ma Korwin i podobnie do niego myślący.
    Ty chcesz mi wykazać, że na dzień dzisiejszy nie ma w kasie pieniędzy,
    więc jakby jutro Korwin przejął władzę, to nie będzie miał środków na
    wypłatę bieżących emerytur. Przecież wiadomo, że nie da się tego zrobić
    w jeden dzień! W okresie przejściowym trzeba by było używać wielu
    narzędzi, łącznie z zasilaniem kieszeni emeryta ze środków budżetowych.
    To jest jednak problem przejściowy, który wynika tylko z błędów
    poprzedniego systemu, a nie ze sposobu rozwiązania problemu przez
    wolnościowców.
    Docelowo emeryt mam mieć wypłacaną emeryturę tylko ze zgromadzonych
    środków w prywatnych funduszach emerytalnych _i_ _jednocześnie_ z
    uzupełnionych kont byłego ZUSu. W zależności w jakim etapie kariery
    zawodowej zastała go ta zmiana, proporcje będą rózne.

    W każdym razie - jest to realny plan do realizacji, brakuje tylko chęci
    politycznej do zmian.

    --
    niebieski

  • 322. Data: 2016-02-06 10:24:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 09:56:21 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Nie uważacie, że stawianie takich kryteriów jest po prostu nieuczciwe?
    > Po pierwsze PIS przed wyborami obiecywał "500 zł na każde dziecko".

    program był ogłoszony jako prodemograficzny - rodzina z docelowym jedynakiem nie dosc
    ze demografii nie poprawia to jeszcze 500zł zmniejsza budzetowe srodki przeznaczone
    dla rodzin wielodzietnych.
    Jesli juz chcesz mówic o oszustwach wyborczych to porównaj z innymi partiami - pis to
    pierwsza partia od lat która w ogóle swoj program próbuje realizowac. Zarzucac ze nie
    jest w 100% zrealizowac zapoowiedzi jest niepowazne - zwlaszcza ze dopiero zaczyna
    rzadzic wiec finanse panstwa ma po poprzedniej ekipie.

    > Wiele "baranów" dało się nabrać na te obiecanki i poszło zagłosować na
    > PIS. Więc niech teraz z modry cholewy nie robią tylko niech się wywiążą
    > ze swoich obietnic przedwyborczych.

    wyborcy to ocenia za niecałe 4 lata

    > Po drugie stawiając takie kryteria, poróżniają naród

    naród jest poróżniony i nic tego nie zmieni. Lemingi zeby pis sie zesrał nie
    pokochają "kurdupla kaczora".

    > Osobiście jestem za wprowadzeniem zwolnień podatkowych dla rodzin na
    > każde dziecko tak jak jest to w wielu zachodnich krajach. Jest to o tyle
    > leprze od PISowskiego rozdawnictwa, że nie demoralizuje ludzi.

    takie odliczenia realnie wspierające (a nie tylko PRowa zagrywka) mają sens wyłącznie
    w systemach w których pracujący ojciec zarabia na tyle duzo aby utrzymac matke z 5ka
    dzieci. Przy 5ce dzieci matka nie pracuje zarobkowo.

    > najuboższych powinno się stworzyć dotowane z budżetu państwa stanowiska
    > pracy np. przy sprzątaniu terenu, odśnieżaniu, czy też drobnych pracach
    > remontowych itp. Zamiast rozdawnictwa, mobilizować ludzi do pracy.

    to jest inny niz prodemograficzny program i zgadzam sie ze powinien zaistniec. Moim
    zdaniem panstwo przez rok czy dwa powinna dopłacac składki zus pracodawcy który
    zatrudnia bezrobotnego.

    b.

  • 323. Data: 2016-02-06 10:26:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 09:58:45 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:

> [...]
    > wolnościowców.
    > Docelowo emeryt mam mieć wypłacaną emeryturę tylko ze zgromadzonych

    wiemy co docelowo. Mozemy nawet korwina popierac. Tylko ze miedzy rokiem biezacym a
    2050 gdy to zacznie dzialac korwin bedzie musial zabierac dokładnie takie same
    podatki jak po czy pis - bo takie sa wydatki panstwa.
    A jesli korwin ma inny plan na etap przejsciowy to tego nie przedstawil.

    b.

  • 324. Data: 2016-02-06 10:37:20
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    On 06.02.2016 10:26, Budyń wrote:

> [...]
    podatki jak po czy pis - bo takie sa wydatki panstwa.
    > A jesli korwin ma inny plan na etap przejsciowy to tego nie przedstawil.

    Sprzedaż resztek majątku państwowego - szkoły, kopalnie, szpitale,
    grunty, pałace ZUS, skasowanie ośmiorniczek, ministerstw, etatów
    etacików. - państwo oddaje zagrabione emerytom składki.

    Nie pisz, że zacznie to działać dopiero w 2050r, bo w jakimś zacznie
    działać już na początku, Zacznie działać, bo zacznie wreszcie działać
    prawdiwa ekonomia, a nie zamiatanie problemu pod dywan i pozostawianie
    go następnym ekipom rządzącym.

    --
    niebieskim

  • 325. Data: 2016-02-06 10:44:12
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    Z programu partii KORWIN.

    9.2. System emerytalny

    9.2.1. System emerytalny wymaga stanowczej reformy i ujednolicenia zasad
    przy jednoczesnej pełnej ochronie praw nabytych. Celem Partii KORWiN
    jest odstąpienie od przymusu ubezpieczeń społecznych i stworzenie modelu
    w ramach którego Polacy będą mieli możliwość sami odłożyć środki na
    godną starość bez pośrednictwa nieefektywnych i skorumpowanych
    instytucji jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Kasa Rolniczych
    Ubezpieczeń Społecznych.

    9.2.2. Należy skończyć z fikcją finansowania emerytur i rent ze składek
    świadczeniobiorców. Składki te już dawno zostały wydane. Obecne
    świadczenia pochodzą wyłącznie z budżetu i składek osób pracujących.

    9.2.3. Wszystkie emerytury wypłacane przez państwo powinny pochodzić z
    ogółu podatków, tak jak dziś w przypadku emerytur mundurowych, sędziów i
    prokuratorów. Pozwoli to na zmniejszenie obciążeń pracy.

    9.2.4. Z dniem otwarcia nowego systemu zaprzestano by odprowadzania i
    inwentaryzowania składek emerytalnych.

    9.2.5. W związku z radykalną obniżką podatków i likwidacją składek każdy
    Polak będzie mógł zacząć odkładać środki na emeryturę, w tym inwestując
    w nieruchomości.

    9.2.6. Środki w otwartych funduszach emerytalnych powinny stanowić
    własność członków funduszy, a nie ich zarządzających czy państwa. Dalsze
    wpłaty na OFE powinny być dobrowolne.

    9.2.7. Każdy ubezpieczony powinien móc wypłacić swoje środki albo
    przenieść je do innego funduszu.

    9.2.8. ZUS i KRUS należy zlikwidować.

    9.2.9. Zasiłki jednorazowe, w tym pogrzebowe, należy zlikwidować.
    Zasiłki pogrzebowe to de facto dotowanie zakładów pogrzebowych.

    --
    niebieski

  • 326. Data: 2016-02-06 10:53:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje ze zrzuca sie wszyscy. Ale najbiedniejsi emeryci, rencisci, najmniej
    zarabiajacy itp zrzuca sie proporcjonalnie najmniej. 500 na dziecko i 400 jednorazowo
    dla emerytow i rencistow da najbiedniejszym najwiecej. Ze strony budzetu 400 dla
    rencisty to wydatek na poziomie dwustu ale dla tego co dostaje wartosc nabywcza
    wynosi 400. Tak samo z 500 na dziecko.

  • 327. Data: 2016-02-06 11:33:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

> [...]
    > w jeden dzień! W okresie przejściowym trzeba by było używać wielu
    > narzędzi, łącznie z zasilaniem kieszeni emeryta ze środków budżetowych.

    a mniej teoretycznie?
    to Ci pomogę
    budżet
    przychody 296 879 236 000,00 zł 296 879 236 000,00 zł
    wydatki 351 499 236 000,00 zł 496 423 675 000,00 zł
    deficyt 54 620 000 000,00 zł 18,40% 199 544 439 000,00 zł 67,21%

    ZUS
    dopłata 42 065 654 000,00 zł
    składki 144 924 439 000,00 zł
    razem 186 990 093 000,00 zł

    wydatki 196 802 103 000,00 zł
    deficyt 9 812 010 000,00 zł 5,25%

    proponujesz ni mniej ni więcej tylko zwiększenie deficytu budżetu
    Państwa z 54mld do 200mld. I tak przez 60 lat
    gratuluję pomysłu

> [...]
    > zawodowej zastała go ta zmiana, proporcje będą rózne.
    >
    > W każdym razie - jest to realny plan do realizacji, brakuje tylko chęci

    nie jest . patrz wyżej. Ale wiem, że dla korwinistów proste dodawanie
    jest zbyt skomplikowane

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 328. Data: 2016-02-06 11:33:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

> [...]
    >
    > 9.2.9. Zasiłki jednorazowe, w tym pogrzebowe, należy zlikwidować.
    > Zasiłki pogrzebowe to de facto dotowanie zakładów pogrzebowych.

    hasełka bez liczb.
    a ile to kosztuje napisałem przed chwilą
    możesz sobei do tego doliczyć jaka będzie inflacja i załamanie
    gospodarcze.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 329. Data: 2016-02-06 11:34:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > program był ogłoszony jako prodemograficzny - rodzina z docelowym jedynakiem nie
    dosc ze demografii nie poprawia to jeszcze 500zł zmniejsza budzetowe srodki
    przeznaczone dla rodzin wielodzietnych.

    no przecież to ma im pomóc mieć drugie.
    Chyba łatwiej mieć drugie niż szóste?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 330. Data: 2016-02-06 11:40:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >no przecież to ma im pomóc mieć drugie.

    Trzeba być budyniem, żeby twierdzić, że jedno dziecko vs zero, nie zmienia
    sytuacji demograficznej.