  • 361. Data: 2016-02-07 09:24:27
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 00:51:46 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    dosc ze demografii nie poprawia to jeszcze 500zł zmniejsza budzetowe srodki
    przeznaczone dla rodzin wielodzietnych.

    > Wymyślasz bzdurne teorie tylko po to żeby utwierdzić wszystkich w
    > przekonaniu, że Twoi idole obmyślili wspaniały plan, a plan ten jest do
    > d....
    > Po pierwsze, urodzenie pierwszego dziecka jest dla młodych małżeństw
    > największym obciążeniem, ponieważ zazwyczaj są to bardzo młodzi rodzice,
    > niedoświadczeni i nieprzygotowani do rodzicielstwa, a dziecko jest
    > bardzo często efektem przypadku. Często ciąża kończy się utratą pracy
    > przez kobietę i borykaniem się z domowym budżetem.

    zgoda

    > Rodzice zdecydują się na kolejne dziecko tylko wtedy, kiedy uzyskają
    > stabilizację finansową, a taką właśnie mogła by dać pomoc państwa.

    zgoda - ale tego nie zapewni zaden program tylko stabilna gospodarka. Tego nie mozna
    załatwic jedną ustawą. Stabilnej gospodarki nie było - a protest przeciw pisowi
    odbywa sie pod haslem "by bylo jak dawniej" a nie "uprosccie podatki".

    > Po drugie uważam, że PIS dobrze to sobie wykalkulował i chce dać tylko
    > rodzinom wielodzietnym, szczególnie katolickim, bo jak powszechnie
    > wiadomo wielodzietność jest domeną rodzin zagorzałych Katolików,

    o tym nie pomyslałem - ale statystycznie cos w tym jest

    > całkowicie podporządkowanych doktrynie kościelnej m.in. zakaz używania
    > jakiejkolwiek antykoncepcji.

    nasze dzieci nie biorą sie z niestosowania antykoncepcji tylko a checi posiadania
    dziecka.

    > Po trzecie każde urodzenie dziecka, także i tego pierwszego jest
    > prodemograficzne i nie pisz bzdur, że rodzina z jednym dzieckiem nie
    > poprawia demografii.

    miedzy kobietą bezdzietną a ta z jednym dzieckiem jest oczywiscie duza roznica. Tyle
    ze jest to roznica w czasie kiedy nastąpi katastrofa. Aby katastrofa nie nastąpiła
    potrzeba matkę z jednym dzieckiem skłonic do urodzenia drugiego.

    I ja tu widze pole negocjacyne opozycji (gdyby zechciala byc konstruktywna). Na
    przyklad panstwo mogloby zawrzec umowe z rodziną z jednym dzieckiem ze zrobi drugie w
    ciągu 2lat. I takiej rodzinie placimy od razu i za pierwsze. Nie zrobią dziecka -
    obcinamy swiadczenie.

    > Po czwarte 500zł miało być finansowane z innych środków i nie pisz
    > bzdur, że zmniejsza środki budżetowe dla rodzin wielodzietnych.

    ??? Wszystkie srodki panstwowe sa budzetowe, nie ma czegos takiego jak "z innych
    srodkow". Zatem jesli mamy 20mld na program prodemograficzny i 2mld damy tym którzy
    go nie chcą realizowac to zostaje nam tyko 18.

    pis to pierwsza partia od lat która w ogóle swoj program próbuje realizowac. Zarzucac
    ze nie jest w 100% zrealizowac zapoowiedzi jest niepowazne - zwlaszcza ze dopiero
    zaczyna rzadzic wiec finanse panstwa ma po poprzedniej ekipie.

    > Jeżeli ktoś mówi o prawie i sprawiedliwości mając w d.... prawo i
    > kierując się swoją sprawiedliwością to ja dziękuję.

    To długi temat - w skrócie: po 1989 odzyskalismy niepodleglosc ale nie rządy narodu.
    Zamienilismy socjalistyczną demokrację ludową na demokracje układową.
    Jakbys nie pogłosowal rzadzili ci sami ludzie, postkomuchy z dogadaną z nimi
    opozycją. A kryci byli przez media - wszystkie główne media były zawłaszczone przez
    układ, stąd te wyniki kolejnych wyborow. Na wierzchu fasada normalnosci, demokracji -
    z tyłu robienie lodów przy korycie i słodkie zycie.

    PIS konczy proces odzyskiwania suwerennosci przez naród - tak by to naród stał nad
    prawem, by naród go tworzył.
    Tu polecam:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/511941
    ,mistrz-jaroslaw-kaczynski-stanislaw-ehrlich-pis-pre
    zes-teoria-prawa.html

    Dlatego pierwsze posuniecia musialy byc takie jakie były - TK był obsadzony przez
    układ, zatem musiał by ubity, bo był ostatnią linia obrony przed zmianami. I media
    musialy byc przejete by wreszcie ktos mowił obiektywnie, a nie tylko bił w pis/rzad
    jak w beben.
    Dla nieuswiadomionego historycznie czlowieka wygladalo to na zamach stanu - a było
    odzyskaniem panstwa dla narodu.

    > W tym przypadku PO było uczciwe, bo nie obiecywało "gruszek na
    > wierzbie", ale mówiło wprost, że będzie trudniej, ale nie da się inaczej.

    platforma obiecywała 3x15 -i wtedy na nia głosowałem. Okazało sie to kłamstwem od
    początku do konca. Nigdy nie miała zamiaru naprawiac panstwa.

    > Już teraz wielu, którzy głosowało na PIS jest rozczarowanych,

    zgoda, jak zwykle propaganda rzadzi. Cały dynm z TK był przedstawiany całkowiecie
    jako zamach stanu przez wszystkie glowne media - kazdy by zgłupiał.
    Od stycznia mozna włączyc w koncu bardziej obiektywna telewizje.

    > Bo kurduple już pokazali wcześniej jakie są ich priorytety.

    Nie, bo tak zostali przedstawieni.

    > Stabilność finansowa jest najbardziej prodemograficzną i najbardziej
    > skuteczną metodą zachęcania ludzi do zakładania rodzin i rodzenia dzieci.

    jak zwykle - zgoda. No i co z tego - ani pis ani korwin tego nie zalatwi w 3
    miesiace.

    > I znów myślisz jak typowy PISior, aby rozdawać i kosztem innych
    > podatników robić prezenty, aby się tylko przypodobać elektoratowi.
    > Załóżmy, że wprowadziłeś taką zasadę, a ja jako przedsiębiorca myślę sobie:
    > Zatrudniam pracowników na okresy jakie dofinansowuje mi państwo. Kończy
    > się okres dofinansowania, zwalniam pracownika i zatrudniam innego, aby
    > znów korzystać z kolejnego zwolnienia.

    wiedzialem ze to napiszesz :) Owszem, korzystniej zeby pracownik był w obrocie, bo
    długotrwale bezrobotny wypada z rynku pracy.
    A zwalniac/zatrudniac mozna tylko na prymitywnych stanowiskach - wszedzie indziej
    gdzie pracownika nalezt przyuczyc to juz bardziej łabski zostanie na stanowisku.

    > Zasada jest prosta. NIE WOLNO DOKŁADAĆ Z BUDŻETU PAŃSTWA!!!
    > Ale stworzyć mechanizmy: zatrudniasz na normalnych umowach i z normalną
    > płacą dla pracownika -> korzystasz z dodatkowych ulg podatkowych.

    No przeciez sam sobie przeczysz, czym rozni sie dołożenie 500zł dla pracodawcy na
    ZUS, od dania mu ulgi 500zł?
    Nie przemyslales tematu :)

    > państwu dochód w postaci podatku VAT. Ponadto w taki sposób można
    > obywatelom ustabilizować rynek pracy i płacy, a stabilizacja niesie za
    > sobą zwiększoną konsumpcję (pobudza budownictwo, sprzedaż samochodów
    > itd.) oraz wzrost demograficzny.

    No wszystko prawda - tylko to program na dziesieciolecia bez zadnej gwarancji ze nie
    wygra KOD i "bedzie jak dawniej"

    > Podobnie też z demografią. Stworzyć mechanizmy: im masz więcej dzieci
    > tym mniej nam oddajesz podatków.

    Gdy matka nie pracuje podatków jest mało. Nie bardzo sobie wyobrazam ilez ojciec
    musialby zarabiac by to sie kalkulowalo. A program musi byc powszechny. To dlugo
    jeszcze nie zadziala.

    b.

  • 362. Data: 2016-02-07 09:37:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 00:52:11 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    ile tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.

    > Nie kolejki, lecz na razie pojedyncze przypadki, ale jednak.

    dajmy spokój takim dywagacjom - pojedyncze przyklady patologii nie mogą byc zadnym
    miernikiem statystycznym dla powszechnej akcji.

    > ROTFL a niby w jaki sposób rozdawanie kasy ma wpłynąć pozytywnie na
    > wzrost PKB?

    A kto ci kaze wszystko rozumiec? z lemingowskim guru prof. belką sie kłócisz?
    ""Projekcja inflacji i PKB NBP zakłada, że program "Rodzina 500+" spowoduje "pewne"
    przyspieszenie wzrostu gospodarczego - poinformował prezes NBP Marek Belka.""

    skąd wiesz? Przy trójce dzieci to bedzie wsparcie na rate kredytu. Sądze ze jest to
    namiastka owej stabilnosci.

    zaproponowal lepszego, co tam lepszego -żadnego.

    > To, że nikt wcześniej niczego nie zaproponował nie oznacza, że musimy
    > sięgać po najgorsze rozwiązania. Wystarczy zobaczyć jak to robi zachód i
    > wybrać te sposoby, które faktycznie działają.

    mianowicie jakie?

    b.

  • 363. Data: 2016-02-07 11:07:19
    Od: niebieski <n...@n...pl>

    W dniu 06.02.2016 o 11:33, masti pisze:

    > a mniej teoretycznie?
    > to Ci pomogę
    > budżet
    > przychody 296 879 236 000,00 zł 296 879 236 000,00 zł
    > wydatki 351 499 236 000,00 zł 496 423 675 000,00 zł
    > deficyt 54 620 000 000,00 zł 18,40% 199 544 439 000,00 zł 67,21%
    >
    > ZUS
    > dopłata 42 065 654 000,00 zł
    > składki 144 924 439 000,00 zł
    > razem 186 990 093 000,00 zł
    >
    > wydatki 196 802 103 000,00 zł
    > deficyt 9 812 010 000,00 zł 5,25%

    Tak. Wiem, że ten socjalistyczny system to jedna wielka fikcja oparta na
    rolowaniu długu.

    > proponujesz ni mniej ni więcej tylko zwiększenie deficytu budżetu
    > Państwa z 54mld do 200mld. I tak przez 60 lat

    Pominąłeś oczywiście to co pisałem o konieczności i sposobie
    uzupełnienia kont emerytalnych.

    > gratuluję pomysłu

    > nie jest . patrz wyżej. Ale wiem, że dla korwinistów proste dodawanie
    > jest zbyt skomplikowane

    Ty niczego nie pododawałeś. Wrzuciłeś tylko cały ZUS na 60 lat do
    budżetu nie uwzględniając tego, że ludzie umierają i dłużnik zamiast
    brać następny kredyt może sprzedać to co mu jeszcze pozostało.

    No to dalej jedźmy po bandzie do końca? Jakoś tam bedzie?

    --
    niebieski

  • 364. Data: 2016-02-07 11:08:58
    Od: niebieski <n...@n...pl>

    W dniu 06.02.2016 o 12:28, masti pisze:

    > a w ogóle to paranoja, że jednoosobowy przedsiębiorca płaci co najmniej
    > 1121zł składki na ZUS (oczywiście poza pierwszymi 2 latami) a od
    > minimalnej pensji 1850zł tylko 397zł

    No przecież musi być kasa na puder dla trupa.

    --
    niebieski

  • 365. Data: 2016-02-07 11:27:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 12:59:45 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > racja. nadal pytanie czemu pracownik ma lepiej?
    A ma lepiej? Pracodawca odlicza np vat za paliwo jak żonka do fryzjera jedzie
    wylizanym samochodem. Za wylizane auto też tam coś odlicza. Nie tak dawno temat
    przerabiałem z grupowym "pracodawcą"

  • 366. Data: 2016-02-07 14:53:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-07 o 09:24, Budyń pisze:

> [...]
    odbywa sie pod haslem "by bylo jak dawniej" a nie "uprosccie podatki".

    Zamiast programu rozdawnictwa powinno się wprowadzić program stabilizacyjny.

    > nasze dzieci nie biorą sie z niestosowania antykoncepcji tylko a checi posiadania
    dziecka.

    Oczywiście część z chęci, ale spora ilość ze stosowania bardzo zawodnych
    metod szumnie nazywanych "planowaniem rodziny".
    Wybacz, ale mam zbyt wielu znajomych, z którymi rozmawiamy na te tematy.

> [...]
    ciągu 2lat. I takiej rodzinie placimy od razu i za pierwsze. Nie zrobią dziecka -

    Komplikujesz zasady, a każda komplikacja jest do d....
    Dlaczego nasza gospodarka kuleje?
    Nie dlatego, że są wysokie podatki, choć i wysokie podatki źle wpływają
    na gospodarkę, ale przede wszystkim dlatego, że prawo i zasady są zbyt
    skomplikowane. Tym, którzy zatrudniają dobrych prawników dają
    nieograniczone możliwości obchodzenia prawa i unikania podatków, a tym,
    których nie stać na prawników stwarzają ryzyko popełnienia błędu,
    którego konsekwencje bywają tragiczne w skutkach. Niestety bardzo często
    nieznajomość prawa jest wykorzystywana aby niszczyć konkurencję.
    W efekcie tego na rynku pozostają nie ci lepsi, ale ci cwańsi.

    > ??? Wszystkie srodki panstwowe sa budzetowe, nie ma czegos takiego jak "z innych
    srodkow". Zatem jesli mamy 20mld na program prodemograficzny i 2mld damy tym którzy
    go nie chcą realizowac to zostaje nam tyko 18.

    Program dla rodzin wielodzietnych istniał już wcześniej i był już
    wpisany w budżet.
    PIS obiecywał, ze ich program będzie finansowany z innych środków, które
    oni wiedzą jak znaleźć.

> [...]
    jak w beben.
    > Dla nieuswiadomionego historycznie czlowieka wygladalo to na zamach stanu - a było

    Ale czy to coś zmieni?
    Będzie rząd PIS i trybunał oraz media podporządkowany PIS-owi.
    Czyli dalej to będzie "układ" tylko, że z inną opcją polityczną.

> [...]
    gdzie pracownika nalezt przyuczyc to juz bardziej łabski zostanie na stanowisku.

    Rynek pracowników wysoko wykwalifikowanych ma się dobrze. Jednak
    większość społeczeństwa to pracownicy o niskich kwalifikacjach, nawet
    wśród tych, którzy skończyli studia.

    > No przeciez sam sobie przeczysz, czym rozni sie dołożenie 500zł dla pracodawcy na
    ZUS, od dania mu ulgi 500zł?
    > Nie przemyslales tematu :)

    Przede wszystkim kosztami. Dołożone 500zł z niezapłaconego podatku to
    koszt 0zł dla państwa.
    Dołożone przez państwo 500zł może kosztować nawet 1000zł , bo potrzeba
    powołać nowe struktury administracyjne do zarządzania rozdawnictwem.

    > No wszystko prawda - tylko to program na dziesieciolecia bez zadnej gwarancji ze
    nie wygra KOD i "bedzie jak dawniej"

    Uwierz mi, że z obecnym programem PIS najpóźniej za 4 lata przestanie
    się liczyć w polityce. Oni zamiast wzmacniać swoją pozycję to sobie
    "strzelają w stopy".
    Gdyby PIS zaczął wprowadzać to o czym piszę to wszystkie kolejne wybory
    wygrywaliby w pierwszej turze.

    > Gdy matka nie pracuje podatków jest mało. Nie bardzo sobie wyobrazam ilez ojciec
    musialby zarabiac by to sie kalkulowalo. A program musi byc powszechny. To dlugo
    jeszcze nie zadziala.

    Niby czemu matka ma nie pracować?
    Przecież cały czas tłumaczę, że system powinien stworzyć możliwości, aby
    na osiedlach powstawały domowe żłobki i przedszkola.
    Będzie to z obopólną korzyścią: daje ludziom nowe miejsca pracy, a
    rodzicom możliwość pracy i lepszego dochodu.

  • 367. Data: 2016-02-07 14:57:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-05 o 15:31, Adam Sz. pisze:
> [...]
    samo - dzieki mnie będziecie mieli extra 2kzł miesiecznie (bo nie zbierze)
    > Ale nie mowi, bo jako jeden z niewielu politykow nie jest klamca, tylko
    > realista.

    > Oczywiscie, ze ma. W samym programie jest mowa o etapach przejsciowych.
    > Jakbys go sluchal to czesto mowi, jak taki okres ma wygladac. Tu masz program:
    >
    > http://www.partiakorwin.pl/program/
    >
    > Wielcy ekonomisci mowia - ze jakby Korwin doszedl do wladzy to bylby burdel
    > przez pol roku, a potem Polska rozwijalaby sie w tempie 10%. Bo niestety
    > tego burdelu ktory obecnie mamy nie da sie naprawic - jego trzeba zaorac
> [...]

    No co Ty?
    Ludzie pokroju Budynia wiedzą lepiej, że program Korwina jest zły i nie
    zamierzają czytać zawartych w nim herezji :)

  • 368. Data: 2016-02-07 15:03:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 00:51:46 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > W tym przypadku PO było uczciwe, bo nie obiecywało "gruszek na
    > wierzbie", ale mówiło wprost, że będzie trudniej, ale nie da się inaczej.

    Ale masz krociotka pamiec :)) A 3x15% to kto obiecywal? Obiecywali zmniejszenie
    wszystkich podatkow - podniesli chyba wszystkie jakie istnieja plus zatrudnili
    setki tysiecy nowych urzednikow. Nie ma chyba wiekszych klamcow niz PO.
    To, co obiecal PiS w tych wyborach to jest maly pikus w porownaniu do tego,
    co naobiecywal, a czego nie, nie tyle nie zrobil, co poprostu zrobil dokladnie
    na odwrot tuskek zdrajca Polski i jego kolesie :)

    > Już teraz wielu, którzy głosowało na PIS jest rozczarowanych, a widać,
    > że PIS raczej nie idzie w dobrym kierunku.

    PIS idzie w kierunku ktory naobiecywal. Akurat jak ktos glosowal na PIS to
    nie jest zawiedziony. To, ze jest to zly kierunek nikogo nie interesuje -
    wazne ze kaczor da 500 na dziecko :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 369. Data: 2016-02-07 15:30:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

    > Tak. Wiem, że ten socjalistyczny system to jedna wielka fikcja oparta na
    > rolowaniu długu.

    czyli nic nie zrozumiałeś

    > Pominąłeś oczywiście to co pisałem o konieczności i sposobie
    > uzupełnienia kont emerytalnych.

    właśnie cały czas czekam na konkrety a nie hasła

    > Ty niczego nie pododawałeś. Wrzuciłeś tylko cały ZUS na 60 lat do
    > budżetu nie uwzględniając tego, że ludzie umierają i dłużnik zamiast
    > brać następny kredyt może sprzedać to co mu jeszcze pozostało.

    ty za to pokazałeś dokładne wyliczenia tylko ja ślepy ich nie widzę

    > No to dalej jedźmy po bandzie do końca? Jakoś tam bedzie?

    właśnie to proponujesz

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 370. Data: 2016-02-07 15:31:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > A ma lepiej? Pracodawca odlicza np vat za paliwo jak żonka do fryzjera jedzie
    wylizanym samochodem. Za wylizane auto też tam coś odlicza. Nie tak dawno temat
    przerabiałem z grupowym "pracodawcą"

    a co to ma wspólnego z ubezpieczeniem emrytalnym?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?