  • 371. Data: 2016-02-07 15:34:25
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przejesc od razu to co sie dostanie to zaprogramowane przez nature zachowanie
    czlowieka. Czlowiek ksztaltowal sie w czasach kiedy nie bylo pieniedzy. Co znalazl
    albo upolowal zjadal od razu. Oszczedzanie mialo wiekszy sens w PRL niz ma teraz. Do
    oszczedzania potrzebna jest stabilizacja gwarantowana przez rzad. Socjalizm
    gwarantowal jeszcze to ze jak ktos sie za bardzo dorobil to byl sprowadzany na
    ziemie. Teraz nie ma stabilizacjini osczedzanie nie ma sensu a dlugofalowo dorabiabie
    sie majatku jest niebezpieczniejsze niz w PRL. Jesli ktos zgromadzk zbyt duzo dobr to
    nawet jesli uwaza za zrobil to uczciwie to przy stalej ilosci pieniedzy komus je w
    sposob nie uzasadniony zabral. W takiej sytuacji ci bez kasy przychodza do bogatych i
    im wszystko odbieraja. W takiej sytuacji bogaci z punktu widzenia mozliwosci
    przezycia maja gorzej niz biedni. Taka akcja nazywa sie rewolucja. Mozemy ja
    obserwowac za zachodnia granica. Tam juz sie zaczela. Na razie jest w fazie
    organizacji.

  • 372. Data: 2016-02-07 15:38:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    argument: pis jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    podatki, albo cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    > no przerasta - co ma zyczeniowe myslenie lemingów o tym ze pis zaraz sie wyłozy na
    500+ i znów bedzie jak dawniej (@A. Holland), z klientelą mopsów, ilosciowo jakims
    marginesem- nie wiem. Powiedz mi.

    <http://pikio.pl/w-malych-miejscowosciach-kobiety-pr
    zychodza-po-500zl-mysla-ze-to-juz-dziala/>
    <http://expresskaszubski.pl/aktualnosci/2015/11/mies
    zkancy-przychodza-do-gminy-i-pytaja-o-500-zl-na-dzie
    cko>
    <http://www.rp.pl/Polityka/151209799-Karczewski-Boga
    ci-bioracy-500-zl-skompromituja-sie.html>

    nagła dysguglia Cię dopadła?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 373. Data: 2016-02-07 16:04:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 15:41:51 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    argument: pis jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    podatki, albo cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

> [...]

    nie ma tam ani słowa o lemingnach oglaszajacych ze program pisu to pic który niegdy
    nie zostanie zrealizowany. Rozczarowanych lemingach dodam...
    To ze inni ludzie w zrealizowanie wierzyli to ja wiem, i tu sie spierac z toba nie
    musze.

    b.

  • 374. Data: 2016-02-07 16:13:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 14:58:01 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    tak samo - dzieki mnie będziecie mieli extra 2kzł miesiecznie (bo nie zbierze)

    > No co Ty?
    > Ludzie pokroju Budynia wiedzą lepiej, że program Korwina jest zły i nie
    > zamierzają czytać zawartych w nim herezji :)

    alez mnie niektóre, wiekszosc nawet, jego tezy bardzo sie podobają tylko nie widze
    metod realizacji.
    Tam na ich stronie opisu transformacji z modelu dziejszego do korwinowskiego nie ma.
    Prosze was uprzejmie o link do takiego opisu, moze byc wykladu na youtubie czy
    cokolwiek.
    Jedyną szansą byłaby wojna bo jednorazowo całosc prawa i zobowiązan mozna skasowac.

    Ale sa tam takie kwiatki:
    8.1.2. Obowiązek edukacji należy znieść. W praktyce obowiązek ten skutkuje
    promowaniem do kolejnych klas nawet najgorszych uczniów, co przekłada się na
    systematyczny spadek poziomu nauczania.

    To sie nazywa wylac dziecko z kapielą. Zamiast umozliwic wyrzucenia ze szkoly
    pojedynczego ucznia on proponuje rozwalic caly system, któy w koncu w prosty sposób
    mozna uzdrowic.

    b.

  • 375. Data: 2016-02-07 16:14:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > nie ma tam ani słowa o lemingnach oglaszajacych ze program pisu to pic który niegdy
    nie zostanie zrealizowany. Rozczarowanych lemingach dodam...

    jak naraz zacząłeś się słówek czepiać. Do innych słów masz mniejsze
    przywiązanie

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 376. Data: 2016-02-07 18:11:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 14:53:35 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    mozna załatwic jedną ustawą. Stabilnej gospodarki nie było - a protest przeciw pisowi
    odbywa sie pod haslem "by bylo jak dawniej" a nie "uprosccie podatki".

    > Zamiast programu rozdawnictwa powinno się wprowadzić program stabilizacyjny.

    ogólnie rzecz biorąc -zgoda. Tylko wobec tego ze szanse stabilizcji sa prawie zerowe
    - no to trzeba demografie stuknąc inaczej.

    Tyle ze jest to roznica w czasie kiedy nastąpi katastrofa. Aby katastrofa nie
    nastąpiła potrzeba matkę z jednym dzieckiem skłonic do urodzenia drugiego.

    przyklad panstwo mogloby zawrzec umowe z rodziną z jednym dzieckiem ze zrobi drugie w
    ciągu 2lat. I takiej rodzinie placimy od razu i za pierwsze. Nie zrobią dziecka -
    obcinamy swiadczenie.

    > Komplikujesz zasady, a każda komplikacja jest do d....

    pokazuję mozliwosci negocjacyjne. A poza tym jaka to komplikacja? Rubryka do wyboru
    "urodze dziecko do 2019roku", "brałam juz udział w 2letnim okresie oczekiwania na
    dziecko" i stosowny ptaszek.

    > Dlaczego nasza gospodarka kuleje?
    > Nie dlatego, że są wysokie podatki, choć i wysokie podatki źle wpływają
    > na gospodarkę, ale przede wszystkim dlatego, że prawo i zasady są zbyt
    > skomplikowane. Tym, którzy zatrudniają dobrych prawników dają
    > nieograniczone możliwości obchodzenia prawa i unikania podatków, a tym,
    > których nie stać na prawników stwarzają ryzyko popełnienia błędu,
    > którego konsekwencje bywają tragiczne w skutkach. Niestety bardzo często
    > nieznajomość prawa jest wykorzystywana aby niszczyć konkurencję.
    > W efekcie tego na rynku pozostają nie ci lepsi, ale ci cwańsi.

    wszystko zgoda

    układ, zatem musiał by ubity, bo był ostatnią linia obrony przed zmianami. I media
    musialy byc przejete by wreszcie ktos mowił obiektywnie, a nie tylko bił w pis/rzad
    jak w beben.
    było odzyskaniem panstwa dla narodu.

    > Ale czy to coś zmieni?
    > Będzie rząd PIS i trybunał oraz media podporządkowany PIS-owi.
    > Czyli dalej to będzie "układ" tylko, że z inną opcją polityczną.

    Gdyby tak sie stało bede protestowal razem z wami. Na razie ubity jest trybunal ktory
    był obsadzony przez po - i ktorego prezes nawet nie próbowal byc neutralny. Wiadomo
    bylo ze bedzie niedemokratycznie wybraną siłą politycznie niweczącą dzialania pisu
    dla odzyskania wladzy przez uklad.
    Media - do tej pory calosc mediów była obsadzona przez uklad. Storzono tygodnik
    uwazamrze - zostal prze uklad ubity. Powstal drugi obieg mediow tylko dlatego ze
    media glownego scieku byly ukladowe.
    Wiec teraz odbicie jednego z nich przez pis tylko zwieksza pluralizm. A na razie nie
    zanosi sie by tvp byla pisowska - sa tam glosy od lewej do prawej, co rok temu bylo
    niemozliwe.

    na ZUS, od dania mu ulgi 500zł?

    > Przede wszystkim kosztami. Dołożone 500zł z niezapłaconego podatku to
    > koszt 0zł dla państwa.

    nie zero, tylko 500 wskutek ulgi.

    > Dołożone przez państwo 500zł może kosztować nawet 1000zł , bo potrzeba
    > powołać nowe struktury administracyjne do zarządzania rozdawnictwem.

    te struktury juz sa - robilby nieco co innego. Owszem, kosztują.

    nie wygra KOD i "bedzie jak dawniej"

    > Uwierz mi, że z obecnym programem PIS najpóźniej za 4 lata przestanie
    > się liczyć w polityce. Oni zamiast wzmacniać swoją pozycję to sobie
    > "strzelają w stopy".

    na razie zabezpieczali tyly -tk i tvp to tylko srodki by dalej sprawnie rzadzic.

    > Gdyby PIS zaczął wprowadzać to o czym piszę to wszystkie kolejne wybory
    > wygrywaliby w pierwszej turze.

    Zgadzam sie.

    > Niby czemu matka ma nie pracować?
    > Przecież cały czas tłumaczę, że system powinien stworzyć możliwości, aby
    > na osiedlach powstawały domowe żłobki i przedszkola.

    nie to ze nie ma ale to utrudnione - zwolnienia lekarskie itp.

    b.

  • 377. Data: 2016-02-07 20:08:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 11:28:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A ma lepiej? Pracodawca odlicza np vat za paliwo jak żonka do fryzjera jedzie
    wylizanym samochodem. Za wylizane auto też tam coś odlicza. Nie tak dawno temat
    przerabiałem z grupowym "pracodawcą"

    A Ty zas swoje. To ja przypomne: odliczam zgodnie z prawem polowe VATu. Czy
    wiecej zonka wyjezdzi do fryzjera, czy w dzialalnosci - tego nie wiesz.
    Jezeli wyjezdzi 75% w dzialalnosci, a 25% na fryzjera - to *JA* jestem
    25% w plecy. Ale dla uproszczenia i mniejszej biurokracji - zgadzam sie
    (jakbym mial wyjscie :D zeby tak to rozliczac.

    Skoncz wiec pisac glupoty, a jak Ci tak zle to zaloz dzialalnosc i zobaczysz,
    co to US, PIP, UM, US, SC i pare innych skrotow, ktore ciagle cos od Ciebie
    wymagaja :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 378. Data: 2016-02-07 20:14:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 16:13:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    pojedynczego ucznia on proponuje rozwalic caly system, któy w koncu w prosty sposób

    Ale gdzie go wyrzucisz, jak jest obowiazek nauki? Do innej szkoly? :-)
    Moja zona pracowala w kilku szkolach przez pare lat - miala OBOWIAZEK
    przepuszczania wszystkich uczniow do nastepnej klasy zeby nie psuc statystyk
    szkole, bo m.in. od tego zalezaly finanse. I chcac nie chcac musiala baranow
    przepuszczac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 379. Data: 2016-02-07 20:15:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 18:11:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > pokazuję mozliwosci negocjacyjne. A poza tym jaka to komplikacja? Rubryka do wyboru
    "urodze dziecko do 2019roku", "brałam juz udział w 2letnim okresie oczekiwania na
    dziecko" i stosowny ptaszek.

    Ale ktos potem to musi przetworzyc, zweryfikowac i sprawdzic. I tak nam wlasnie
    rosnie od wielu lat armia urzednikow, ktorzy robia bezsensowne rzeczy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 380. Data: 2016-02-07 20:17:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-02-05 o 13:20, Uzytkownik pisze:
    > Ale 500zł. nie spowoduje, że nagle zaczną się rodzić dzieci.
    > Będzie to sposób na życie dla tych rodzin, w których rodzicom nie chce
    > się pracować.
    Potraktuj wychowywanie dzieci jako pracę i oczy Ci się otworzą.

    > Aby dzieci zaczęły się rodzić w rodzinach odpowiedzialnych to młodzi
    > ludzie muszą mieć stabilne warunki pracy i płacy oraz możliwość zdobycia
    > mieszkania dzięki tanim i stabilnym kredytom.
    Zaczną się rodzić, ale co najwyżej te pojedyncze sztuki, które wypada
    mieć, bo na facebooku źle wygląda, jak się żadnego nie ma. Przypominam,
    że posiadanie przez każdą parę dwójki dzieci to co najwyżej utrzymanie
    liczebności społeczeństwa na stałym poziomie. Na każdą parę, która nie
    będzie miała dzieci, bądź ograniczy się do jednego należałoby więc
    przeciwstawić parę z czwórą lub trójką dzieci.

    > Aby sprawić, ze będą się rodziły dzieci należy przede wszystkim
    > ustabilizować rynek pracy. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej pomocy
    > dla przedsiębiorców, którzy utrzymają stanowiska pracy. Należy
    > zlikwidować wszelkie furtki dla umów śmieciowych. Pomóc w tworzeniu
    > małych i tanich sieci żłobków oraz przedszkoli osiedlowych/wiejskich. Tu
    > przede wszystkim trzeba ułatwić osobom chętnym do prowadzenia takich
    > placówek w ich otwarciu poprzez szkolenia, nadzór, pomoc prawną, pomoc w
    > prowadzeniu oraz dofinansowanie.
    Bzdura. Żeby rodzina mogła sobie pozwolić na więcej dzieci, to
    przynajmniej jedna osoba musi się poświęcić ich wychowywaniu. Przyjmując
    nawet wychowawczy "program minimum", to do tych żłobków, przedszkoli,
    szkół ktoś te dzieci musi odprowadzić/przyprowadzić (często-gęsto na
    różne godziny), nakarmić, oprać, pomóc odrobić lekcje itp itd. Jak
    bardzo chciałbyś "ustabilizować" rynek pracy, by tego typu rodzic
    pracował sobie radośnie, będąc jednocześnie ograniczonym w w/w sposób
    przez np. 10-15 lat? A może wszystkich takich delikwentów zatrudnić w
    administracji? :->

> [...]
    > że za PRL-u na wsiach były organizowane tzw. letnie kolonie i półkolonie
    > dla dzieci i młodzieży szkolnej?
    > Organizowane były w prawie każdej szkole podstawowej czy też przy
    > wiejskich domach kultury.
    > Dzieciaki miały radochę. Organizowano im czas i zajęcia rekreacyjne,
    > wycieczki do lasu, nad wodę, wycieczki do parków rozrywki itp. i nikt
    > nie wymagał od opiekunów ukończenia studiów pedagogicznych, ani też się
    > nie przypierdalał, że kucharka nie posiada certyfikatu HACAP
    > Dzięki temu rolnicy mogli spokojnie zajmować się pracami w polu, żniwami
    Super. Masz dzieci? Chciałbyś, żeby korzystały w obecnych czasach z
    zajęć rekreacyjnych tworzonych na wzór kolonii z PRL'u? Zakładam, że nie
    miałbyś pretensji, jeśli akurat Twoje zeszłoby nagle w związku z
    zatruciem kiełbaską, leżącą ostatni miesiąc w tirze na pełnym słońcu, a
    którą jakaś sprytna firma sprzedała pani bez HACCP, specjalnie dla
    kolonistów :->

    Maciek