  • 1. Data: 2013-02-25 10:22:11
    Temat: Obciążenie ścianki z BK
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wygląda na to że wysiadł mi zasobnik CWU (chyba zrobiła się dziura w
    wężownicy, bo lekko leci woda przelewem z naczynia wzbiorczego kotła).
    Muszę więc rozejrzeć się za nowym i tu mam trochę wątpliwości. Mianowicie,
    do tej pory zasobnik stał na podłodze, jednak fajnie byłoby go powiesić na
    ścianie zyskując przy tym trochę miejsca. Jak sądzicie, czy ścianka
    działowa z BK o grubości 12cm wytrzyma tego typu obciążenie? Myślę o
    zasobniku 120 litrów (taki miałem do tej pory i sprawdzał się), patrząc po
    danych technicznych wychodzi w sumie ok 200 kg obciążenia.

    RobertP.

  • 2. Data: 2013-02-25 21:57:25
    Temat: Re: Obciążenie ścianki z BK
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
    Pozdrawiam
    RobertP.

    Moim zdaniem nie,
    Ale to zależy od rozkładu sił na stelażu podtrzymującym.
    Taka ścianka uniesie ciężar 200kg
    (A jaki to rodzaj BK bo są różne?)
    Ale typowa konstrukcja nośna w kształcie trójkąta przekazuje siły
    na ścianę prostopadle do niej. Czyli nie kołki w ścianie ale
    przewiercenie całej ściany na wylot.
    Im dolne podparcie niżej tym siła wyginająca ścianę mniejsza.
    Najmniejsza będzie oczywiście wtedy gdy stelaż zamieni się w
    filary podtrzymujące całą konstrukcję ale autorowi wątku pewnie
    nie o to chodzi.
    A nie można stelaża oprzeć z jednej strony na ścianie z BK
    a z drugiej na podczepionych do stropu kotwach?
    (jaki i z czego jest strop?)
    W ten sposób uniknie się sił gnących a obciążenie rozłoży się
    po 50% na każdą ze stron.
    w/k

  • 3. Data: 2013-02-26 13:42:44
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Feb 2013 21:57:25 +0100, Grzegorz <n...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie,
    > Ale to zależy od rozkładu sił na stelażu podtrzymującym.
    > Taka ścianka uniesie ciężar 200kg

    Myślałem o takim wiszącym
    http://galmet.com.pl/pl/products/view/18-wymienniki_
    cwu
    Za bardzo stelaża to tu nie ma w zasadzie, bardziej chyba wieszak na styl
    coniektórych szafek kuchennych.

    > (A jaki to rodzaj BK bo są różne?)

    Ścianka działowa to raczej szału nie ma (nie rozwodziłem się nad tym za
    bardzo, kupiłem co było na składzie obok budowy).
    Podejrzewam że bardziej istotne jest jak została dowiązana do ścian
    nośnych (no właśnie, niby coś tam kotwili/mieli kotwić ale uleciało z
    głowy czy to skontrolowałem więc najbezpieczniej przyjąć że jest
    niedowiązana wcale...)

    --
    Pozrawiam
    RobertP.

  • 4. Data: 2013-02-26 23:45:20
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    On Mon, 25 Feb 2013 21:57:25 +0100, Grzegorz <n...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nie,
    > Ale to zależy od rozkładu sił na stelażu podtrzymującym.
    > Taka ścianka uniesie ciężar 200kg
    Ale w kierunku pionowym. Tu jednak pojawią się siły gnące.

[...]

    Jest tam wieszak na cztery kołki. Zbiornik jest na 200L a i sam też swoje
    waży.
    85kg!!! (wow)
    To razem jest 285 kg. Po 71,25 kg na kołek. Kotwienie musi być
    naprawdę solidne i nie może to być kołek rozporowy.
    Wytrzymałość na ściskanie BK wynosi od 1,5 do 7 MPa (dlatego pytałem jakiej
    klasy to BK).
    Kołek rozporowy to pewnie metalowa kotwa rozporowa.
    Takie mocowanie pokruszy otwór.
    Z całą pewnością BK tego nie uniesie tak jak to sobie wyobrażasz.

    Moja rada jest taka, żeby ściągnąć ślusarza który Tobie zrobi ładny
    stelarz z mocowaniem na zbiornik.
    Coś a'la dwie kolumny metalowe z profila prostokątnego
    zamocowane do posadzki i stropu i na to zbiornik.
    w/k

    Czyli się z baniakiem przewróci.

    --
    Pozrawiam
    RobertP.

  • 5. Data: 2013-02-27 09:20:02
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Feb 2013 23:45:20 +0100, Grzegorz <n...@g...pl> wrote:

    > Jest tam wieszak na cztery kołki. Zbiornik jest na 200L a i sam też swoje
    > waży.
    > 85kg!!! (wow)

    Gwoli ścisłości, to myślałem o tym 120L (takiej pojemności miałem do tej
    pory i było ok).
    Dzięki za opinię, jednak zdecyduję się na stojący (taki był dotychczas, bo
    te rozterki już raz przechodziłem ...)

    RobertP.

  • 6. Data: 2013-02-27 20:30:17
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > waży.
    > 85kg!!! (wow)

    Gwoli ścisłości, to myślałem o tym 120L (takiej pojemności miałem do tej

    To wtedy by było 182kg. 45,5 na kołek. Też dużo.

    Dzięki za opinię, jednak zdecyduję się na stojący (taki był dotychczas, bo
    te rozterki już raz przechodziłem ...)

    Ja miałem na myśli coś takiego:
    http://www.konsorcjumstali.com.pl/profile_zimnogiete
    _prostokatne.php
    RobertP.

    Twoje pieniądze i Twój wybór. Inwestor ma zawsze rację.
    w/k