  • 11. Data: 2011-09-15 12:42:41
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 15 Wrz, 10:45, tall_30 <s...@g...com> wrote:
    > Szanowna Grupo
    > Jest w trakcie budowy. Mam pytanie czy ktoś korzystał z was z usługi
    > inżyniera w sprawie obliczeń związanych z ogrzewaniem/ociepleniem
    > budynku.
    > Rozmawiałem z takim człowiekiem cena 3000+ vat.
    >
    > Pytanie czy warto tyle wydawać czy walnąc 30 cm styropinu.
    >
    > Sławek

    Im dłużej o tym wszystkim czytam i słucham, a takze po wlasnych
    doświadczeniach stwierdzam (nie jestem odosobniony) że przy tych
    grubościach ocieplenia i tak ważniejsza jest dokladność wykonania
    pewnych elementów w celu wyeliminowania mostków termicznych.
    Co z tego ze dasz 30 cm styro zamiast 10 cm skoro i tak wiekszosc
    ciepla ucieknie przez dach, wymurowane do konca szczyty czy
    nieocieploną murłatę, abo progi drzwi itp.
    Te 3000 zl zainwestuj w (do wyboru):lepsze okna (nie koniecznie 3
    szybowe), drzwi, pełne deskowanie dachu, rekuperacje, ogrzewanie
    podlogowe, samodzielne ocieplenie dachu, dopilnowanie fachowców przy
    ocieplaniu w newralgicznych miejscach, rezygnacje z balkonów okien
    dachowych itp przewodnikow ciepła.

    Pzdr
    QbaB

  • 12. Data: 2011-09-15 13:32:12
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    On 15 Wrz, 13:54, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
    > U ytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:5c5b048d-4ab6-41db-8658-8c97ef1f6c3f@19g2000v
    bx.googlegroups.com...

    > A niby jak ta wilgo tam ma si dosta ??
    Słyszałeś coś o parze wodnej?
    A w jaki sposób pojawia się woda w piwnicach naścianach?
    Tu jest to samo tylko w drugą stronę.

  • 13. Data: 2011-09-15 14:33:54
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    bx.googlegroups.com...

    > Słyszałeś coś o parze wodnej?
    > A w jaki sposób pojawia się woda w piwnicach naścianach?

    Tak ponieważ tu masz swobodny przepływ powietrza więc dopływające świeże
    powietrze na chłodnej (nieocieplanej z zewnątrz) powierzchni ściany odda
    jakąś część zawartej w nim pary wodnej. Tak się stanie tylko w wypadku jeśli
    temperatura ściany jest niższa od temperatuty punktu rosy.

    > Tu jest to samo tylko w drugą stronę.

    Czy chcesz powiedzieć że planujesz szczelinę wentylacyjną pomiędzy ścianą a
    izolacją? Czy też zamierzasz tę izolację przykleić do ściany?
    Czy wiesz z jakiego powodu daje się izolacje z zewnątrz a nie wewnątrz
    powiedzmy np. ścian fundamentowych?

    Krótko - wszystko to się robi aby przesunąć punkt rosy jak najdalej od ścian
    i przeważnie (przy dobrze zrobionej izolacji) jest on umiejscowiony gdzieś w
    w warstwie izolacyji więc z naturalnych powodów tam nie ma co się wykraplać.
    Nawet jeśli ten punkt wystąpi w twojej ścianie to wilgoć zawarta wykropi się
    raz i tyle. Chyba że zamierzasz polewać ściany od wewnątrz wodą ale wtedy i
    tak bedziesz miał mokro ;)

  • 14. Data: 2011-09-15 16:08:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > autentycznie ja Ci to zrobie to samo za 500
    > pln

    Adam przestań, bo ktoś pomyśli, że poważnie mówisz... :-P

    pozdr
    Robert G

  • 15. Data: 2011-09-15 16:11:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 15:32, tall_30 <s...@g...com> wrote:

    > Słyszałeś coś o parze wodnej?
    > A w jaki sposób pojawia się woda w piwnicach naścianach?
    > Tu jest to samo tylko w drugą stronę.

    Juz to opisal nacocito. Dlatego sciany piwniczne warto grubo ocieplic.
    Brak ocieplenia plus otwarcie np. w wilgotne lato okienka "zeby sie
    przewietrzylo" spowoduje wlasnie lanie sie wody po scianie - sciana
    chlodna (jak to w piwnicy pod ziemia), powietrze cieple i wilgotne -
    wystapi punkt rosy i juz sie "leje" :)

    Ja dlatego mam u siebie sciany piwniczne ocieplone 15cm styro z
    zewnatrz oczywiscie + ogrzewanie (lekko ponad 1kW wystarcza u mnie na
    140m2!) + wentylacja i jest sucho :-) Ale ogrzewam slabo, wole tam
    miec chlodniej bo mam tam m.in. silownie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-09-15 16:14:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 18:08, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik Adam napisa :

    > Adam przesta , bo kto pomy li, e powa nie m wisz... :-P

    Ale co, za tanio ?? ;-) No przeciez on zaoszczedzi 2500, a ja zarobie
    500 :-)
    Moim zdaniem naprawde warto zrobic sobie OZC, nie tylko jak ktos
    instaluje pompe (bo tu juz wszystko musi byc na tip top) - takze przy
    ogrzewaniu gazem i weglem - przewymiarowanie niczemu nie sluzy (i
    kosztuje wiecej w zakupie).

    U mnie wyszla pompa o mocy 9kW (razem z CWU!), gdybym byl "niekumaty"
    to przyszedlby jakis stary instalator i powiedzial "300m2 - dajemy
    30kW!!" ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-09-15 16:36:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > No przeciez on zaoszczedzi 2500, a ja zarobie
    > 500 :-)

    i wszyscy zadowoleni...
    Tylko, że to chyba aż tyle nie kosztuje co...? :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-09-15 17:33:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > że przy tych
    > grubościach ocieplenia i tak ważniejsza jest dokladność wykonania
    > pewnych elementów w celu wyeliminowania mostków termicznych.
    Dawno temu, jakieś lata 90 siąte, widziałem wyniki badań które dowodziły
    ze płyty styropianowe 2cm+2cm klejone na zakładkę izolują lepiej niż 6cm
    płyty, ale stykane do siebie. Coś w tej staranności jest.

    ToMasz

  • 19. Data: 2011-09-15 17:41:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 18:36, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > i wszyscy zadowoleni...
    > Tylko, że to chyba aż tyle nie kosztuje co...? :-)

    To znajdz takiego co to wprowadzi sensownie ponizej tej ceny - bedzie
    fuszerka ;-) Na dokladne wprowadzenie chaty do OZC jednak trzeba
    poswiecic troche czasu - kazda przegroda, kazda scianka, kazdy otwor,
    kazdy mostek cieplny, komin etc - a jak bedzie mial skomplikowany
    wielospadowy dach to wez jeszcze siedz i licz jego dokladna
    powierzchnie z rzutu - glowa trzeba troche ruszyc przy tym nawet :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-09-15 17:42:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 19:33, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    >  > e przy tych> grubo ciach ocieplenia i tak wa niejsza jest dokladno wykonania
    >
    > Dawno temu, jakie lata 90 si te, widzia em wyniki bada kt re dowodzi y
    > ze p yty styropianowe 2cm+2cm klejone na zak adk izoluj lepiej ni 6cm
    > p yty, ale stykane do siebie. Co w tej staranno ci jest.

    Chyba ich nie kleili tylko murowali ze spoina zrobiona z kleju - to
    nie dziwota ze tak wyszlo :-)))
    pozdr.

    --
    Adam