  • 31. Data: 2011-09-19 19:39:18
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:04deb2db-d9ee-4214-a9b4-

    > Nie jarze - czemu niby sciana 1W (z tego samego materialu co 2W
    > zalozmy - czyli powiedzmy porotherm 25 VS porotherm 44) ma przewodzic
    > mniej ciepla w dol od sciany 2W ?? :)

    Po pierwsze zakladasz Porotherm jako material na sciane, co wcale oczywiste
    nie jest. Po drugie czemu uwazasz, ze Porotherm 25cm ma takie same parametry
    cieplne jak 44cm?

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-09-19 20:50:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Wrz, 21:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Po pierwsze zakladasz Porotherm jako material na sciane, co wcale oczywiste
    > nie jest. Po drugie czemu uwazasz, ze Porotherm 25cm ma takie same parametry
    > cieplne jak 44cm?

    Jakie by nie mial to mowimy teraz o styku w dol - jaka powierzchnia
    porotherm 25 styka sie z betonowa sciana / wiencem, a jaka porotherm
    44 ?? :) Moj sie styka 25cm. Twoj zapewne 38cm. Wiec czemu moja sciana
    mialaby "transportowac" wiecej ciepla "w dol" niz Twoja ?? :)

    PS. U mnie to i tak bez znaczenia bo mam piwnice, a jej sciany
    ocieplone 15cm styro ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-09-19 20:59:44
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > nie jest. Po drugie czemu uwazasz, ze Porotherm 25cm ma takie same parametry

    http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/%2521stu
    dent%2521/Fundament.jpg

    Tu masz izotermy sciany 2W. Jak widac ten mostek wcale nie jest taki
    znowu wazny :)
    Jak znajde 1W to pokaze, IMHO bedzie znacznie gorzej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-09-19 21:11:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...

    > http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/%2521stu
    dent%2521/Fundament.jpg

    Niestety przeprosili mnie, ze ta strona nie istnieje. :-DD

    > Tu masz izotermy sciany 2W. Jak widac ten mostek wcale nie jest taki
    > znowu wazny :)
    > Jak znajde 1W to pokaze, IMHO bedzie znacznie gorzej.

    Bazuje na tym co wyliczyl Budyn. Prawdopodobnie nie sa to obliczenia
    doskonale, ale...

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-09-19 21:21:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > 44 ?? :) Moj sie styka 25cm. Twoj zapewne 38cm. Wiec czemu moja sciana
    > mialaby "transportowac" wiecej ciepla "w dol" niz Twoja ?? :)

    Moje 38 to jednak mniej jak Twoje pelne 25 przy calej powierzchni scian
    zewnetrznych, ale nie o Tobie czy o mnie mowa. Kupe ludzi buduje przeciez z
    innych materialow. Nie tak dawno temu pisalismy o silce, a Kiki to juz w
    ogole alergie na ceramike ma. :-)) A wystarczy pierwsza warstwa z Ytonga jak
    ktos ceramiki nie trawi. Tu tak naprawde nie chodzi o nas, bo my to juz
    sobie mozemy. Chodzi o tzw. madrosc grupy. :-))

    > PS. U mnie to i tak bez znaczenia bo mam piwnice, a jej sciany
    > ocieplone 15cm styro ;)

    Piwnica to inny temat, zreszta ta tez ma sciany ponizej posadzi. Jak
    nieogrzewana to nie ma problemu.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2011-09-19 21:21:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Wrz, 23:11, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    udent%2521/Fundame...

    > Niestety przeprosili mnie, ze ta strona nie istnieje. :-DD

    Kurcze u mnie sie laduje normalnie, sprobuj tak:

    http://tinyurl.com/6gvqqhy

    > Bazuje na tym co wyliczyl Budyn. Prawdopodobnie nie sa to obliczenia
    > doskonale, ale...

    To jest zdecydowanie bardziej skomplikowany temat niz w .xls'ie
    Budynia i ja bym tego .xlsa absolutnie nie bral pod uwage do celow
    projektowych etc - bardziej jako zabawke, prawdziwe dane obliczy nam
    OZC na podstawie rodzaju fundamentu, sciany, ich izolacji, dlugosci,
    wysokosci nad/pod poziomem terenu i parunastu innych waznych czynnikow
    jak wysokosc chudziaka (czy stropu), wysokosc izolacji posadzki
    powyzej tego chudziaka / stropu etc. Tych niuansow jest tyle ze tego
    sie nie da jednym wzorem policzyc :) Ale izotermy wyraznie pokazuja ze
    nie trzeba sobie wlosow z glowy rwac jak mamy dobrze ocieplona sciane
    fundamentowa (tutaj - 90cm ponizej poziomu terenu).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2011-09-20 05:10:31
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > nie trzeba sobie wlosow z glowy rwac jak mamy dobrze ocieplona sciane
    > fundamentowa

    Na pewno tak, ale budyń słusznie zauważa, że już działówki postawione
    bezpośrednio na chudziaku działają jak radiator i ich dół jest
    wychładzany do tych +8 spod budynku. To samo z wewnętrznymi nośnymi,
    które od chudziaka nie są izolowane.

    Faktem jest, że słusznie w takim przypadku zrobić pierwszą warstwę z BK,
    bo wtedy jest jakaś izolacja tych ścian. Tu ludzie podniecają się
    izolacją pod posadzką i dają po 20 cm styro, ale co z tego, jak ściany
    mają nieizolowane wcale...

    W drugim domu zwrócę na to uwagę :-). Ten już musi być jaki jest.

    pozdr
    Robert G.

  • 38. Data: 2011-09-20 05:59:27
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > To jest zdecydowanie bardziej skomplikowany temat niz w .xls'ie
    > Budynia i ja bym tego .xlsa absolutnie nie bral pod uwage do celow
    > projektowych

    Poczulem sie urazony :-))))))))) A jak ktos nie wierzy ze tyle ciepla gdzies ucieka
    to zwala na dokladnosc obliczen i juz sie lepiej czuje :-) Te obliczenia (dla
    prostych budynków bez piwnic itp) sa wystarczajaco dokladne.

    > sie nie da jednym wzorem policzyc :) Ale izotermy wyraznie pokazuja ze
    > nie trzeba sobie wlosow z glowy rwac jak mamy dobrze ocieplona sciane
    > fundamentowa (tutaj - 90cm ponizej poziomu terenu).

    No popatrz na ten rysunek co zapodales - miedzy murami budynku a gruntem pod
    budynkiem nie ma izolacji ZADNEJ i tak ucieka mase ciepla 24godziny na dobe ze stala
    róznica temperatur okolo 12 stopni.
    I jezeli dachem ucieka 20W, scianami 20W, oknami 20W, posadzka 20W a murami w dól
    100W to moim zdaniem jest sie czym przejmowac. A mniej wiecej takie sa proporcje we
    wspólczesnie budowanych budynkach.

    b.

  • 39. Data: 2011-09-20 12:25:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 07:10, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > mają nieizolowane wcale...
    >
    > W drugim domu zwrócę na to uwagę :-). Ten już musi być jaki jest.

    Dlatego w drugim tylko plyta fundamentowa! Koszt niewiele wyzszy od
    law (a jezeli lawy skomplikowane to nawet tak samo lub taniej!). A juz
    na pewno taniej niz murowanie ostatniej warstwy sciany fundamentowej z
    izolujacych pustakow zamiast betonu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-09-20 12:41:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 07:59, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    to zwala na dokladnosc obliczen i juz sie lepiej czuje :-) Te obliczenia (dla
    prostych budynków bez piwnic itp) sa wystarczajaco dokladne.

    Nie sa :-) Nalezaloby uwzglednic chocby najwazniejsze mostki cieplne -
    czyli roznice w montazu dla scian 1W i 2W. Mostki w wiencu. To
    wszystko niby male sprawy ale policz dokladnie! Np. dla mojego okna
    wykuszowego wielkosci 3x2 ma ono 10mb obwodu. Dla wszystkich okien
    tego bedzie z 50mb - dla 1W, 2W i 3W inne beda wartosci przenikania
    ciepla. Wience! Ja mam dwa wience po 25cm wysoki kazdy i po obwodzie
    65mb. To daje 32m2 powierzchni ktora w scianie 1W ma nizszy opor
    przenikania ciepla (przez co schladza sciany i caly strop). Takich
    mostkow jest sporo, a im bardziej ocieplony dom tym wplyw tych mostkow
    jest znacznie wiekszy na ogolny wynik.

    Wiec sie nie obrazaj tylko zobacz jakie rzeczy bierze pod uwage OZC
    Sankomowy - zeby to wszystko uwzglednic musialbys tego XLSa rozbudowac
    tak ze ho hoooooo :-)

> [...]
    100W to moim zdaniem jest sie czym przejmowac. A mniej wiecej takie sa proporcje we

    Skad wiesz ze to jest akurat 100W? W przypadku silki moze ma to
    wieksze znaczenie, w przypadku mojego 25cm porothermu - na pewno
    znacznie mniejsze. Pozatym jakby sie przyjrzec temu rysunkowi blizej
    to zobacz, ze ten zolciotki kolor jest taki sam na calej wysokosci
    sciany fundamentowej ORAZ na styku sciany z izolacja. Czyli
    wychodziloby ze ucieczka przez sciane jest taka sama jak w dol. Tyle
    ze scian ja mam 200m2, a powierzchni wszystkich scian nosnych
    stykajacych sie ze stropem ok. 30m2. Pozatym styropian na posadzce
    bardzo tu pomaga bo cieplo w domu nie ba bezposredniego styku z zimna
    sciana fundamentowa tylko przez ~10-20cm (w zaleznosci od grubosci
    izolacji) pustaka, ktory tez przeciez sam w sobie costam izoluje -
    gdyby nie izolowal to na wykresie izotermy byloby dokladnie 8stC w
    samym rogu na styku gornej warstwy styropianu z murem, a wyraznie nie
    jest :)
    pozdr.

    --
    Adam