  • 111. Data: 2012-02-19 20:53:13
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 19 Lut, 21:32, "Kris" <k...@W...PL> wrote:
> [...]
    b6g2000vbb.googlegroups.com...

    > Na drogę gminna tez mam prawo wstępu a odśnieżać jej nie muszę.
    > Do pokoju wójta w UG też mi wolno wejść ale nie musze tam podłogi myć

    Płacisz za odśnieżanie drogi i za mycie podłogi. A w wypadku chodnika
    masz wybór: robić samemu albo płacić. Ale, jak widać, nie każdy woli
    mieć wybór.

    Piotr

  • 112. Data: 2012-02-19 21:29:44
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > To jest argument z innej beczki, mniej praktyczny. Ot=F3=BF ten kawa=B3ek
    > terenu wcale nie jest "niesw=F3j", jest wsp=F3lny. Korzystasz z niego i
    > bardzo by=B6 si=EA zdziwi=B3, gdyby gmina Ci tego zabroni=B3a.

    > anych,
    > Takie osoby musz=B1 po prostu kogo=B6 zatrudni=E6. Zamiast p=B3aci=E6 podat=
    > ek, z
    > kt=F3rego cz=EA=B6=E6 przepadnie w otch=B3ani administracji, same mog=EA wy=
    > bra=E6,
    > kto i za ile to zrobi. To jest wolno=B6=E6. A ty chcesz ZMUSI=C6 wszystkich=

    Jak wszystkich? Prawie wszyscy płacą w czynszu za sprzątanie. Większość ludzi
    w Polsce mieszka w miastach w budownictwie wielorodzinnym. I nie ma zmiłuj
    się, bulić trzeba. To jak ktoś nie chce sam z sipą i breszką latać jak cieć to
    też ma płacić za sprzątanie. Jak się wymiguje to strasznicy mają go nękać
    mandatami do oporu.

  • 113. Data: 2012-02-20 01:13:18
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 19 Lut, 22:29, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jak wszystkich? Prawie wszyscy płacą w czynszu za sprzątanie. Większość ludzi
    > w Polsce mieszka w miastach w budownictwie wielorodzinnym.

    Nie wiem, czy to coś zmienia w argumentacji, ale to nieprawda.
    Większość Polaków (co prawda niewielka, bo 52 procent) mieszka w
    domach jednorodzinnych. Piszą o tym na przykład tutaj:
    http://www.oferty.net/raporty/5684

    Piotr

  • 114. Data: 2012-02-20 01:50:51
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr <p...@g...com> napisał(a):

    > kszo=B6=E6 ludzi
    >
    > Nie wiem, czy to co=B6 zmienia w argumentacji, ale to nieprawda.
    > Wi=EAkszo=B6=E6 Polak=F3w (co prawda niewielka, bo 52 procent) mieszka w
    > domach jednorodzinnych. Pisz=B1 o tym na przyk=B3ad tutaj:
    > http://www.oferty.net/raporty/5684
    >
    > Piotr
    Nic nie zmienia w argumentacji bo mieszkać a być właścicielem działki to dwie
    różne sprawy. Ale nawet jak by 52 procent było właścicielami działek to
    dlaczego jako większość nie złożą w sejmie obywatelskiego projektu ustawy o
    zwolnieniu wszystkich z odśnieżania chodników. Oni by nie musieli odśnieżać a
    48% miało by mniejszy czynsz.

  • 115. Data: 2012-02-20 03:55:23
    Od: "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    Płacisz za odśnieżanie drogi

    No właśnie o to chodzi, że jak sam stwierdzasz, "płaci za odśnieżanie drogi".
    Chodnik natomiast jest częścią drogi, a więc jego odśnieżanie jest już opłacone,
    czyli właściciel nieruchomości jest zmuszany do wykonywania pracy, za której
    wykonanie ktoś inny bierze pieniądze.

  • 116. Data: 2012-02-20 04:15:19
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 04:55, "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    > czyli właściciel nieruchomości jest zmuszany do wykonywania pracy, za której

    Wybacz, ale to demagogia i łapanie za słowa. Zarówno mojemu
    dyskutantowi, jak i mnie chodziło o jezdnię. Gmina odśnieża jezdnię, a
    mieszkańcy - chodniki. Wbrew temu, co napisałeś, nikt nie bierze
    pieniędzy za odśnieżanie chodników. Gmina podpisuje umową na
    odśnieżanie jezdni i gdyby firma, która to robi, miała odśnieżyć
    jeszcze chodniki, musiałaby dostać więcej - nie ma cudów, łapanie za
    słowa nic tu nie pomoże.
    Piotr

  • 117. Data: 2012-02-20 04:28:28
    Od: "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 19 Lut, 13:15, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > 4 poważne utrudnienie dla osób często wyjeżdżających, schorowanych,
    > starszych...
    Takie osoby muszą po prostu kogoś zatrudnić. Zamiast płacić podatek, z
    którego część przepadnie w otchłani administracji, same mogę wybrać,
    kto i za ile to zrobi. To jest wolność.

    :-))). Dość ciekawie wygląda ta Twoja wizja "wolności":-). Czyli, że ktoś każe
    mi brać się za ciężką fizyczną robotę, bo on już za to wziął pieniądze i teraz
    ktoś to musi zrobić (czyli ja, oczywiście za darmo). Jeżeli ja nie chcę tego
    robić, to mogę to zlecić innym, ale oczywiście muszę im za wykonanie pracy
    zapłacić. Jeżeli nie chcę ani wykonywać tej pracy, za której wykonanie już ktoś
    inny otrzymał zapłatę, ani zatrudniać ludzi do jej wykonania, to ten ktoś naśle
    na mnie swoich egzekutorów, którzy obłożą mnie karami finansowymi. No i
    ewentualnie jeszcze, jeżeli nie chcę lub z jakichś powodów nie mogę uregulować
    tych nałożonych na mnie kar, to mogą mi one zostać zamienione na areszt, a więc
    odsiedzę swoje i mam wszystko z głowy bez ponoszenia żadnych kosztów....., aż do
    następnych opadów śniegu:-). No nie ma co, faktycznie można poczuć się
    wolnym:-).

  • 118. Data: 2012-02-20 04:41:59
    Od: "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    odśnieżanie jezdni i gdyby firma, która to robi, miała odśnieżyć
    jeszcze chodniki, musiałaby dostać więcej - nie ma cudów, łapanie za

    Gmina podpisuje umowę z firmą na odśnieżanie jezdni, ale sama dostaje pieniądze
    od nas wszystkich na zarządzanie całością terenów gminnych, w tym również na
    utrzymywanie na tych terenach porządku i czystości. Takie są obowiązki gminy, a
    że z części tych obowiązków udało się gminom wykpić i to w majestacie prawa, to
    tylko źle świadczy o tym prawie, które z jednej strony żąda pieniędzy od ludzi
    za użycie samochodu służbowego do celów prywatnych, a z drugiej strony pozwala
    gminom zatrudniać ludzi "na czarno".

  • 119. Data: 2012-02-20 04:47:48
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 05:28, "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    wrote:

    > :-))). Dość ciekawie wygląda ta Twoja wizja "wolności":-). Czyli, że ktoś każe
    > mi brać się za ciężką fizyczną robotę, bo on już za to wziął pieniądze i teraz
    > ktoś to musi zrobić (czyli ja, oczywiście za darmo).
    Już to pisałem, ale powtórzę. Nikt od Ciebie nie wziął pieniędzy za
    odśnieżanie chodnika. I nikt Ci nie każe brać się za żadną robotę. Po
    prostu chodnik ma być odśnieżony. Jeśli chcesz, machaj łopatą sam.
    Jeśli chcesz, umów się z sąsiadami albo wynajmij firmę.
    Trochę nie rozumiem tego, co piszesz. Czy według Ciebie chodniki w
    ogóle nie powinny być odśnieżane? Czy firma, która odśnieża jezdnie,
    powinna za darmo odśnieżyć też chodnik?

    Piotr

  • 120. Data: 2012-02-20 04:59:26
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 05:41, "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > za użycie samochodu służbowego do celów prywatnych, a z drugiej strony pozwala

    I według Ciebie co się dzieje z tymi pieniędzmi, które gmina rzekomo
    bierze na odśnieżanie chodników? Wójt je kradnie?
    Nie, gmina nie ma obowiązku utrzymywać czystości na chodnikach i na to
    podatek nie jest pobierany. Gdyby był, płaciłbyś więcej.

    Piotr