  • 141. Data: 2012-02-20 10:02:13
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 09:10, "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > uzasadniających podwyższanie podatków. Polacy płacą wystarczająco wysokie
    > podatki, które powinny zaspokajać potrzeby. Niestety jak widać, potrzeby
    > zarządzających naszym państwem są tak wysokie, że chyba nic ich nigdy nie
    > zaspokoi, i każdy kolejny rząd według własnej oceny będzie doskonale rządził
    > państwem (i jego finansami), ale niestety w związku z nieudolnym zarządzaniem
    > poprzedniego rządu niewiele będzie mógł zrobić i do końca kadencji będzie
    > zmuszony ograniczyć się do naprawiania błędów swoich poprzedników:-).

    Ja na przykład mam taką potrzebę, żeby co rano mieć świeżą bułkę. A
    ponieważ płacę wysokie podatki (tu się akurat z kolegą zgadzam), to
    chcę, żeby mi gmina bułkę co rano dawała. Że za to nie zapłaciłem? Ale
    przecież płacę wysokie podatki, nie?
    Poza tym akurat to, co się dzieje w gminie, ma bardzo niewiele z tym,
    co się dzieje w rządzie.
    Piotr

  • 142. Data: 2012-02-20 10:50:17
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Zysk czerpią Ci, na rzecz których tę pracę wykonujesz, czyli
    > mieszkańcy gminy.

    o właśnie, ale pracy nie wykonują wszyscy mieszkańcy gminy tylko ci, co
    posiadają chodniki przy posesji...

    > Czyli zamiast dawać gminie
    > pracę wartą 100 zł, musiałbyś jej płacić 150 zł.

    ale ten podatek przypisujesz tylko do właściciela posesji przy chodniku...
    dane z mojej gminy: 12 tys mieszkańców, domów z chodnikami nie więcej niż 1
    tysiąc, a tylko oni odrabiają tę pańszczyznę na rzecz ogółu, jak dzielić
    obciążenie po równo, to wychodzi 12,50... ok zgadzam sie, chcę płacić ten
    podatek, chociaż chodnika przed domem nie mam, ale korzystam jak najbardziej
    z innych dostępnych...
    BTW ( z życia sołtysa) walanie głupa przez urzędnika... droga dojazdowa do
    wsi wyślizgana jak lodowisko, proszę o posypanie piaskiem kilku zakrętów i
    stromych podjazdów, bo ludzie mają problem... urzędnik bardzo się wczuwa,
    chce pomóc, ale twierdzi, ze gmina nie ma piasku, bo na pryzmach zamarza...
    wychodzę... i widzę piaskarkę posypującą drogi pod urzędem, a szczególnie
    dokładnie parking dla burmistrza i urzędasów, po drugiej stronie parking dla
    interesantów nawet nie odśnieżony...
    albo inaczej... dzwoni do mnie starsza kobita ze wsi, że jej odśnieżarka
    wylot ścieżki zarzuciła pryzmą śniegu, ona z balkonikiem, nie da rady wyjść,
    ok... niby gmina nic nie musi, bo ścieżka nieoficjalna, niech se sama
    wynajmie ciecia, co jej będzie ścieżkę odśnieżał, ale dzwonię do gminy i
    grzecznie proszę, żeby spychacz w tym miejscu się przytrzymał i odgarnął...
    oczywiście urzędas zaznacza, że nie musi, ale się przejmuje i zadzwoni do
    spychacza, no i co, myślicie, że zadzwonił?...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 143. Data: 2012-02-20 11:47:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-20 11:50, s_13 wrote:
> [...]
    > odgarnął... oczywiście urzędas zaznacza, że nie musi, ale się przejmuje
    > i zadzwoni do spychacza, no i co, myślicie, że zadzwonił?...:-)

    No ale w przypadku (wybieralnych) urzędników gminnych to akurat tak
    zwane pacaneum jest proste jak konstrukcja cepa.

    Przy okazji następnych wyborów należy wyjebać obecnego burmistrza -
    skoro nie radzi sobie z własnymi urzędnikami - i nająć (wybrać) takiego
    co to będzie sobie radził.

    A na razie dać mu szansę, żeby się ogarnął i każdorazowo pisemnie
    informować go o "sukcesach" jego kadry.

    Innej drogi nie ma - nikt tego za Was nie zrobi.

    Piotrek

  • 144. Data: 2012-02-20 12:19:00
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.02.2012 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał/a:

    > I słusznie, że masz wątpliwości bo wprowadzono to w 1921 roku.
    >
    > Konkretnie rozporządzeniem Naczelnego Nadzwyczajnego Komisarza do Spraw
    > Walki z Epidemjami z dnia 10 czerwca 1921 r. wydanym w porozumieniu z
    > Ministrem Spraw Wewnętrznych w przedmiocie utrzymania porządku w domach
    > na dziedzińcach, chodnikach i jezdniach w gminach miejskich ;-)

    Ale to był przepis "na Żydów", żeby im trochę dopiec i kazać sprzątać przed
    "ich kamienicami" na "naszych ulicach". Nijak to nie przystaje do XXI
    wieku, w którym płacę Państwu kilkadziesiąt tysięcy złotych w różnych
    podatkach i parapodatkach, a potem muszę jeszcze wykonywać pracę na rzecz
    tegoż Państwa.

    > BTW, obowiązek sprzątania chodników (gminnych) nie jest specyficzny dla
    > Polski. Powiedziałbym nawet, że jest dość powszechny w świecie.

    To widzę, że nie tylko Polska zwariowała. :)
    --
    Samotnik

  • 145. Data: 2012-02-20 12:36:35
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 13:19, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > podatkach i parapodatkach, a potem muszę jeszcze wykonywać pracę na rzecz
    > tegoż Państwa.

    Państwo ma w nosie, czy odgarnąłeś śnieg. I tak nie będzie tam
    chodzić. Odśnieżasz dla siebie i sąsiadów.
    Piotr

  • 146. Data: 2012-02-20 12:39:41
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 11:50, "s_13" <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > podatek, chociaż chodnika przed domem nie mam, ale korzystam jak najbardziej

    Wtedy różni cwaniacy by napisali, że oni w ogóle nie wychodzą zimą z
    domów, a jeśli już, to tylko samochodami, i z chodników nie
    korzystają, więc dlaczego mieliby płacić? No i oczywiście że są osoby
    starsze, które 10 lat nie wychodziły z domu i dla których te 12,50 to
    być albo nie być.

    Piotr

  • 147. Data: 2012-02-20 13:37:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 20.02.2012 Piotr <p...@g...com> napisał/a:

    > Państwo ma w nosie, czy odgarnąłeś śnieg. I tak nie będzie tam
    > chodzić. Odśnieżasz dla siebie i sąsiadów.

    Jak się z sąsiadami umówimy, to sobie będziemy nawzajem odgarniać śnieg
    nawet z podjazdów pod garażami. Ba, będziemy sobie nawet myć samochody i
    przycinać trawniki. Ale to nasza sprawa, czy i na jakich zasadach się
    umówimy i innym nic do tego. Kiedy Państwo nas do tego ZMUSZA pod groźbą
    grzywny, w dodatku obarczając odpowiedzialnością odszkodowawczą, to
    budzi to sprzeciw.

    Ja i sąsiedzi poruszamy się głównie samochodami. Czy mamy również odśnieżać
    gminną drogę? W zasadzie co za różnica - skoro można nakazać odśnieżać
    chodnik, to i ulicę, nie widzę różnicy.

    Co będzie dalej, mamy biegać z szuflą po autostradzie i jeszcze za nią
    dodatkowo zapłacić na bramce? Płacimy już za ochronę prywatnej firmie, bo
    Państwo sobie nie radzi. Sąsiad posyła dziecko do prywatnego gimnazjum, bo
    w państwowym nauczyciele nie radzili sobie z nastoletnimi bandytami.

    I niech tak będzie. Ostatecznie się na to jakoś zgodzimy. Jest tylko jeden
    warunek - chcemy zatrzymać nasze kilkadziesiąt tysięcy wydawane corocznie
    na podatki. Albo-albo.
    --
    Samotnik

  • 148. Data: 2012-02-20 14:26:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    .
> [...]
    > warunek - chcemy zatrzymać nasze kilkadziesiąt tysięcy wydawane corocznie

    Otóż to. jestem tego samego zdania. Dodam jeszcze notoryczne dziury w
    jezdni, jak wadniesz i urwiesz zawieszenie to ci żaden urzędnik nie
    przyjedzie i nie naprawi nie pomoże, zerową służbę zdrowia gdziem pomimo
    składek nie ma miejsc, idziesz więc prywatnie albo się dodatkowo
    ubezpieczasz.

    Marek

  • 149. Data: 2012-02-20 14:44:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2012 14:37, Samotnik pisze:

> [...]
    > umówimy i innym nic do tego. Kiedy Państwo nas do tego ZMUSZA pod groźbą
    > grzywny, w dodatku obarczając odpowiedzialnością odszkodowawczą, to

    Popatrz na to po prostu jako kolejny podatek - wtedy wszystko stanie się
    jasne ;->

  • 150. Data: 2012-02-20 17:15:47
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To pewno, jak to u mnie było, zlikwidują ci ten pasek zieleni przy okazji
    > najblizszego remontu nawierzchni chodnika!- wtedy dziwiłem się, co im ten
    > mały trawniczek przeszkadzał, ze go skwapliwie wybrukowali...

    No to rada dla wszystkich co mają takie trawniczki o niepewnej przyszłości:
    posadzić tam dwie - trzy rośliny z tych ściśle chronionych i w razie czego
    robić taki raban żeby w Albanii usłyszeli