  • 161. Data: 2012-02-21 08:51:40
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Flejm się zrobił straszliwy a tymczasem rozwiązanie jest proste jak
    konstrukcja cepa.

    Należy przekonać swoich radnych ażeby rada gminy przeprowadziła
    referendum i na jego podstawie przejęła obowiązki od właścicieli
    nieruchomości (art. 6a ustawy).

    Trzeba tylko dopilnować, żeby do odśnieżania zatrudnili właściwy personel.

    Click -->
    <http://blogi.newsweek.pl/Tekst/naluzie/609759,odsni
    ez-swoj-chodnik.html>

    Piotrek

  • 162. Data: 2012-02-21 23:43:43
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 21 Lut, 04:06, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    > Tradycyjnie piszesz bzdury!

    > 2. Liberalizm nic nie ma wspólnego z DOGMATYCZNYM sprzeciwem przeciwko
    > wszystkim podatkom! - sprzeciwia się on jedynie takim podatkom, które
    > marnotrawione sa przez aparat państwowy, albo bezpośrednio przezeń
    > niepotrzebnie przejadane.
    > Tu natomiast (w teorii) okresla się bezpośrednio cel, na który dany podatek
    > byłby przeznaczony.

    Być może piszę bzdury (choć przynajmniej piszę je grzecznie, doceń
    to), ale wydawało mi się zawsze, że liberalizm oznacza sprzeciw wobec
    takim podatkom, które nie są niezbędne. Czyli jeśli da się sprawę
    załatwić bez podatku, to nie powinno go być. Bo liberalizm zakłada, że
    urząd zawsze wydaje pieniądze gorzej niż obywatele, zawsze trochę
    zmarnotrawi i przeje. Nie sądzę, żeby podatek na odśnieżanie był
    niezbędny, tak jak nie sądzę, że gmina lepiej i taniej odśnieży
    chodnik przed moim domem niż ja sam.

    Piotr

  • 163. Data: 2012-02-22 08:59:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2012, 00:43:43 UTC+1 użytkownik Piotr napisał:
> [...]

    > zmarnotrawi i przeje. Nie sądzę, żeby podatek na odśnieżanie był
    > niezbędny, tak jak nie sądzę, że gmina lepiej i taniej odśnieży

    W tym wypadku jak dla mnie to źle sądzisz.
    Z czysto logicznego powodu.
    Jesteś w pracy - kto odśnieży?
    Jesteś chory - kto odśnieży?
    Odsieżyłeś swój kawałek chodnika, gmina odśnieży swój kawałek jezdni zasypując
    chodnik, kto odpowiada?
    Przepis jest kompletnie nie logiczny i jeszcze mniej precyzyjny niż ACTA.
    Co oznacza odśnieżony? Czy oblodzony to odśnieżony?
    Kiedy ma być odśnieżony? Czy jeśli jest śnieżyca to też?

    --
    ZZ@private

  • 164. Data: 2012-02-22 09:34:34
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 22 Lut, 09:59, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:
    Nie sądzę, żeby podatek na odśnieżanie był

    > W tym wypadku jak dla mnie to źle sądzisz.
    > Z czysto logicznego powodu.
    > Jesteś w pracy - kto odśnieży?
    > Jesteś chory - kto odśnieży?
    Jeśli dużo pracuję - wynajmuję firmę. Jeśli choruję - proszę sąsiada
    albo też wynajmuję firmę. Logiczne?

    > Odsieżyłeś swój kawałek chodnika, gmina odśnieży swój kawałek jezdni zasypując
    chodnik, kto odpowiada?
    Gmina.

    > Przepis jest kompletnie nie logiczny i jeszcze mniej precyzyjny niż ACTA.
    > Co oznacza odśnieżony? Czy oblodzony to odśnieżony?
    > Kiedy ma być odśnieżony? Czy jeśli jest śnieżyca to też?

    To nie jest logika, to się nazywa kazuistyka. Masz też obowiązek
    odpowiadać za czystość na chodniku. Co to jest czystość? Czy jak leży
    papierek od cukierka, to jest czysto? A jak pół papierka? A jak
    ćwierć? Takimi zagadkami bawią się dzieci w starszakach. Dorośli
    używają zdrowego rozsądku. Zdaje się poza tym, że zaczynamy tę
    dyskusję od początku

    Piotr

  • 165. Data: 2012-02-22 10:06:59
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Jeśli dużo pracuję - wynajmuję firmę.

    no właśnie, więc dochodzimy do sedna... tylko właściciele posesji przy
    chodnikach płacą za utrzymanie w czystości tychże uczęszczanych przez
    wszystkich

    pozdrawiam
    s_13

  • 166. Data: 2012-02-22 10:19:18
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > no właśnie, więc dochodzimy do sedna... tylko właściciele posesji przy
    > chodnikach płacą za utrzymanie w czystości tychże uczęszczanych przez
    > wszystkich

    No przecież nie płacą - gmina wie ze owe chodniki mają obowiązek sprzątać
    własciciele przyległych posesji wiec na to pięniędzy nie bierze ani nie
    wydaje.

    b.

  • 167. Data: 2012-02-22 11:38:53
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    wolim <n...@t...pl> napisał(a):

    > Obrażasz innych, a sam nie rozumiesz czym się różni własność publiczna
    > od własności prywatnej.
    >
    > Skoro uważasz, że ktoś ma prawo do Twojego domu, jak do chodnika, to
    > otwórz drzwi i pozwól wszystkim przechodniom korzystać z Twojej łazienki
    > i oglądać telewizor.
    >
    > Chyba rozmowa z Tobą nie ma sensu, bo przecież Tobie nikt nie wmówi, że
    > białe jest białe, a czarne jest czarne.

    jest w Europie państwo. Jak Ci się srać zachce to jak zapukasz do dowolnego
    domu albo mieszkania i Cie nie wpuszczą i nie dadzą nasrać w sedes. To jak
    doniesiesz na Policje to mandat właściciel czy najemca dostanie. Irlandia się
    to państwo nazywa. Nie ważne że przepis jest martwy. Ale jest.

  • 168. Data: 2012-02-22 13:09:48
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2012, 10:34:34 UTC+1 użytkownik Piotr napisał:
    > On 22 Lut, 09:59, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:
    > Nie sądzę, żeby podatek na odśnieżanie był

    > Jeśli dużo pracuję - wynajmuję firmę. Jeśli choruję - proszę sąsiada
    > albo też wynajmuję firmę. Logiczne?

    No i znowu wprowadzasz niedookreślenia.
    Co to znaczy dużo pracuję? Czy 8h godzin to dużo czy mało?
    Czy jak sąsiad nie ma czasu to mam płacić mandat ja czy sąsiad skoro obiecał?
    Wynajmę firmę - na jakich warunkach?
    Student prawa nie przyjmie umowy z tak opisanymi warunkami jak w tym prawie.
    Zakładam że chciałbyś mandaty przerzucić na firmę.

    > Gmina.

    Na pewno?
    Chodnik zasypany, czyli można mnie ukarać.

> [...]
    > papierek od cukierka, to jest czysto? A jak pół papierka? A jak
    > ćwierć? Takimi zagadkami bawią się dzieci w starszakach. Dorośli

    Jeśli mowa o pieniądzach, a 500 zł mandatu to konkretne pieniądze (mogę sobie
    wyobrazić straszników miejskich czających się za rogiem co dzień albo i 3 razy
    dziennie) to zdrowy rozsądek musi być równie mierzalny jak mandat a nie widzimisię
    strasznika.

    --
    ZZ@private

  • 169. Data: 2012-02-22 13:20:29
    Od: "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 22 Lut, 09:59, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > Odsieżyłeś swój kawałek chodnika, gmina odśnieży swój kawałek jezdni zasypując
    > chodnik, kto odpowiada?
    Gmina.

    Tak tylko, że jak przyjdzie strażnik miejski to będzie miał gdzieś czyja to
    wina, tylko będzie miał na uwadze to, gdzie leży śnieg. Tak więc to Ty
    zostaniesz ukarany za przewinienia firmy odśnieżającej wynajętej przez gminę.
    Oczywiście możesz ubiegać się zadośćuczynienia od gminy, ale najpierw musisz
    zapłacić, a dopiero później możesz ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów. W
    praktyce oznacza to tyle, że musisz skierować sprawę do sądu, gdzie musisz
    udowodnić ponad wszelką wątpliwość, że to właśnie ten a nie inny pług nasypał
    śniegu na "Twój" chodnik, czego nie uda Ci się zrobić nigdy, ewentualnie w
    najlepszym wypadku osiągniesz sukces po kilkudziesięciomiesięcznym okresie
    procesowania się z gminą. Zwróć też uwagę na fakt, że gminie żaden strażnik tak
    sam z siebie mandatu nie wypisze, obojętnie czy odśnieży ona drogę niwecząc przy
    okazji czyjąś pracę, czy też nie odśnieży jej wcale. No i tak to wygląda ta niby
    równość wobec prawa w naszym kraju.

  • 170. Data: 2012-02-22 13:29:05
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > No przecież nie płacą - gmina wie ze owe chodniki mają obowiązek sprzątać
    > własciciele przyległych posesji wiec na to pięniędzy nie bierze ani nie
    > wydaje.

    ale ja mówię o przypadku, jak w pierwszym zdaniu od góry, to uwidacznia
    problem, jeśli nie jesteś w stanie sprzątać, to musisz zapłacić komuś, kto
    to za ciebie zrobi i tu pytanie, dlaczego tylko ty musisz płacić...

    pozdrawiam
    s_13