  • 21. Data: 2012-02-17 11:14:51
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik news napisał:
    > ale nie ma przepisu że ma to robić za darmo!

    hahaha...

    a jest przepis, że może ubiegać się o zwrot kosztów...???
    w jakiej wysokości i kto te koszty ma refundować???

    No stary nie przesadzaj. Ma być odśnieżone i tyle, a kto to zrobi, i za
    ile, nikogo już nie interesuje - oprócz samego zainteresowanego - jak
    nie... to mandat dla właściciela/zarządcy posesji i o refundacji mandatu
    już mowy nie ma.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 22. Data: 2012-02-17 11:53:58
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Podobno właściciel posesji ma obowiązek odśnieżania chodnika itp.
    > przyległego do działki.

    Za wyjątkiem przystanków oraz miejsc parkingowych oraz wtedy gdy między
    chodnikiem a posesją jest pas zieleni miejskiej choćby na 10cm.
    Jest to durny przepis gdyż:
    Chodnik nie jest moją własnością, znajduje się w tzw pasie drogowym którego
    zarządcą są drogowcy.
    Są opłaty za zajęcie pasa drogowego przy byle pierdółce, choćby na czas
    zwalenia węgla do komórki albo na czas prac remontowych przy posji. Tu
    drogowcy wcale nie odpuszczają.
    Pługi bezlitośnie niszczą naszą pracę i nikogo nie obchodzi że dopiero co
    było odśnieżone przez ciebie do czystego betonu. Masz stać z łopatą podczas
    opadów
    i czatować czy aby coś nie napada albo pług nie przejedzie.
    Oczywiście jest pewien przepis na twoją korzyść ale urzędnicy a zwłaszcza
    straż miejska mają go w dupie. Mianowicie chodzi o to że
    gmina ma obowiązek usuwać nazbierane zwału śniegu. Więc ty po akcji
    odśnieżania powinieneś wymóc aby ktoś przyjechał o zabrał pryzmę śniegu, tak
    samo jak za pługiem powinien jechać drugi pojazd techniczny który zbiera
    śnieg z chodnika. Niestety ale tego się nie egzekwuje i znam przypadek
    kolegi który mimo że odśnieżył dostał mandat za śnieg który pozostawił pług.
    Chcesz walczyć, idź do sądu. Inaczej się nie da.
    To znaczy się da. Kupić broń i wymierzyć sprawiedliwość samemu strzalajac do
    głupich urzędników i rządzących którzy stanowią idiotyczne chore prawo.

    Marek

  • 23. Data: 2012-02-17 11:55:11
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie on a kto inny (np. gmina, czy państwo), i które m.in. za obsługę takich
    > przestrzeni pobierają wszak podatki.
    > Ponadto poza tym to przede wszystkim inni korzystają z odśnieżenia , a nie
    > jedynie ten nieszczesny odsnieżający chodnika sąsiad-niewolnik .
    > Krótko mówiąc władza przemocą narzuca komuś prawem silniejszego niewolnicza
    > pracę, za którą do tego sama pobrała wynagrodzenie.
    > Narzuca to nie korzystającym z tej pracy (tj. np. przechodniom), ale
    > włascicielowi całkowicie odrębnej, jedynie przyległej posesji, tylko
    > dlatego, że od niego ten przymus najłatwiej jej wyegzekwować!!

    Wyluzuj. To nie PO cichaczem wprowadziło taki przepis. Może Mieszka Pierwszego
    należało by o to spytać dlaczego tak jest. Kupując nieruchomość należy zdawać
    sobie sprawę że w pewnych okolicznościach trzeba przed nią sprzątać. Nie ma
    obowiązku kupowania i dlatego jest obowiązek sprzątania przez właściciela.

  • 24. Data: 2012-02-17 11:58:04
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > A ubezpieczyciel na to: panie, pan ubezpieczył nieruchomość - a zdarzenie
    > miało miejscie gdzie indziej :-)

    Albo w umowie małym druczkiem napisano że ubezpieczenie nie przysługuje
    podczas sporych opadów atmosferycznych, a to ile jest to "spore"
    określa jakiś ich rzeczoznawca :)
    Albo ubezpieczenie od złamania nogi na śniegu z opadów ale nie np. ze śniwgu
    który zjechał z dachu albo od zalegającego lodu roztopowego na którym
    wywinąłeś orła:)

  • 25. Data: 2012-02-17 12:00:11
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > mimo to próbowali wymuszać na właścicielach odśnieżanie ale jak
    > pokazaliśmy im stosowne zapisy to odpuścili.

    Spoko. Za kilka lat zabetonują ten opas zieleni i będziecie musieli
    sprzątać.

    Marek

  • 26. Data: 2012-02-17 12:04:27
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał(a):

> [...]
    > głupich urzędników i rządzących którzy stanowią idiotyczne chore prawo.

    Kupując nieruchomość wiedziałeś że tak jest. Bo nawet jak nie wiedziałeś to
    miałeś w zakresie obowiązków wiedzieć. Urzędnicy torturowali Cie żebyś kupił?
    Tylko w sytuacji jak by Cie oszukali, kazali kupić pod rygorem wywiezienia do
    Obozu Koncentracyjnego itp. Mógłbyś mieć pretensję. Kupiłeś z własnej woli.
    Odstosunkój się od urzędników.

  • 27. Data: 2012-02-17 12:05:30
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    kogutek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Odstosunkuj ups

  • 28. Data: 2012-02-17 12:16:26
    Od: <news>

    Użytkownik "Robert G" napisał:

    > hahaha... a jest przepis, że może ubiegać się o zwrot kosztów...???
    > w jakiej wysokości i kto te koszty ma refundować???

    W Polsce JESZCZE niewolnictwo jest zabronione i sprzeczne z konstytucją!
    Skoro właściciel posesji ma obowiązek wykonywania pracy odśnieżania chodnika
    to właściciel owego chodnika ma obowiązek zapłacenia za tą pracę, oraz
    opłacenia ZUSu i USu!
    Właściciel działki po miesięcznym odśnieżaniu powinien wystawić fakturę na
    stosowną kwotę i wysłać ją do urzędu miasta/gminy i czekać na wypłatę.
    Jeśli urzędas stwierdzi ze zapłata jest wygórowana to niech sobie wynajmie
    tańszego robola.

  • 29. Data: 2012-02-17 12:31:57
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Ja to wszystko wiem.

    Zgadzam się też z tezą, że skoro chodnik jest własnością gminy, to gmina
    powinna odśnieżać... mało tego, uważam że skoro chodnik byłby odśnieżany
    na całej swej długości przez jeden podmiot, to i standard odśnieżenia
    byłby jednakowy na całej jego długości, a odśnieżanie tańsze, bo
    wykonywane jednym urządzeniem od początku do końca - np mały traktorek z
    pługiem załatwiłby w 15 minut całą długość kilkuset metrowego chodnika...

    Tak jednak nie jest, bo jest idiotyczne prawo, które wprowadził zdaje
    się któryś z rządów po 2000 roku - ale tu nie jestem pewien.

    Jest przepis i starcie dwóch stron, mocniejszej - machina urzędnicza i
    słabszej - właściciele posesji. Kto wygra...?

    Mnie pozostaje się cieszyć, że moja posesja jest przy drodze gminnej bez
    statusu drogi publicznej, bez chodnika... mnie zatem nie dotyczy.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 30. Data: 2012-02-17 12:35:23
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > Odstosunkuj ups

    Że się urodziłeś to też wynik jakichś tortur...? że zapytam...
    A podatki musisz płacić, czy nie???

    Za dawnego ustroju, kiedy chodziłem jeszcze do szkół, podawano definicję
    państwa, która brzmiała coś w ten deseń:

    Organizacja ograniczona terytorialnie o charakterze przymusowym...

    Coś w tym jest do dziś, mimo zmiany ustroju.

    pozdrawiam
    Robert G.