  • 11. Data: 2019-06-06 12:01:20
    Temat: Re: Obrzeże trawnikowe
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.06.2019 o 11:05, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > Nie magia, korzystasz z serwera Atmana, który pod koniec tego miesiąca
    > zostanie wyłączony, więc błędy nie dziwią. Proponuję poszukać innego.

    A podpowiesz jakiś działający serwer dla grup dyskusyjnych.
    Jak zakładałem konto kilka lat temu to atman był jednym z dwóch, które u
    mnie działały.
    Ewentualnie po czym poznajesz, z jakiego serwera ktoś pisze? Ja nie umiem.
    Jacek

  • 12. Data: 2019-06-06 12:48:11
    Temat: [OT] Re: Obrzeże trawnikowe
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 6 Jun 2019 12:01:20 +0200, Jacek pisze:
    > A podpowiesz jakiś działający serwer dla grup dyskusyjnych.
    > Jak zakładałem konto kilka lat temu to atman był jednym z dwóch, które u
    > mnie działały.

    Jeżli piszesz z polskich adresów IP, to news.neostrada.pl.

    > Ewentualnie po czym poznajesz, z jakiego serwera ktoś pisze? Ja nie umiem.

    W nagłówku posta jest pole Path:, czytamy je od prawej do lewej:
    #v+
    #v-

    k.

  • 13. Data: 2019-06-06 14:27:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.06.2019 11:57, Jacek wrote:

    > Dzięki. Wszystko widać.
    > Tak też ułożę (pod nadzorem Koleżanki Małżonki rzecz jasna),
    > tylko jedna kostka będzie na sztorc na druga na leżąco.
    > Jacek

    Robiłem tak samo, z kostki, bo drewniane mi zgniło a do plastiku nawet
    nie podchodziłem.
    http://178.182.254.185/photo/share/gDM1GD1f/photo_32
    3031312f323031312d30352d31375f646f6d_494d475f3134383
    42e4a5047

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2019-06-06 14:27:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.06.2019 12:01, Jacek wrote:
    > A podpowiesz jakiś działający serwer dla grup dyskusyjnych.

    Polecam
    https://www.eternal-september.org/

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2019-06-06 16:32:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 13:36:14 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Wyleczyłem się już z rolborderów plastikowych i palisad drewnianych. Są
    > nietrwałe. W tym roku chciałbym porobić nowe obrzeża i podoba mi się wersja:
    > https://allegro.pl/oferta/elastyczne-obrzeze-trawnik
    owe-kraweznik-6-m-7934477841
    > z tym, że powyższe obrzeże jest chyba z gumy prasowanej, a jak wolałbym
    > w podobnym kształcie beton (ewentualnie granit).
    > Zależy mi, aby obrzeże miało w przekroju kształt L, aby można było
    > jechać wzdłuż kosiarką. Obrzeże ma oddzielać klomby kwiatowe od trawnika
    > i dobrze by było, aby dawało się układać też po łukach.
    > Spotkaliście gdzieś takie obrzeża?

    Zwykła kostka granitowa 9/11 - najlepiej w dwóch rzędach obok siebie.
    Ułożona na mocnej zaprawie betonowej. Taniej to wyjdzie niż ten wynalazek
    - za prawie dwie stówy to kupisz 700kg kamienia co wystarczy pewnie na
    2 x tyle obrzeża z betonem i piaskiem ;)

    http://szyna.civ.pl/piaskownica.jpg

    Kosisz to normalnie wjeżdżając kosiarką na kostkę. Po ci Ci ten element
    pionowy / postawiony na sztorc?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2019-06-07 08:56:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.06.2019 16:32, Adam Sz. wrote:
    > Ułożona na mocnej zaprawie betonowej.

    Ja kostkę betonową kładłem bez zaprawy, jedna przy drugiej.
    3 rok mija i nic się nie dzieje.
    http://178.182.254.185/photo/share/gDM1GD1f/photo_32
    3031312f323031312d30352d31375f646f6d_494d475f3134383
    42e4a5047

    Takie zaprawy podciągają wilgoć i często wysadza je.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2019-06-07 16:17:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 czerwca 2019 08:56:30 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Takie zaprawy podciągają wilgoć i często wysadza je.

    Mam taki granit w wielu miejscach - najstarszy ma 10 lat - nic sie z tym nie
    dzieje :) Bo oczywiście nie możesz tego położyć tak po prostu na ziemi/glinie
    - wybrać 30-40cm, ~20-25cm piasku i dopiero na tym beton i kostka.
    Przetrwa wieki :) Położone bezpośrednio na gruncie zostanie szybko
    wciągnięte przez ziemie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2019-06-14 17:54:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie magia, korzystasz z serwera Atmana, który pod koniec tego miesiąca
    > zostanie wyłączony, więc błędy nie dziwią. Proponuję poszukać innego.
    Dzięki za info :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz