  • 1. Data: 2009-08-02 08:16:26
    Temat: Obudowa wanny bloczkami.
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.

    Ogladałem wideo
    (http://termodom.blogspot.com/2008/10/obudowa-wanny-
    i-nie-tylko.html) jak
    się układa z bloczków ytonga obudowę wanny i tam gość przyklejał bloczki do
    ściany, natomiast od strony wnetrza łazienki fazował je aby weszły pod wannę
    (wanna oparła się wewnetrzną płaszczyzną). Nie widziałem aby fazował te na
    ścianie co by znaczyło że tam leży wanna brzegiem na bloczku.

    Bloczek ma wymiar 50x199x599, wanna Cersanit Santana w/g rysunku od podłoża
    do płaszczyzny górnej wanny 620, ale 40 to brzeg czyli 580 od podłoża do
    brzegu.
    I tak, "kładąc" na bloczku podniesie się o 20mm a wsuwając bloczek pod to
    brakuje mu 20mm aby się "oprzeć"

    Więc po co na ten YTONG na ścianę jak niby sa plastikowe zaczepy do ściany.
    Nie widać, że jest on zcinany do tych 580mm. Ok, może być wanna tak wysoko,
    ale z kolei od frontu nie wsadzał by bloczków pod. Jeżeli więc bloczki do
    ściany to czym jest ona stabilizowana na miejscu aby nie jeździć? (czyba że
    je zcięli i tego nie widać że na nich leży).

    Wanna 140cm a pomiedzy ścianami mam 143cm.Ustawiam wannę pod kafle a nie do
    kafli bo się nie zmieszczę.

    No i odległość obloczków "od przodu" - jeżeli już je wkomponujemy pod wannę
    to rozumiem że na taką głebokość, aby po nałożeniu kleju (5mm?) plus grubość
    kafla zlicowało się z brzegiem wanny?

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-08-02 18:40:11
    Temat: Re: Obudowa wanny bloczkami.
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Irokez wrote:
> [...]
    > weszły pod wannę (wanna oparła się wewnetrzną płaszczyzną). Nie
    > widziałem aby fazował te na ścianie co by znaczyło że tam leży wanna
    Pewnie sa zaczepy tylko ich nie pokazali, do prawie każdej wanny takie
    dostajesz w komplecie.

> [...]
    > podłoża do brzegu.
    > I tak, "kładąc" na bloczku podniesie się o 20mm a wsuwając bloczek pod
    Ale w tą przestrzeń wstrzykujesz piankę rozprężną, tak że bloczek może
    być niżej.

    > Więc po co na ten YTONG na ścianę jak niby sa plastikowe zaczepy do
    > ściany.
    Powinny być metalowe.

> [...]
    > wannę to rozumiem że na taką głebokość, aby po nałożeniu kleju (5mm?)
    > plus grubość kafla zlicowało się z brzegiem wanny?
    Tak.

    > Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

    --
    -----
    Pozdr

  • 3. Data: 2009-08-02 19:55:03
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    i-nie-tylko.html) jak

    > Pewnie sa zaczepy tylko ich nie pokazali, do prawie każdej wanny takie
    > dostajesz w komplecie.

    Dziś oglądałem na żywo wanne.
    Ma od spodu przyklejone co kawałek klocki drewniane, które są na jakieś 3mm
    głebiej niż brzegi.
    Wychodzi na to że wystarczy postawić bloczek tam gdzie jest klocek a resztę
    sobie darować - oprócz przodu gdzie okleimy glazurą.

    > Ale w tą przestrzeń wstrzykujesz piankę rozprężną, tak że bloczek może być
    > niżej.

    Hmm.. a pianka nie podniesie wanny? no i jak wstrzyknąć jak obuduje ją i
    zero dostępu oprócz otworu rewizyjnego?
    Na filmiku tego nie widać.

    Dzięki i pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-08-03 12:50:32
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Hmm.. a pianka nie podniesie wanny? no i jak wstrzyknąć jak obuduje ją i
    > zero dostępu oprócz otworu rewizyjnego?
    > Na filmiku tego nie widać.

    > Irokez

    Sa na swiecie wanny rozne. Tu w Hameryce od strony sciany te kryza jest
    wywinieta do gory a to po to aby woda splywajaca po scianie nie wplywala za
    wanne tylko do niej. Korzystne jest, tak jak na wideo, oparcie calej wanny na
    tym samym "podlozu", po to dali te tylne bloczki. Roznice 20 mm wypelnia sie
    zaprawa czy klejem.
    Natomiast chce Ci zwrocic uwage na cos, czego na filmiku nie pokazano,
    mianowicie w sciance zabudowy wanny od strony frontowej robi sie albo dziure,
    mala niska wneke, albo ustawia te 2 bloczki ukosnie tak aby mozna bylo w te
    utworzona na poziomie posadzki wneke, wstawic stopy.
    Czesto bywa, ze w wannie pierze sie ciezsze rzeczy albo kapie wyrostka, wtedy
    brak tej wneki powoduje, ze musisz rozstwiac stopy na boki jak Chaplin bo
    srodek ciezkosci ciala przy normalnym ustawieniu stop jest za daleko od wanny
    i nie masz zamachu aby cokolwiek ciezzszego z niej wyjac, mozesz sie latwo
    posliznac i nabic guza. Otwor, ktory mozna wykonac po wymurowaniu bloczkow
    stanowi tez pewna wentylacje zamknietej przestrzeni pod wanna no i umozliwia
    kontrole ew. przeciekow. Dlatego ten drobiazg polecam.
    Wydaje mi sie, ze wypelnienie przestrzeni pomiedzy dnem wanny a posadzka
    pianka poliuretanowa jest korzystne; mozna to zrobic napelniajac wczesniej
    wanne do polowy woda aby pianka jej nie podniosla, lub robic to etapami. Wanna
    wtedy mniej halasuje, woda w wannie bedzie dluzej ciepla a przede wszystkim
    rozklad obciazen na posadzke bedzie bardziej rownomierny.
    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2009-08-03 19:59:40
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Irokez wrote:
> [...]
    > Wychodzi na to że wystarczy postawić bloczek tam gdzie jest klocek a
    > resztę sobie darować - oprócz przodu gdzie okleimy glazurą.
    Ale z tyłu nie murujesz bloczków i tam wanna się ni ma na czym oprzeć i
    po to masz zaczepy, a z przodu dajesz bloczki i tam się może opierać na
    tych klockach

    > Hmm.. a pianka nie podniesie wanny? no i jak wstrzyknąć jak obuduje ją i
    > zero dostępu oprócz otworu rewizyjnego?
    Ale wstrzykujesz przed płytkami i wtedy masz szparę między bloczkiem a
    krawędzią wew wanny, pamiętaj że bloczek musi być cofnięty mni 1,5cm aby
    zmieścił ci się klej i płytka do lica wanny, to daje ci szparę około 1cm
    akurat aby wężyk ci tam wszedł. Pamiętaj że bloczka nie wciśniesz na
    styk pod obrzeże wanny, lepiej dać go niżej na poziomie klocka a resztę
    zapiankować, Do wanny dać parękartonów i wsadzić kilka paczek płytek lub
    parę worków kleju i nie podniesie ci pianka. Sam tak niedawno robiłem
    tyle że ja jeszcze zrobiłem podcięcie z dołu na nogi, dłubanina straszna
    ale da sie :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 6. Data: 2009-08-04 01:16:07
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    JanuszK pisze:

> [...]
    > parę worków kleju i nie podniesie ci pianka. Sam tak niedawno robiłem
    > tyle że ja jeszcze zrobiłem podcięcie z dołu na nogi, dłubanina straszna

    Własnie...
    Powiedz jak robiłeś podcięcie na nogi?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 7. Data: 2022-12-27 12:48:12
    Od: Love is <k...@g...com>

    ???????, 4 ??????? 2009 ?. ? 04:16:07 UTC+3, RudeBoy:
    > W�asnie...
    > Powiedz jak robi�e� podci�cie na nogi?
    > --
    > RudeBoy Selecta
    > Bless...
    > [ Powered by Jah & Reggae Riddim ]
    Wanna matowa Mirasoft od Ukraińskiego
    https://miraggio-eu.com/pl/vanna-mirasoft-technology
    / producenta wyrobów sanitarnych Miraggio(TM) to idealny wybór dla tych, którzy
    szukają trwałości i niezawodności. Produkt jest objęty 10-letnią gwarancją, a
    zakupione towary oferujemy bezpłatnie do domu. Wsparcie online 24/7 pozwala
    uzupełniać nasze usługi o dodatkowe informacje i porady techniczne dotyczace produktu
    oraz instalacji.